Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2010 om 07:14 #17716913
Dat is inderdaad een mooie prijs :)
Kofferklep heb ik niet en het interieur komt pas te koop als mijn eigen klaar is…Jeroen
23 september 2010 om 07:36 #17716914menie en epoxyprimer kan allebei. ik weet niet wat je als afwerking wilt, tektyl of lak/verf?
ik gebruik altijd menie, met de kwast breng ik altijd 2 lagen aan.
ik heb ooit een keer een emmer van 20 liter bij een metaalbedrijf opgehaald, dit spuiten zij op de spanten die ze maken.23 september 2010 om 08:42 #17716915Hmmm… het gaat mij erom dat de bodem dalijk GOED beschermd is tegen roest… en het moet er natuurlijk netjes uitzien, gewoon netjes getectyleerd. Maar om tectyl op blank ijzer te spuiten heeft ook geen zin.
Vandaar dat ik wat meer ervaringen van anderen wil horen. En dan het liefst bij auto’s die al een aantal jaren rondrijden. Ik bedoel alles blijft wel een jaartje hangen, maar hoe ziet het er na een aantal jaren uit.Jeroen
28 september 2010 om 20:46 #17716916Vandaag eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met mn Vec…
Donor zover kaal gemaakt dat ie op de kop kan, en gelijk voor subframe met alles er onderuit en complete achteras + alles wat in de weg zit om de chassisbalken te controleren/repareren/verwijderen eraf gehaald.
Hopelijk dat degene die het laswerk gaat begeleiden/doen morgen even tijd heeft om zijn mening te geven, er zitten wel wat slechte stukjes bij de veerschotels, alleen bij deze is er nog niet aan gelast.
Bij mijn 4×4 is het gelast en weer doorgerot, en om hier nog een goeie van te maken :hmmz dus ga ik kijken hoever ik kom met overzetten. In eerste instantie dacht ik om de auto op de brug te zetten en dan alles los te halen en te vervangen, maar ik denk er hoe langer hoe meer aan om de auto gewoon op zn kant te zetten, net zoals mijn “concurrent” heeft gedaan.
Linker chassisbalk
Rechter chassisbalk29 september 2010 om 12:02 #17716917origineel gepost door opelpower89
heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehadgr mike
Sow, lot uit de loterij lijkt me!:P;)
29 september 2010 om 12:03 #17716918origineel gepost door lemmuh
Hmmm… het gaat mij erom dat de bodem dalijk GOED beschermd is tegen roest… en het moet er natuurlijk netjes uitzien, gewoon netjes getectyleerd. Maar om tectyl op blank ijzer te spuiten heeft ook geen zin.
Vandaar dat ik wat meer ervaringen van anderen wil horen. En dan het liefst bij auto’s die al een aantal jaren rondrijden. Ik bedoel alles blijft wel een jaartje hangen, maar hoe ziet het er na een aantal jaren uit.Jeroen
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar!:thumbup
29 september 2010 om 12:06 #17716919origineel gepost door lemmuh
Vandaag eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met mn Vec…
Donor zover kaal gemaakt dat ie op de kop kan, en gelijk voor subframe met alles er onderuit en complete achteras + alles wat in de weg zit om de chassisbalken te controleren/repareren/verwijderen eraf gehaald.
Hopelijk dat degene die het laswerk gaat begeleiden/doen morgen even tijd heeft om zijn mening te geven, er zitten wel wat slechte stukjes bij de veerschotels, alleen bij deze is er nog niet aan gelast.
Bij mijn 4×4 is het gelast en weer doorgerot, en om hier nog een goeie van te maken :hmmz dus ga ik kijken hoever ik kom met overzetten. In eerste instantie dacht ik om de auto op de brug te zetten en dan alles los te halen en te vervangen, maar ik denk er hoe langer hoe meer aan om de auto gewoon op zn kant te zetten, net zoals mijn “concurrent” heeft gedaan.
