Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2010 om 17:32 #17716863
Das inderdaad ook weer zo, EN het grote voordeel… er komt toch een kap(side skirt) overheen :thumbup
Dat is ook het grote probleem, alle zooi die in die sideskirt terecht komt… die blijft er liggen tot de hele dorpel weggerot is, eerder kan het nergens heen… Maar nu als ie klaar is… heeeeeeeeeeeeeeele dikke laag tectyl eroverheen…Trouwens nu ik het daar toch al over heb, hoe kan ik het dalijk het beste aanpakken, de oude dorpel verwijderen.
Dan was ik van plan de hele roest eruit te zandstralen
(heb de beschikking over een straalapparaat met een soort stofzuiger, hierdoor wordt het straalzand gelijk weer opgezogen waardoor ik stukken minder zooi heb)
Dan hou ik dus blank staal over… wat kan ik hier het beste op spuiten/kwasten. Want als ik de nieuwe dorpel erop wil lassen, zal ik allemaal kleine proplasjes moeten maken, maar tussen die lasjes in hou ik natuurlijk altijd een kleine ruimte waar vocht tussen kan komen… en nu kan ik eventueel de buitenkant wel dichtsmeren met strijkkit alleen hoe doe ik de binnenruimte? Gewone ML is die goed genoeg om dit randje blank ijzer te beschermen?MVG
Jeroen25 augustus 2010 om 17:40 #17716864Hier overigens nog wat foto’s van vandaag…
Nieuwe wielrandjes en binnenschermranden
Roest onder linker achterlicht
Roest onder rechter achterlicht
:wtf Hier heeft ook iemand geprobeerd audio in te bouwen :puke KAPOT SCHIETEN ZO IEMAND :hmmzJeroen
26 augustus 2010 om 20:19 #17716865Zo… vandaag halve dag vrij gehad… dus tijd gehad om verder te gaan met strippen. Aangezien ik hier van veel mede Vectra 2000 rijders hoor rotten ze vaak verder op plaatsen die je in eerste instantie niet ziet. Mede hierdoor heb ik besloten hem voor een groot gedeelte te strippen en te controleren op (beginnende) roest, dit om te voorkomen dat de Vec over een tijdje ergens anders begint met rotten.
Verder zijn vandaag mijn achterschermen gearriveerd :wors M&M Dronten :wors SUPER service, dinsdag besteld en door een fout van DPD woensdag een pakket en vandaag de andere 2.
Nu viel het mij hartstikke mee voor zover ik vandaag heb kunnen ontdekken, de bodem van achter is van binnenuit in ieder geval KEIhard… ook het stuk linksachter waar de buitendorpel weg is….
Maar ook nu weer genoeg geouwehoer… FOTO’S…
Achterscherm rechts
Achterscherm links
Gedeelte van het interieur
Kofferbak bijna kaal
Interieur bijna kaal
Achterbank kaalMorgen en het weekend wordt er even niets gedaan… even een paar dagen geen Vec aan mn hoofd…
En dan volgende week wil ik gaan beginnen met het loshalen van de achterschermen, mn lasser is komen kijken en heeft even verteld wat ik zelf al los kan halen en wat ik NIET mag loshalen ivm uit uitmeten en inpassen van de nieuwe schermen, ook wil ik hem volgende week op de brug zetten en de tank en achteras demonteren, zodat ik de chassisbalken en veerschotels achter onder handen kan nemen, dit is al ooit gerepareerd, maar dit lijkt eigenlijk nergens op, waarschijnlijk hebben ze het “APK-goed”gemaakt zonder iets te demonteren of blank te slijpen. Dit wil ik gelijk helemaal netjes maken en eventueel zelf inlasstukken maken en deze inlassen ipv eroverheen lassen. Maar dit weet ik pas als ik zie hoe ernstig het allemaal is.Jeroen
26 augustus 2010 om 21:29 #17716866er word weer een 2000 gered super:wors
27 augustus 2010 om 08:30 #17716867origineel gepost door teungts
er word weer een 2000 gered super:worsidd super bezig:thumbup
zou zonde zijn als deze vec als 1 van de laatste 4×4’s ook op de sloop terecht zou komen.
