Vectra 2.2DTI noodloop probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2DTI noodloop probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #18151003
    Bartjex88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 June 2009

      Is een forum lid hier aan het testen op zijn 2.0DTI:)

      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      #18151004
      martijnlentjes
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2013

        @Bartjex88 wrote:

        Is een forum lid hier aan het testen op zijn 2.0DTI:)

        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        @Garfieldie wrote:

        @wim-v6 wrote:

        EGR word igecontroleerd door de LuchtMassaMeter, daardoor word afdoppen altijd geconstateerd door de Computer.

        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

        Misschien is dit wat? http://www.ebay.de/itm/111287439169?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Hallo,

        Ik rijd zelf ook een 2.2 DTI Vectra C, onlangs ook problemen gehad met het slecht lopen… oplossing hiervoor was het laten reinigen van het inlaattraject.

        Ik ben er dan ook van overtuigd dat als de EGR uitgeschakeld kan worden, dit probleem naar de eeuwige jachtvelden gestuurd kan worden.
        Ik ben daarom heel benieuwd of dit kastje (aangeboden op EBAY) werkt! houdt me op de hoogte :D :thumb

        #18151005
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007

          Dit klinkt zeker interessant, ben benieuwd of de ECU voor de gek te houden is met zo’n emulator.

          #18151006
          gwriemersma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2010

            Die van het forum is ikke zei de gek check mijn topic voor updates

            #18151007
            Deperik
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2007

              Doe ik :thumb

              #18151008
              tijne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2005

                Persoonlijk zou ik de turbo druk senzor vervangen. Mijn ervaring is dat die erg gevoelig zijn en niet goed tegen schoonmaken kunnen

                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                #18151009
                Deperik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 November 2007

                  Na lange tijd geen last meer te hebben gehad is het de afgelopen dagen weer raak. Auto is bijna constant in de noodloop.

                  Laat hem deze week uitlezen en gebruik zolang een andere auto want zo is er niet mee te rijden.

                  Heb preventief zo’n EGR-cheater besteld.

                  Waar zit de turbodruksensor bij de vectra? Deze ga ik dan ook vervangen.

                  Las ook ergens dat het terugdraaien van de turbodruk ook wil helpen?

                  Het gekke is dat ik gisteren een en ander heb losgedraaid & gereinigd, dat hij het de gehele proefrit perfect heeft gedaan (ca 30km) en vanmorgen richting werk nog geen 2 minuten gereden, paf in de noodloop.

                  Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

                  #18151010
                  martijnlentjes
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2013

                    @Deperik wrote:

                    Na lange tijd geen last meer te hebben gehad is het de afgelopen dagen weer raak. Auto is bijna constant in de noodloop.

                    Laat hem deze week uitlezen en gebruik zolang een andere auto want zo is er niet mee te rijden.

                    Heb preventief zo’n EGR-cheater besteld.

                    Waar zit de turbodruksensor bij de vectra? Deze ga ik dan ook vervangen.

                    Las ook ergens dat het terugdraaien van de turbodruk ook wil helpen?

                    Het gekke is dat ik gisteren een en ander heb losgedraaid & gereinigd, dat hij het de gehele proefrit perfect heeft gedaan (ca 30km) en vanmorgen richting werk nog geen 2 minuten gereden, paf in de noodloop.

                    Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

                    Heb je de hele motor al eens laten reinigen en laten controleren op vacuum?

                    Ik heb inmiddels ook de EGR-cheater erin zitten, wel ff K*werk om alles te solderen, vooral bij de EGR houdt de ruimte niet over… maar het werkt perfect rijdt er nu ander halve week mee rond (+-800km) zonder problemen afgezien dat mn turboslang een snee had..

                    #18151011
                    Deperik
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2007

                      Inlaattraject heb ik zelf al eens gedaan, uitlaattraject staat op de nog-te-doen.

                      Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

                      #18151012
                      martijnlentjes
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2013

                        @Deperik wrote:

                        Inlaattraject heb ik zelf al eens gedaan, uitlaattraject staat op de nog-te-doen.

