Hallo, :help:
ik heb een probleem met mijn veccie
2 weken geleden had ik ontstekingsfouten op cilinder 2,4,6.
bobine en bougies vervangen van de cilinder en de problemen waren weer verholpen.
vorige week het zelfde probleem en fouten op de ontsteking van cilinder 1,3,5.motor
auto liep heel erg beroerd. dus op de vluchtstrook, contact uit. auto weer starten en je voelde hem nog even moeilijk doen en hij liep weer als een trein.
motorstoringslampje ging ook weer uit.
auto even later uitgelezen, en ik dacht de andere bobine begint ermee op te houden. dus deze ook vervangen.
vandaag rij ik naar huis. wil optrekken bij het stoplicht en ik voel de auto weer trillen en zie het motorstoringslampje weer knipperen en zet hem zo snel mogelijk op
de vluchtstrook. daar viel de auto gewoon uit. net alsof de motor geen brandstof meer kreeg. maar contact uit en even wachten. toen weer gestart. even laten lopen en een beetje gas gegeven en hij liep weer als een trein. lampje was weer uit.
onder het rijden 10km later ging het lampje weer aan, auto trilde ook heel even.
eenmaal thuis even de opcom eraan en gaf hij de foutcodes p0300-01 random/mutiple cylinder misfire detected
p0303-01 missfire cilinder 3
p0305-01 missfire cilinder 5
nu heb ik ook het idee dat de motor iets minder soepel loopt als normaal, net alsof hij zichzelf constant aan het bijregelen is.
iemand een idee om ergens naar te kijken?
waardes die ik bijvoorbeeld met de opcom kan controleren?
misschien distributie timing niet goed?
geeft hij deze storingen ook als de krukas sensor af en toe niet lekker werkt?
Groetjes
Dennis
:help: :help: