Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2010 om 21:01 #17716888
origineel gepost door vectra208v
hoi nathamheb je ook foto’s van jou project??
en m&m heeft vaak alles op voorraad:www.mmdronten.nl
gr.Paul
Hey Paul, ja heb erg veel foto’s. Ga dan ook binnenkort maar ff een eigen topic openen hier;)
13 september 2010 om 21:06 #17716889@Lemmuh…Hey, bedankt…Ja idd, een c20Let lijkt mij ook wel leuk, hehe…Maar eerst maar eens zo af zien te krijgen (heb al een Lexmaul en gesmede zuigers liggen etc…):P
Dat gat voor de antenne las ik dicht, want er komt toch een onzichtbare dakantenne in. Maar als ze nog een paneel hebben zonder dat gat is het des te makkelijker natuurlijk;)Maar nogmaals, leuk een zelfde project te zien wat met veel enthousiasme wordt gedaan!
13 september 2010 om 21:33 #17716890origineel gepost door Nathan Kop
origineel gepost door vectra208v
hoi nathamheb je ook foto’s van jou project??
en m&m heeft vaak alles op voorraad:www.mmdronten.nl
gr.Paul
Hey Paul, ja heb erg veel foto’s. Ga dan ook binnenkort maar ff een eigen topic openen hier;)
Oke, Ik wacht het af en ga dat ook ff volgen.
Ik heb zelf een vectra A2 c20ne GT gehad en na 2 jaar ingeruild op een astra F GSI.geen spijt van gehad maar mis hem soms nog wel.
Ik heb nu een B1 waar ik eerst de buitenkant netjes wil hebben en daarna over de motor na ga denken.
@lemmuh; sorry voor de -offtopicgr.Paul
13 september 2010 om 21:46 #17716891geen probleem… hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)
14 september 2010 om 09:17 #17716892Hey respect lemmuh.:thumbup:thumbup
Heb nog een set skirts en deurplaten liggen, zonder rechter achterstukje.
Mag ik je daar blij mee maken? Als je ze kan gebruiken zou ik ze graag willen doneren voor dit project.
14 september 2010 om 09:46 #17716893Tuurlijk… :wors Alle delen zijn op moment welkom. Mocht ik er dalijk niets aan hebben maak ik er wel weer een ander blij mee… U2U maar voor een adres/telefoonnummer…
Zaterdag ga ik mijn donor Vectra ophalen… en dan die meteen helemaal strippen… Zodat ik eindelijk eens fatsoenlijk aan de slag kan met loshalen en nieuw plaatwerk monteren.
Ik heb hier tot nu mee gewacht omdat ik niet wil dat ik alles loshaal en dan dalijk helemaal niet meer uitkom… gewoon stukje voor stukje… het hele plaatwerk verhaal is nieuw voor mij dus heb zo links en rechts al wat hulp gevraagd ;)Jeroen
14 september 2010 om 12:17 #17716894Hoi Lemmuh!
Laat maar horen als je een vraag hebt, heb al wel wat ervaring met het plaatwerk van deze vec’s;)
En idd, sorry dat ik een beetje off topic ging:D
14 september 2010 om 13:59 #17716895Nou opzich weet ik wel hoe of wat het moet, maar omdat het de eerste keer is dat ik het daadwerkelijk ga doen… ben benieuwd hoe het gaat lukken maar het zal wel een hoop :swear zijn…
Nou dat off-topic interesseert me niet ;) vind het wel gaaf dat er meerdere mensen met hetzelfde bezig zijn… en ben benieuwd naar jou project :D
Jeroen
14 september 2010 om 15:01 #17716896Haha;)…Je weet wat ze zeggen, een goede voorbereiding is het halve werk!:D En goed gereedschap, maar dat zal wel in orde komen. Wel fijn dat je tegenwoordig op internet heel veel kan vinden van how-to’s enzo en via dit soort forums…Zeker beter!Suc6 en ik zal z.s.m. als ik tijd heb een topic aanmaken wat betreft mijn vorderingen!:thumbup Zijn we strakjes mooi eigenaar van een toch redelijk zeldzame auto lijkt me;)
Edit: typo18 september 2010 om 19:57 #17716897Nou… eindelijk weer een update… heeft even geduurd maar ja, het hoeft ook niet binnen een week af. Heb ik tenminste een leuke hobby voor in de winter…
Vandaag bij Hennie Boomkamp een Vectra 2000 opgehaald, als donor, chassisbalken zijn vele malen beter als mijn 4×4. De bedoeling is om de donor op zijn dak te leggen en de balken helemaal te controleren en eventueel te repareren. Hierna wil ik ze loshalen en dan even behandelen aan de binnenzijde en ze vervolgens onder mijn 4×4 plaatsen. Dit omdat mijn huidige balken al gerepareerd zijn, en er nog steeds erg beroerd aan toe zijn.
