Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2012 om 20:15 #17717063
Had je mijn pm nog gehad over de achteras?
2 maart 2012 om 21:15 #17717064Oh… ik had in het marktplaats topic gereageerd ;)
1 augustus 2012 om 17:39 #17717065@astrastationgsi wrote:
ja ze kever rijdt zover ik weet
@lemmuh wrote:
Hoe ist eigenlijk met zn kever? Inmiddels weer op de weg? Toen ik vorig jaar de Vectra heb overgenomen stond die kever te wachten op reparatie ivm apk-afkeurpunten. Was trouwens wel een leuk ding om te zien, golf overigens ook wel.
Jeroen
Zo dan ik dacht laat ik eens het forum kijken of er nog iets met me ex-vectra is gebeurd, maar die wordt verkocht ofzo?
Zonde dat ie er zo erg aan toe was zeg :( dat had ik nooit verwacht en dan hoe die balken onderop gerepareerd zijn….en dan heb ik dat nog wel door een bedrijf laten doen :thumbdown.
Hoop dat de vectra niet op de sloop beland , vond dat serieus echt een mooie auto king: .Maar goed, me kever is nog niet gekeurd trouwens (wel stiekem 3x even kort stukje mee gereden), ben er al mee bezig sinds eind 2010 maar einde komt in zicht, ding is helemaal roestvrij op een klein plekje in ze bodem na die binnenkort even wordt gefixt door de pa van een maat van me.
Dan mogen de nieuwe bandjes eronder geknald en nieuwe treeplanken en dan is ie klaar voor een verse apk.
Er is een hoop spul vernieuwd met originele onderdelen, mag na 2 jaar toch wel weer eens klaar zijn he :swear
Ik heb beide auto’s nog steeds trouwens :thumb1 augustus 2012 om 18:02 #17717066Zijn er hier nog vorderingen?
1 augustus 2012 om 20:11 #17717067Nee Jeffrey, jou oude Vectra is niet meer… hij was van voor tot achter en van boven tot beneden rot, overal waar ik roest vond en ik begon uit te slijpen vond ik nog meer roest… en toen kwam ik eigenlijk per ongeluk bij een andere uit die eigenlijk nergens rot is.
Er zijn nog wel vorderingen, echter naar mijn mening niet echt de moeite waard om te posten, hoop dalijk ineens een hoop te kunnen posten.
Nu ben ik eigenlijk alleen maar bezig met verzamelen van info en onderdelen, wil sowieso +300pk gaan draaien.
Wat ik wel kan melden is dat ik de achterschermen laat vervangen, heb zelf een poging gewaagd met het plaatwerk, maar duidelijk niet mijn ding.Jeroen
1 augustus 2012 om 20:19 #17717068Laat me ff weten of je nog een koppakking nodig hebt, ik moet zoveel mogelijk mensen bij elkaar krijgen die 300+pk willen gaan rijden dan wil een Amerikaanse tuner een speciale serie koppakkingen maken die in tegenstelling tot degene die doorgaans gebruikt worden wél voor onbepaalde tijd heel blijven en waarbij geen o-ringen nodig zijn.
1 augustus 2012 om 20:25 #17717069Heb je hier een foto/afbeelding van? En referenties wie er hier mee rijdt of wat… Dr is zoveel te koop wat perfect werkt zoals ze zeggen, maar vaak kom je achteraf van een koude kermis thuis…
Jeroen
1 augustus 2012 om 20:27 #17717070Nog niet maar de uitleg achter het idee ziet er zinvol uit, het plan van deze man is om meer als 1000 pk uit de 10 cilinder van een Viper te persen dus dan moet het zelfde principe op een C20LET makkelijk volhouden:
“Based on the incredibly successful MLS gasket we have been using, these take one step further up the chain. They incorporate the same “lifter provisions” we make in all of our Gen-2/3/4 gaskets, but they also include a “stopper layer”. This is an extra thick layer around the cylinder, effectively equivalent to O-Ringing the block/heads. This layer concentrates the stud’s pulling force around the cylinder, rather than wasting it in areas it is not needed. These gaskets have all of the same benefits of metal O-Rings, but do not require block modifications. Also, since they are being used with a non-conforming MLS gasket instead of the common copper gaskets in this application, they do not have a finite life span as the wires work their way into the Copper layers and they lose sealing ability.
These gaskets are the ultimate in Viper head sealing capability, with no downside to their use.
*MUST be used with ARP head Studs”
1 augustus 2012 om 20:49 #17717071Wil toch wat meer info, zoals referenties, en de kosten van zo’n pakking…
4 augustus 2012 om 14:45 #17717072Hey Jeroen,
wat mis/ zoek je nog voor de 2000?
5 augustus 2012 om 20:43 #17717073Ik zoek nog vanalles…. Voornamelijk upgrade parts zoals powerflex rubbers, staalomvlochten remleidingen, 308mm remklauwen, intercooler + inlaatbuizen… En zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
11 augustus 2012 om 12:00 #17717074@InjectTheVenom wrote:
Laat me ff weten of je nog een koppakking nodig hebt, ik moet zoveel mogelijk mensen bij elkaar krijgen die 300+pk willen gaan rijden dan wil een Amerikaanse tuner een speciale serie koppakkingen maken die in tegenstelling tot degene die doorgaans gebruikt worden wél voor onbepaalde tijd heel blijven en waarbij geen o-ringen nodig zijn.
Je moet ook de bij de koppakking geleverde voorwaarden aan je motorenbouwer geven.
