Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra A contactslot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 14:12 #17228149
Gisteravond lekker avondje wezen poolen, wil ik wegrijden krijg ik de sleutel toch niet omgedraaid in het slot. Na lang proberen lukte het eindelijk en nu lukt het helemaal niet meer…
mijn vraag: weet iemand wat zo’n contactslot gaat kosten?
7 november 2010 om 17:05 #17756029Heb precies hetzelfde bijna een jaar geleden ook gehad. Toen maar eens in de WD40 verzopen, daarna nog eens en sindsdien moet ik er alleen op letten dat het contactslot “klik” zegt als ik de sleutel eruit trek.
7 november 2010 om 17:26 #17756030origineel gepost door Navy
Heb precies hetzelfde bijna een jaar geleden ook gehad. Toen maar eens in de WD40 verzopen, daarna nog eens en sindsdien moet ik er alleen op letten dat het contactslot “klik” zegt als ik de sleutel eruit trek.heb dat ook al geprobeerd maar dat lukt niet echt helaas :(
krijg hem niet meer gedraaid wat ik ook probeer dus ben bang dat het slot kadoek is :(
7 november 2010 om 20:03 #17756031Voor mijn btje zou een contactslot ergens rond de 100 a 150 euro kosten.. In ieder geval de cilinder, meer vervangen ze eigenlijk niet…
Maar is het het achterste stuk wat niet goed meer werkt achter het contactslot dit doosje (ook op zich als je niet al te lomp bent goed zelf te vervangen en kost rond de 40 a 50 eurie bij de dealer:
Dit onderdeel is namelijk het officiele contactslot..
Dus kijk even goed na of het echt de cilinder is of dus het contactslot (dit ding dus)
7 november 2010 om 20:14 #17756032hoe kom ik erachter wat er niet werkt dan? :P
7 november 2010 om 20:21 #17756033Ff de kappen bij je stuur verwijderen.. Dan zie je het hele mechanisme en dan zal je ff het contactslot los moeten halen en kijken of er tandjes krom staan of evt. gebroken zijn..
Is die in orde kan je er zeker vanuit gaan dat je cilinder gaar is..
Die ijzeren pinnetjes en plastic pin draaien namelijk om de auto op contact te krijgen, maar als die plastic pinnen misschien kapot/gebroken zijn kan dat een eventuele reden zijn dat ie ook niet draait..
Maar meestal als ie niet draait is het wel in de meeste gevallen je cilinder..
Ook al eens geprobeerd als je de sleutel in contact om wilt draaien om hem iets naar binnen te drukken en dan de sleutel draaien?
Als je namelijk je contact ziet kan dat ijzeren rondje nog klein stukje naar binnen geduwd worden.. Voorheen kon het zijn dat dat niet nodig was en nu allicht wel…
Spreek hierin uit ervaring..
8 november 2010 om 09:58 #17756034ik heb alles al geprobeerd, zelfs sleutel naar beneden en dan indrukken maar hij reageerd helaas nergens meer op.. bedankt voor je tip ga daar vandaag gelijk even naar kijken.
8 november 2010 om 12:01 #17756035zojuist bij de opel dealer een contactslot besteld, kosten 122 euro en dat vergeleken met de bedragen tussen de 150 en 180 die ik op google tegen kwam valt dit weer reuze mee :) ow en morgen ochtend is die al binnen :D
8 november 2010 om 16:32 #17756036Volgens mij brengt dit topic ongeluk. Vanmiddag dit topic gelezen en heb nu op dit moment hetzelfde probleem :P Zal vanavond direct contactslot is nakijken. Verwacht zelf dat de cilinder kapot is :cry aangezien ook niks werkt, net als bij Silverspeed.
8 november 2010 om 16:53 #17756037origineel gepost door YannickNL
Volgens mij brengt dit topic ongeluk. Vanmiddag dit topic gelezen en heb nu op dit moment hetzelfde probleem :P Zal vanavond direct contactslot is nakijken. Verwacht zelf dat de cilinder kapot is :cry aangezien ook niks werkt, net als bij Silverspeed.dat is minder :(
8 november 2010 om 19:36 #17756038Is er ook een mogelijkheid om het slotcylinder eruit te krijgen zonder dat ik de sleutel erin kan krijgen? d.m.v. het palletje doorboren o.i.d.? Heb wat minder zin om gehele contactslot te vervangen als alleen de cylinder kapot is.
Dit gaat trouwens over Vectra B, maar volgens mij hebben ze beide hetzelfde contact slot?
8 november 2010 om 20:21 #17756039origineel gepost door YannickNL
Is er ook een mogelijkheid om het slotcylinder eruit te krijgen zonder dat ik de sleutel erin kan krijgen? d.m.v. het palletje doorboren o.i.d.? Heb wat minder zin om gehele contactslot te vervangen als alleen de cylinder kapot is.Dit gaat trouwens over Vectra B, maar volgens mij hebben ze beide hetzelfde contact slot?
dat durf ik je niet te zeggen… heb jij geen code in de sleutel?
8 november 2010 om 21:04 #17756040Wat bedoel je met een code? Gewoon een cijfer code ofzo? Staan wel een paar letters/cijfers op dacht ik…
Contactslot zit niet op stuurslot, maar kan de sleutel niet naar stand 1 draaien om het palletje in te drukken en de cylinder eruit te trekken.
Wat ik heb gelezen is dat wanneer het stuurslot erop staat het gehele contactslot inclusief ijzeren beugel gedemonteerd moet worden.