Ik weet niet of het al gelukt is met de dorpels maar http://www.mmdronten.nl zou je eens moeten bellen…die heeft het 90% zeker liggen.
succes met de restauratie
gr.Paul
27 augustus 2010 om 09:26 #17716868Ja ik heb al het plaatwerk daar besteld, eigenlijk alvorens ik ben begonnen met het loshalen van de bumpers, beetje stom eigenlijk :hmmz mjah… ik dacht dat ik een originele dorpel wilde bestellen ivm de lasboutjes waarop de sideskirt klemmetjes komen, totdat ik er nog een had gevonden in Duitsland €200 ex verzenden.
Dus vandaar dat ik toch maar een normale dorpel ga bestellen :angelJeroen
28 augustus 2010 om 01:17 #17716869op “gewone” dorpels kun je de skirts ook wel vast krijgen.
Ik had het met de astra f gsi,daar heb ik ook nieuwe drempels in gelast en de skirts met zelf tappers vast gezet.
Werkt prima.ben benieuwed hoe de vec is als die weer klaar is.
gr Paul
28 augustus 2010 om 08:14 #17716870Gister had mn baas een vriend van hem laten komen, schadehersteller van beroep… wat blijkt nu.
Mn baas heeft een puntlasapparaat EN lasboutjes… dus ik kan het gewoon op de originele manier maken… waar een glas bier drinken wel niet goed voor is… kom je nog eens ergens achter :thumbupJeroen
28 augustus 2010 om 10:09 #17716871zo zeg, lekker krokant.
maar mooi dat hij weer gered gaat worden.
die vectra die ik gebruikt heb voor mijn kadett te maken, was ook een 2000 4×4 van 91.
maar die was bikkelhard overal.
heb die toen kort geslepen in stukken, en was nergens rot.
als je de achteras er onderuit haalt, kijk dan meteen eens hoelang je bouten zijn die langs je koker zitten.
die op de plaats zitten waar je dat gat hebt.
er moeten bouten inzitten van m14x117, ik had die niet, nu wel.
die bouten zaten er bij mij maar drie gangen in, waren m14x105.
zorg dan meteen dat je alle boutgaten even opnieuw optapt, dan heb je er met opbouwen geen last van dat er een bout niet fijn ingaat.
veel succes.groeten.
30 augustus 2010 om 20:06 #17716872Vandaag weer aan het loshalen gegaan… EN JA HOOR… weer het een en ander tegengekomen… :swear
Maar gelukkig geen plaatwerk wat je ziet, tenminste eindelijk iets wat ik wel gewoon zelf kan :)
Bovenzijde accubak
Onderzijde accubak
Rechtsvoor onderkant A-stijl
Chassisbalk RV thv motorsteun
Voorkant rechts
Voorkant linksTot zover…
Op de planning staat deze week nog:
* Tank eronder uit
* Achteras er compleet onderuit
* Kijken hoe ernstig de veerschotels er achter aan toe zijn
* Als alles meezit wil ik volgende week beginnen met uitslijpen en repareren van de achteras-ophanging9 september 2010 om 20:54 #17716873Nou… weer een berg slecht nieuws…
Tank eronderuit gehaald, chassisbalken erboven zijn rot…
Alles waar de achteras aanzit heeft roestschade, en de veerschotels zijn al gerepareerd maar niet netjes.Nu heb ik via Hennie Boomkamp (Project) een donor vectra 2000 gevonden, deze wil ik volgend weekend gaan ophalen en dan kijken of ik de chassisbalken van die netjes kan losboren en compleet overzetten. Dit omdat de huidige niet meer te redden zijn door een stukje te vervangen, ze zijn over een lengte van een halve meter rot…
9 september 2010 om 21:02 #17716874dat valt even tegen dus:o
hopelijk lukt het om het over te zetten en de vec van de sloop af te houden.
De meeste jongens die zoiets tegen komen strippen de auto en de rest gaat naar de sloop.
super dat je dat niet doet en er alles aan doet om hem op de straat te houden.
keep up de very good work:thumbup
gr.Paul
10 september 2010 om 06:13 #17716875Altijd mooi als een auto in ere wordt hersteld!! Vectra 2000 is zeldzaam maar wel erg mooi :wub:wub
Heb je er ook een digidash in?
10 september 2010 om 06:22 #17716876Nee, geen digidash, vind ik persoonlijk ook niet echt mooi eigenlijk. Misschien dat ik het eens ga overwegen maar tot op heden nog niet.