                        Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

                        Ik heb zelf ook een de inlaat gedaan maar werkte maar een paar weken… daarna professioneel laten reinigen heeft echt geholpen,

                        ik weet niet waar je ergens vandaan komt, ik heb het in Arnhem laten doen bij een specialist in storingen…

                        #18151013
                        gwriemersma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2010

                          Bij de smoorklep zitten een tweetal sensoren welke nogal snel vervuild raken
                          IS met tien minuten te reinigen
                          De egr cheater is mij tot dusver super bevallen
                          En heb zelf nog nooit geen last gehad ven de turbodruk sensor
                          Maar wat niet is kan komen (hoop not)

                          #18151014
                          Deperik
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 November 2007

                            Vanmiddag nog ff langs de garage geweest uitlezen;
                            – p0100 luchthoeveelheidsmeter
                            – p1105 luchtdruksensor
                            – p0105 inlaatdruksensor
                            – p0335 krukassensor
                            – p0234 laaddruk

                            Vervolgens aan het prutsen geweest met de map-sensor, hier een tik op gegeven en de noodloop was eraf. Morgen maar een nieuwe bestellen.

                            Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

                            #18151015
                            Deperik
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 November 2007

                              Even dit topic maar weer een schop geven.

                              Ondertussen had ik de MAP-sensor vervangen en de EGR vervangen voor een cheater: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=151&t=183904

                              Daarna een tijdje probleemloos gereden, maar ik merkte wel dat gaande weg het vermogen steeds minder werd.
                              Tot op een zaterdag ik de hele buurt voorzag van witte rook; Turbo kapot! :???:

                              Deze heb ik ondertussen in september vervangen, samen met de intercooler. Daarbij ook alle oliekanalen met dieselolie doorgespoeld (carter er onderweg). Daarna weer een periode probleemloos gereden.

                              Echter nu het kouder wordt, zijn de noodloopproblemen weer helemaal terug. Ik heb zelf ondertussen een Op-Com besteld omdat ik de ritjes naar de garage wel een beetje beu was.

                              Deze geeft de volgende foutcodes:

                              P1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
                              (FA) – Niet aanwezig

                              P0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
                              (FA) – Niet aanwezig

                              P0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
                              (FB) – Niet aanwezig

                              P0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
                              (FD) – Niet aanwezig

                              P0234 – Negatieve afwijking circuit laadluchtdrukregeling
                              (5A) – Niet aanwezig

                              P1222 –
                              (FA) – Niet aanwezig

                              Iemand nog enige ideeën waar dit probleem in kan zitten?

                              Zelf ben ik nog van plan om alle vacuümslangetjes te gaan vervangen, ik kan alleen nergens vinden waar deze te koop zijn. (zowel de plaatselijke dealer als de onderdelenboer kan mij hier namelijk niet verder mee helpen)

                              Verder de krukassensor misschien ook maar even vervangen?
                              Zitten er verder nog meer sensoren op het Turbo-systeem die mogelijk niet goed kunnen werken? (buiten de MAP-sensor)

                              Bij voorbaat dank voor de hulp!

                              #18151016
                              vectra99
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 July 2010

                                Is de auto uitgelezen met stilstaande motor?
                                Volgens mij geeft deze dan altijd storing op krukassensor. Omdat de motor niet draait.

                                #18151017
                                gwriemersma
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 December 2010

                                  Misschien je baro sensor vervangen of schoonmaken
                                  Die geeft bij ook nog wel eens problemen :fy1 moet hem nog steeds vervangen

                                  #18151018
                                  jraaf
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 January 2008

                                    Vacum slangen zijn volgens mij 4 mm doorsnee en kunt ge gewoon vervangen voor siliconen (ZDTH althans).
                                    Verder zit er nog een turbodruksensor op die wellicht ook helemaal vervuild is.

                                    @vectra99 wrote:

                                    Is de auto uitgelezen met stilstaande motor?
                                    Volgens mij geeft deze dan altijd storing op krukassensor. Omdat de motor niet draait.

                                    Bij mij geeft ie dan geen storing. :hmmz

                                    Zijn de kleine blauwe hier op mijn Vec.

                                    Groet jraaf

                                    #18151019
                                    Deperik
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 November 2007

                                      Bedankt voor de reacties :thumb

                                      @vectra99 wrote:

                                      Is de auto uitgelezen met stilstaande motor?
                                      Volgens mij geeft deze dan altijd storing op krukassensor. Omdat de motor niet draait.

