Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Vectra april 2005 Z1.9DT E3 120PK = 8 of 16 klepper??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2008 om 10:49 #17207593
Hallo Iedereen,
Ik ben sinds een week eigenaar van een mooie Opel Vectra Z1.9DT E3, ik zou graag willen weten of ik een 8-klepper of een 16-klepper heb gekocht, de dealer zegt dat het volgens hem een 16-klepper is alleen ik wil dit zeker weten, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan controleren? Het schijnt dat er op een gegeven moment een tekort was aan 8-kleppers, en dat er toen dus een gedowntunde 150 in zou zijn geplaatst… Het lijkt mij dat dit ergens aan te herkennen is.
Bij voorbaat dank voor alle reacties!
Groet,
Mark31 augustus 2008 om 22:29 #17420999zou een 2kleppen per cilinder moeten zijn.
ik weet alleen niet of de motor er anders uitziet, heb alleen maar de 150pk en de V6 diesel onder de kap gezien.
Willem
1 september 2008 om 07:37 #17421000Dat zou dan niet echt slim zijn geweest van de dealer…. Heb voor de aankoop een aantal malen gevraagd of dit wel een 16 zou zijn.. zei vertelden mij dat het een 16 zou zijn.. kan je het niet horen of iets dergelijks???
Vr. Gr.
Mark1 september 2008 om 16:26 #17421001dat hoor je niet zomaar denk ik.
makkelijkste manier is om hem eens naast een 110kw versie te zetten.
Willem
1 september 2008 om 17:57 #17421002Bedankt Willem, misschien kan ik daar eens een poging voor doen. Het volgende stond op de advertentie: z1.9 (cdti) sw comfort 88kw V-line. Zit er ook een nadeel aan de 8 of 16 klepper? Bedankt.
gr. Mark
1 september 2008 om 19:35 #17421003Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.
Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.
Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
Zit deze links onder dan 8V
Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
Dus liever een 8V minder problemen mee!!1 september 2008 om 21:12 #17421004Dank je wel Jsgsi
Dan komt nog de ham-vraag, hoe zit het met het vermogen, hiervoor had ik een auto die minder zwaar was maar 136 pk had… en nu dus maar 120 pk. wat kan ik hier nog aan doen?
Ook wil ik graag Xenon inbouwen, heb je een goede tip voor een goede set??
Bij voorbaat dank.
Vr. Gr.
Mark1 september 2008 om 22:07 #17421005origineel gepost door jsgsi
Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.
Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
Zit deze links onder dan 8V
Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
Dus liever een 8V minder problemen mee!!Bij ons op de zaak 300.000km probleemloos gereden met een 110KW (Z19DTH) Vectra, zo ook met de 3,0 CDTi (Z30DT)
schijnen naar zeggen bijde probleem blokken te zijn.
Willem
2 september 2008 om 19:33 #17421006Over de Oliedop…. Rechts of links, hoe moet ik dat zien,
Rechts = rechter kant van de auto?
Links = Linker kant van de auto??Op naar de 300.000km
Nog adviezen over aantal pk? oftewel tuning?
en Xenon kits, welke is goed?Gr.
Mark3 september 2008 om 14:24 #17421007origineel gepost door jsgsi
Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.
Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
Zit deze links onder dan 8V
Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
Dus liever een 8V minder problemen mee!!helemaal mee eens collega.
Heb nu al 3 inlaatspruitstukken vervangen. Ben dus blij dat me pa een Z19DT rijd :D
Als je voor de auto staat en doet de kap los dan zie je d gele olie dop:
Zit die dan links ( bij distributie kant ) dan is het een 8V
Zit die dan rechts ( Aan de versnallingsbak kant) dan is het een 16vXenon van pilot is goed, let wel op dat je hem moet programmeren
3 september 2008 om 14:29 #17421008Z19DTH: 16V
Z19DT 8V:
3 september 2008 om 15:21 #17421009Bedankt Nick!
Heb dus een 8v, Prima.
Over die Pilot, hoezo programmeren? kan je hier iets meer over zeggen?
kan je nog iets doen met de pk’s of slechte zaak…bvd!
Groet
Mark3 september 2008 om 18:13 #17421010Bij plaatsen van Xenon in een auto met Canbus heb je speciale adapterkabels nodig voor de set die je koopt.
Daarnaast voor info over deze motoren kan je ook op Fiat, Alfa Romeo forums nalezen, daarkomen ze vandaan namelijk.
Had hetzelfde blok, maar dan 105pk 1.9 8v in me Alfa 147.3 september 2008 om 18:37 #17421011Wat is Canbus??
bedankt voor je reactie.
Vr. Gr.
Mark3 september 2008 om 22:21 #17421012Can-Bus is een Digitaal regelsysteem voor de verlichting.
als deze een verkeerde waarde meet schakeld hij het betreffenbde circuit uit.
de waarden van Xenon zijn anders als Halogeen, kan dus complicaties geven.
Willem
5 september 2008 om 15:32 #17421013Oude auto’s hebben voor elke functie een draad, bij canbus gaat er diverse informatie over 1 draad.
Bijv. remlichtinfo en knipperlichtinfo.
Vroeger dus 2 draden, nu dus nog maar 1.11 mei 2011 om 19:41 #17421014Mensen rijden een 150 pk diesel motor als een omaatje van 85 jaar.. Je moet tegenwoordig elke moderne diesel (met veel vermogen) een beetje stevig rijden. Je hoeft dan niet als een idioot te rijden, maar ga aub niet 100 km/u in 6e versnelling rijden. Regelmatig lage stukken boven 3000 toeren rijden. Daarmee voorkom je dat je problemen krijgt met EGR, wervelkleppen e.d.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.