Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2011 om 05:18 #17717038
hoi jeroen
waar zijn die originele dorpels nog te krijgen???
mijn trouwe 2000 heeft er strax ook nog nodig
zijn deze dan voor in te lassen??mvg mike
1 december 2011 om 06:17 #17717039Bij een kerel thuis 75 voor betaald..
12 december 2011 om 16:30 #17717040van welke omega heb je de sper genomen?
wil bij mn cali turbo met permanente 4×4 ook gedeeltelijke sper hebbe vanachter maar weet nog niet goed hoe of wat…12 december 2011 om 17:00 #17717041Hoe doe jij dat nou met het stralen? Gewoon de boel weer bij elkaar vegen en weer gebruiken?
Ik kan me voorstellen dat je anders zo door het straalgrit heen bent.Ik wil volgend jaar ook hier en daar wat stralen aan mn projectje.
12 december 2011 om 20:52 #17717042Van een A omega, moet alleen nog kijken of het allemaal past. Overbrenging is in ieder geval hetzelfde. 1:3,7. En het achterdeksel van een omega is anders, of ja er zit daar een steun die ik niet nodig heb.
En volgens mij is de ABS vertanding anders als van de Vectra, dus dan moet ik mn originele assen monteren.
Het enige nadeel is dat om te kijken of het een sper is, en welke overbrenging (er zijn drie types met en drie types zonder sper) moet de achterdeksel eraf. Ik kan er wel wat foto’s van maken en deze posten.Jeroen
12 december 2011 om 20:56 #17717043Ik heb eerst een groot zeil op de grond gelegd, hier de tent overheen gezet, en toen het grondzeil aan de zijkanten omhoog gehaald zodat ik echt een bak had waar de tent in stond.
Ik heb toen een echte straalkap geleend, eentje waarop je een externe luchttoevoer op kon zetten ivm de stof. En de grit heb gewoon bij elkaar geveegd, gezeefd en hergebruikt. Echter na drie tot vier keer merkte ik wel dat het minder agressief werd. Straalgrit heb ik overigens bij een straalbedrijf in de buurt gekocht voor €5,- per 25kg.
En ik heb een gewoon straalpistool gebruikt, alleen heb ik een ton opgehangen met een gat onderin, waarin ik de slang van het pistool heb vastgemaakt, hierdoor blijft het grit vanzelf in de slang lopen waardoor je een veel constantere toevoer van grit hebt. Dit scheelde bij mij aanzienlijk.Jeroen
12 december 2011 om 21:40 #17717044@lemmuh wrote:
Van een A omega, moet alleen nog kijken of het allemaal past. Overbrenging is in ieder geval hetzelfde. 1:3,7. En het achterdeksel van een omega is anders, of ja er zit daar een steun die ik niet nodig heb.
En volgens mij is de ABS vertanding anders als van de Vectra, dus dan moet ik mn originele assen monteren.
Het enige nadeel is dat om te kijken of het een sper is, en welke overbrenging (er zijn drie types met en drie types zonder sper) moet de achterdeksel eraf. Ik kan er wel wat foto’s van maken en deze posten.Jeroen
Ik heb nog 2 diffen legen van een omega 24v kan wel kijken welke overbrengen het is en sper weet niet of iemand nog sper zoekt van omega wil best wel even deksel open schoefen heb ik ook voor lemmuh gedaan :jerry
Groeten bas.
12 december 2011 om 21:46 #17717045Jep, diff ziet er ook van binnen keurig uit :thumbup
19 december 2011 om 22:39 #17717046Nou… na veel wikken en wegen gaat mijn carrosserie die ik aan het opknappen was weg…
Ik ben per toeval tegen een andere aangelopen, een Vectra 4×4 turbo kas van ’92. De bodem van deze auto is gewoon goed, dorpels zijn nog helemaal intact. Alleen de achterschermen hebben ze uitgerold en slecht behandeld waardoor deze wat geroest zijn. Nu heb ik toch bijna alle plaatdelen nog liggen, dus er komen gewoon nieuwe achterschermen op.
Misschien voor sommige een oude bekende deze auto. Heeft vanaf 2003 binnen gestaan, te wachten op een restauratie. Alleen de vorige eigenaar had hier geen tijd meer voor, dus de auto is in onderdelen verkocht en ik heb de carrosserie overgenomen.Jeroen
19 december 2011 om 22:43 #17717047netjes !!
alleen al dat gedane werk voor niks:P
suc 6 ermee maak er wat moois van
22 december 2011 om 11:41 #17717048kom je alle wagens in belgië weghalen dan ;)
donor calibra was toch ook van hier bij ons king:22 december 2011 om 19:11 #17717049Ja eigenlijk puur toevallig…
Alleen de calibra had alleen de schouwingspapieren erbij, en daar moest nog heel veel aan gebeuren om hem rijklaar te maken. Anders was het ook geen donor geworden.
Mn eerst 2000 4×4 waar ik aan was begonnen bleek zo ontzettend slecht te zijn, en ik maar eigenwijs doorgaan. En toen kwam ik deze kas tegen, en hij bleek nog geen kwartier verderop te staan… Dus vandaar
Ik zal vanavond nog even wat foto’s uploaden.Jeroen
25 december 2011 om 11:01 #17717050Nou iets later als de bedoeling was, maar bij deze de foto’s
Zo heb ik hem opgehaald:
En na een middagje hobbye, de frontbalk eruit gehaald, deze was dusdanig verzaagd (voor een grotere ic waarschijnlijk) dat er geen redden meer aan was. Deze heb ik van mn vorige auto afgehaald aangezien die balk nog erg netjes was.
En na de kerstdagen gaan we weer verder…
Nu eerst maar eens wat onderdelen gaan verzamelen:
Dus als iemand nog iets in de aanbieding heeft….