                                      Is inderdaad met stilstaande motor uitgelezen, klink wel logisch zoals je het zegt. Heb gisteren weer twee keer noodloop gehad, dus zal hem vanmiddag eens met draaiende motor uitlezen. Zien of de krukassensor foutcode nog verschijnt.

                                      @gwriemersma wrote:

                                      Misschien je baro sensor vervangen of schoonmaken
                                      Die geeft bij ook nog wel eens problemen :fy1 moet hem nog steeds vervangen

                                      Waar zit deze baro sensor?

                                      @jraaf wrote:

                                      Vacum slangen zijn volgens mij 4 mm doorsnee en kunt ge gewoon vervangen voor siliconen (ZDTH althans).
                                      Verder zit er nog een turbodruksensor op die wellicht ook helemaal vervuild is.

                                      De slangetjes kan ik geloof ik geen siliconen voor gebruiken, omdat de koppelstukjes allemaal om de slang heen zijn geklemd. Soort van rubber-mofjes zeg maar. Dus ik kan niet te groot aan buitendiameter. Maar heb wel wat gevonden op internet waar ik mee weg kan.

                                      Waar zit de turbodruksensor precies?

                                      Op het inlaattraject heb ik geloof ik alleen maar :hmmz :
                                      – LMM
                                      – MAP-sensor
                                      – Gaskleppositiesensor

                                      Groeten Erik

                                      #18151020
                                      gwriemersma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 December 2010

                                        Even van het net afgeplukt

                                        #18151021
                                        Deperik
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 November 2007

                                          Vandaag de Vectra uitgelezen met de motor draaiend. De volgende foutcodes waren opgeslagen:

                                          B3601 – Circuit relais sleutel inlezen, storing
                                          (04) – Aanwezig

                                          B3794 – Circuit schakelaar cruise control, storing
                                          (08) – Niet aanwezig

                                          B3925 – Instrumentenpaneel verkeerde omgevingsidentificatie ontvangen
                                          (00) – Aanwezig

                                          P1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
                                          (FA) – Niet aanwezig

                                          P0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
                                          (FA) – Niet aanwezig

                                          P0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
                                          (FB) – Niet aanwezig

                                          P0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
                                          (FD) – Niet aanwezig

                                          B3902 – Verkeerde startblokkeringsid. ontvangen
                                          (00) – Aanwezig

                                          Dus nog steeds de krukassensor die niet helemaal goed functioneert, ook bij lopende motor.
                                          Het maakt dus blijkbaar niet uit of de motor loopt of niet.

                                          Verder heb ik blijkbaar de turbodruksensor dus al eens vervangen, ik dacht dat dat de map-sensor was. Maar dat blijkt deze te zijn? :hmmz

                                          Deze zit aan het luchtfilterhuis bevestigd, misschien wijsheid om deze ook eens te vervangen?

                                          Verder heb je nog een shitload aan vacuümklepjes/potjes. Iemand enig idee wat deze allemaal doen en of hier een motorstoring van kan komen?

                                          Groeten Erik

                                          #18151022
                                          gwriemersma
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 December 2010

                                            De storing van je krukas sensor geeft je Op-com aan niet aanwezig
                                            Reset de fout codes en test dan nog eens met draaiende motor
                                            Wat betreft de vacuüm slangen en kleppen :swear ja deze kunnen de motor storing veroorzaken helaas. :cry

                                            #18151023
                                            Deperik
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 November 2007

                                              Vandaag nog weer met de Vectra bezig geweest. Gisteren van en naar het werk gereden in de noodloop :argue :swear Vandaag uitgelezen;

                                              Aantal opgeslagen foutcodes:5

                                              P1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
                                              (FA) – Niet aanwezig

                                              P0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
                                              (FA) – Niet aanwezig

                                              P0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
                                              (FB) – Niet aanwezig

                                              P0110 – Ciruit inlaatluchttemperatuur- sensor ingangssignaal hoog
                                              (07) – Niet aanwezig

                                              P0234 – Negatieve afwijking circuit laadluchtdrukregeling
                                              (5A) – Niet aanwezig

                                              Daarna foutcodes gewist en nogmaals uitgelezen bij lopen de motor, er werden geen foutcodes gevonden.

