Vectra A Turbo

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 350)
  • Auteur
    giuliettaevo
    Deelnemer

@gsi rudi wrote:

Vraag me af of giuliettaevo een zakelijk verschil heeft met die man ivm de manier van reageren op dit topic en ander topic?

Ken hem helemaal niet verder, heb er ook nooit iets laten doen.
      @astraTD wrote:

Ach kap toch eens met je abnormale reacties.

Ik weet zelf van zijn eigen site en al zoveel topic’s van hem te hebben gezien/gelezen dat Niels gewoon een vakman is, en dat nu effen scheef loopt is het maar een prutser?

Ik zie hier genoeg topics voorbijkomen van hem waar dingen fout zijn gegaan… Tim zijn vectra, Ram zijn calibra, die 5– pk kadett die nooit afgemaakt is, een astra waar hij de turbo verkeerd gemonteerd had en dacht dat hij kapot was omdat hij zo rookte…

Niels kan heel mooi blokken inbouwen en steunen, uitlaten en intercoolerbuizen maken. Zijn laswerk is heel netjes en hij bouwt het netjes op. Die astra v6 was een heel nette auto volgens mij. Enkel vanaf het moment dat hij meer zelf ging bedenken en tunen is het in mijn ogen een beetje fout gegaan. Hij wil dingen maken waarvan hij de werking niet helemaal snapt en als er dan iemand commentaar op geeft reageert hij gewoon eigenwijs en luistert hij niet naar goedbedoeld advies, kijk maar eens naar de discussie over de inlaat van die c-kadett bv. Toen ik las dat hij een turbo 90 graden verkeerd gemonteerd had en met een veel te dunne olieafvoer kon ik mijn ogen niet geloven, dat was echt een stukje basis-turbokennis wat hij gewoon had moeten weten. Die fout zal hij niet nog een keer maken denk ik. De 5– pk c-kadett is ook zo’n apart verhaal. Zag er prachtig uit maar over de werking zullen we het niet hebben, vooral de blok omhelzende uitlaat was geniaal. :hmmz

Ik weet niet hoeveel Niels zelf doet bij de revisie van de blokken maar ik lees regelmatig over revisiebedrijen waar het blok naar terug moet. Wellicht dat daar een groot deel van het probleem ligt?

Maar ik zal me wel verder onthouden van commentaar, heb mijn mening wel gegeven inmiddels, wellicht soms wat overbodig maar dat is gewoon ergernis over hoe mensen behandeld worden terwijl ze ergens dik voor betaald hebben.

gsi rudi
      Deelnemer

oke bedankt voor de uitleg.

Het blijft een vrij land en iedereen mag een mening hebben en moet die kunnen zeggen

Oenatje
        Deelnemer

mening geven prima

maar opdringen?

giuliettaevo
          Deelnemer

Sta ik naast je om je iets op te dringen? :hmmz

lees het en lach er om als je het er niet mee eens bent, doe ik bij jouw berichtjes ook. :thumb

marijnl1988
            Deelnemer

als t.i.m het allemaal zo erg vind en vervelend en naar what ever !! en hij weet zeker dat hij in zijn rechten staat waarom stapt hij dan niet naar de rechter of begint een rechtzaak…
              er zijn 2 partijen dus zullen ze ook alle 2 schuld hebben
              er worden fouten gemaakt bij mensen

plz -offtopic

RISL
              Moderator

@giuliettaevo wrote:

lees het en lach er om als je het er niet mee eens bent, doe ik bij jouw berichtjes ook. :thumb

Inderdaad mag je posten, maar het voegt weinig meer toe.
                Je mening is inmiddels duidelijk en je blijft ‘m herhalen.
                Ondanks dat je zowel de eigenaar van de auto als Niels niet kent, blijf je je er mee bemoeien (wat ook mag), maar het begint storend te worden.

Bij deze het verzoek aan IEDEREEN om Niels de kans te geven om zijn werk te herstellen en dit topic weer te laten gaan over de auto met posts van Niels, de eigenaar van de auto en eventueel vragen over de techniek.

Dat de eigenaar van de auto een probleem heeft met Niels is al vervelend voor beiden, maar ze kunnen het beiden prima af zonder iedereen die zich er mee bemoeit.