Hier een aantal foto’s van de donor
En even de ergste groenigheid eraf gespoten
Ook wil ik hier Hennie nogmaals bedanken voor alle informatie die ik vandaag gekregen heb van hem :wors
Eindelijk de nodige duidelijkheid die ik nog wilde hebben. Ook ben ik een stuk wijzer geworden over wat er in grote lijnen moet veranderen om er een 4×4 turbo van te maken :thumbup Dit wordt vervolgd zodra het plaatwerk en onderstel weer netjes is…Jeroen
19 september 2010 om 17:40 #17716898wat een project zeg, gaat heel wat tijd en geld inzitten. maar dan heb je ook wel wat leuks terug
19 september 2010 om 18:32 #17716899zo mooi project ik vind de 2000 ook altijd nog een van de mooiste vectra’s goed te zien dat er weer een word gered ga zo door :wors
20 september 2010 om 21:33 #17716900Nou, kleine update… vandaag een begin gemaakt met het strippen van de donor… en tussendoor even moeten meekijken bij het vervangen van een distributieriem van een Vectra A2 C18NZ, die is van de zoon van de baas maar die had het nog nooit zelf gedaan… tot vandaag…
Verder de donor is ook niet onaangetast… hele zijkanten zijn ROT… echter voor zover ik op de brug heb kunnen zien waren de chassisbalken op wat kleine plekjes roestvrij :) en verder heb ik toch weinig nodig…Eventuele interesse in onderdelen… U2U, te zijner tijd als ik mijn eigen 4×4 klaar heb komen nagenoeg alle onderden die ik over houdt in de verkoop…
Verder nog wat plaatjes van de vorderingen vandaag…
Het roestmonster heeft weer eens toegeslagen…En hier staan ze dan :agent
Jeroen
20 september 2010 om 22:17 #17716901zo best krokante vectra:(, maar gelukkig wordt er weer eentje mee gered!!
mag ik mischien vragen wat de ET waarde is van die velgen op de donor, en eventueel te koop?;)
20 september 2010 om 22:42 #17716902origineel gepost door lemmuh
@ nathan kop,
Als je je project post hier, laat ff een linkje achter in dit topic…Jeroen
Zal ik doen Jeroen, ben de foto’s al aant opzoeken, staan na al die jaren flink verspreid op mijn pc’…;) Deze week zal ik ze uppen!
20 september 2010 om 22:49 #17716903Dat van die balken heb ik ook gedaan. Uit een donor geslepen en die zijn helemaal goed! Nu staan ze al 2 jaar te wachten tot ze verder behandeld worden en ingelast worden, haha…Zal nog wel ff duren, maar telkens als ik jou project voorbij zie komen, gaan mijn handen toch weer errug jeuken;)
21 september 2010 om 04:59 #17716904Die velgen van mijn donor zijn onbruikbaar… Ze zijn dusdanig verrot dat 2 vd 4 banden lekken langs de velgrand. Mocht je de gok toch willen wagen, zodra ik hem kaal heb mag je ze van mij zo komen ophalen…
Jeroen
21 september 2010 om 12:47 #17716905Hoi Jeroen, zoals gevraagd:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133672
Kun je alvast zien wat je kunt verwachten ;)
Voor de dorpels kun je gewoon de dorpels via bijv. arta-parts gebruiken, maar liever origineel of Klokkerholm ofzo. Maar die van arta passen ook prima!
21 september 2010 om 14:10 #17716906origineel gepost door lemmuh
Die velgen van mijn donor zijn onbruikbaar… Ze zijn dusdanig verrot dat 2 vd 4 banden lekken langs de velgrand. Mocht je de gok toch willen wagen, zodra ik hem kaal heb mag je ze van mij zo komen ophalen…Jeroen
4x posten is wat vaak:jerry:jerry:jerry, maar die gok wil ik wel wagen;)
waaro liggen ze ook alweer?:thumbup
verder suc6 met de vec!
21 september 2010 om 14:24 #17716907Weert, kwartiertje/20 minuten onder Eindhoven…
21 september 2010 om 15:07 #17716908poe heey, das niet om de deur, waar je je vec vandaan komt is dichterbij:P
21 september 2010 om 18:00 #17716909origineel gepost door lemmuh
Weert, kwartiertje/20 minuten onder Eindhoven…Uit Weert ?
21 september 2010 om 19:31 #17716910Ja uit Weert ja… ;) ik kom nog een hoop plaatsgenoten tegen op deze manier ;)
21 september 2010 om 20:59 #17716911Zojuist de voorruit en achterruit uit de donor gehaald, helaas zat er een lelijke ster in de voorruit, achterruit is puntgaaf :D Deze wil ik in de 4×4 kitten aangezien er een lelijk logo in de raam gezandstraalt is… en daarbij… de ramen moeten er toch uit ivm reparatiewerk.
Nu heb ik wel nog een vraag…
Hoe kan ik het beste mijn bodemplaat behandelen? Ik zie in verschillende topics vanalles, de een neemt menie, de ander epoxy… wat zijn de voor en nadelen van deze methoden?Jeroen
23 september 2010 om 02:21 #17716912heey hoe is het interieur en de kofferklep van de donor heb namelijk pas een 2000 Gekocht voor 100 euro niet rot op klep na moter loopt super pas 152.000 gelopen egt geluk mee gehad
gr mike
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.