vectra a motorombouw paar vragen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra a motorombouw paar vragen

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    manta1988
    Deelnemer

hallo heb een vectra a hatch met een c16nz erin maar zat er aan te denken om er evt een ander blok in te zetten.

Is een c18nz of een c20ne/seh zo over te zetten of moet er veel omgebouwd worden. Ik heb al even op het forum gezocht naar info maar kon weinig vinden.

alvast bedankt mvg jorn

Haasje17
      Moderator

Ik weet het neit zeker, maar volgensmij is deze 1.6 ook een bigblock motor als dat het geval is kun je je versnellingsbak en steunen behouden en de motor er vrij gemakkelijk inhangen. Dan is het nog een kwestie van de kabelboom aansluiten.

manta1988
        Deelnemer

oke maar op de c18nz zit volgens mij het zelfde systeem kwa injectie toch? en de c20ne seh is een volle injectie. dus dan alleen met een 2.0 zou je die kabelboom pomp en computer om moeten zetten.

kaneelschep
          Deelnemer

c20ne met kabelboom en een multipoint pomp in de tank moet wel gaan passen.
            Weet ik alleen niet welke assen en steunen je zou moeten gebruiken.
            is die c20ne niet standaard in de vectra geleverd?
            Met de originele bak is het inderdaad wel makkelijker. welke is dat? Mensen rijden in de corsas wel met f13 achter de c20ne.
            Moet alleen een ander vliegwiel en koppeling in geloof ik, maar dat is allemaal wel beschreven hier ergens.

Haasje17
            Moderator

Zit nu een F13 bak onder.

Eigenlijk zijn alle motoren er vrij makkelijk in te plaatsen indien je ze hebt met passende motorsteunen. Alle genoemde motoren zijn namelijk ook in de vectra a geleverd. ‘

Nu denk ik alleen dat de C16NZ een smalblok is omdat hieraan een F13WR bak zit.

Dus je moet ook je motorsteunen aanpassen.

manta1988
              Deelnemer

@kaneelschep ja klopt ze zijn er standaard in de vec geleverd idd. Maar dan zou ik dus de tank en pomp enz gewoon kunnen laten zitten voor een c20ne of 18nz?

@haasje okee dus dan zou ik gewoon de motorsteunen van de c20ne uit een vectra moeten gebruiken en dan waarschijnlijk ook de steekassen en de bak. Maar een c18nz zou dan wel zo kunnen passen?

wim-v6
                Deelnemer

C16NZ is een smallblock motor, dus ook de naven, en bak moeten overgezet worden…

@ Haasje: een F13 is een Smallblock bak, de 1.6 Carburateur motoren welke dus wel als Bigblock geleverd zijn (kadett-E / Ascona-C) zijn met een F16 bak uitgevoerd…

Willem

Haasje17
                  Moderator

Je zou ook je bak kunnen behouden en je naven enz. Moet je wel bijpassend vliegwiel / koppe.ing zoeken.
                    Dan hoef je nog enkel even motorsteunenen aan te passen en motorblok.

wim-v6
                    Deelnemer

Leuk, zo’n licht koppelingetje op je 1.8 of 2liter koppelmonster.

ik trap die plaatjes met mijn 1.6 al zo weg. (koppeling voor een 1.6 16V / 1.8 16V smallblock), en dat dan in ogenschauw dat ik normaal makkelijk 150.000km a 200.000km met een koppelingsset doe en deed bij mijn eerdere auto’s.

bij de Vectra gaat het ook prima, lang met de koppeling doen, ik ben helemaal niet zo’n koppeling vreter, maar zo’n smallblock koppeling is gewoon te zwak…

Willem

manta1988
                      Deelnemer

oke bedankt voor de info zal even kijken wat voor keuze ik ga maken. :thumbup

Jurgen
                        Deelnemer

een vliegwiel en koppeling pakken van een 1.7 diesel van Opel nemen, GEEN Isuzu. Ik had die van mij uit een Astra F x17dtl. Als je die monteerd, kun je met je originele bak en assen blijven rijden. Hoe het zit met de motorsteunen weet ik niet, maar in principe is de c20ne ook in de vectra geleverd, dus zou je denk ik met een originele steun kunnen rijden. Ik rij zelf ook met een c20ne achter een f13wr 3.55 en originele assen van een 1.3 in een Corsa A en dit gaat al 3000km zonder problemen. De koppeling houdt het makkelijk :thumbup

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.