Vectra 2.5v6 nog steeds gepruttel uit uitlaat mt koude start

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Vectra 2.5v6 nog steeds gepruttel uit uitlaat mt koude start

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    sander2.5v6
    Deelnemer

Hallo opel fans!

Ik heb nu al een halfjaar dat er gepruttel uit de uitlaat komt met koude start. Een soort van plofjes heel snel achter elkaar. Dit is maar 30 seconden en dan is het klaar, als de motor in normale loop gaat van 1000 rpm naar 600 rpm dan is het ook gelijk voorbij. Ook start de auto soms slecht als die nog warm is.
      Een halfjaar geleden had ik de injectoren getest maar die werkten allemaal naar behoren! Geen één die lekte, en ze vernevelde mooi omstebeurt.

Nu heb ik al een paar keer de auto aan opcom gelegd tijdens de koude start, de lambda sondes en luchtmeters en temperatuursensors werken allemaal perfect. Heb ook alles 1 voor 1 losgekoppeld om te kijken of de waardes wel ongeveer klopte maar helaas, alles klopte!

Ook heb ik het inlaattraject bekeken en getest met remreiniger op naden etc te spuiten, ook hier bleek alles in orde.

Nu denk ik aan de bougiekabels (bobine is halfjaar geleden vervangen), maar kunnen die symptomen door een slecht werkende kabel komen? Voor de rest presteert de auto prima.

Dus denken jullie dat dat gepruttel ‘s ochtends vroeg kan komen door een slechte bougiekabel? :wors En die bougiekabelsets zijn niet een tientje ofzow daarom dat ik het maar vraag voordat er dalijke 150 euro is weggegooid!

Groetjes,
      Sander

Pastra
      Deelnemer

doet de motor het ook als je zelf de motor op 1000 rpm houdt?

Is je motortemperatuursensor goed? En de temperatuursensor die in je inlaat-traject zit?
        Als deze kapot is kunnen verkeerde waardes gegeven worden aan de motor….

En anders-> WILLEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :jerry

wim-v6
        Deelnemer

SEcindaire luchtpomp denk ik, is bij mij (kwamen we laatst achter) altijd afgedopt geweest, dus kan zijn dat ik het daarom nooit gehoord heb.

Willem

sander2.5v6
          Deelnemer

Ik heb op het forum gezocht naar secundaire luchtpomp, en heb een topic gevonden met een antwoord van jouw Willem. Dus nu heb ik de stekker losgetrokken en de verticale vacuümklep afgedopt!
            Morgen ochtend eventjes luisteren of het geholpen heeft!

sander2.5v6
            Deelnemer

Het heeft geholpen!!! Geen gepruttel meer en ook niet die iritante stofzuiger geluiden.
              Bedankt Willem en Pastra. :wors

Pastra
              Deelnemer

Toppie, die stofzuiger was 1 van de eerste dingen die ik zelf bij de calibra uitgeschakeld had… irritant ding :jerry

Mooi dat je motor figuurlijk ‘uitgeprutteld’ is!

Gr.
                Pastra

wim-v6
                Deelnemer

bij mijn Vectra-B bleek die ook al afgedopt te zijn, en HOE haha….

ze hadden in de slang van de pomp naar het vacuumpotje een dopje van een fles erin gedrukt.

Pomp nog aangesloten en vacuumslang op het potje zat er nog gewoon op, nu snap ik ook dat het slangetje tussen de 2 cilinderbanken een keer geklapt is.

Willem

Pastra
                  Deelnemer

Is dat vacuumpotje dat je bedoeld een potje dat bij de accu zit?
                    Er kunnen 2 slangetjes op en aan de onderzijde 1 stekker.

Bij mij zit deze dus met een beugel die aan de accubak vastzit.

Gr.
                    Pastra

wim-v6
                    Deelnemer

Bij de Vectra-B zit ie naast de uitlaatsptruitstuk aan de radiateurzijde.

en ziet er zo uit:

Willem

rooiepeet

ja bekent verhaal ik heb hem ook afgedopt.
                        het hele secundaire luchtpomp verhaal is niet bij iedereen bekent dus kom je er zonder iemand met ervaring niet zo gauw op.
                        ik had al bijna nieuwe spruitstukken besteld omdat ik dacht dat dat het was maar die zijn, net als veel onderdelen op en aan de v6, erg prijzig.

maar wel raar dat dit in veel gevallen kapot gaat dan.

Pastra
                        Deelnemer

Bij mij ging die secundaire luchtpomp niet kapot, maar ik vond het alle-jez*s irritant.
                          En toen ik hoorde dat het van die eco-tech maatregelen waren heb ik gelijk die stekker eraf getrokken.(meer niet eigenlijk, of da goed is? :hmmz )

gr.
                          Pastra

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.