Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra A 1.6i 1994 inbouw CV met afstandsbediening
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2015 om 17:52 #17274584
Beste Opel Forum leden,
Ik heb een hele nette Opel Vectra A 1.6 groene i (met x16sz blok dus) uit 1994. Dit is een facelift Vectra.
De auto heeft originele electrisch bedienbare ramen voor + originele centrale deurvergrendeling (die ook op alle deuren + kofferbak gewoon werkt).
Ik wil er centrale deurvergrendeling met CV inbouwen, iemand een idee hoe dat moet? Er moet wat aangesloten worden op de befaamde kiekert, dat bij de passagiers voetenruimte rechts achter een paneel zit. Maar voor de rest hoe moet er aangesloten worden?
Je hebt van die goedkope setjes op marktplaats, maakt het uit welke je neemt? Alarm e.d. is niet nodig. Ik wil gewoon CV op afstand en niets anders.
Alvast bedankt.
16 december 2015 om 20:50 #18304839Hoe zo’n setje aangesloten moet worden is enigzins merk afhankelijk, meestal zit er een schema bij waar bij staat hoe het voor een bepaald merk aangesloten moet worden.
16 december 2015 om 21:52 #18304838Ik ben hier ook wel benieuwd naar voor mijn Vectra!
16 december 2015 om 22:29 #18304840is niet zo moeilijk
cv van opel is massa geschakeld, even kijken in de beschrijving bij negative trigger
tap alle draden gewoon bij de kiekert af.
Rood = constante plus
Zwart = geschakelde plus
Bruin = MassaBruin/wit = Portieren Openen,
Bruin/rood= Portieren sluitenEn dan in de linker dorpel of achter de stuurkolomkappen:
Zwart/groen en Zwart/wit = Knipperlichten. wel diode’s plaatsen
17 december 2015 om 11:27 #18304841Dus de knipperlichten moet je vanaf de stuurkolom trekken?
En wat bedoel je met diode’s plaatsen? Voor wat is dat nodig?
Thx voor de info overigens. Ga nu een goedkoop setje op internet scoren :D
17 december 2015 om 11:34 #18304842nou dat is voor als je richting aan wilt geven, als je geen diode’s plaats en je geeft bijvoorbeeld richting aan naar rechts dan gaat links gewoon mee knipperen.
30 december 2015 om 21:50 #18304843Ik heb dat het systeem nu pas kunnen bestellen. Kijken wanneer ik tijd heb om in te bouwen.
Maar toch blijf ik vragen houden over het inbouwen:
Ik heb dit van het Astra GSi forum gevonden
http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=1&t=13680&sid=451e47836501fd19838cf3199577dff9&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(module) Orange niet gebruiken
(module) Wit op bruin/rood (=dicht) (cv bedrading Kiekert )
(module) Geel Massa
(module) Zwart/oranje niet gebruiken
(module) Zwart/wit op Bruin/wit (=open) (cv bedrading Kiekert)
(module) Zwart/geel op Massa (van de Kiekert)(module) Rood (plus) op Rood (Kiekert)
(module) Zwart (massa) op Zwart (Kiekert)Klopt deze aansluit wijze?
Maar deze set die ik heb heeft ook 2 aparte draden voor knipperlichten. Dan heb je toch geen diode nodig?
30 december 2015 om 22:11 #18304844Nee die klopt niet. Zwart massa op zwart kiekert is fout. Zwart aan de kiekert is de geschakelde plus. Kijk gewoon in de gebruiksaanwijzing van je cv setje
31 december 2015 om 22:58 #18304845Dit is wat er staat maar ik kom er niet helemaal uit :oops:
1 januari 2016 om 12:00 #18304846je moet het schema aanhouden die staat bij negative trigger
1 januari 2016 om 17:39 #18304847Oranje niet gebruiken
Wit – bruin / rood
Geel – bruin
Oranje / zwart niet gebruiken
Wit / zwart niet gebruiken
Geel / zwart – bruin / witRood – rood
Zwart – bruinLinks is cv module rechts kiekert
Klopt dit wel?
1 januari 2016 om 19:21 #18304848ja, zo aansluiten idd
de 2 bruine draden van de unit zijn voor je knipperlichten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.