16VCalibra
                Deelnemer

Weetje waarom, omdat dat een heel gedoe is en er heel veel tijd over gaat.. Rechtzaak zou niet eens hoeven, fouten moeten gewoon geaccepteerd worden als dat zo is..

Als er 2 partijen zijn wilt niet altijd zeggen dat er 2 schuldigen zijn. Als 2 autos een aanrijding maken waarvan er 1 geen voorrang verleent aan de ander terwijl dat zou moeten, zie ik tog maar 1 schuldige of heb ik het mis :hmmz ? Compleet ander voorbeeld maar je snapt wat ik bedoel..

@marijnl1988 wrote:

als t.i.m het allemaal zo erg vind en vervelend en naar what ever !! en hij weet zeker dat hij in zijn rechten staat waarom stapt hij dan niet naar de rechter of begint een rechtzaak…

plz -offtopic

InjectTheVenom
                  Deelnemer

@rallyastra wrote:

Ik regel dingen per telefoon met de klant, dat is handiger en sneller. Dat ik dit post is alleen voor mensen die er buiten staan en niet weten hoe het gelopen is.

Telefoon is inderdaad een prettiger en handiger manier van zaken doen het is gewoon fijn om ook hier jouw kant van het verhaal te lezen zodat alle “verhalen” de wereld uit kunnen omdat het met dit soort dingen altijd 2 kanten op kan gaan.

Oenatje
                    Deelnemer

@RISL wrote:

@giuliettaevo wrote:

Inderdaad mag je posten, maar het voegt weinig meer toe.
                      Je mening is inmiddels duidelijk en je blijft ‘m herhalen.
                      Ondanks dat je zowel de eigenaar van de auto als Niels niet kent, blijf je je er mee bemoeien (wat ook mag), maar het begint storend te worden.

Bij deze het verzoek aan IEDEREEN om Niels de kans te geven om zijn werk te herstellen en dit topic weer te laten gaan over de auto met posts van Niels, de eigenaar van de auto en eventueel vragen over de techniek.

Dat de eigenaar van de auto een probleem heeft met Niels is al vervelend voor beiden, maar ze kunnen het beiden prima af zonder iedereen die zich er mee bemoeit.

amen

marijnl1988
                      Deelnemer

@16VCalibra wrote:

Weetje waarom, omdat dat een heel gedoe is en er heel veel tijd over gaat.. Rechtzaak zou niet eens hoeven, fouten moeten gewoon geaccepteerd worden als dat zo is..

Als er 2 partijen zijn wilt niet altijd zeggen dat er 2 schuldigen zijn. Als 2 autos een aanrijding maken waarvan er 1 geen voorrang verleent aan de ander terwijl dat zou moeten, zie ik tog maar 1 schuldige of heb ik het mis :hmmz ? Compleet ander voorbeeld maar je snapt wat ik bedoel..

@marijnl1988 wrote:

plz -offtopic

veel tijd maar hoelang zijn deze partijen al bezig met dit dan ???( vrij lang toch ?)
                        nee er zullen altijd 2 schuldigend zijn ( je noemde wel een verkeerde voorbeeld king: ;) )

rallyastra

@giuliettaevo wrote:

De 5– pk c-kadett is ook zo’n apart verhaal. Zag er prachtig uit maar over de werking zullen we het niet hebben, vooral de blok omhelzende uitlaat was geniaal. :hmmz

Maar ik zal me wel verder onthouden van commentaar, heb mijn mening wel gegeven inmiddels, wellicht soms wat overbodig maar dat is gewoon ergernis over hoe mensen behandeld worden terwijl ze ergens dik voor betaald hebben.

Wat die C kadett betreft wil ik nog wel graag even commentaar op geven. Zoals de auto gebouwd was bij verbocht motorsport leek nergens op, en daar hebben jullie de foto’s van kunnen zien. Alles was stuk gelopen en de man was voor 28.000 euro opgelicht. Uiteindelijk zijn er mensen geweest die hebben gevraagd of ik de man eens wou helpen omdat hij er kapot van was. Een plan gemaakt wat er aan de auto moest gebeuren en daar een krijg voor afgesproken, de uren waren voornamelijk sponsor werk omdat hij er vaak mee naar meetings ging en hij reclame voor mij zou gaan maken. Al snel kwamen er steeds mee dingen bij die moesten gebeuren, meneer wou dit nog en dat nog en de uren liepen maar op. De onderdelen zou hij wel betalen maar de afgesproken sponsor uren bleven onbetaald ondanks dat er steeds meer bij kwamen.
                          Wat de uitlaat betreft, die liep eerst gelijk langs de achterkant, maar bij een C kadett loopt er een stuurstang dus bij verbocht was er een “hap” uit de downpipe gehaald waar de stuurstang doorliep, in plaats van 76mm bleef er maar een platte opening van 35mm over. Daarom was de enige optie om de turbo om te draaien en de uitlaat via de voorkant te laten lopen. En ik snap ook zelf niet wat het probleem is, er zijn meerdere motoren die dezelfde setting hebben. Uiteindelijk moest toen de motor klaar was deze op de bank gechipt worden. Er is in overleg met de klant een inloop programma ingezet, bovendien zou het motor vermogen in eerste instantie lager blijven vanwege de originele 1.6 kadett as. Voor maximaal vermogen zou er een Volvo as worden gemonteerd. Nadat het inloop programma er in stond zou hij de auto mee nemen, deze laten inlopen en weer terug komen voor de uiteindelijke afstelling. Nadat ik de uiteindelijke rekening gemaakt heb was het het er niet mee eens dat er zoveel onderdelen bij waren gekomen terwijl hij zelf had gezegd maak hem maar klaar en bestel de onderdelen maar. De auto heb ik daarna nooit weer gezien. Een paar weken later belde Biesheuvel autosport mij op of ik die Kadett C nog had staan, de man had nieuwe zuigers bij Biesheuvel besteld met het zielige verhaal van de motor en of ze hem dan extra korting wilden doen. Biesheuvel wilde ook helpen, maar de zuigers zijn nooit betaald. Ook de afsteller heeft de rekening nooit betaald gekregen. Al met al is hij diverse mensen onder anderen Biesheuvel, mij en JS autosport nog een 5000 euro schuldig.

giuliettaevo
                          Deelnemer

Over wat er allemaal aan de auto gedaan is had ik geen opmerkingen hoor, dat Verbocht er een zootje van gemaakt had is duidelijk. Dat jouw werk er vele malen beter uitziet staat 100% zeker vast.:thumb

Iemand willen helpen siert je ook en als je vervolgens genaaid wordt is dat zeker zuur. :(

Het was meer een voorbeeld van hoe je iets moois maakt maar waarvan de werking daardoor verre van optimaal is. Je gehele motorruimte voorzien van een verwarming is niet echt optimaal te noemen en voor het luchtfilter was zo ook geen fatsoenlijke plaats meer te vinden.

Nu niet echt meer aan de orde maar je kunt een 76mm downpipe op een c-kadett wel passend maken om de stuurstang heen, niet makkelijk maar het kan net. Met de originele turbo is het wel erg moeilijk en je moet hele stugge motorsteunen hebben anders gaat hij rammelen. ;)

2000
                            Moderator

10, 9,8,7,6,5,4,3…………Ze hebben me gelukkig geleerd om eerst tot tien te tellen.

giuliettaevo
                              Deelnemer

Stel je niet zo aan zeg… :???:

Als Niels er voor kiest om te reageren op iets wat ik type zal ik toch zeker wel mogen reageren?

2000
                                Moderator

Ik zou het een klein wonder vinden als Niels reageerd. Na alles wat je zeer uitgebreid over hem geschreven hebt kan ik me niet voorstellen dat ie de moeite neemt om naar jouw toe te reageren. En dan bedoel ik de vermeende oplichterspraktijken, hem opzoeken, etc…..Is verre van fraai, vooral als je nauwelijks weet waar het over gaat.
                                  En de enige reden dat Niels hierboven reageerd is om jouw insinuaties te weerleggen.

