Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra 2.5 v6 loopt op 4 cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2011 om 21:50 #17231359
Ik heb hier een Opel Vectra 2.5 V6 en deze loopt maar op 4 cilinders…
De bougies zijn goed , kabels zijn goed echter de bobine geeft geen vonk op nr 3 en 6.
Gaan deze bobines vaker kapot of komt een kabelbreuk in de aansturing vd bobine vaker voor en hoe test ik dit?
Hoe kan ik de bobine testen?
gegroet,
Karthur819 januari 2011 om 21:53 #17801516bobines gaan vaker kapot….
19 januari 2011 om 21:54 #17801517En stel je eerst even voor en :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
2006 ? en dan 3 posts20 januari 2011 om 06:27 #17801518Edwin
registered 2006 ;)
zal die al wel een keer gedaan hebben.
20 januari 2011 om 12:10 #17801519oke…bedankt sw16v.
Weet je ook een eenvoudige manier om de bobine te testen zonder deze te demonteren?20 januari 2011 om 12:16 #17801520Uit laten lezen kijken wat daar uit komt
25 januari 2011 om 15:55 #17801521….hij blijkt op 4 cilinders te draaien in plaats van 5 wat ik eerst dacht.
De bobine heb ik inmiddels getest en die blijkt goed te zijn…..
Ik heb de secundaire en primaire weerstand gemeten en deze is goed.
Hierna heb ik de bedrading doorgemeten van de multistekker ( welke op de bobine gaat) naar de ecu en ook dit is ok…..Hierna heb ik de multimeter tussen elke aansluiting afzonderlijk van de multistekker en massa gezet en de startmotor rond laten draaien ….. op 1 aansluiting was geen signaal te zien.
Ik ben nu dus bij de ecu beland als verdachte……maar hoop dat jullie nog een tip hebben voor me.:(
gegroet,
Karthur825 januari 2011 om 16:34 #17801522Ben je al langs de dealer geweest dan?
zou ook kunne dat je bedrading niet in orde is he..
ik heb eventueel wel een stuurapparaat te koop voor een v6 dus mocht je het nodig hebben dan hoor ik het wel.
gr25 januari 2011 om 21:08 #17801523Bobine storingen zijn NIET uit te lezen!!!!!!
je kan een bougie los aan de kabels en tegen metaal leggen kijken of ie vonkt, en dan zal ie waarschijnlijk netjes vonken, deed de mijne ook, maar toch bobine kapot.
Willem
25 januari 2011 om 21:43 #17801524Nee maar had de mijne wel aan de tech2 gelegd en kon prcies zien welke cilinder pingelde..van de 6 en der vielen er 2 op..dus wist bij welke ik moest weze..
maar nieuwe bobine met kabels erop en het was gefixt.
gr25 januari 2011 om 22:00 #17801525……..maar ik heb de 4 draden van de multistekker los van de bobine 1 voor 1 met een multimeter ertussen aan massa gelegd en de startmotor rond laten gaan…….en bij 1 kwam er geen signaal …dus er komt gewoon geen stroom binnen bij de bobine voor de 2 cilinders die niet meedoen.
ps: 0rudy0 …wat moet die ecu kosten eventueel als ik er verder niet uitkom?
gr25 januari 2011 om 22:19 #17801526o..ja…….0Rudy0….welke bedrading bedoel je eigenlijk?
25 januari 2011 om 22:25 #17801527u2u
26 januari 2011 om 10:36 #17801528nu zal die wel een stuk zuiniger zijn :D
29 januari 2011 om 01:01 #17801529Ik heb de ecu uitgelezen en krijg deze 2 codes:
P0550 : sensor/schakelaar stuurbekrachtigingsdruk-storing in circuit.
Mogelijke oorzaak:Bedrading , sensor/schakelaar stuurbekrachtigingsdruk , motorregelmodule.P0335 : krukaspositie sensor , storing in circuit…
Mogelijke oorzaak: Bedrading.krukaspositiesensor,motorregelmodule).Kun je deze ecu ook zelf resetten?
Is het belangrijk dat hij gereset wordt bij het vernieuwen van bijv. een sensor….ik bedoel of dat het oude probleem blijft ook na het vervangen van een kapot iets zolang de ecu niet is gereset.gr,
Karthur829 januari 2011 om 13:04 #17801530uitgelezen met de motor uit???
zo ja: kan je code p0335 vergeten!!! deze word ALTIJD gegeven als de motor uit staat!!
Stuurpomp sensor gaat wel vaker kapot. deze kan je vrij makkelijk vervangen, zit tussen distrikap en radiateur in, in de stuurpomp gedraait.
Storingen in de stuurpompsensor kan je zelf mee komen stil te staan!!!
Willem
29 januari 2011 om 16:01 #17801531Bedankt voor je reactie Willem….
Moet je altijd uitlezen met de motor aan?
gr,
Karthur829 januari 2011 om 19:50 #17801532nee hoor, alleen word de code p0335 (bijna) altijd gegeven bij bosch inspuit systemen van die tijd.
zowiezo bij alle C25XE X25XE en X30XE motoren.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.