vectra a td verstuivers

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen vectra a td verstuivers

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245258
    nicksje
      Lid sinds:
      11 November 2011

      weet er hier iemand hoeveel pk je kan draaien met originele vectra a td verstuivers en waar eventueel grotere kn vinden ? bij rivisie center of zoiets en zijn er hier mensen die hier mee ervaring hebben ?

      #17974114
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Goed over de 100pk red je wel…

        en zomaar andere verstuivers????? moeten er wel pasbare te vinden zijn, en je dieselpomp moet het aankunnen..

        Willem

        #17974115
        nicksje
          Lid sinds:
          11 November 2011

          diesel pomp weet ik een bedrijf om die verder aantepassen (via via)
          maar weet er anders niemand een goed adres voor grotere injectoren ? of heeft er dit ng niemand gedaan?

          #17974116
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Verstuivers zijn motorspecifiek, en er is TOTAAL geen vraag naar ander type verstuivers voor deze motoren, dus worden die niet gemaakt.

            De dieselpomp opschroeven kan je in princiepe zelf ook wel…

            Er zijn er al meer die dat gedaan hebben hier…

            Willem

            #17974117
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              Maar is dat wel nog goed voor het blok als je de pomp zou opvoeren?

              #17974118
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Pomp plunjer begrenzer ring eraf wippen..

                Bleed Valve tussen de Waste Gate, en dan pomp afstellen en knallen maar…..

                Hoe lang ie het volhoud is afhankelijk van hoe ver je gaat, 1 tot 1,2bar overdruk kan je wel draaien…

                Willem

                #17974119
                astraTD
                  Lid sinds:
                  9 March 2009

                  Ik heb het wel in me achterhoofd zitten om die ring eruit tehalen en de roetschroef halve slag uit te draaien.

                  Maar min punt is je komt er helaas niet bij.

                  #17974120
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Je moet dan wel een Bleed Valve gaan plaatsen om de Turbodruk omhoog te krijgen…

                    Met een Bleedvalve kan je de Waste Gate later laten openen, zodat je hogere turbodruk opbouwd.

                    Willem

                    #17974121
                    nicksje
                      Lid sinds:
                      11 November 2011

                      die roetschroef moet klok wijs bijdraaien tog?

                      #17974122
                      astraTD
                        Lid sinds:
                        9 March 2009

                        Om erbij tekunnen moet ik dat zilver ding (kom ff niet op de naam) verwijderen waar de luchtfilter naar toe loopt.
                        Hoe gaat dit los?

                        #17974123
                        nicksje
                          Lid sinds:
                          11 November 2011

                          effe rond gezocht en op migweb er bestaat er zelf een topic over over td van isuzu tunen zo zijn er mannen die 120pk bollen zonder enige aankopen te doen uitgezonder bleedvalva en intercooler

                          hier een kleine handling (jammer genoeg komen die fotos niet mee )
                          Taking the inlet manifold off is the best way to get to it,
                          the guide on cs says to cut the polo ring, but there is no need for that. (i.e. reversible mod)
                          taking it off however isn’t as easy as it seems, it’s held on by two 12mm nuts and five 8mm bolts,
                          the bolts are the problem:

                          as you can see they are not regular bolts, i bought a socket for them, was
                          a stahlwille item part no. 50 size 8 (12 edges…dunno the proper name)

                          Here you can see that there isn’t much working space between manifold and pump.
                          (this used to be the big flat manifold which also houses the filter)
                          the safety valve can also be seen sticking out of the manifold, not all isuzu’s have this btw.

                          From this point, make sure you’re working as clean as possible,
                          you don’t want any dirt getting in the pump, onto the plunger etc.

                          Once the manifold is off you can easily see the four 10mm bolts, undo the four bolts,
                          slightly bend the fuel return pipe and gently take off the cover

                          Then you’ll see the rubber diaphram: DO NOT rip it out, firstly mark the nut on top of the diaphram
                          (turning it = adjusting it, so you’ll need to know it’s original position),
                          then take it out (you may need to turn it a little to get it out)

                          The pump without plunger & diaphram:

                          The plunger with diaphram:

                          the white polo, i knew it was in there somewhere !
                          (note: the cone at the end of the plunger is eccentric, therefore if u turn it, you’re adjusting it…
                          look at it closely and you can see the markings on the cone made by the follower in the pump )

                          now, take it off:

                          Hammering the dimple out of the cover will make the plunger come up higher
                          and only affects the smoking when it’s idling / not boosting (not really necessary i’d say)

                          Now, put the plunger back in it’s original position (again: you may need to turn it to put it in),
                          make sure the edges of the rubber diaphram are in the groove,
                          then put the cover back on, push the fuel pipe back and tighten the four bolts.

                          The mysterious antitamper cover….can easily be removed with a big flat screwdriver:
                          just put it between the pump and the base of the cover and turn it and it should come off
                          If not, use all means necessary to get it off ! lmao

                          Underneath it is a 13mm lock nut and the max fuel screw, mark it’s original position,
                          then undo the nut and turn the screw, how much is up to you: 1/2 a turn is a lot and
                          you might want to adjust it to your own need.

                          If u start the car it will idle a lot higher (remember turning the max fuel screw)
                          therefore you need to adjust both the cold and hot idle screws: (blue for cold, red for hot):
                          these also have a lock nut on them (8 or 10 mm spanner will help you out)

                          Turning up the boost, using a bleedvalve or MBC.
                          Extra parts needed: 4mm boost hose (or fuel hose, which is also very strong),
                          clips or hose clamps AND a boost gauge with parts to install it (t-piece and pipe)

                          Look at the turbo and source the pipe that goes to the actuator (sits on the back of the turbo),
                          use some pliers to undo the clips and take off the hose, depending on the car
                          and turbo you could either cut this hose in half and put the bleedvalve/mbc inbetween
                          or use some extra boosthose to fit it (that’s what i did):

                          don’t know which way to put it? it’s from turbo->bleedvalve/mbc->actuator

                          How much boost ? Can’t tell you; in original form the nova’s/corsa’s run 0.68 bar and the astra/cav runs 0.8 bar…
                          i.e. you’re on your own here (and i take no responsibility if something goes BANG!) lmao

                          If u have a safety valve, then +/- 1.1 bar is as high as you can go, want to go up, mod it !
                          Put the valve in a vice (upsidedown), then drill into the center until the center comes off:
                          (center is on the right), then you can take the valve apart:
                          I welded a big nut (14 or 16mm…dunno exactly) in the valve and removed the ring on top:

                          Removing ring on top:

                          Cheers, J

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.