Mocht je na al jouw beschuldigingen nog steeds moeite hebben met de situatie, dan graag via PM, zodat dit topic (zover dat nog mogelijk is) enigzins on topic blijft.
                                  Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Rooie Richie
                                  Deelnemer

Niels, binnenkort sta ik weer bij je op de stoep. Eén project en ehhh, die andere eigenlijk ook…..

rallyastra

@giuliettaevo wrote:

Over wat er allemaal aan de auto gedaan is had ik geen opmerkingen hoor, dat Verbocht er een zootje van gemaakt had is duidelijk. Dat jouw werk er vele malen beter uitziet staat 100% zeker vast.:thumb

Iemand willen helpen siert je ook en als je vervolgens genaaid wordt is dat zeker zuur. :(

Het was meer een voorbeeld van hoe je iets moois maakt maar waarvan de werking daardoor verre van optimaal is. Je gehele motorruimte voorzien van een verwarming is niet echt optimaal te noemen en voor het luchtfilter was zo ook geen fatsoenlijke plaats meer te vinden.

Nu niet echt meer aan de orde maar je kunt een 76mm downpipe op een c-kadett wel passend maken om de stuurstang heen, niet makkelijk maar het kan net. Met de originele turbo is het wel erg moeilijk en je moet hele stugge motorsteunen hebben anders gaat hij rammelen. ;)

Wel eens een GT35 op een Kadett gezet? Er was geen enkele andere mogelijkheid. Denk je zelf ook niet dat ik liever de uitlaat achterlangs had laten lopen? Dat had me ongeveer 3 dagen werk gescheeld, had ik niet het hele spruitstuk moeten verlassen en allemaal nieuwe uitlaatdelen hoeven maken. Bovendien was de downpipe dik ingewikkeld met heat wrap.

Een ander probleem wat zich daarvoor had voorgedaan is dat hij een pedal box had, door het formaat van de turbo zat deze zo dicht bij de remcilinders dat de olie ging koken en zijn de remmen een keer zijn vastgeslagen. Je denkt dat ik nergens over na denk? die auto is meer dan 150 uur denk en sleutel werk in gaan zitten, en dat onbetaald. En het maakt mij totaal niet uit wat je over mij denkt of zegt, ik word er niet warm of koud van. Dat jij mij totaal niet kent en dan mij voor vanalles en nog wat uitmaakt zegt meer over jou dan over mij. Ik kan deze discussie nog wel even doorgaan, want als je dingen wil weten of hoe het gegaan is kun je dat altijd netjes vragen, en zelf als je het niet netjes vraagt krijg je nog een fatsoenlijk antwoord, ik zit al meer dan 10 jaar op forums en ik kan inmiddels goed tot 10 tellen. Hoe dan ook, als je me nog een keer wil opzoeken, graag, de koffie staan klaar. Meeste mensen hebben op internet een grote mond, maar een klein hartje als ze voor je staan.

RISL
                                      Moderator

@2000 wrote:

-offtopic
                                        Eigenlijk tel je af naar 0, niet tot 10 ;) :jerry

*doet een poging om de lol terug te brengen in dit topic*

2000
                                        Moderator

@RISL wrote:

@2000 wrote:

-offtopic
                                          Eigenlijk tel je af naar 0, niet tot 10 ;) :jerry

*doet een poging om de lol terug te brengen in dit topic*

Klopt, dat duurt iets langer, en da’s net het stukje wat ik anders te kort kom ;)

harms

wat een verhalen zeg pffffff

T.I.M.

vectra op de brug gehad. intercooler slang zit vast tegen de stuur bekrachtigings pomp en begint ook al te scheuren, onder aan de turbo lekt die weer olie als een gek blauwe sensor lekt koelvloeistof en de draad van de olie temp liep gewoon tegen de dynamo aan. en de waterpomp en kleppen maken herrie. als t aan mij ligt kom ik er nooit meer.

T.I.M.

en ondertussen maar een c20xe in men e kadett gebouwt. :jerry

marcelboukes

:kewlpics

T.I.M.

[img]url=http://postimage.org/image/5xk5360yf/][img=http://s7.postimage.org/5xk5360yf/20120928_182134.jpg[/img]

theunm

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 350)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.