Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra a ombouwen naar 3.0 24v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2009 om 21:41 #17209829
ik vraag mij al een tijdje af of het mogelijk is om een 6cyl uit bijv. een senator in een vectra te bouwen. ik droom er een beetje van om een 3.0 24v in mijn vectra te hangen (dat laatste type uit een senator met dat ruige inlaatspruitstuk:angel)
groeten arjan
15 mei 2009 om 21:52 #17482328Als je HEEL handig ben, en je kan het netjes en veilig op de weg krijgen, dan kan je deze set up wel op de baan krijgen.
maar dan moet je wel van VOORWIEL aandrijving, naar ACHTERWIEL aandrijving.
je krijgt een lijn-6 motor echt niet dwars in een voor aangedreven auto, blok is zo lang als de auto breed is bijna :vertag
wat je wel kan doen is een Vectra-A 2.5 V6 aanschaffen, en dan een 3.0 V6 of 3.2 V6 erin lepelen.
dat is Plug and play
blok is namelijk het zelfde op de inhoud na.
Willem
16 mei 2009 om 08:37 #17482329kun je beter een omega nemen.
die zijn zowiezo uitgeleverd met een 6-cil lijn motor.16 mei 2009 om 14:28 #17482330De Omega-A is ook geleverd met dat Coole inlaat (Dual-Ram)
dan wel met de 2.6 12V en 3.0 24V en 3.0 24V irmscher
die laatste 2 alleen als 3000-24V en EVO 500 uitvoering.
De Omega-B is alleen met een Lijn-6 2.5 turbo diesel geleverd van Steyr (BMW)
De rest zijn dan weer de bekende V6en
Willem
17 mei 2009 om 12:17 #17482331er heeft hier een tijdje een topic gestaan over een jongen uit de uk die een achterwiel aangedreven vectra aan het maken was, volgens mij ook met een 6 lijn motor.
17 mei 2009 om 12:32 #17482332wel leuke prestatie als het voor elkaar is:D:kewlpics
17 mei 2009 om 14:24 #17482333in de U.K. gaat het allemaal wat makkelijker.
Daar is bijna elke (gekke) creatie op kenteken te krijgen.Denk dat je hier van goede huize moet komen om een Vectra A, gebouwd als FWD auto, keurig om te kunnen bouwen naar RWD, icm. een verschrikkelijk dikke motor..
Denk wel dat je goed aan de beurt ben bij de technische keuring en dat ze echt alles zullen nagaan.
Maar goed, als je handig bent, en daarop op bedacht bent moet het wel gaan lukken denk !
17 mei 2009 om 14:52 #17482334Die Ukker was volgens mij een 2.0 turbo.
Zag dattie daar echt gigantische turbo’s op aan het bouwen was.
17 mei 2009 om 14:53 #17482335Ukker?
17 mei 2009 om 15:06 #17482336UK-er oftewel engelsman ;)
17 mei 2009 om 15:08 #17482337ohw, hahaha.. ja dacht al :D
Dacht misschien een type foutjes, en bedoelde je ‘Urker’ hehe..
Een Brit dus..
thnx. :thumbup
17 mei 2009 om 15:13 #17482338origineel gepost door Jerremy
ohw, hahaha.. ja dacht al :DDacht misschien een type foutjes, en bedoelde je ‘Urker’ hehe..
Een Brit dus..
thnx. :thumbup
ja of als je de T vergeet dan heb je een Tukker :jerry
maar nee ik bedoelde echt een UKKER :P
17 mei 2009 om 15:30 #17482339ja, dat had ook nog gekund ! hehe :)
Ipv. een ‘T’ had het trouwens ook nog een ‘R’ kunnen zijn..
Hoewel dat natuurlijk niets over de nationaliteit / herkomst zegt.. :jerry
17 mei 2009 om 15:31 #17482340lekker bezig weer
30 juni 2009 om 08:26 #17482341origineel gepost door wim-v6
Als je HEEL handig ben, en je kan het netjes en veilig op de weg krijgen, dan kan je deze set up wel op de baan krijgen.maar dan moet je wel van VOORWIEL aandrijving, naar ACHTERWIEL aandrijving.
je krijgt een lijn-6 motor echt niet dwars in een voor aangedreven auto, blok is zo lang als de auto breed is bijna :vertag
wat je wel kan doen is een Vectra-A 2.5 V6 aanschaffen, en dan een 3.0 V6 of 3.2 V6 erin lepelen.
dat is Plug and play
blok is namelijk het zelfde op de inhoud na.
Willem
ok bedankt voor de info, weet je toevallig ook de motorcode van de 3.0 24v?
30 juni 2009 om 10:46 #17482342zoekt daar en gij zult vinden ;)
30 juni 2009 om 15:06 #17482343Codes van de motoren
6 lijn
2.6 12V: C26NE
3.0 12V: C20NE
3.0 24V: C30SEV6:
2.5 V6: C25XE X25XE
2.6 V6: Y26SE
3.0 V6: X30XE
3.2 V6: Y32SE Z32SEWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.