Linker chassisbalk
Rechter chassisbalkDie balken zien er best okay uit idd, en die reservewielbak ook:P
Heb je laatst een u2u gestuurd hierover;)
Suc6 met overzetten, moet echt heel nauwkeurig eruit halen en ook zo precies mogelijk (met richtmaten) weer terug zetten. Ik heb er zelfs een speciaal carrosserie boek voor liggen…
29 september 2010 om 12:44 #17716920Dat carrosserieboek? is dat Opel-specifiek? of gewoon universeel? Anders zou je me natuurlijk altijd even het hoofdstuk opel Vectra 2000 mogen inscannen ;)
Jeroen
29 september 2010 om 14:23 #17716921origineel gepost door lemmuh
Dat carrosserieboek? is dat Opel-specifiek? of gewoon universeel? Anders zou je me natuurlijk altijd even het hoofdstuk opel Vectra 2000 mogen inscannen ;)Jeroen
Ja, het is van P.H. Olving (van de vraagbaken) Kluwer, technische boeken, specifiek voor de carrosserie van de vectra a’s…Je kunt in TIS ook die richtmaten terug vinden, maar zal wel ff wat inscannen, zodra ik tijd heb;)
29 september 2010 om 14:32 #17716922Kun je anders eens een ISBN nummer geven, misschien dat ik dan het hele boek kan bestellen ;)
Jeroen
29 september 2010 om 15:07 #17716923origineel gepost door Nathan Kop
origineel gepost door opelpower89
heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehadgr mike
Sow, lot uit de loterij lijkt me!:P;)
ja best wel ja die gast had geld nodig en hij zij dat motror niet liep en bak kapot was hahaha
29 september 2010 om 16:57 #17716924origineel gepost door lemmuh
Kun je anders eens een ISBN nummer geven, misschien dat ik dan het hele boek kan bestellen ;)Jeroen
Hey, isbn is 90-201-2409-9, maar denk dat het niet zomaar meer te leveren is, ik heb het al een hele tijd. Kan je wel ff wat scans mailen, maar als je het boek te pakken kunt krijgen, je hebt er echt wat aan, staat vol met info over alle carrosseriedelen en aanbouwdelen en hoe hiermee om te gaan.:D
29 september 2010 om 21:34 #17716925Vandaag besloten in overleg met mijn lasser, auto moet op zn kant of op de kop. Dus aankomende week wil ik zorgen dat ik hem in een spit kan hangen. Iemand dit eerder gedaan bij een A Vectra??? Foto’s… :P
Ik heb gelukkig een reserve subframe van de donor, hier las ik iets aan zodat ie voor in het spit kan. Alleen achter ben ik nog niet over uit, op de asbevestiging zou ideaal zijn… als ik hier nu net niet zou moeten lassen… dus ben aan het overwegen om de schokbrekergaten te gebruiken in combinatie met nog ergens een stevig boutgat….Omdat ik in eerste instantie de auto in stappen onder handen wilde nemen had ik het motorblok er nog in gelaten. Dit vanavond na het werk er compleet uitgehaald en alles in grote lijnen een beetje bekeken enzo…
Fotootje…
Jeroen
@ Nathan, bij bol.com hadden ze nog enkele gebruikte exemplaren van dit boek, en voor erg weinig geld. En laat ik nu ook nog net een cadeaubon voor bol.com hebben :P kan ik mezelf gelijk WEER een cadeautje geven.
1 oktober 2010 om 17:25 #17716926origineel gepost door lemmuh
Vandaag besloten in overleg met mijn lasser, auto moet op zn kant of op de kop. Dus aankomende week wil ik zorgen dat ik hem in een spit kan hangen. Iemand dit eerder gedaan bij een A Vectra??? Foto’s… :P
Ik heb gelukkig een reserve subframe van de donor, hier las ik iets aan zodat ie voor in het spit kan. Alleen achter ben ik nog niet over uit, op de asbevestiging zou ideaal zijn… als ik hier nu net niet zou moeten lassen… dus ben aan het overwegen om de schokbrekergaten te gebruiken in combinatie met nog ergens een stevig boutgat….Omdat ik in eerste instantie de auto in stappen onder handen wilde nemen had ik het motorblok er nog in gelaten. Dit vanavond na het werk er compleet uitgehaald en alles in grote lijnen een beetje bekeken enzo…
Fotootje…
Jeroen
@ Nathan, bij bol.com hadden ze nog enkele gebruikte exemplaren van dit boek, en voor erg weinig geld. En laat ik nu ook nog net een cadeaubon voor bol.com hebben :P kan ik mezelf gelijk WEER een cadeautje geven.
Mooi zo!Suc6 ermee…;)
1 oktober 2010 om 18:20 #17716927Zojuist thuisgekomen van mn werk, en ja hoor… post… :D
pakketje van bol.com, er staat echt VEEEEEEEEEEEEL in over plaatwerk en interieur die in een normale vraagbaak niet staan.
