Vectra 2004 Z22SE start niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2004 Z22SE start niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Stefan662
    Deelnemer

Hallo allen,

Ik rijd in een Vectra 2004 met een z22se motor.

Auto drie weken geleden voor de deur gezet en door omstandigheden de auto in die tijd niet gebruikt.

Nu wilde ik hem gisteren starten, maar kreeg alleen een klik en de auto startte niet.

Accu leeg/overleden?

Auto van mijn vader eraan gehangen met start kabels, maar ook toen alleen maar een klik en niet starten.

Is het niet zo, dat een auto gewoon op de accu van een andere auto zou moeten starten, of is het zo dat als een accu echt overleden is en je daar startkabels op aansluit, de auto daar ook niet altijd op kan starten ?

Heb een nieuwe accu gekocht (62 ah) die ik er morgen inzet en dan maar hopen dat dat het probleem oplost, maar ik was verbaasd dat de auto op een andere accu (via startkabels) niet wilde aanslaan.  :scratch:

Haasje17
      Moderator

Meestal goedkope startkabels, of defecte accu van de te starten auto.

john-opel
        Deelnemer

Klinkt ook bekend als overgangsweerstand. Accupolen schoonmaken en kabelklemmen opnieuw vastzetten.

Succes

Koffie
          Deelnemer

Met goedkopere startkabels kan je alleen de accu van het pechvoertuig opladen. Dat gebeurt alleen als de motor van het helpende voertuig draait.

Het is wat hypothetisch, maar bij nieuwere (helpende) auto’s lukt dit niet per se. Nieuwere auto’s proberen niet standaard hun accu vol te laden met 14 V. Ze zijn zo slim dat ze de accu laden wanneer je afremt op de motor of wanneer de accu echt te leeg raakt. De computer kan een beetje van slag raken als je een tweede accu aansluit (starthulp), omdat hij aan de hand van het laden bijhoudt hoe vol zijn accu is en wat de status daarvan is. Als hij in werkelijkheid niet zijn eigen accu maar een andere heeft geladen, klopt dat niet meer.

Stefan662
            Deelnemer

Dus een nieuwe accu moet het probleem oplossen?
              Nieuwe 62 ah gehaald, gaat er morgen in.

Was toch al toe aan een nieuwe.

Vond het alleen vreemd, dat hij niet wilde starten op de accu van mijn vader’s auto

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.