Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 276)
  • Auteur
    opelpower89
    Deelnemer

hoi jeroen

waar zijn die originele dorpels nog te krijgen???
      mijn trouwe 2000 heeft er strax ook nog nodig
      zijn deze dan voor in te lassen??

mvg mike

lemmuh

Bij een kerel thuis 75 voor betaald..

.Stoffel.
        Deelnemer

van welke omega heb je de sper genomen?
          wil bij mn cali turbo met permanente 4×4 ook gedeeltelijke sper hebbe vanachter maar weet nog niet goed hoe of wat…

Fearless
          Deelnemer

Hoe doe jij dat nou met het stralen? Gewoon de boel weer bij elkaar vegen en weer gebruiken?
            Ik kan me voorstellen dat je anders zo door het straalgrit heen bent.

Ik wil volgend jaar ook hier en daar wat stralen aan mn projectje.

lemmuh

Van een A omega, moet alleen nog kijken of het allemaal past. Overbrenging is in ieder geval hetzelfde. 1:3,7. En het achterdeksel van een omega is anders, of ja er zit daar een steun die ik niet nodig heb.
              En volgens mij is de ABS vertanding anders als van de Vectra, dus dan moet ik mn originele assen monteren.
              Het enige nadeel is dat om te kijken of het een sper is, en welke overbrenging (er zijn drie types met en drie types zonder sper) moet de achterdeksel eraf. Ik kan er wel wat foto’s van maken en deze posten.

Jeroen

lemmuh

Ik heb eerst een groot zeil op de grond gelegd, hier de tent overheen gezet, en toen het grondzeil aan de zijkanten omhoog gehaald zodat ik echt een bak had waar de tent in stond.
                Ik heb toen een echte straalkap geleend, eentje waarop je een externe luchttoevoer op kon zetten ivm de stof. En de grit heb gewoon bij elkaar geveegd, gezeefd en hergebruikt. Echter na drie tot vier keer merkte ik wel dat het minder agressief werd. Straalgrit heb ik overigens bij een straalbedrijf in de buurt gekocht voor €5,- per 25kg.
                En ik heb een gewoon straalpistool gebruikt, alleen heb ik een ton opgehangen met een gat onderin, waarin ik de slang van het pistool heb vastgemaakt, hierdoor blijft het grit vanzelf in de slang lopen waardoor je een veel constantere toevoer van grit hebt. Dit scheelde bij mij aanzienlijk.

Jeroen

Sebbe GSI

@lemmuh wrote:

Van een A omega, moet alleen nog kijken of het allemaal past. Overbrenging is in ieder geval hetzelfde. 1:3,7. En het achterdeksel van een omega is anders, of ja er zit daar een steun die ik niet nodig heb.
                  En volgens mij is de ABS vertanding anders als van de Vectra, dus dan moet ik mn originele assen monteren.
                  Het enige nadeel is dat om te kijken of het een sper is, en welke overbrenging (er zijn drie types met en drie types zonder sper) moet de achterdeksel eraf. Ik kan er wel wat foto’s van maken en deze posten.

Jeroen

Ik heb nog 2 diffen legen van een omega 24v kan wel kijken welke overbrengen het is en sper weet niet of iemand nog sper zoekt van omega wil best wel even deksel open schoefen heb ik ook voor lemmuh gedaan :jerry

Groeten bas.

lemmuh

Jep, diff ziet er ook van binnen keurig uit :thumbup

lemmuh

Nou… na veel wikken en wegen gaat mijn carrosserie die ik aan het opknappen was weg…
                      Ik ben per toeval tegen een andere aangelopen, een Vectra 4×4 turbo kas van ’92. De bodem van deze auto is gewoon goed, dorpels zijn nog helemaal intact. Alleen de achterschermen hebben ze uitgerold en slecht behandeld waardoor deze wat geroest zijn. Nu heb ik toch bijna alle plaatdelen nog liggen, dus er komen gewoon nieuwe achterschermen op.
                      Misschien voor sommige een oude bekende deze auto. Heeft vanaf 2003 binnen gestaan, te wachten op een restauratie. Alleen de vorige eigenaar had hier geen tijd meer voor, dus de auto is in onderdelen verkocht en ik heb de carrosserie overgenomen.

Jeroen

opelpower89
                      Deelnemer

netjes !!

alleen al dat gedane werk voor niks:P

suc 6 ermee maak er wat moois van

.Stoffel.
                        Deelnemer

kom je alle wagens in belgië weghalen dan ;)
                          donor calibra was toch ook van hier bij ons king:

lemmuh

Ja eigenlijk puur toevallig…
                            Alleen de calibra had alleen de schouwingspapieren erbij, en daar moest nog heel veel aan gebeuren om hem rijklaar te maken. Anders was het ook geen donor geworden.
                            Mn eerst 2000 4×4 waar ik aan was begonnen bleek zo ontzettend slecht te zijn, en ik maar eigenwijs doorgaan. En toen kwam ik deze kas tegen, en hij bleek nog geen kwartier verderop te staan… Dus vandaar
                            Ik zal vanavond nog even wat foto’s uploaden.

Jeroen

lemmuh

Nou iets later als de bedoeling was, maar bij deze de foto’s

Zo heb ik hem opgehaald:

En na een middagje hobbye, de frontbalk eruit gehaald, deze was dusdanig verzaagd (voor een grotere ic waarschijnlijk) dat er geen redden meer aan was. Deze heb ik van mn vorige auto afgehaald aangezien die balk nog erg netjes was.