Echt een goed idee Nathan ;) als je nog meer van zulke ideeen hebt… graag :thumbupJeroen
1 oktober 2010 om 19:26 #17716928als je je bodem over een paar jaar nog netjes wil hebben, laat dan de wagen stralen en in een 2k primer zetten.
weet de exacte benaming van die 2k primer niet meer, maar bij een straal/poedercoat bedrijf weten ze het vast wel.
ik heb dat bij mijn kadett ook gedaan, koste wel ongeveer €1000,- maar is wel de moeite waard.
zit er nu bijna 5 jaar op, en je ziet nog steeds niks van roest ofzo.
spul is knoepertje hard, en zou het zo weer laten doen.
spit mijn topic maar eens door, dan zie je dat hij half zwart is.
dat is het maximale dat ze stralen zonder krom trekken van het plaatwerk.
misschien heb je er wat aan.groeten.
1 oktober 2010 om 21:20 #17716929Zou je eens kunnen navragen wat voor 2k primer dat is, stralen ga ik zelf proberen, aangezien ik tijd genoeg heb, en het materiaal + de plaats. En dan hou ik meer over om hem meteen om te bouwen naar een C20let 4×4…
Jeroen
1 oktober 2010 om 22:39 #17716930Hej ik zie een schroefset.. is ie tekoop ? :P
Of ben ik nou gek ?
2 oktober 2010 om 09:26 #17716931Ligt eraan ;) Voor wat voor een auto. Ik heb nog een FK/koni schroefset voor een Vectra A, maar met starre achteras. Deze is nog niet direct te koop, maar tegen een god bod wil ik hem er wel onder vandaan. Omdat mn auto toch verkocht wordt als mn 4×4 klaar is.
Jeroen
9 oktober 2010 om 18:17 #17716932Nou, eindelijk weer eens een kleine update, veel bezig geweest met contact zoeken met mensen die verschillende onderdelen te koop hebben. Omdat ik hem meteen wil ombouwen naar een 4×4 turbo ben ik nog steeds op zoek naar alles wat ik hiervoor nodig heb. Ik heb al verschillende mensen/plaatsen gevonden die me kunnen helpen.
Maar ik heb nog tijd dus vandaar dat ik ook gewoon nog even verder om me heen wil kijken… tips… altijd welkom, aanbiedingen via U2U aub.Verder heb ik afgelopen week het interieur echt helemaal kaal gemaakt, op wat dempingsmatten en pedalen na…
Foto’s
Zoals op de foto’s te zien zit er onder de kap nog het 4×4 regelventiel met drukbol en het stuurhuis, dit gaat er pas onderuit als ik hem in een spit kan hangen omdat ik anders de auto niet meer kan sturen tijdens het verplaatsen.
Ook de gelijmde ramen blijven er zolang inzitten om kromtrekken te voorkomen, de achterraam is toch al verprutst met een gestraald logo en de voorraam daar zitten een aantal krassen in.Verder heb ik op internet wat rondgezocht naar verschillende soorten lak die ik kan gebruiken tijdens/na het stralen/lassen…
Jeroen
9 oktober 2010 om 18:38 #17716933epoxy primer is in mijn ogen het beste
9 oktober 2010 om 18:43 #17716934In Utrecht staat op een sloop een Calibra (voor facelift) 4×4, al is die wel goed kaal.
9 oktober 2010 om 18:44 #17716935origineel gepost door lemmuh
Ligt eraan ;) Voor wat voor een auto. Ik heb nog een FK/koni schroefset voor een Vectra A, maar met starre achteras. Deze is nog niet direct te koop, maar tegen een god bod wil ik hem er wel onder vandaan. Omdat mn auto toch verkocht wordt als mn 4×4 klaar is.Jeroen
okok dat past me wel.. wat is een goed bod ? :P mag ook via u2u :)
11 oktober 2010 om 18:54 #17716936Doe mij maar eens een bod via U2U, set hangt momenteel onder mijn eigen daily vectra. Maar deze wordt verkocht zodra mn 4×4 klaar is, of ik moet voortijdig een goed bod krijgen, en de schroefset wilde ik er sowieso al onderuit halen, alleen heb er niet zoveel haast mee ;) Tenzij iemand interesse heeft natuurlijk :angel
Jeroen
11 oktober 2010 om 18:57 #17716937Overigens, vandaag even een paar uurtjes aan de Vectra gewerkt. Ik heb een begin gemaakt met het eruit fohnen/krassen/steken van die isolatie bitumen matjes… wat een ELLENDE… ze gaan er makkelijk af, alleen de lijmlaag die blijft zitten… en die gaat minder makkelijk… :fy1 Als iemand nog een wondermiddel weet… voel u geroepen dit te delen…
Maar verder ben ik ongeveer op de helft met het eruit halen, deze week als alles meezit een aantal onderdelen kopen/ophalen.Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.