Je hebt echt geen speciale op maat gemaakt koppaking nodig om 300+ pk’s te gaan rijden.
Een Cometic koppakking voldoet gewoon prima.
Zeker gezien het feit dat ze in motoren zitten die alleen vol belast worden op de dragstrip en het circuit.Daarnaast vraag ik me af of je weet wat o-ringen doen bij een motorblok?
26 november 2012 om 22:43 #17717075Nou, na een aantal maanden stil geweest te zijn hier op het forum en in de hobbyruimte, ga ik toch weer eens proberen de draad op te pakken.
Inmiddels weer een aantal dingen aangeschaft, waaronder een hoop onderdelen en een AutoVip kantelbrug.
Ook ben ik verder gegaan met bedenken hoe ik het allemaal wil gaan doen… Toen kwam ik op migweb een mooie advertentie tegen. Iemand die een dikke Vectra ging slopen en alle onderdelen voor een nette prijs verkocht, hier heb ik dus gebruik van gemaakt en een hoop leuk spul overgenomen.Nette 76mm uitlaat van turbo tot einddemper.
Aandrijfas met 2x nieuw ophanglager
Spal fan
Kleppendekselboutjes en Powerflex stabilisatorrubbers
Mike Hayward locking kit
Roose motorsport siliconen slangenset
Magnecor bougiekabels
308mm remklauwen en Goodridge remleidingen
Mocal 16 rijen oliekoeler en een oil catch can
26 november 2012 om 22:46 #17717076Verder heb ik vandaag weer eens wat aan mijn carrosserie gedaan. Ben nu bezig hem van binnen helemaal kaal te maken.
Kabelboom gaat er compleet uit en deze wordt nagelopen.Voor vandaag ben ik gestopt met het uitbouwen van het dashbord.
De reden dat ik de kabelboom ga nalopen
Het blijft toch moeilijk een radio fatsoenlijk in te bouwen…
Tot zover,
Jeroen
27 november 2012 om 08:59 #17717077die 308mm remklauwen? dat is plug and play op een vectra a? waar komen ze vanaf?
27 november 2012 om 14:42 #17717078Die remklauwen zijn inderdaad plug&play. Origineel komen ze onder een Vectra B I500 vandaan.
Het schijnt dat er van een bepaald type Saab dezelfde klauwen te krijgen zijn. Echter ik weet zo even niet precies welk type, daarvoor zou je GSI racer hier op het forum eens moeten vragen.Jeroen
27 november 2012 om 22:34 #17717079Zo, vandaag mn kantelbrug maar eens opgebouwd. Toen ik er net aan begon had ik er ineens toch niet zoveel vertrouwen meer in, maar nu hij compleet staat opgebouwd met de auto erin is het toch verassend stabiel. Ook het kantelen gaat veel lichter als verwacht.
Nog een paar foto’s
Jeroen
27 november 2012 om 22:36 #17717080Ik ga je binnenkort lek vragen over demontage van het dashboard omdat ik hier ook aan moet geloven voor de climate control en kabelboom. Mooie berg delen, wil als de auto af is je uitlaat een keer kunnen horen :angel
Nogmaals bedankt voor het meenemen van de bougiekap :wors
27 november 2012 om 23:12 #17717081Je mag me helemaal lek vragen ;) En ik zal wel het 1 en ander inscannen, heb inmiddels iets van 6 verschillende handboeken van Calibra/Vectra turbo.
Deze zijn stiekem grotendeels hetzelfde :P Onderstel technisch helemaal eigenlijk en interieur ook grotendeels…Jeroen
28 november 2012 om 14:17 #17717082thanks, staat er nog een nummer op die klauwen?
28 november 2012 om 16:00 #17717083Beste Jeroen
Gaaf project zo.
Mag ik je uit nieuwsgierigheid vragen waar je die kantelbrug vandaan hebt.?
en wat je er ongeveer voor kwijt bent (eventueel via pb)
Dat is wel echt fijn werken zo volgens mij in plaats van onder de auto liggenGroeten van Paul
28 november 2012 om 18:49 #17717084Oh, het is geen geheim hoor king:
Dit is een kantelbrug van AutoVip, en in dit geval de 1700 kg versie.
Hier een link waar ze te koop zijn voor €890,-
http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=autovip-kantelbrug&action=page&group_id=36&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb de mijne via marktplaats voor ongeveer de helft.
Hier nog een filmpje hoe het werkt
http://youtu.be/ZK33atC4Cdc” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik had eigenlijk zelf niet verwacht dat het echt zo gemakkelijk werkte. Auto op de krik, wielen eraf, steuntjes aan de naven schroeven, de bogen voor en achter er onder monteren en de auto omrollen. En ja, ik kan hem alleen rollen!!!
28 november 2012 om 21:26 #17717085@oenatje:
Op de klauwen staat wel een nummer, denk het originele ATE nummer, FNB57/25.
De rest van de nummers zijn door de dikke laag rooie lak onleesbaar.
Misschien als ik ze een dezer dagen schoongemaakt heb dat het leesbaar is.30 november 2012 om 15:54 #17717086hey, hij is weer bezig.
werk eens een beetje door, wil die vectra wel eens klaar zien :thumbupgroeten.
30 november 2012 om 17:54 #17717087Ja het is gewoon schandalig, iedere keer zo’n spurt en dan weer tijden niks… Heeft vooral met het werk te maken, monteur, in de transport. Iedere dag weet ik hoelaat ik begin… maar hoelaat ik klaar ben…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.