Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra 2.6 v6 cdx blauw pluimpje bij het starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2013 om 20:49 #17254939
hallo allemaal!!!
we zijn nieuw hier en niet zonder reden,we hebben zojuist een vectra 2.6v6 cdx uit 2000 van een vriend over genomen voor leuk erbij
de auto is altijd goed onderhouden volgend het onderhouds schema
nu is mijn vraag, bij het starten gooit hij er een blauw pluimpje uit de uitlaat persoonlijk denk ik dat het door de klepseals komt maar ik ben niet bekend met de v6 motoren van opel
ik nooit een opel man maar ben nu helemaal om als ik in de vectra rijdt dan zijn er in mijn ogen maar weinig auto’s die zo super rijden als deze straatklinker trekker
en als laatste zoek ik het display van de temperetuur regelaar op het dashboard
alles werkt airco aanjager en het omhoog en omlaag stellen van de temp.maar kan op het display niet zien hoe warm of koud hij staat erg vervelend dus
alle tips z en opmerkingen zijn welkom
greets erik29 januari 2013 om 21:23 #18101347daar hebben deze motoren wel maar last van geloof ik… gewoon zo nu en dan peilen en bijvullen en blijven lachen :jerry
dingen rijden gewoon super :thumbDisplay is denk ik gewoon kwestie van lampje vervangen, staat wel een how-to hier opt forum.. Als het display wel stuk is, heb ik nog wel een paar op voorraad voor een mooie prijs king: king:
29 januari 2013 om 21:25 #18101348> Oliewalmpje:
– Join de 2.6 V6 club. lijkt een standaard voor deze motor
– CarloAstra hier van het forum heeft deze seals van een 2.6 V6 laatst staan vervangen, dan moeten de koppel los, hij zou wel een kosten indicatie kunnen maken voor je
– opzich is het niet schadelijk, alleen voor het gezicht wat vervelend.> Climate control:
– is dit niet enkel het lampje wat stuk is.willem
29 januari 2013 om 22:17 #18101349Lampje is bij mij ook kapot, alleen weet ik nog niet precies hoe ik deze moet vervangen. Staat wel een howto, maar is mij niet echt duidelijk zonder foto’s.
Klepseals vervangen… € 1,70 per klepseal, koopje… Distributieset, koppakkingen en kopbouten; tegen de € 350,-
29 januari 2013 om 23:09 #18101350climate control
kapje paneel wegklikken.
2 schroefjes losdraaien van de ECC unit.
unit naar achter (het dashboard in) duwen, langs de pinnen schuien en uitnemen..stekkers:
een Gele met een zwarte Clip, zwarte clip omhoog halen, stekker eruit trekken (zit erg vast!!)
een zwarten ket een haakje aan de zijkant, haakje indrukken stekker eruitkantelen.Willem
30 januari 2013 om 06:56 #18101351@Klopper wrote:
Lampje is bij mij ook kapot, alleen weet ik nog niet precies hoe ik deze moet vervangen. Staat wel een howto, maar is mij niet echt duidelijk zonder foto’s.
Klepseals vervangen… € 1,70 per klepseal, koopje… Distributieset, koppakkingen en kopbouten; tegen de € 350,-
Nylon touw door de bougie gat naar binnen hoeft de kop er niet af.
30 januari 2013 om 16:13 #18101352hallo weer
dat blauwe rook laat ik eerst zo voor wat het is
ik ga gewoon in het begin het olie niveau bij houden dan weet ik wat hij gebruikt,het is me duidelijk dat dit bij die motoren hoord
geen probleem dus
voor het display van het kachel temperatuur is dat met een simpel lampje op te lossen?? ik heb het idee dat het een soort lcd schermje is
kijk wel ff als het me begint te iriteren schroef ik hem er uit en vervang het voor een een andere
ga eerst een poosje rijden en kijken wat er allemaal aan moet gebeuren in ieders geval twee nieuwe voorbanden en een aandeel shell halen,denk dat ik met pijn en moeite 1 op 10 haal veel zuiniger wil ie niet
is niet erg hij rijd super en de automaat schakeld boter zacht zoals het hoort
greetz uut schoonebeek :wors30 januari 2013 om 16:32 #18101353Achter dit LCD schermpje zit een gewoon lampje, met draaifittingkje
Willem
30 januari 2013 om 20:02 #18101354oaky dat lijkt me simpel te vervangen ga ik doen
dank voor de tip :thumb30 januari 2013 om 20:44 #18101355Is inderdaad simpel te vervangen. Alleen kreeg ik wel kippenvel bij het losmaken van het paneel. D’r kraakt en rommelt van alles, maar het schijnt toch zo te horen…
30 januari 2013 om 22:02 #18101356Als je de ECC unit niet goed eruit krijgt doordat de stekker niet los wil, neem dan even je radio eruit en je komt er zonder problemen bij. Een zee van ruimte en geen gedoe/gefrot met gebroken vingers tot gevolg.
Natuurlijk altijd even alle lampjes vervangen als je het toch open hebt liggen. Kost nagenoeg niks extra’s en bespaart je een hoop ergernis. :)
De omlijsting loshalen kraakt altijd. Je hebt 9 van de 10 keer het idee dat je het bijna kapot aan het trekken bent. Even met beleid via de bovenkant en daarna de zijkanten loswippen en je hele paneel komt zonder schade eruit. ‘t Is en blijft plastic. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.