Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2010 om 20:29 #17225064
Na veel tijd en energie in mijn A Vectra C20NE gestoken te hebben vond ik het eigenlijk tijd voor iets anders, iets exclusievers. Toen zag ik dat er hier door Opel-devil een Vectra 2000 4×4 werd aangeboden. Diverse berichten gestuurd en eigenlijk niets meer gehoord. Aangezien de advertentie al vrij oud was had ik eigenlijk de hoop opgegeven. Totdat ik ineens een reactie kreeg.
Ik ben toen naar hem toegegaan en heb de auto eens goed bekeken.
In eerste instantie niet echt onder de indruk, veel werk aan. Achterschermen gerepareerd op een ontzettende beun methode. Afgesproken dat ik er eens goed over zou denken en eens wilde gaan informeren wat reparatie ongeveer zou gaan kosten. Zelf ben ik monteur dus het mechanische is het probleem niet. Echter plaatwerk :o
Ik heb dus toen opel-devil gebeld en nog wat onderhandeld en toch besloten de auto te kopen. Zowieso vind ik de vectra 2000 gewoon een vette bak, en wil deze dus ook gewoon netjes opknappen en wat kleine dingetjes aanpassen en dan als dagelijks vervoer gebruiken.
In de toekomst denk ik dat er nog wel eens een 4×4 turbo van gemaakt zou kunnen worden… maar dat is nu nog ver weg :angel
Toen ik hem wilde ophalen wilde hij eigenlijk niet weg bij zijn baasje. Hij wilde niet meer starten, toen hij eenmaal startte is het oliefilter kapot gesprongen. Een goed begin in ieder geval :hmmzNu ga ik hier bijhouden wat ik eraan ga en er aan heb gedaan.
Hier alvast de 1e foto, het ophalen…
MVG,
Jeroen22 augustus 2010 om 21:43 #17716839Mooi man :wors mede omdat ik onze 2000 na de verkoop toch wel miste, heb ik ook bij die van jouw gekeken, maar de wielranden hielden me tegen. Succes met de 2000, zijn mooie wagens
23 augustus 2010 om 01:24 #17716840Ik heb ook eens contact gehad met opel-devil om deze auto te kopen, vond het toendertijd ( al zeker een jaar geleden volgens mij ) veel te veel geld voor die auto… was denk ik ook veeeeeeel meer dan dat jij ervoor betaald hebt…
Succes met de restauratie! Super mooie auto die het waard is!
23 augustus 2010 om 05:51 #17716841Ik heb er naar mijn mening niet teveel voor betaald, en mijn bedoeling is dan ook zeker hem op te knappen, maar als ik dalijk teveel tegenkom, en hem in onderdelen zou verkopen. Dan heb ik alsnog mijn aankoopbedrag terug. Vandaar dat ik de gok heb genomen.
En tsjah die wielschermen :o ik heb er ook een week lang nachtjes over geslapen :angel23 augustus 2010 om 20:33 #17716842Vandaag de auto van de ambulance gehaald… :angel durfde dat vant weekend niet meer aan…
Om te beginnen olielekkage aan de filter verholpen door een nieuwe oliefilter te monteren, olie op peil gezet… startbooster eraan en starten, en nog meer starten… toen die eindelijk een teken van leven gaf liep die eerst wat moeizaam maar na een paar keer gas geven begon hij vrij zuiver te lopen, t viel in ieder geval niet tegen.Rondje gaan rijden maar liep niet lekker, toen maar eens bougie’s losgehaald, en allemaal bijna zwart. Verdelerkapje losgehaald en toen werd al veel duidelijk, rotor lag er los in en de kabel van de bobine naar de verdelerkap was flink geoxideerd. Dus morgen maar eens beginnen met bestellen.
Ook vond ik dat de auto slecht stuurde, ofja erg zwaar en hakkelig. Nu bleken ook nog beide veerpootlagers volledig aan gort te zijn. Dus dat ook eens maken.
En heb mn plaatwerker eens laten kijken wat er moet gaan gebeuren, en hoe het er nu naar uitziet 2 nieuwe achterschermen, antenne uit het scherm weglaten en achterop in het midden op het dak, en motorkap cleanen (logo en ruitensproeiers).
