Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 276)
  • Auteur
    Berichten
  • #17716913
    lemmuh
      Lid sinds:
      29 July 2005

      Dat is inderdaad een mooie prijs :)
      Kofferklep heb ik niet en het interieur komt pas te koop als mijn eigen klaar is…

      Jeroen

      #17716914
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        menie en epoxyprimer kan allebei. ik weet niet wat je als afwerking wilt, tektyl of lak/verf?

        ik gebruik altijd menie, met de kwast breng ik altijd 2 lagen aan.
        ik heb ooit een keer een emmer van 20 liter bij een metaalbedrijf opgehaald, dit spuiten zij op de spanten die ze maken.

        #17716915
        lemmuh
          Lid sinds:
          29 July 2005

          Hmmm… het gaat mij erom dat de bodem dalijk GOED beschermd is tegen roest… en het moet er natuurlijk netjes uitzien, gewoon netjes getectyleerd. Maar om tectyl op blank ijzer te spuiten heeft ook geen zin.
          Vandaar dat ik wat meer ervaringen van anderen wil horen. En dan het liefst bij auto’s die al een aantal jaren rondrijden. Ik bedoel alles blijft wel een jaartje hangen, maar hoe ziet het er na een aantal jaren uit.

          Jeroen

          #17716916
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Vandaag eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met mn Vec…
            Donor zover kaal gemaakt dat ie op de kop kan, en gelijk voor subframe met alles er onderuit en complete achteras + alles wat in de weg zit om de chassisbalken te controleren/repareren/verwijderen eraf gehaald.
            Hopelijk dat degene die het laswerk gaat begeleiden/doen morgen even tijd heeft om zijn mening te geven, er zitten wel wat slechte stukjes bij de veerschotels, alleen bij deze is er nog niet aan gelast.
            Bij mijn 4×4 is het gelast en weer doorgerot, en om hier nog een goeie van te maken :hmmz dus ga ik kijken hoever ik kom met overzetten. In eerste instantie dacht ik om de auto op de brug te zetten en dan alles los te halen en te vervangen, maar ik denk er hoe langer hoe meer aan om de auto gewoon op zn kant te zetten, net zoals mijn “concurrent” heeft gedaan.



            Linker chassisbalk



            Rechter chassisbalk

            #17716917
            Nathan Kop
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2009

              origineel gepost door opelpower89
              heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehad

              gr mike

              Sow, lot uit de loterij lijkt me!:P;)

              #17716918
              Nathan Kop
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2009

                origineel gepost door lemmuh
                Hmmm… het gaat mij erom dat de bodem dalijk GOED beschermd is tegen roest… en het moet er natuurlijk netjes uitzien, gewoon netjes getectyleerd. Maar om tectyl op blank ijzer te spuiten heeft ook geen zin.
                Vandaar dat ik wat meer ervaringen van anderen wil horen. En dan het liefst bij auto’s die al een aantal jaren rondrijden. Ik bedoel alles blijft wel een jaartje hangen, maar hoe ziet het er na een aantal jaren uit.

                Jeroen

                Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar!:thumbup

                #17716919
                Nathan Kop
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  origineel gepost door lemmuh
                  Vandaag eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met mn Vec…
                  Donor zover kaal gemaakt dat ie op de kop kan, en gelijk voor subframe met alles er onderuit en complete achteras + alles wat in de weg zit om de chassisbalken te controleren/repareren/verwijderen eraf gehaald.
                  Hopelijk dat degene die het laswerk gaat begeleiden/doen morgen even tijd heeft om zijn mening te geven, er zitten wel wat slechte stukjes bij de veerschotels, alleen bij deze is er nog niet aan gelast.
                  Bij mijn 4×4 is het gelast en weer doorgerot, en om hier nog een goeie van te maken :hmmz dus ga ik kijken hoever ik kom met overzetten. In eerste instantie dacht ik om de auto op de brug te zetten en dan alles los te halen en te vervangen, maar ik denk er hoe langer hoe meer aan om de auto gewoon op zn kant te zetten, net zoals mijn “concurrent” heeft gedaan.



                  Linker chassisbalk



                  Rechter chassisbalk

                  Die balken zien er best okay uit idd, en die reservewielbak ook:P

                  Heb je laatst een u2u gestuurd hierover;)

                  Suc6 met overzetten, moet echt heel nauwkeurig eruit halen en ook zo precies mogelijk (met richtmaten) weer terug zetten. Ik heb er zelfs een speciaal carrosserie boek voor liggen…

                  #17716920
                  lemmuh
                    Lid sinds:
                    29 July 2005

                    Dat carrosserieboek? is dat Opel-specifiek? of gewoon universeel? Anders zou je me natuurlijk altijd even het hoofdstuk opel Vectra 2000 mogen inscannen ;)

                    Jeroen

                    #17716921
                    Nathan Kop
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      origineel gepost door lemmuh
                      Dat carrosserieboek? is dat Opel-specifiek? of gewoon universeel? Anders zou je me natuurlijk altijd even het hoofdstuk opel Vectra 2000 mogen inscannen ;)