* Intercooler
* Intercooler buizen + slangen (rood)
* Versterkte koppeling + lichter vliegwiel (ong. 300-330 pk)
* Andere schokdempers, zelf dacht ik aan Bilstein B6 of B8, ik twijfel nog een beetje
* Nog aan het overwegen voor een grotere turbo
* En moet nog het een en ander uitzoeken wat betreft het inwendige van mn motorJeroen
26 december 2011 om 15:35 #17717051Kunnen we geen groupbuy opzetten wat betreft die interne motor onderdelen king:
26 december 2011 om 18:34 #17717052Lijkt mij een prima idee, ik had Geert666 bericht hier op het forum. Stalen drijfstangen + ARP bouten, eerste reactie kreeg ik een rekenngnr. En een naam. Maar hij woont een dorp verder dus wilde ze halen. Geen reactie meer gehad….
Jeroen
29 december 2011 om 22:45 #17717053Hou vol kerel.
Deze wagens zie je steeds minder. Zeker als het om een turbo gaat.
Zelf heb ik een hele tijd in een vectra a2 V6 gereden. Echt een geweldige wagen.
Helaas heb ik hem in duitsland 10 jaar geleden met 230 km/h tegen de vangrail gezet omdat er een camper leuk dacht te zijn en 100 meter voor me mijn rijbaan op stuurde. Gevolg: einde vectra v6.
Het zijn en blijven mooie wagens.
Ga dit project blijven volgen.7 januari 2012 om 22:16 #17717054even aan het rondsnuffelen hier
mooie foto’s jeroen :D
die koets ken ik
veel sleutelplezier in 2012 man ;)24 januari 2012 om 21:55 #17717055Nou… door drukte op het werk, mn chef werkplaats is geopereerd, toch nog een paar kleine updates…
Mezelf nog wat spulletjes gekocht:
Een compleet Vectra A turbo interieur, origineel zoals het hoort te zijn…
Een gereviseerde tussenbak, deze ga ik vastzetten dmv een Mike Hayward locking kit.
Al zo links en rechts geinformeerd voor een andere turbo en alles wat erbij komt kijken.En vanavond heb ik de deuren erin gehangen, nu een kwestie van alles zo afstellen dat het prima sluit en dat alle naadjes kloppen. Dan de achterschermen eraf halen en zorgen dat de nieuwe er netjes terug in komen.
Jeroen
31 januari 2012 om 10:57 #17717056Kan iemand mij toevallig vertellen of er verschil zit in de achterplaat van de verschillende Vectra’s? Iemand die dat even in EPC kan opzoeken? Mijn pc is gecrashed en heb nog niet alles opnieuw geinstalleerd… Weet wel dat bij imitatiedelen al verschil zit tussen hatchback en sedan…
Of misschien dat een plaat van een Calibra hetzelfde is? Aangezien de Vectra 2000 zelfde onderstel als een Cali heeft…Jeroen
31 januari 2012 om 19:32 #17717057Achterplaten zijn absoluut anders, alleen het kentekengedeelte al (zit bij de Vectra in de klep) en wat daaronder zit is voorbereid op een slotvanger die er bij de Calibra niet zit.
Ik kan als alles mee zit deze week EPC kijken zónder PC, heb namelijk een originele set microfiches gekocht van de Calibra (€13 nogwat) en een collega neemt morgen 2 readers voor me mee (€20 voor het paar, werden notabene verkocht door een Opel dealer), lekker oldskool :wors
1 februari 2012 om 19:38 #17717058ga voor orgineel plaatwerk, past beter als imitatie.
kost wel wat meer, maar werkt wel een heel stuk fijner.
voor mij nooit geen imitatie meer.
en geef nou toe, deze turbo koets verdient niks anders.groeten.
1 februari 2012 om 22:20 #17717059Nee, je hebt ook gelijk Gerwen… maar ik had verwacht dat die delen niet meer origineel GM leverbaar waren… maar toch nog wel. Nog 9 stuks in een of ander Duits magazijn… kosten… €178,- ex btw… Maar begin volgende week komt er iemand kijken die me wat advies komt geven over het plaatwerk. Ik ga kijken of ik alles zelf eruit haal, schoonmaak en dan heb de nieuwe schermen erin laat zetten.
Jeroen
2 februari 2012 om 17:16 #17717060Lekker zelf er uit halen, ik heb het ook gedaan en twijfelde vooraf nogal of ik het tot een goed einde zou brengen. Niet alleen krijg je er een kick van het scheelt ook een ontzettend belangrijke hoeveelheid geld!
2 februari 2012 om 17:38 #17717061Nou, het gaat er mij vooral om, ik ben begonnen met losse randjes. Want die had ik, en ook een losse hoek voor rechtsachter. Alleen plaatwerk lassen is toch weer een kunst apart, zeker omdat deze auto een tik heeft gehad van achter. Het paste allemaal net niet, vandaar dat ik toch maar hulp heb gevraagd. Zeker omdat het dalijk een dure grap wordt alles bij elkaar, en dat is geen ramp. Moet wel goed zijn, liever wat duurder zodat ik er jaren tegen kan.
2 maart 2012 om 19:51 #17717062Vandaag bij Niels van DHZ Twente op bezoek geweest, had er een set Zimmerman 308mm OPC remschijven gekocht en moest deze ophalen. Had ze ook kunnen laten versturen maar wilde eens even rondkijken bij Niels.
Ben veel informatie wijzer wat betreft mijn motorombouw, eindelijk zijn me veel dingen duidelijk geworden…
Ook meteen een setje stalen drijfstangen met ARP bouten gekocht, weer een stapje in de goede richtingJeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.