En dan tot slot wordt ie helemaal gespoten, alleen ben ik er nog niet aan uit hoe, zelfde kleur of iets zwarter. Nu is deze in de zon vrij donker grijs waardoor het er als een oudere auto uitziet…
24 augustus 2010 om 12:20 #17716843Doe je best hem op te knappen hoor, je ziet ze steeds minder en zijn vette auto’s vind ik. Heb er zelf eentje, waar ik binnenkort verder mee ga (eerst even verbouwing v/d keuken af maken ;))…Ook een 4×4 en heb er al veel aan gedaan, maar chassis moet helemaal aangepakt worden, randen, wielkuipen, chassisbalken en kokerbalken (allemaal rot!). Zal er een projectje van maken op deze site;)Succes met het werk eraan!
24 augustus 2010 om 15:46 #17716844vectra2000 zijn gaaf ik heb er zelf ook 1 een bordeaux rooie, c20xe (geen 4×4), digidash enz,, blijven gave bakken!! gewoon op je gemakkie er aan hobbyen dan komt t goed:D
Groeten nick
24 augustus 2010 om 17:44 #17716845@ nathan kop,
Als je je project post hier, laat ff een linkje achter in dit topic…Jeroen
24 augustus 2010 om 20:45 #17716846Nou… vanavond een berg slecht nieuws… :o
Heb vandaag de auto ontdaan van bumper en skirts… en wat ik allemaal tegengekomen ben… pfff…
Linker dorpel is ongeveer weg… boven de asbevestiging linksachter een gat… de zijpanelen die achter de bumper vallen dat is gatenkaas…Het goede nieuws, vandaag bij M&M in dronten het een en ander besteld zodat ik hoop ik volgende week aan het lassen kan beginnen… complete zijschermen links en rechts, wielrandjes om het stukje van zijpaneel tot dorpel netjes te maken en binnenschermrandjes achter.
Alleen nu moet ik nog een linker dorpel zien te vinden voor een 2000 :o… met die pinnetjes om een sideskirt op te maken… alle ideeen en tips zijn van harte welkom.
Maar genoeg geouwehoer… foto’s maken meer duidelijk als dit hele verhaal…
Dorpel links voor, en als verassing nog een mooie deuk erbij ook…
Dorpel links achter
Gaatje boven as bevestiging
Gatenkaas links achter
Gatenkaas rechts achterTot zover…
Jeroen24 augustus 2010 om 20:49 #17716847Damn, das erg.
Had jezelf verwacht dat ie zó rot zou zijn?
Succes met bakken en braden dan maar….
…. maar zie maar 1 picca :)
24 augustus 2010 om 20:55 #17716848Tsjah, Vectra’s A1 van rond de jaren ’90 zijn vaak rot, inmiddels de 3e vectra… alleen mijn huidige A2 is niet rot.
Bij mijn 1e Vectra ben ik mijn achteras bijna kwijtgeraakt, die was LA helemaal losgeroest, toen heb ik heeeeeeeel veel geluk gehad.Maar buiten dat, ik wilde al een hele tijd een Vectra 2000, en toen kwam ik deze tegen, ook nog een 4×4 en vrij origineel wat uiterlijk betreft. En tsjah ik heb mezelf nog nooit aan plaatwerk gewaagd dus dit hele project is gelijk een leerproject. Ik ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen, met begeleiding van iemand die wel verstand heeft van plaatwerk :angel
En alles bij elkaar kost het toch stiekem wel een aardige cent, maar daarvoor terug heb ik dalijk een strakke keiharde Vectra 2000 4×4… en zolang ik mezelf dat kan blijven voorhouden komt het wel goed :P
En het probleem met de foto’s zou opgelost moeten zijn…
Jeroen
24 augustus 2010 om 20:56 #17716849heb zelf ook een 2000 gehad, geen 4×4, maar die had ook deze crusty plekken en is daarom voor donor gegaan.
Suc6 met de herstelwerkzaamheden, want ze worden volgens mij al zeldzamer! wordt vast wel weer een gave bak!:thumbup
24 augustus 2010 om 21:13 #17716850Hela,
k heb er ook nagekeken toen hij hier te koop stond maar ben toch maar voor me huidige vec v6 gegaanme cali was ook zover aantast..maar idd met wat nieuw plaatwerk kom je ver..
is hij in de voorkuipen niet rot dan?
achterasje ff demonteren en netjes dicht maken..dan komt het allemaal wel goed :D
t zijn leuke autos om te zien zown vectra-a 4×4
suc624 augustus 2010 om 21:22 #17716851Ja de voorkant valt me absoluut mee, weinig/geen roest te bekennen, alleen achter op de bekende plaatsen.
