vectra a motorombouw paar vragen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra a motorombouw paar vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244616
    manta1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2008

      hallo heb een vectra a hatch met een c16nz erin maar zat er aan te denken om er evt een ander blok in te zetten.

      Is een c18nz of een c20ne/seh zo over te zetten of moet er veel omgebouwd worden. Ik heb al even op het forum gezocht naar info maar kon weinig vinden.

      alvast bedankt mvg jorn

      #17964796
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik weet het neit zeker, maar volgensmij is deze 1.6 ook een bigblock motor als dat het geval is kun je je versnellingsbak en steunen behouden en de motor er vrij gemakkelijk inhangen. Dan is het nog een kwestie van de kabelboom aansluiten.

        #17964797
        manta1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2008

          oke maar op de c18nz zit volgens mij het zelfde systeem kwa injectie toch? en de c20ne seh is een volle injectie. dus dan alleen met een 2.0 zou je die kabelboom pomp en computer om moeten zetten.

          #17964798
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            c20ne met kabelboom en een multipoint pomp in de tank moet wel gaan passen.
            Weet ik alleen niet welke assen en steunen je zou moeten gebruiken.
            is die c20ne niet standaard in de vectra geleverd?
            Met de originele bak is het inderdaad wel makkelijker. welke is dat? Mensen rijden in de corsas wel met f13 achter de c20ne.
            Moet alleen een ander vliegwiel en koppeling in geloof ik, maar dat is allemaal wel beschreven hier ergens.

            #17964799
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Zit nu een F13 bak onder.

              Eigenlijk zijn alle motoren er vrij makkelijk in te plaatsen indien je ze hebt met passende motorsteunen. Alle genoemde motoren zijn namelijk ook in de vectra a geleverd. ‘

              Nu denk ik alleen dat de C16NZ een smalblok is omdat hieraan een F13WR bak zit.

              Dus je moet ook je motorsteunen aanpassen.

              #17964800
              manta1988
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2008

                @kaneelschep ja klopt ze zijn er standaard in de vec geleverd idd. Maar dan zou ik dus de tank en pomp enz gewoon kunnen laten zitten voor een c20ne of 18nz?

                @haasje okee dus dan zou ik gewoon de motorsteunen van de c20ne uit een vectra moeten gebruiken en dan waarschijnlijk ook de steekassen en de bak. Maar een c18nz zou dan wel zo kunnen passen?

                #17964801
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  C16NZ is een smallblock motor, dus ook de naven, en bak moeten overgezet worden…

                  @ Haasje: een F13 is een Smallblock bak, de 1.6 Carburateur motoren welke dus wel als Bigblock geleverd zijn (kadett-E / Ascona-C) zijn met een F16 bak uitgevoerd…

                  Willem

                  #17964802
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Je zou ook je bak kunnen behouden en je naven enz. Moet je wel bijpassend vliegwiel / koppe.ing zoeken.
                    Dan hoef je nog enkel even motorsteunenen aan te passen en motorblok.

                    #17964803
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Leuk, zo’n licht koppelingetje op je 1.8 of 2liter koppelmonster.

                      ik trap die plaatjes met mijn 1.6 al zo weg. (koppeling voor een 1.6 16V / 1.8 16V smallblock), en dat dan in ogenschauw dat ik normaal makkelijk 150.000km a 200.000km met een koppelingsset doe en deed bij mijn eerdere auto’s.

                      bij de Vectra gaat het ook prima, lang met de koppeling doen, ik ben helemaal niet zo’n koppeling vreter, maar zo’n smallblock koppeling is gewoon te zwak…

                      Willem

                      #17964804
                      manta1988
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2008

                        oke bedankt voor de info zal even kijken wat voor keuze ik ga maken. :thumbup

                        #17964805
                        Jurgen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2007

                          een vliegwiel en koppeling pakken van een 1.7 diesel van Opel nemen, GEEN Isuzu. Ik had die van mij uit een Astra F x17dtl. Als je die monteerd, kun je met je originele bak en assen blijven rijden. Hoe het zit met de motorsteunen weet ik niet, maar in principe is de c20ne ook in de vectra geleverd, dus zou je denk ik met een originele steun kunnen rijden. Ik rij zelf ook met een c20ne achter een f13wr 3.55 en originele assen van een 1.3 in een Corsa A en dit gaat al 3000km zonder problemen. De koppeling houdt het makkelijk :thumbup

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.