Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra 2.5 v6 koelsysteem reinigen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 16:30 #17235503
is er misschien iemand die weet hoe je een koelsysteem
van vectra b 2.5 v6 in zijn geheel kan laten leeglopen?
ik heb de onderste slang radiateur eraf gehaald, kwam bruine rommel uit, daarna bijgevuld, na 10 min weer slang los,toen zag het er al wat beter uit…
weer alles vast en bijgevuld, het maffe ervan is dat er maar 2 liter bij ging,bij 2 x los en vast slangen trouwens.
er gaat toch rond de 10 liter in het koelsysteem?
moet ik de motor eruit halen en leegknijpen ofzo???daan.
11 april 2011 om 18:08 #17853909Ik denk dat je hem moet leegknijpen;)
Gr. Gts32v6
11 april 2011 om 18:15 #17853910[rquote=1911619&tid=146211&author=Baldesarini]is er misschien iemand die weet hoe je een koelsysteem
van vectra b 2.5 v6 in zijn geheel kan laten leeglopen?
ik heb de onderste slang radiateur eraf gehaald, kwam bruine rommel uit, daarna bijgevuld, na 10 min weer slang los,toen zag het er al wat beter uit…
weer alles vast en bijgevuld, het maffe ervan is dat er maar 2 liter bij ging,bij 2 x los en vast slangen trouwens.
er gaat toch rond de 10 liter in het koelsysteem?
moet ik de motor eruit halen en leegknijpen ofzo???daan.[/rquote]
Je krijgt er nooit alles uit.
of je moet de thermostaat, waterpomp en de slangen van de kachelradiator los halen en door spoelen, spoelen, spoelen, spoelen.
11 april 2011 om 20:28 #17853911inderdaad, beste is inderdaad de bovenste slang van het systeem los halen de onderste slang, en dan een tuinslang eraan koppelen om te spoelen.
en dan hopen dat het niet weer bruin word, dan was alles voor niks namelijk, (Warmte Wisselaar lek geeft bruine vloeistof)
Willem
14 april 2011 om 17:59 #17853912ik heb het gespoeld met de tuinslang, en een paar dagen met water gereden.
gelukkig blijft het aardig helder, hoop niet dat de oorzaak van de bruine
rommel was zoals wim-v6 zei wat het zou kunnen zijn, warmtewisselaar lek.
nog wel even aankijken en dan koelvloeistof erin.
en mocht de ww toch lek zijn dan neem ik aan dat het de pakking is ?
of ?????Ciao.
14 april 2011 om 18:03 #17853913[rquote=1914052&tid=146211&author=Baldesarini]ik heb het gespoeld met de tuinslang, en een paar dagen met water gereden.
gelukkig blijft het aardig helder, hoop niet dat de oorzaak van de bruine
rommel was zoals wim-v6 zei wat het zou kunnen zijn, warmtewisselaar lek.
nog wel even aankijken en dan koelvloeistof erin.
en mocht de ww toch lek zijn dan neem ik aan dat het de pakking is ?
of ?????Ciao.[/rquote]
Nee dan is de ww intern lek. is maar 1 remedie voor de ww vervangen.
Rijd niet te lang met alleen water. krijg je corrosie in de motor van. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.