Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2012 om 18:14 #17717088
@lemmuh wrote:
Oh, het is geen geheim hoor king:
Dit is een kantelbrug van AutoVip, en in dit geval de 1700 kg versie.
Hier een link waar ze te koop zijn voor €890,-
http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=autovip-kantelbrug&action=page&group_id=36&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb de mijne via marktplaats voor ongeveer de helft.
Hier nog een filmpje hoe het werkt
http://youtu.be/ZK33atC4Cdc” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik had eigenlijk zelf niet verwacht dat het echt zo gemakkelijk werkte. Auto op de krik, wielen eraf, steuntjes aan de naven schroeven, de bogen voor en achter er onder monteren en de auto omrollen. En ja, ik kan hem alleen rollen!!!
Thanks, dit is duidelijke info, king: king:
Had niet verwacht dat je de auto alleen om kon rollen :D
Weet nu wat de volgende aanschaf gaat worden,
Voor dat bedrag nieuw kun ik geen uren op mijn rug liggen lassenEen hele fijne avond
Groeten van Paul
30 november 2012 om 19:58 #17717089@kadett4x4 wrote:
hey, hij is weer bezig.
werk eens een beetje door, wil die vectra wel eens klaar zien :thumbupgroeten.
Idd :angel
30 november 2012 om 22:13 #17717090Zo… nog maar fftjes een kleine update
Begonnen met het afkrassen van die kitlaag onder de auto… ELLENDE!!!
Morgen gaan we weer verder…1 december 2012 om 09:58 #17717091Afkrassen? Heb je daar geen afbijtgoedje voor dan?
1 december 2012 om 19:56 #17717092Nou van afbijtspul ben ik geen voorstander, zeker omdat het overal in die naadjes kruipt…
Nu ben ik met een setje houtbeitels in diverse breedtes en een grote staalborstel op de slijptol bezig.
Eerst het ergste met een beitel eraf steken en dan met de slijptol erachter aan…
Er komen allemaal van die soort van spinnenwebben af, vandaar dat ik het ergste er eerst af steek.Resultaat van vandaag, heb er alleen voor de middag aan kunnen werken ivm sinterklaas middag opt werk
Jeroen
11 december 2012 om 22:13 #17717093Van de week weer een lading kit verwijderd, alleen kan ik nu weer niet verder…
De achteras en het subframe voor zitten in de weg om de laatste resten kit te kunnen verwijderen.
Nu ga ik een steun maken ipv de achteras en het subframe die op de originele boutgaten vastzit maar mij niet in de weg zit.
Deze steun schroef ik vast op mijn kantelbrug en dan kan ik ook de laatste plekken kitvrij maken.
Bijkomend voordeel, ik heb gelijk de achteras en het subframe los, kan het hele spul meteen gepoedercoat worden.Powerflex-rubbers voor het hele onderstel zijn besteld en betaald, dus die zullen begin van volgende week ook wel binnen gaan komen.
Vandaag nog een heel pak papier geprint over Garrett turbo’s, kijken welke het gaat worden…
Het wordt een GT2871R, maar ook daar zijn weer 4 varianten van kwam ik achter… Dus nu alles eens goed bestuderen en een keuze maken…12 december 2012 om 17:44 #17717094ha,bekend klusje,zo’n bodem schoonkrabben,heb het precies zo gedaan bij mn C Ascona,alleen dan niet op zo’n mooie kantelbrug,gelukkig wel grotendeels op een gewone brug. Ongeveer de ellendigste klus van zo’n restauratie.
Maar goed bezig!! :thumbup12 december 2012 om 19:51 #17717095AnoniemLid sinds:
1 January 1970mischien wat late reactie maar bodem,s schoonmaken doe ik met dit zoort schijven
werkt perfect
en hiermee haal je niet of nauwelijks metaal weg
dus je bodem plaat wordt er niet dunner vanik heb ze enkel voor op de boormachine en voor op de haakse slijper
dus met een gat erin king:
die van het plaatje is voor op n lucht tolletje ;)
verder t zelfde :thumb12 december 2012 om 20:00 #17717096AnoniemLid sinds:
1 January 1970@lemmuh wrote:
Van de week weer een lading kit verwijderd, alleen kan ik nu weer niet verder…
De achteras en het subframe voor zitten in de weg om de laatste resten kit te kunnen verwijderen.
Nu ga ik een steun maken ipv de achteras en het subframe die op de originele boutgaten vastzit maar mij niet in de weg zit.
Deze steun schroef ik vast op mijn kantelbrug en dan kan ik ook de laatste plekken kitvrij maken.
Bijkomend voordeel, ik heb gelijk de achteras en het subframe los, kan het hele spul meteen gepoedercoat worden.Powerflex-rubbers voor het hele onderstel zijn besteld en betaald, dus die zullen begin van volgende week ook wel binnen gaan komen.