                      Jeroen

                      Ja, het is van P.H. Olving (van de vraagbaken) Kluwer, technische boeken, specifiek voor de carrosserie van de vectra a’s…Je kunt in TIS ook die richtmaten terug vinden, maar zal wel ff wat inscannen, zodra ik tijd heb;)

                      #17716922
                      lemmuh
                        Lid sinds:
                        29 July 2005

                        Kun je anders eens een ISBN nummer geven, misschien dat ik dan het hele boek kan bestellen ;)

                        Jeroen

                        #17716923
                        opelpower89
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 September 2009

                          origineel gepost door Nathan Kop

                          origineel gepost door opelpower89
                          heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehad

                          gr mike

                          Sow, lot uit de loterij lijkt me!:P;)

                          ja best wel ja die gast had geld nodig en hij zij dat motror niet liep en bak kapot was hahaha

                          #17716924
                          Nathan Kop
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            origineel gepost door lemmuh
                            Kun je anders eens een ISBN nummer geven, misschien dat ik dan het hele boek kan bestellen ;)

                            Jeroen

                            Hey, isbn is 90-201-2409-9, maar denk dat het niet zomaar meer te leveren is, ik heb het al een hele tijd. Kan je wel ff wat scans mailen, maar als je het boek te pakken kunt krijgen, je hebt er echt wat aan, staat vol met info over alle carrosseriedelen en aanbouwdelen en hoe hiermee om te gaan.:D

                            #17716925
                            lemmuh
                              Lid sinds:
                              29 July 2005

                              Vandaag besloten in overleg met mijn lasser, auto moet op zn kant of op de kop. Dus aankomende week wil ik zorgen dat ik hem in een spit kan hangen. Iemand dit eerder gedaan bij een A Vectra??? Foto’s… :P
                              Ik heb gelukkig een reserve subframe van de donor, hier las ik iets aan zodat ie voor in het spit kan. Alleen achter ben ik nog niet over uit, op de asbevestiging zou ideaal zijn… als ik hier nu net niet zou moeten lassen… dus ben aan het overwegen om de schokbrekergaten te gebruiken in combinatie met nog ergens een stevig boutgat….

                              Omdat ik in eerste instantie de auto in stappen onder handen wilde nemen had ik het motorblok er nog in gelaten. Dit vanavond na het werk er compleet uitgehaald en alles in grote lijnen een beetje bekeken enzo…

                              Fotootje…

                              Jeroen

                              @ Nathan, bij bol.com hadden ze nog enkele gebruikte exemplaren van dit boek, en voor erg weinig geld. En laat ik nu ook nog net een cadeaubon voor bol.com hebben :P kan ik mezelf gelijk WEER een cadeautje geven.

                              #17716926
                              Nathan Kop
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                origineel gepost door lemmuh
                                Vandaag besloten in overleg met mijn lasser, auto moet op zn kant of op de kop. Dus aankomende week wil ik zorgen dat ik hem in een spit kan hangen. Iemand dit eerder gedaan bij een A Vectra??? Foto’s… :P
                                Ik heb gelukkig een reserve subframe van de donor, hier las ik iets aan zodat ie voor in het spit kan. Alleen achter ben ik nog niet over uit, op de asbevestiging zou ideaal zijn… als ik hier nu net niet zou moeten lassen… dus ben aan het overwegen om de schokbrekergaten te gebruiken in combinatie met nog ergens een stevig boutgat….

                                Omdat ik in eerste instantie de auto in stappen onder handen wilde nemen had ik het motorblok er nog in gelaten. Dit vanavond na het werk er compleet uitgehaald en alles in grote lijnen een beetje bekeken enzo…

                                Fotootje…

                                Jeroen

                                @ Nathan, bij bol.com hadden ze nog enkele gebruikte exemplaren van dit boek, en voor erg weinig geld. En laat ik nu ook nog net een cadeaubon voor bol.com hebben :P kan ik mezelf gelijk WEER een cadeautje geven.

                                Mooi zo!Suc6 ermee…;)

                                #17716927
                                lemmuh
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2005

                                  Zojuist thuisgekomen van mn werk, en ja hoor… post… :D
                                  pakketje van bol.com, er staat echt VEEEEEEEEEEEEL in over plaatwerk en interieur die in een normale vraagbaak niet staan.
                                  Echt een goed idee Nathan ;) als je nog meer van zulke ideeen hebt… graag :thumbup

                                  Jeroen

                                  #17716928
                                  kadett4x4
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 July 2004

                                    als je je bodem over een paar jaar nog netjes wil hebben, laat dan de wagen stralen en in een 2k primer zetten.
                                    weet de exacte benaming van die 2k primer niet meer, maar bij een straal/poedercoat bedrijf weten ze het vast wel.
                                    ik heb dat bij mijn kadett ook gedaan, koste wel ongeveer €1000,- maar is wel de moeite waard.
                                    zit er nu bijna 5 jaar op, en je ziet nog steeds niks van roest ofzo.
                                    spul is knoepertje hard, en zou het zo weer laten doen.
                                    spit mijn topic maar eens door, dan zie je dat hij half zwart is.
                                    dat is het maximale dat ze stralen zonder krom trekken van het plaatwerk.
                                    misschien heb je er wat aan.