En na de kerstdagen gaan we weer verder…
                              Nu eerst maar eens wat onderdelen gaan verzamelen:
                              Dus als iemand nog iets in de aanbieding heeft….
                              * Intercooler
                              * Intercooler buizen + slangen (rood)
                              * Versterkte koppeling + lichter vliegwiel (ong. 300-330 pk)
                              * Andere schokdempers, zelf dacht ik aan Bilstein B6 of B8, ik twijfel nog een beetje
                              * Nog aan het overwegen voor een grotere turbo
                              * En moet nog het een en ander uitzoeken wat betreft het inwendige van mn motor

Jeroen

InjectTheVenom
                              Deelnemer

Kunnen we geen groupbuy opzetten wat betreft die interne motor onderdelen king:

lemmuh

Lijkt mij een prima idee, ik had Geert666 bericht hier op het forum. Stalen drijfstangen + ARP bouten, eerste reactie kreeg ik een rekenngnr. En een naam. Maar hij woont een dorp verder dus wilde ze halen. Geen reactie meer gehad….

Jeroen

tom76tls

Hou vol kerel.
                                    Deze wagens zie je steeds minder. Zeker als het om een turbo gaat.
                                    Zelf heb ik een hele tijd in een vectra a2 V6 gereden. Echt een geweldige wagen.
                                    Helaas heb ik hem in duitsland 10 jaar geleden met 230 km/h tegen de vangrail gezet omdat er een camper leuk dacht te zijn en 100 meter voor me mijn rijbaan op stuurde. Gevolg: einde vectra v6.
                                    Het zijn en blijven mooie wagens.
                                    Ga dit project blijven volgen.

mantaevo

even aan het rondsnuffelen hier
                                      mooie foto’s jeroen :D
                                      die koets ken ik
                                      veel sleutelplezier in 2012 man ;)

lemmuh

Nou… door drukte op het werk, mn chef werkplaats is geopereerd, toch nog een paar kleine updates…
                                        Mezelf nog wat spulletjes gekocht:
                                        Een compleet Vectra A turbo interieur, origineel zoals het hoort te zijn…
                                        Een gereviseerde tussenbak, deze ga ik vastzetten dmv een Mike Hayward locking kit.
                                        Al zo links en rechts geinformeerd voor een andere turbo en alles wat erbij komt kijken.

En vanavond heb ik de deuren erin gehangen, nu een kwestie van alles zo afstellen dat het prima sluit en dat alle naadjes kloppen. Dan de achterschermen eraf halen en zorgen dat de nieuwe er netjes terug in komen.

Jeroen

lemmuh

Kan iemand mij toevallig vertellen of er verschil zit in de achterplaat van de verschillende Vectra’s? Iemand die dat even in EPC kan opzoeken? Mijn pc is gecrashed en heb nog niet alles opnieuw geinstalleerd… Weet wel dat bij imitatiedelen al verschil zit tussen hatchback en sedan…
                                          Of misschien dat een plaat van een Calibra hetzelfde is? Aangezien de Vectra 2000 zelfde onderstel als een Cali heeft…

Jeroen

InjectTheVenom
                                          Deelnemer

Achterplaten zijn absoluut anders, alleen het kentekengedeelte al (zit bij de Vectra in de klep) en wat daaronder zit is voorbereid op een slotvanger die er bij de Calibra niet zit.

Ik kan als alles mee zit deze week EPC kijken zónder PC, heb namelijk een originele set microfiches gekocht van de Calibra (€13 nogwat) en een collega neemt morgen 2 readers voor me mee (€20 voor het paar, werden notabene verkocht door een Opel dealer), lekker oldskool :wors

kadett4x4
                                            Deelnemer

ga voor orgineel plaatwerk, past beter als imitatie.
                                              kost wel wat meer, maar werkt wel een heel stuk fijner.
                                              voor mij nooit geen imitatie meer.
                                              en geef nou toe, deze turbo koets verdient niks anders.

groeten.

lemmuh

Nee, je hebt ook gelijk Gerwen… maar ik had verwacht dat die delen niet meer origineel GM leverbaar waren… maar toch nog wel. Nog 9 stuks in een of ander Duits magazijn… kosten… €178,- ex btw… Maar begin volgende week komt er iemand kijken die me wat advies komt geven over het plaatwerk. Ik ga kijken of ik alles zelf eruit haal, schoonmaak en dan heb de nieuwe schermen erin laat zetten.

Jeroen

InjectTheVenom
                                                Deelnemer

Lekker zelf er uit halen, ik heb het ook gedaan en twijfelde vooraf nogal of ik het tot een goed einde zou brengen. Niet alleen krijg je er een kick van het scheelt ook een ontzettend belangrijke hoeveelheid geld!

lemmuh

Nou, het gaat er mij vooral om, ik ben begonnen met losse randjes. Want die had ik, en ook een losse hoek voor rechtsachter. Alleen plaatwerk lassen is toch weer een kunst apart, zeker omdat deze auto een tik heeft gehad van achter. Het paste allemaal net niet, vandaar dat ik toch maar hulp heb gevraagd. Zeker omdat het dalijk een dure grap wordt alles bij elkaar, en dat is geen ramp. Moet wel goed zijn, liever wat duurder zodat ik er jaren tegen kan.

lemmuh

Vandaag bij Niels van DHZ Twente op bezoek geweest, had er een set Zimmerman 308mm OPC remschijven gekocht en moest deze ophalen. Had ze ook kunnen laten versturen maar wilde eens even rondkijken bij Niels.
                                                      Ben veel informatie wijzer wat betreft mijn motorombouw, eindelijk zijn me veel dingen duidelijk geworden…
                                                      Ook meteen een setje stalen drijfstangen met ARP bouten gekocht, weer een stapje in de goede richting

Jeroen

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 276)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.