Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 1996 Project V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2014 om 15:38 #18222308
@Famempeters wrote:
ja je hebt dan een geregistreerde v6 die je helemaal pimpt dat is wat anders als een grote hobby partij om van een 1.8 een 2.5 v6 te maken . waren ze er nou niet is het wat anders.
dus wat is wijs en wat is ??? on wijs , een mooie echte goede v6 is super gaaf en wijs !!! zie de Wim V6 machine dat is op pimpen op z,n best . maar als eerder gezegd een polyether Trabant er van maken met een v6 ???????????? ieder z,n ding . duidelijk mijn mening dus niet boos worden .brombeer (ron) heeft dat ook gedaan, van een X20XEV naar een 3.0L V6
maar die heeft een complete donor auto gekocht met een x25xe.
alle aanbouwdelen en onderdelen compleet.dat is echt wel een nette wagen geworden hoor!!
25 maart 2014 om 15:44 #18222309CorsaB_66 heeft ook van zijn 1.8 16v een 2.5 v6 gemaakt / laten maken. Ook gedaan met een hele donor auto en hij rijdt er ook trots mee rond met alle bumpers, lichten, toeters en bellen. :thumb
25 maart 2014 om 16:03 #18222310Yups, heb het ook laten doen, en heb er geen moment spijt van :thumb
Maar mijn keuze was ook meer omdat mijn basis al goed was, en zoals ik al wilde. Dus dat maakte de keuze wat makkelijker om een swap te doen.
25 maart 2014 om 19:19 #18222311Bedankt voor de reacties. Maar het gaat mij niet om het geld, ik wil gewoon zelf iets bouwen, niet iets kopen wat al goed is, het is nou eenmaal een ‘hobby’
Een 2e V6 vectra is wel een goede optie ja, zit hier ook sterk over na te denken.. Maar dit blok wat ik nu heb is compleet gereviceerd. met 3 liter nokken assen.., Kon m voor een koopje krijgen.. dus kon hem niet laten liggen :) Ook heb ik er al een ECU + Chip + receiver bij..
Ik wil de blokjes leren kennen..ik leer hoe de vec onder de motorkap in elkaar zit. + hoe de kabelboom en het electronische systeem in elkaar zit. Dus het is idd ook een leer project,
en ja het is mischien teveel werk en romplslomp voor de meesten,. maar ik hou wel van n uitdaging..
Ik heb hier voor een ruime garage ter beschikking en er zit geen haast achter
En wat betreft de polyester dat valt echt wel mee hoor. Ik slijp het polyester er af en het word met metaal weer opgebouwt.. eerst polyester omdat ik daar nog zat van heb liggen en het mooi bewerkbaar is ( Ik ben totaal Geen Fan van Glasvezel of polyester delen)
Voor het metaal werk heb ik ook een compleet uitgeruste werkplaats om plaatstaal te bewerken. Dus het word Zeker geen Trabant! :)mv gr richard
25 maart 2014 om 19:44 #18222312Blojje moet je ook zeker houden…! Daarom juist een andere V6 om deze daar in te lepelen :thumb
Hoe dan ook, leuk hobby project and keep on posting!
Greetz Emiel
25 maart 2014 om 20:19 #18222313Ik heb na jullie reacties nog eens goed nagedacht en ben toch maar even op marktplaats gaan zoeken.. en ben een mooie V6ctra tegen gekomen..het lijkt me een goed idee om die deze week op te halen als donor auto.. Of heeft iemand hier toevallig nog iets moois staan ?
Bedankt voor het advies tot zover in ieder geval :)
mv gr richard
25 maart 2014 om 20:42 #18222314Donor is sowieso een goede optie, moet je zkr doen. Heb ik ook gedaan. Voordeel, je hebt alles wat je nodig hebt, dus hoef je niet te zoeken naar ditjes datjes. En kan je nog zat onderdelen indien je ruimte hebt als reserve houden scheelt ook weer :d
25 maart 2014 om 21:10 #18222315Idd.. ik ga het ook zeker doen, Ruimte heb ik wel gelukkig.. dus moet goed komen :)
Updates volgen..
mv gr richard
25 maart 2014 om 21:19 #18222316Ben ook benieuwd :) vergeet geen :kewlpics
26 maart 2014 om 05:10 #18222317Overbouwen gaat heel goed,kabelboom zal nog wel wat moeilijker zijn,dat was bij ron zo en bij. Corsa_b_66 ook zo,en zo moeilijk is het niet om om te laten keuren naar v6, de vectra b is al geleverd met v6 en de remmen zijn hetzelfde..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
26 maart 2014 om 06:12 #18222318Gelukkig is de X18XE uitgerust met een motronic. Dus plug en play. Ik haal altihd complete motor met subframe eronder eeg. Bouw dan alles op en dan kan deze zo in jouw eigen auto gemonteerd worden.
Zijn nog wel hoop dingen anders… zoals rembekrachtiger, 3wegklep, brandstofslangen, pook binnen, eigenlijk beste om dus alles vd donor te gebruiken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
26 maart 2014 om 08:10 #18222319@usbstick wrote:
Overbouwen gaat heel goed,kabelboom zal nog wel wat moeilijker zijn,dat was bij ron zo en bij. Corsa_b_66 ook zo,en zo moeilijk is het niet om om te laten keuren naar v6, de vectra b is al geleverd met v6 en de remmen zijn hetzelfde..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
nee
een X18XE is een B1 en heeft nog steek 4×100 naafjes ;)
en kleinere remmen26 maart 2014 om 08:15 #18222320@sw_reijnders wrote:
@usbstick wrote:
Overbouwen gaat heel goed,kabelboom zal nog wel wat moeilijker zijn,dat was bij ron zo en bij. Corsa_b_66 ook zo,en zo moeilijk is het niet om om te laten keuren naar v6, de vectra b is al geleverd met v6 en de remmen zijn hetzelfde..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
nee
een X18XE is een B1 en heeft nog steek 4×100 naafjes ;)
en kleinere remmenYups, alleen de B2 is weer 5 gaat geleverd, tenzij het een V6 B1 is, die is namelijk ook 5 gaats :P
26 maart 2014 om 11:26 #18222321Vectra vanaf 2 liter ook
26 maart 2014 om 12:35 #18222322Owja,ik ga er automatisch vanuit dat het een b2 is..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
26 maart 2014 om 13:01 #18222323@CarloAstra wrote:
Gelukkig is de X18XE uitgerust met een motronic. Dus plug en play. Ik haal altihd complete motor met subframe eronder eeg. Bouw dan alles op en dan kan deze zo in jouw eigen auto gemonteerd worden.
Zijn nog wel hoop dingen anders… zoals rembekrachtiger, 3wegklep, brandstofslangen, pook binnen, eigenlijk beste om dus alles vd donor te gebruiken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
X18XE is een Simtec computer IN de auto Carlo, net als Ron’s x20xev.
Maar wel uiteisselbaar met motronic.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
26 maart 2014 om 21:30 #18222324Doelde er eigenlijk op dat het geen hybride ECU is die op de motor gemonteerd zit. Want een heeeeeele hoop draadboom drama met zich meeneemt…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 maart 2014 om 18:12 #18222325Bedankt voor de reacties nog wat betreft de kabelboom en ombouw.. Maar dat is niet meer nodig,.. ik heb al een VectraV6 donor gekocht :)
Dus het ombouwen kan beginnen :angel
Wel een andere vraag.. Voor zover ik mee heb gekregen zit in deze donor Vectra een X25XEV. En het blok wat ik er in wil hangen is een X25XE. Hoe komt dit met de ECU uit ? Kan ik dit blok er zo aan hangen.. of moet ik alsnog opzoek naar een ecu voor een X25XE ?
Mv Gr richard
27 maart 2014 om 19:21 #18222326volgens mij hangt in een vectra b alleen een x25xe
27 maart 2014 om 20:08 #18222327Volgens mij noemen ze dat in engeland zo, je kan de ecu overhangen bij mijn weten
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
27 maart 2014 om 22:57 #18222328oke, denk dat het ook wel moet passen idd, ik heb inmiddels ook al wat meer info,. het is gewoon een X25XE. zit alleen een andere inlaat op, dus lijkt totaal anders..
Morgen gaat het oude blok er uit.. 317000 gelopen, rare tikjes.. lekt koelvloeistof,. dus zsm ombouwen :)mv gr richard
28 maart 2014 om 07:55 #18222329je hebt de X25XE en de X25XEI(rmscher)
de X25XEV bestaat niet!!!
28 maart 2014 om 07:59 #18222330Engelse forums staan er vol mee, dus zal wel meevallen..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
28 maart 2014 om 08:18 #18222331Nice, mooi dat je een donor er bij hebt gekocht :thumb
Als ie er uit gaat, vervang dan zoveel mogelijk, dan achteraf als ie er weer in zit. Als je wilt weten wat er bij mij allemaal vervangen is zie viewtopic.php?t=179837
Volgens mij is de inlaat ook gewoon als alle andere X25XE?28 maart 2014 om 08:38 #18222332Ja is hetzelfde
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.