vectra 2.5 v6 koelsysteem reinigen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra 2.5 v6 koelsysteem reinigen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Baldesarini

is er misschien iemand die weet hoe je een koelsysteem
      van vectra b 2.5 v6 in zijn geheel kan laten leeglopen?
      ik heb de onderste slang radiateur eraf gehaald, kwam bruine rommel uit, daarna bijgevuld, na 10 min weer slang los,toen zag het er al wat beter uit…
      weer alles vast en bijgevuld, het maffe ervan is dat er maar 2 liter bij ging,bij 2 x los en vast slangen trouwens.
      er gaat toch rond de 10 liter in het koelsysteem?
      moet ik de motor eruit halen en leegknijpen ofzo???

daan.

Gts32v6
      Deelnemer

Ik denk dat je hem moet leegknijpen;)

Gr. Gts32v6

arjontje
        Deelnemer

[rquote=1911619&tid=146211&author=Baldesarini]is er misschien iemand die weet hoe je een koelsysteem
          van vectra b 2.5 v6 in zijn geheel kan laten leeglopen?
          ik heb de onderste slang radiateur eraf gehaald, kwam bruine rommel uit, daarna bijgevuld, na 10 min weer slang los,toen zag het er al wat beter uit…
          weer alles vast en bijgevuld, het maffe ervan is dat er maar 2 liter bij ging,bij 2 x los en vast slangen trouwens.
          er gaat toch rond de 10 liter in het koelsysteem?
          moet ik de motor eruit halen en leegknijpen ofzo???

daan.[/rquote]

Je krijgt er nooit alles uit.

of je moet de thermostaat, waterpomp en de slangen van de kachelradiator los halen en door spoelen, spoelen, spoelen, spoelen.

wim-v6
          Deelnemer

inderdaad, beste is inderdaad de bovenste slang van het systeem los halen de onderste slang, en dan een tuinslang eraan koppelen om te spoelen.

en dan hopen dat het niet weer bruin word, dan was alles voor niks namelijk, (Warmte Wisselaar lek geeft bruine vloeistof)

Willem

Baldesarini

ik heb het gespoeld met de tuinslang, en een paar dagen met water gereden.
              gelukkig blijft het aardig helder, hoop niet dat de oorzaak van de bruine
              rommel was zoals wim-v6 zei wat het zou kunnen zijn, warmtewisselaar lek.
              nog wel even aankijken en dan koelvloeistof erin.
              en mocht de ww toch lek zijn dan neem ik aan dat het de pakking is ?
              of ?????

Ciao.

arjontje
              Deelnemer

[rquote=1914052&tid=146211&author=Baldesarini]ik heb het gespoeld met de tuinslang, en een paar dagen met water gereden.
                gelukkig blijft het aardig helder, hoop niet dat de oorzaak van de bruine
                rommel was zoals wim-v6 zei wat het zou kunnen zijn, warmtewisselaar lek.
                nog wel even aankijken en dan koelvloeistof erin.
                en mocht de ww toch lek zijn dan neem ik aan dat het de pakking is ?
                of ?????

Ciao.[/rquote]

Nee dan is de ww intern lek. is maar 1 remedie voor de ww vervangen.
                Rijd niet te lang met alleen water. krijg je corrosie in de motor van.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.