Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra 3.2 valt uit / houd sporadisch in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2015 om 20:02 #17270635
Beste opel fanaten! Ik heb jullie hulp nodig.
Momenteel ben ik in het bezit van een Opel Vectra uit 2003 met een 3,2 V6. Nu is sinds 2 weken er een probleem opgedoken. De auto valt tijdens het rijden even uit. Tellerbak valt uit (meters zakken naar 0 en terug naar de rijdende snelheid) en je voelt een stevige inhoud schok in de auto. Verder rijden gaat dan redelijk maar met moeite. Hij is ook al eens uitgevallen en vervolgens hoor je (vermoedelijk) de startmotor tikken alsof de accu bijna leeg is. Na een paar minuten is het probleem weg en start hij netjes zonder problemen en kan ik me weg vervolgen.
De auto is bij een best dure garage bij werk geweest om ‘m te laten uitlezen maar konden niks terugvinden. Vervolgens bij een garage uit de omgeving geweest en ook die kan niks vinden. Ze hebben de accu doorgemeten, massa punten gecontroleerd. Als tip meegekregen de auto bij een dealer te laten uitlezen. Dit dan ook gedaan en die kon in eerste instantie niks vinden. Inmiddels ben ik een kleine 500 euro verder met al dat uitlezen en nog niks verder. Dingen die voorbij komen zijn mogelijk een probleem in de ABS pomp/kabelboom, de ECU en vandaag belt de opel dealer met dat het OOK nog een bobine kan zijn a la 242 euro ex btw + 130 euro arbeid. Mijn vraag was dan ook, is het dan opgelost? Daar konden ze geen antwoord op geven. Nu zit ik thuis op internet te kijken en kom ik er 1 van Bosch tegen nieuw voor een kleine 140€. Alsof je word genaaid zonder spuug met aanloop. Overigens heeft de opel dealer uitgesloten dat het probleem in de bekabeling zit.
Is er iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Lijkt me iets wat toch wel vaker voorkomt. Hoor het graag van jullie! Geld door het toilet spoelen kan altijd nog.
BTW, ik kom uit omgeving Capelle. Als jullie nog een mannetje met gouden handen (in uit deze omgeving) weten of eventueel zelf in bezit bent van goede kennis en goed uitleesaparatuur hoor ik het graag!
Weet niet in elk forum dit bericht het beste past dus heb het nu zowel bij de V6 als het Vectra forum staan.
18 februari 2015 om 20:10 #18274032V6 en omgeving niet ver van Den Haag vraagt om WimV6. :thumbup
18 februari 2015 om 20:21 #18274033Lijkt op een Massa probleem. Maar mss ff wimpie kontakten….
18 februari 2015 om 20:50 #18274034Massa kabels zijn allemaal gecontroleerd.
Alle voedingen zijn gecontroleerd
Bij uitlezen komen diverse storingen naar boven geen communicatie met ecu.
dealer verdenkt de ecu maar hij twijfelt.
Nu zegt hij dat het ook de bobine nog kan zijn maar dat wil ik niet echt geloven.18 februari 2015 om 21:37 #18274035Dit kan een probleem zijn in de ABS stekker, tellerunit of CIM module.
Komt vaker voor.
Meestal is het de ABS stekker
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 februari 2015 om 22:17 #18274036Daar heeft de dealer het wel over gehad de abs stekker. Maar als de auto in storing staat en hij leest hem uit. Ziet hij de abs unit wel..
En de auto valt soms ook uit bij stationair draaien . Daarom sluit hij de abs stekker uit. Ik zelf dacht ook gelijk aan die stekker.
Is het toch de moeite om die te vervangen?Als het in de tellerunit zit, zorgt dit ook voor het inhouden? En wat is de CIM module en waar kunnen we die vinden?
ps bedankt voor het mee denken
19 februari 2015 om 07:56 #18274037Denk het wel, deze geeft vaker problemen met betrekking tot uitvallen.
De ABS unit Communiceert ook met het motorregel apparaat om de Tractie Controle en ESP goed te laten functioneren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 februari 2015 om 07:57 #18274038CIM module is de Centrale Informatie Module.
Deze zit direct achter je stuurwiel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 februari 2015 om 18:15 #18274039Vandaag weer in contact geweest met de dealer. Deze blijft erbij dat de ecu kapot is . Moeten we maar geloven hij heeft er verstand van zou je denken. Nu is een nieuwe niet te betalen heeft iemand een adres die ook deze ecu kan maken. Heb me laten vertellen dat het moeilijk is omdat hij niet veel voorkomt. of heeft iemand er 1 liggen voor de verkoop
Bvd19 februari 2015 om 18:36 #18274040misschien ff onderdelenlijn of sloperij vragen?
19 februari 2015 om 18:58 #18274041Ik zou eerder hier de tips nagaan. Dealers zitten er best vaak naast hoor, vergis je er niet in. Probeer de goedkoopste oplossing eerst:de abs stekker ff loshalen en schoon (laten) maken. Heb de verhalen vaker voorbij zien komen dat na het schoonmaken en inspuiten van de abs stekker de boel weer lekker draait…
Greetz Emiel
19 februari 2015 om 21:54 #18274042Effe ZakhooiTM pm en, misschien dat hij aan een Computer kan komen.
Hij kan m proberen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 februari 2015 om 21:55 #18274043Stekker ABS kan je gewoon loshalen, goed in de contactspray zetten.
Dan paarkeer erop en eraf.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 februari 2015 om 22:11 #18274044Er is bij opel zelfs een TSB bekend met over de ABS plug :
Field Remedy: 1537
Subject: ABS wiring harness connector – Poor contact
Models: Engines: Option:
Vectra-C 2002…2003,5 All All
Complaint: Failure of instruments while driving, swinging of instruments, vehicle will not start, ABS warning lamp lights on, problems while storing trouble codes of ABS wheel speed sensor.
Cause: Poor contact of wiring harness connector ABS control unit.
Production: As of MY 2003,5, modified wiring harness connectors are implemented to production.Zijn er ook foutcodes bekend ?
20 februari 2015 om 13:25 #18274045Ik weet de exacte foutcode niet maar de codes die er in stonden waren allemaal geen communicatie met ecu.
Die nieuwe abs stekker is die zelf te solderen?
anders doe ik dat van het weekend ff of komt daar meer bij kijken?20 februari 2015 om 22:05 #18274046Ligt aan je handigheid denk ik.
En beschikbare apparatuurverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.