Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra b 1.8 ecotec 1996 motormalfuncties
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 18:58 #17233201
1. temperatuur:
wanneer ik rondrijd met mijn voertuig staat de wijzer van mijn watertemperatuur op 0, wanneer ik stationair draai, stijgt de temperatuur geleidelijk aan tot 80° soms 90° maar nooit hoger. Vanaf het moment ik gas geef om te vertrekken valt de wijzer terug naar het 0 punt. in het begin toen ik de wagen had schommelde mijn temperatuur tss 50 a 80°, nooit stabiel dus2. mijn wagen heeft een geruime tijd vooral bij warme motor stillgevallen wanneer ik tijdens het rijden de koppeling indrukte (bv rode lichten of uitbollen tot stilstand) daarom heb ik de stappenmotor en gashuisklep eens volledig gereinigd, maar dit hielp niet. Dan heb ik de gashuisklep ietswat bijgeregeld zodat em bij stationair draaien wat meer lucht kreeg, sindsdien valt de wagen nooit meer stil, maar wat er nu gebeurd is dat bij stationair draaien de motor schommelt van 400 tot 1200 toeren, hij valt bijna stil maar herpakt zich steeds terug. als hij dit niet doet dan staat hij aan 2000toeren stationair te draaien.
Wanneer ik mijn garagist raadpleeg zegt hij me dat dit een ziekte van opel is.(ook even bij vermelden) ik heb 3 alternators moeten steken in 7 maand tijd. Garagist heeft ook extra massakabel bijgelegd!?
mvg
22 februari 2011 om 19:06 #17822344welkom?
22 februari 2011 om 19:10 #178223451 … thermostaat werkt waarsch. niet goed … staat je ventilator ook constant te draaien ?
2 je stappenmotor vervangen? … heb je je carterventilatie pijpje ook opgeboord?
heb je de auto al uit laten lezen?
beide problemen gebeuren wel vaker bij deze motoren maar … verder zijn ze vrij sterk :) heb er een dikke 2 ton mee gereden en nooit een centje pijn gehad behalve dus die stappenmotor en voor mij dan nog een nokkenas sensor :)
overigens wordt het hier wel op prijs gesteld dat je jezelf even voorsteld voordat je met problemen begint te gooien … fototje erbij is ook leuk maar niet een vereiste :P
22 februari 2011 om 19:13 #17822346welkom:D
22 februari 2011 om 19:15 #17822347ja ik weet, kben op zoek naar de afdeling waar ik mij kan voorstellen ^^ excuseer
nee, de ventilator draait niet continue, maar wat me wel opvalt is dat wanneer ik de motorkap open, dat het er heel warm is.
Stappenmotor heb ik nog niet vervangen. Dat carter ventilatie buisje heb ik eens volledig uitgekuist maar niet opgeboord!?
heb toen wel opgemerkt dat heel wat oliedampen opgezogen worden tot in de gashuisklep. Ook heb ik een vermoeden dat de pakking van mijn carterdeksel geen 100% meer is, maar kan dit de oorzaak zijn?bij het uitlezen komt er geen bruibare melding
22 februari 2011 om 19:20 #17822348je carter deksel? … je carterpan pakking? dan zou hij gewoon olie op de grond lekken dus die zal nog wel goed zijn
je kleppendekselpakking lek joah dat zou kunnen maar dat zou je rondom kunnen zien (als je kop nogal bruin wordt van de olie die eruit lekt)
22 februari 2011 om 19:30 #17822349kleppendeksel bedoel ik dus, deze was al helemaal vergoud van de olie die erop bakte, en hij lekt ook effectief, maar dit is nog niet zo overdreven. had nieuwe pakking besteld voor vectra b 1.8 16v maar die paste nie, zoals veel andere dingen die ik reeds besteld heb in het verleden.
intussen heb ik me ook voorgesteld op de desverziene plaats :)
22 februari 2011 om 19:46 #17822350als de pakking niet past heb je m waarschijnlijk voor de nieuwere 1.8 16V smallblock gekregen (vanaf 1999)
die fout word vaak gemaakt, wat dat betreft kan je m beter van een 2.0 16V X20XEV bestellen, deze is het zelfde als die van de 1.8 16V 1996 X18XE motor.
let ook op, deze klepdeksels zijn vaker kapot (gescheurd) dan dat ze lekken omdat de pakking lek is.
Willem
22 februari 2011 om 19:54 #17822351En nu steld hij zich voor……http://www.opel-forum.nl/post.php?action=reply&fid=30&tid=143252
0 reacties !! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.