En ik heb gelukkig een goeie baas, ik wilde eigenlijk vragen of ik de Vectra op het werk mocht opknappen, maar voor ik de kans kreeg het te vragen bood hij het zelf al aan :worsEn tsjah ik heb gelukkig via M&M originele zijschermen besteld, ik heb namelijk bij een kameraad gezien hoe ze een imitatie scherm in zijn Astra F hebben moeten maken, en daar had ik geen zin in… Overigens complete zijschermen kon ik imitatie ook nergens vinden.
Het enige nadeel van zo’n 2000 4×4… de gangbare imitatie reparatiedelen zijn niet voor dat model, net zoals die linker dorpel.
Dat wordt nog wat… morgenvroeg eens even na de dealer bellen of die ze misschien kan bestellen, en misschien nog wel belangrijker… €€€???
Jeroen
25 augustus 2010 om 14:00 #17716852volgens mij kan je er gewone dorpels inzetten.
Die pinnetjes kan je gewoon bij de Opel bestellen.Zijn een soort van popnagels.
Ik heb ze toen ook besteld voor mn C Ascona,een nieuwe deur voor zo’n ding zitten die pinnetjes ook niet op.25 augustus 2010 om 14:02 #17716853kijk (als je toch bezig ben) gelijk naar de balken boven de benzinetank, was bij mij ook verrot.
25 augustus 2010 om 14:38 #17716854Ja ik ga vanavond verder met demonteren, met een beetje geluk kom ik zover dat ik de tank eronder uit heb
25 augustus 2010 om 15:20 #17716855net wat asconahobbyist ook al zegt, kun je gewone dorpels erin lassen en dan zelf popnagels erin plaatsen, komt dan alleen wat extra meetwerk aan te pas! ;)
25 augustus 2010 om 15:27 #17716856Heeft iemand toevallig een bestelnummer voor die popnagels dan? Of gewoon met normale popnagels vastzetten? Dit omdat ik hem eigelijk in 1x fatsoenlijk en zo origineel mogelijk wil maken.
Vandaag is in ieder geval het eerste pakket plaatwerk gearriveerd :D
Morgen verwacht ik de rest, dan eerst personeelsfeest het weekend… en dan volgende week eens echt beginnen met het loshalen van dorpels/schermen :hmmz en hopen dat ik niets extra’s tegenkom…
Jeroen
25 augustus 2010 om 16:48 #17716857origineel gepost door lemmuh
en hopen dat ik niets extra’s tegenkom…Jeroen
Je komt altijd extra’s tegen :mad: let maar op als je de dorpels weg slijpt. Maaaaaaar, je begint i.i.g. goed :thumbup
25 augustus 2010 om 16:49 #17716858Hmmm.. die dorpel wordt toch zelf knutselen… heb er in Duitsland en in Noorwegen gevonden… beide ongeveer 200 euro :wtf
25 augustus 2010 om 17:10 #17716859Imitatie is er wel aan te komen in ieder geval.. 18,- :afro
25 augustus 2010 om 17:13 #17716860En waar heb je die gevonden? En is het een inlasdeel, of een overzetdeel… ben ik ook achtergekomen ;) gelukkig net op tijd om het goede te bestellen… Want een overzetdeel inlassen, gaat nooit niet lukken, iig niet zonder een hoop gebeun en gevloek…
Overigens heb ik eens even rondgezocht naar die lasboutjes die op de dorpels zitten, kan er zo 1..2..3 geen vinden… als iemand denkt te weten waar ze ze hebben… geef een gil aub :P
Jeroen
25 augustus 2010 om 17:18 #17716861Overigens.. mocht iemand op zoek zijn naar de originele Opel nummers van de side skirts, dit zijn overigens gewoon dezelfde nummers als Vauxhall:
164544 dorpel rechts zonder lasbouten niet voor GT, 2000 en turbo
164566 dorpel rechts met lasbouten niet voor GT, 2000 en turbo
164538 dorpel rechts met lasbouten voor GT, 2000 en turbo164543 dorpel links zonder lasbouten niet voor GT, 2000 en turbo
164559 dorpel links met lasbouten niet voor GT, 2000 en turbo
164537 dorpel links met lasbouten voor GT, 2000 en turbo25 augustus 2010 om 17:25 #17716862Weet niet of het een inlas of een overzetdeel is.. maar met een dorpel komt dat iets minder nauwkeurig dan met een scherm lijkt mij..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.