Vandaag nog een heel pak papier geprint over Garrett turbo’s, kijken welke het gaat worden…
Het wordt een GT2871R, maar ook daar zijn weer 4 varianten van kwam ik achter… Dus nu alles eens goed bestuderen en een keuze maken…http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/productcatalog” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze site al gezien is veel info te vinden :thumbup
12 december 2012 om 21:11 #17717097@louwe, die schijfjes heb ik ook al een aantal versleten, werkt opzich goed, alleen moet er het grootste deel van de kit al af zijn anders krijg je alsnog van die spinnenwebben. Nu kras ik zoveel mogelijk af met een setje goeie scherpe houtbeitels die ik wat verbogen heb voor in de hoekjes, en dan ga ik er met een staalborstel op een slijptol overheen. Dit werkt eigenlijk prima, geen afname van mn bodemplaat en de borstel slijt nauwelijks… Dat was bij die 3M schijfjes wel anders king:
Ja en inderdaad op de website van Garrett heb ik al een hoop gelezen, denk ook dat ik er aan uit ben welke ik neem. Ik ga dit nog even aan een
aantal personen voorleggen en dan krijg ik vanzelf wel commentaar als het niet goed is :angelJeroen
13 december 2012 om 10:30 #17717098AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb via die site ook m.n keuze gemaakt
Voor m.n ascona projectEnkel is de site onlangs vernieuwd zag ik
Spruitstuk heb ik uit engeland ;)
Turbo via n kennis bij de importeur gehaald
:thumbup :thumbup20 september 2013 om 14:26 #17717099Hmmm ik zie net dat ik m’n topic niet meer heb bijgewerkt. Project leeft wel nog, alleen op een rustig tempo. Heb het een stuk drukker als toen ik begon. Maar er zijn wel wat vorderingen die de moeite waard zijn.
Diverse onderdelen gekocht en het laswerk aan de koets is voor 95% klaar. EINDELIJK!!! :D
Verder heb ik een set nieuwe originele Irmscher koplampen gekocht en een koppelingsset van Gema tot 520 Nm.
En zo blijven we aanrommelen… ooit wordt het nog iets king:20 september 2013 om 16:58 #17717100cool,
ben benieuwd hoe die koplampen eruit zien, heb je een foto?
20 september 2013 om 17:13 #17717101Op google zoeken op doppelscheinwerfer irmscher opel vectra a
https://www.google.nl/search?um=1&client=safari&hl=nl&tbm=isch&sa=1&ei=W4M8UqKRIqme0QXfjIGQDg&q=doppelscheinwerfer+irmscher+opel+vectra+a&oq=doppelscheinwerfer+irmscher+opel+vectra+a&gs_l=img.12…8042.9901.0.10924.9.9.0.0.0.0.67.482.9.9.0….0…1c.1.27.img..9.0.0.g8CoNZ1jK4I” onclick=”window.open(this.href);return false;20 september 2013 om 17:20 #17717102nice !! zal ik mijn 2000 ook ff langs brengen??? :P die staat al 2 jaar te wachten tot ik eens tijd heb :P
die dubbel ronde koplampen heb ik altyd al prachtig gevonden :wub zeker samen met verlengde motorkap
20 september 2013 om 17:33 #17717103@lemmuh wrote:
Op google zoeken op doppelscheinwerfer irmscher opel vectra a
https://www.google.nl/search?um=1&client=safari&hl=nl&tbm=isch&sa=1&ei=W4M8UqKRIqme0QXfjIGQDg&q=doppelscheinwerfer+irmscher+opel+vectra+a&oq=doppelscheinwerfer+irmscher+opel+vectra+a&gs_l=img.12…8042.9901.0.10924.9.9.0.0.0.0.67.482.9.9.0….0…1c.1.27.img..9.0.0.g8CoNZ1jK4I” onclick=”window.open(this.href);return false;oe, die zijn wel nice
20 september 2013 om 17:37 #17717104Ik vind de originele vectra koplampen van de turbo spuuglelijk, die steken uit, de originele van de 2000 zijn al beter. Maar die ogen zo kolossaal van voren, de verduisterde met deels zwarte spiegel had ik eerst op het oog. En toen kwam ik deze tegen, en inderdaad met een motorkap verlenger zijn ze bijna perfect naar mijn idee. Alleen nog iets verzinnen op mn knipperlichten, er zijn er ook verschillende met dichtgelaste voorschermen, maar dat oogt ook raar… Ieder zn smaak, laat ik t daar op houden :jerry
20 september 2013 om 17:49 #17717105das idd zwaar lelijk dicht gelast voorschermen
21 september 2013 om 07:47 #17717106Goh,helemaal vergeten deze.
Gaat weer lekker daar, word straks een hele nette vectra.
Ik snap alleen niet dat de vectra a hier zo rot zijn, mijn donor was een duitser, en er zat weinig tot nauwelijks roest op.
Gellukig zijn er nog liefhebbers voor de oudere opels, die ze nog jaren mee laten draaien.Groeten.
21 september 2013 om 10:10 #17717107mooie update en lekker bezig.
was bang dat je de handdoek in de ring had gegooid.
21 september 2013 om 11:50 #17717108Nee nee, het is nooit de bedoeling geweest ermee te stoppen.
Maar ik heb van die periodes dat ik wat meer tijd heb, en dan schiet t ook wel op. En ik zoek zo mn onderdelen op het gemakje bij elkaar, dan blijft t ook allemaal ietsjes betaalbaarder. Een dure hobby… dat is het in ieder geval.Jeroen
1 juli 2014 om 21:43 #17717109Hoe is het met dit project?
Marcel
3 juli 2014 om 06:41 #17717110Auto staat braaf in een hoekje te wachten tot ik er weer tijd/zin in heb king:
Had een nieuwe daily nodig, dus heb tussendoor een Corsa A C20XE opgebouwd…
Dit was alles bij elkaar meer werk als gepland, daarbij ben ik ook nog gaan samenwonen, maar over een aantal weken begin ik weer.4 juli 2014 om 06:39 #17717111We wachten ongeduldig af.
groeten.
21 november 2014 om 19:34 #17717112Net even ingelezen…..
Mooi project…..Succes! :thumb
Alexander.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.