Verder heb ik gelezen dat wanneer de sleutel nog kan draaien je deze op stand 1 moet draaien, palletje in moet drukken en vervolgens het slotcylinder eruit trekken d.m.v. te trekken aan de sleutel.
Palletje kan alleen niet ingedrukt worden wanneer slot niet op stand 1 staat. Dus logischerwijs zou ik zeggen dat het palletje doorboren voldoende zou moeten zijn.
Mischien nog sloten experts/ ervarings deskundigen op dit forum?
Hoor graag even. Morgen ga ik langs bij de dealer om een niet slot te halen. Dan zou ik het direct even vragen daar. Maar denk dat zei om financiele redenen eerder zullen zeggen dat ze het gehele zwikkie te demonteren.
8 november 2010 om 21:06 #17756041Die Code maakt niks uit, als je bijde dealer gewoon een slot besteld met de Car Pass.
krijg je een slot welke op je eigen sleutel werkt.
De stransponder lezer zit ONDER je slot en staat los van het slot zelf.
Willem
8 november 2010 om 21:36 #17756042origineel gepost door wim-v6
Die Code maakt niks uit, als je bijde dealer gewoon een slot besteld met de Car Pass.krijg je een slot welke op je eigen sleutel werkt.
De stransponder lezer zit ONDER je slot en staat los van het slot zelf.
Willem
Bedankt voor je reactie Wim. De carpass zal ik morgen dan meenemen naar de dealer. Zou je misschien ook weten over het palletjes verhaal in mijn vorige reactie? (aangezien jij het alles wetend oracel bent hier op dit forum :angel)
9 november 2010 om 10:03 #17756043Dealer vervangt ook alleen puur de cilinder.. Als je tenminste een redelijke dealer hebt..
Heb dit namelijk ook voor mijn b vec nagevraagd en hun vertelde mij toen dat ze alleen de cilinder vervangen. Totaalplaatje incl. monteren zou rond de 150 euro uitkomen bij onze opel dealer.
9 november 2010 om 10:32 #17756044origineel gepost door kimmiej666
Dealer vervangt ook alleen puur de cilinder.. Als je tenminste een redelijke dealer hebt..Heb dit namelijk ook voor mijn b vec nagevraagd en hun vertelde mij toen dat ze alleen de cilinder vervangen. Totaalplaatje incl. monteren zou rond de 150 euro uitkomen bij onze opel dealer.
ow dat valt wel mee dan :) even navragen of dat hier ook zo is :D is het niet makkelijk zelf te vervangen?
9 november 2010 om 11:03 #17756045Heel makkelijk zelf te doen, maar je moet ‘t lef hebben om wat kapjes te los halen…
Je kan in een Vectra A ook een contactblokje van een Astra e.d. pakken. Werking is nogal ‘t zelfde bij elk model.
Slotcilinders zijn makkelijk te verwisselen wil dit evt. wel eens fotograferen. Want er zijn meer mensen met deze vraag…
9 november 2010 om 17:30 #17756046origineel gepost door Aapje
Heel makkelijk zelf te doen, maar je moet ‘t lef hebben om wat kapjes te los halen…Je kan in een Vectra A ook een contactblokje van een Astra e.d. pakken. Werking is nogal ‘t zelfde bij elk model.
Slotcilinders zijn makkelijk te verwisselen wil dit evt. wel eens fotograferen. Want er zijn meer mensen met deze vraag…
ik hoef alleen dat cilinder te vervangen, heb de kappen eraf en zag op de nieuwe dat als je hem in stand 1 zet dat je een pinnetje in moet duwen, heb inmiddels ook al een gaatje gevonden in de behuizing maar ik krijg dat pinnetje ingedrukt.. als die eenmaal ingedrukt is dan kan ik dat zaakje er zo uittrekken :(
iemand hier een oplossing voor? Wil heel graag morgen met de auto naar het werk namelijk, anders word het fietsen :(
9 november 2010 om 21:12 #17756047heb het oude slot er eindelijk uit maar krijg het niet er niet in, blijken ook 2 verschillende nummers te zijn :S dus morgen weer mee terug gaan :(
10 november 2010 om 17:14 #17756048heb een monteur gesproken van opel en die zei tegen mij dat ik dat blok wat erin zit naar beneden moest drukken en dat die dan klik zegt, nou heb ik dat net geprobeert maar aan de linkerkant zit er een palletje wat eerst ingedrukt moet worden voor ik het zaakje naar beneden kan drukken waardoor het vast moet zitten en dat doet het dan ook voor ongeveer 3 seconden :S iemand die mij kan helpen om weer vrolijk te worden van mijn vectra? :( en even naar de garage brengen zit er ook niet in omdat het slot eruit is :S
10 november 2010 om 20:28 #17756049iemand? :(
10 november 2010 om 21:09 #17756050Kan even kijken of ik wat scans uit het handboek kan halen?
Als goed is heb ik jou ook in m’n msn staan, dus dan kan ik die scans wel doorsturen
10 november 2010 om 21:12 #17756051origineel gepost door kimmiej666
Kan even kijken of ik wat scans uit het handboek kan halen?Als goed is heb ik jou ook in m’n msn staan, dus dan kan ik die scans wel doorsturen
hey, nee volgensmij heb je mijn msn nog niet :) zal je even een u2u sturen. Dankje voor de moeite alvast :)
10 november 2010 om 21:14 #17756052Is goed ga ik ff m’n handboekkie pakken :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.