10 september 2010 om 06:37 #17716877origineel gepost door lemmuh
Nee, geen digidash, vind ik persoonlijk ook niet echt mooi eigenlijk. Misschien dat ik het eens ga overwegen maar tot op heden nog niet.Geef mij ook maar analoog :agent
10 september 2010 om 19:25 #17716878super dat je deze vec gaat redden:thumbup
maar heb je nu spatbordranden gekocht en complete schermen? Of zie/lees ik dat verkeerd?
11 september 2010 om 18:42 #17716879mijn vectra 2000 was ook zo slecht achter aan de balken,heb hem ook helaas moeten slopen en de cass. naar de sloop moeten brengen.:(
hoop dat jij de moed niet op geeft,vindt een 2000 altijd nog een super bak!succes!12 september 2010 om 00:02 #17716880origineel gepost door The Undertaker
origineel gepost door lemmuh
Nee, geen digidash, vind ik persoonlijk ook niet echt mooi eigenlijk. Misschien dat ik het eens ga overwegen maar tot op heden nog niet.Geef mij ook maar analoog :agent
doe mij maar digidash:jerry
Goed man da je de 2000 weer oplapt, stoere wagens:P
Gaat wel goed komen
12 september 2010 om 07:49 #17716881Geef mij ook maar een digidash:D
Alleen dat lukt niet in een b vectra denk ik:hmmzgr.Paul
12 september 2010 om 15:19 #17716882Ja, ik heb complete schermen gekocht EN inlasranden. Dit omdat het achterscherm het randje omlaag na de dorpel niet heeft ;) En om dit nu zelf te gaan maken… zag ik niet zo zitten en heb dus maar een complete rand gekocht :P
Jeroen
12 september 2010 om 16:05 #17716883oke. nu zie ik het pas….
13 september 2010 om 19:34 #17716884Hoi Lemmuh!
Zit met grote interesse dit topic te lezen…Ben in 2003 tot 2006 bezig geweest aan exact hetzelfde en wil er binnenkort weer aan verder gaan. Ondertussen huisje gekocht en compleet verbouwd, vandaar ff (nou ja 4jaar dus ondertussen ;) )niets aan mijn project kunnen doen. Maar als ik dit zo lees, gaat het nog meer kriebelen….Grappige is dat die van mij ook een 4×4 is met c20xe, kleur e256 en rot op dezelfde plaatsen!!Helaas is een deel van de bodem ook nog door, maar daar heb ik al platen in gelast. Ook ik heb uit een donorauto twee harde chassisbalken geslepen en deze ga ik gebruiken op mijn chassis. Vind het echt leuk om nog iemand actief bezig te zien deze prachtige zeldzame wagen van de sloop te redden!Keep up the good work zal ik maar zeggen he:thumbup
Hebben ze die achterschermen op voorraad bij M&M zover jij weet??
13 september 2010 om 20:07 #17716885hoi natham
heb je ook foto’s van jou project??
en m&m heeft vaak alles op voorraad:www.mmdronten.nl
gr.Paul
13 september 2010 om 20:44 #17716886Nou, M&M heeft inderdaad veel op voorraad, maar volgens mij had ik het laatste linkerachterscherm zonder het antennegat. Ook ff opletten, prijzen zijn ex. btw, daar had ik me een beetje in vergist ;)
Dit omdat ik een paar details aan de Vectra gewoon niet mooi vindt, dit is inmiddels de 3e Vec waarmee ik gewoon rondrijdt en bij allemaal heb ik dat antennegat vervloekt, rubber is 9 vd 10 keer rot. Dus vandaar dat ik mijn antenne gewoon midden achter op het dak ga zetten. Ook omdat ik dit sportiever vindt uitzien. Ook het logo op de motorkap wil ik eruit hebben en de ruitensproeiertjes uit de kap. Dit omdat ik ook bij allemaal van die vale plekken hieromheen krijg.En tsjah… ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te veel plannen waar ik nog lang niet aan toe ben…
Overigens ik weet niet waar jij woont Nathan anders wil ik wel eens komen kijken hoever jij bent. Of natuurlijk andersom…Jeroen
13 september 2010 om 20:47 #17716887Overigens, mijne blijft geen C20XE… maar zodra het plaatwerk klaar is ben ik aan het overwegen om eerst zo rond te rijden, of misschien gelijk de overstap te maken naar een C20LET en deze op kenteken te laten zetten. Dit ook omdat mijn 4×4 met het kleine stukje dat ik heb gereden moeilijk deed, en als ik dat mn tussenbak moet vervangen, dan maar gelijk een mooie upgrade… :wub
Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.