                                    groeten.

                                    #17716929
                                    lemmuh
                                      Lid sinds:
                                      29 July 2005

                                      Zou je eens kunnen navragen wat voor 2k primer dat is, stralen ga ik zelf proberen, aangezien ik tijd genoeg heb, en het materiaal + de plaats. En dan hou ik meer over om hem meteen om te bouwen naar een C20let 4×4…

                                      Jeroen

                                      #17716930
                                      GlennGSI
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 August 2007

                                        Hej ik zie een schroefset.. is ie tekoop ? :P

                                        Of ben ik nou gek ?

                                        #17716931
                                        lemmuh
                                          Lid sinds:
                                          29 July 2005

                                          Ligt eraan ;) Voor wat voor een auto. Ik heb nog een FK/koni schroefset voor een Vectra A, maar met starre achteras. Deze is nog niet direct te koop, maar tegen een god bod wil ik hem er wel onder vandaan. Omdat mn auto toch verkocht wordt als mn 4×4 klaar is.

                                          Jeroen

                                          #17716932
                                          lemmuh
                                            Lid sinds:
                                            29 July 2005

                                            Nou, eindelijk weer eens een kleine update, veel bezig geweest met contact zoeken met mensen die verschillende onderdelen te koop hebben. Omdat ik hem meteen wil ombouwen naar een 4×4 turbo ben ik nog steeds op zoek naar alles wat ik hiervoor nodig heb. Ik heb al verschillende mensen/plaatsen gevonden die me kunnen helpen.
                                            Maar ik heb nog tijd dus vandaar dat ik ook gewoon nog even verder om me heen wil kijken… tips… altijd welkom, aanbiedingen via U2U aub.

                                            Verder heb ik afgelopen week het interieur echt helemaal kaal gemaakt, op wat dempingsmatten en pedalen na…
                                            Foto’s





                                            Zoals op de foto’s te zien zit er onder de kap nog het 4×4 regelventiel met drukbol en het stuurhuis, dit gaat er pas onderuit als ik hem in een spit kan hangen omdat ik anders de auto niet meer kan sturen tijdens het verplaatsen.
                                            Ook de gelijmde ramen blijven er zolang inzitten om kromtrekken te voorkomen, de achterraam is toch al verprutst met een gestraald logo en de voorraam daar zitten een aantal krassen in.

                                            Verder heb ik op internet wat rondgezocht naar verschillende soorten lak die ik kan gebruiken tijdens/na het stralen/lassen…

                                            Jeroen

                                            #17716933
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              epoxy primer is in mijn ogen het beste

                                              #17716934
                                              Stender
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                5 April 2009

                                                In Utrecht staat op een sloop een Calibra (voor facelift) 4×4, al is die wel goed kaal.

                                                #17716935
                                                GlennGSI
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 August 2007

                                                  origineel gepost door lemmuh
                                                  Ligt eraan ;) Voor wat voor een auto. Ik heb nog een FK/koni schroefset voor een Vectra A, maar met starre achteras. Deze is nog niet direct te koop, maar tegen een god bod wil ik hem er wel onder vandaan. Omdat mn auto toch verkocht wordt als mn 4×4 klaar is.

                                                  Jeroen

                                                  okok dat past me wel.. wat is een goed bod ? :P mag ook via u2u :)

                                                  #17716936
                                                  lemmuh
                                                    Lid sinds:
                                                    29 July 2005

                                                    Doe mij maar eens een bod via U2U, set hangt momenteel onder mijn eigen daily vectra. Maar deze wordt verkocht zodra mn 4×4 klaar is, of ik moet voortijdig een goed bod krijgen, en de schroefset wilde ik er sowieso al onderuit halen, alleen heb er niet zoveel haast mee ;) Tenzij iemand interesse heeft natuurlijk :angel

                                                    Jeroen

                                                    #17716937
                                                    lemmuh
                                                      Lid sinds:
                                                      29 July 2005

                                                      Overigens, vandaag even een paar uurtjes aan de Vectra gewerkt. Ik heb een begin gemaakt met het eruit fohnen/krassen/steken van die isolatie bitumen matjes… wat een ELLENDE… ze gaan er makkelijk af, alleen de lijmlaag die blijft zitten… en die gaat minder makkelijk… :fy1 Als iemand nog een wondermiddel weet… voel u geroepen dit te delen…
                                                      Maar verder ben ik ongeveer op de helft met het eruit halen, deze week als alles meezit een aantal onderdelen kopen/ophalen.

                                                      Jeroen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 276)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.