Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra A2 naar B204L
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2012 om 10:36 #18031666
Nice!
Hoeveel vermogen heeft zo’n saab blok?
5 september 2012 om 10:40 #18031667Echt alles past gewoon op de radiateur na (hier zal ik de radiateurbalk voor aan moeten passen).
Ook zal ik de leidingen van de stuurbekr. moeten verlengen aangezien de stuurbekr.pomp hoger komt te hangen.
Ik heb de radiateur van de saab echt nodig i.v.m stroomrichting en omdat daar ook de oliekoeler op bevestigd zit.
Een Saab 900NG is op een onderstel van een Vectra A gebouwd, dus de originele steunen kunnen gebruikt worden.
Originele achteras van de Vectra heb ik gebruikt, maar gewoon de naven en ankerplaten van de Saab op gezet (zie foto) is gewoon uitwisselbaar.
Voorpoten zal ik alleen de veerpootlagers op over moeten zetten omdat deze anders bevestigd zitten op de carosserie.
Ik zal hier foto’s van maken.@ astraTD
Saab blok draait standaard 185 PK.
Maar met een beetje aanpassingen makkelijk over de 200 PK richting de 250 PK te krijgen.
Kunnen veeeeeeeeeel meer hebben dan een C20LET en aanschafprijs van een B204L is ook leuker :)5 september 2012 om 10:48 #180316685 september 2012 om 11:15 #18031669Gave Skyline hoor!
Maar je hebt dus de steunen van de Saab gebruikt?
Wel leuk dat het redelijk plug-and-play is :thumbDan heb je een gave sleeper zonder dat je er heel veel voor hoeft te verzagen o.i.d.
5 september 2012 om 15:08 #18031670Idd.
Koop een Opel Vectra A een Astra F en een Saab 900NG turbo en je kunt een heeeeeeel eind uit de voeten.
De motoren kunnen ook in een Astra G of Vectra B alleen daar weet ik het fijne niet van.Update voor vandaag.
De remmerij van de Saab gemonteerd incl. poten aan de voorzijde.Allereerst de standaard remmen.
Het verschil tussen de Vectra poten en die van de Saab.
Dit is een veerpootlager van een Saab, maar deze moet vervangen worden door die van de Vectra.
Ook de inzetschokbrekers van de Vectra over moeten zetten in de poten van de Saab, omdat anders het lagertje niet paste.
Schokbrekerstift van de Saab is namelijk dikker.Zie hier het resultaat.
Tot snel!!!
5 september 2012 om 15:33 #18031658Respect voor je werk, je gaat erg snel vooruit :thumb
5 september 2012 om 17:53 #18031671Ziet er weer goed uit :thumb
6 september 2012 om 18:52 #180316726 september 2012 om 20:31 #18031673Zoooo volgens mij kan je morgen al de sleutel omdraaien en knurren met dat ding :shock:
:thumb
6 september 2012 om 20:51 #18031674nou er moet nog wel het 1 en het ander gebeuren…
maar heb nu weer minder tijd, aangezien de vakantie voorbij is.
maar ik hou jullie op de hoogte.
maak overal foto’s van…6 september 2012 om 21:00 #18031675Gaaf hoor, ken de klep nog dicht? :D
6 september 2012 om 21:05 #18031676ja hahahah, maar dat gaat gewoon ;)
6 september 2012 om 21:17 #18031677Anders is het geen schande hoor zonder motorkap te rijden :jerry
7 september 2012 om 17:38 #18031678potverdikkie dat is gaaf, de steek van de saab is dat 5×110?
laat ik nou ook nog een A vectra hebben, brengt me goeie ideen :vertag
8 september 2012 om 18:41 #18031679steek is idd 5×110…
9 september 2012 om 17:00 #180316809 september 2012 om 21:15 #18031681Leuke en nette Vectra heb je!!!
Hoop dat ik wat verbazende blikken tref straks.
Want dat was met m’n corsa namelijk wel zo!!!10 september 2012 om 07:44 #18031682Gaaf hoor!
Je zou er bijna een How-to van kunnen maken… ;)10 september 2012 om 08:20 #18031683Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!
Succes met de ombouw rens!10 september 2012 om 08:51 #18031684Gaaf! Plaats je ‘m dan ook hier op het How-To-forum?
10 september 2012 om 18:31 #18031685zoals gezegd nog wat foto’s van m’n 1ste en 2de dagelijkse auto
m’n allereerste auto
V-maxx verlaagd, powersprint kat en middendemper vervanger, universele einddemper, bumpers vectra A2, mattig motorkap verlenger, A2 achterlichten en kofferbakstrip, 17 inch MAM 7 Nuvo velgen
deze reed ik toto op een lantaarnpaal en is dus helaas niet meer onder ons
toen maar een A2 aangeschaft
deze opnieuw v-maxx verlaagd (deze keer met schokkers), powersprint middendemper vervanger, en Sebring einddemper, en velgen over gezet
verkocht aan andere mensen, maar is helaas ook niet meer onder ons
maargoed, dit is dus precies de reden waarom ik voor een Vectra A gekozen heb
oude tijden herleven weer een beetje alleen zal het dit keer niet om het uiterlijk gaan…10 september 2012 om 18:41 #18031686Vectra A blijft een erg mooi model
:thumb
Ga zo door Rens ;)
10 september 2012 om 19:43 #18031687@mantamarkie wrote:
Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!
Succes met de ombouw rens!ik zou wel willen, maar heb net het model waar je aan de koets moet slijpen en lassen.
en daar wil ik niet aan beginnen, want dan kijkt het niet orgineel.
kan zo gauw die foto niet meer vinden, maar staat ergens hier.
voor de rest vind ik het een super project :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
10 september 2012 om 20:20 #18031688conversie draadboom heb ik ook via Mark.
ik moet zeggen, het ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit, en zeker de moeite waard.10 september 2012 om 21:48 #18031689@kadett4x4 wrote:
@mantamarkie wrote:
Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!
Succes met de ombouw rens!ik zou wel willen, maar heb net het model waar je aan de koets moet slijpen en lassen.
en daar wil ik niet aan beginnen, want dan kijkt het niet orgineel.
kan zo gauw die foto niet meer vinden, maar staat ergens hier.
voor de rest vind ik het een super project :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
Klopt, die foto staat in mijn topic (project saabstra) maar toch denk ik dat het makkelijker kan zonder de hele balk te hoeven verbouwen, beetje aan het neuzen geweest:
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=87345&view=previous” onclick=”window.open(this.href);return false;Hier zie je toch dat het past zonder de balk te hoeven versmallen, de motorsteun is niet helemaal mijn idee, denk dat je beter een nieuwe bloksteun kan maken zodat het chassis misschien helemaal ongemoeid kan blijven maargoed. Het jeukt alweer bij me het zelf te proberen :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.