                                              Omdat ik dit weekend ook een nieuwe batterij voor de laptop heb gekregen kon ik nu ook eens prutsen met de meetblokken functie van opcom:

                                              De eerste keer heb ik stilstaand stationair gemeten, wat opvalt is dat bij de eerste paar seconden van de meting de opdracht laaddruk bij stationair op 100 kPa stond, terwijl de Laadluchtdruk op 190 kPa stond. na een paar seconden heb ik een keer het gaspedaal in getrapt en op een geven moment komt de laadluchtdruk op max. 216 kPa te staan (opdracht laaddruk is dan 148 kPa)

                                              Daarna gas los en de laaddruk zakt naar 100 kPa, zowel opdracht als laadluchtdruk. Hierna gaan beide waardes ongeveer recht evenredig met elkaar omhoog en omlaag.

                                              Hierna ben ik eerst maar begonnen met (preventief) alle vacuümleidingen te vervangen:

                                              Omdat er nu goed bij kon wilde ik ook maar eens kijken hoe het met het gasklephuis, de turbosensor enzo was. Dit in verband met de EGR-cheater die ik heb geplaatst, ik was aangenaam verrast :D :thumb ;

                                              Zoals je ziet geen zwarte koolaanslag e.d. meer in het spruitstuk en in het gasklephuis. Dit is een aanzienlijke verbetering!

                                              In de proefrit die daarop volgt gaat de laadluchtdruk wel ongeveer gelijk met de opdracht, alleen bij gas los blijft de laadluchtdruk nog even “hangen” zeg maar. Toch zitten er soms ook bij constante snelheid wel verschillen (ca. 30 kPa) in de laadluchtdruk en de opdracht hiervoor.

                                              Kan het nu zijn dat de MAP-sensor (die denk ik de buitendruk meet) nog kapot is waardoor het verschil in de opdracht en de daadwerkelijke laaddruk voor een fout zorgen? Of zal het vacuümpotje die de aansturing van de turbo regelt soms blijven hangen, het elektrisch gedeelte van dit potje werd tijdens het uitlezen en de actuatortest wel vrij warm vond ik.

                                              Groeten Erik

                                              #18151024
                                              Deperik
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                16 November 2007

                                                We zijn nu paar weken verder sinds ik de problemen had.
                                                Sinds ik de vacuümslangen heb vervangen heb ik geen laaddruk foutcodes meer gehad.
                                                Ik kreeg nog wel noodloop door een krukassensor foutcode.

                                                Deze heb ik paar weken geleden vervangen en rij ondertussen al een ruime poos zonder foutcodes en noodloop.
                                                (doet afkloppen op hout :angel )

                                                Allen bedankt voor de tips! :thumbup

                                                #18151025
                                                duurzaamrijder
                                                  Lid sinds:
                                                  1 August 2015

                                                  Beste allemaal,
                                                  bere interesant om dit allemaal te lezen daar ik momenteel met hetzelfde lijkt te zitten.
                                                  Mijn Vectra elegance 2004 heeft zich inmiddels kranig bewezen. ik zit op 429.000 km en eigenlijk loopt hij als een klokje.
                                                  Geen olie verbruik. Alleen diesel ;)

                                                  Echter …..
                                                  het laatste jaar word ik meer en meer geteisterd door het autootje met de sleutel melding.
                                                  Met uitlezen kom ik dan vooral ook deze codes tegen
                                                  P0100, P105 en de laatste tijd P0105 icm P1105.
                                                  Nu kwam er vandaag plots P0234 bij.

                                                  Het kenmerkende is dat ik met vochtig weer vooral (denk te) merk(en) dat het dan meer optreed (P0105 icm P1105)

                                                  Nu heb ik ca 3 jaar geleden de turbo bocht slang al moeten laten vernieuwen. (gesprongen)

                                                  Als ik iedereen hier goed zo begrijp moet ik sowieso
                                                  – vacuum slangen vervangen
                                                  – krukas sensor bekijken (/vervangen)
                                                  – MAP senso bekijken (/vervangen)
                                                  – turbodruk sensor bekijken (/vervangen)

                                                  Dan is de kans het grootst dan de problemen opgelost zijn.
                                                  klopt dat ?

                                                  ps: rondom die EGR cheater moet ik me nog wat inlezen maar klinkt erg interesant.

                                                  #18151026
                                                  tijne
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 January 2005

                                                    begin met schoonmaken en het vervangen van de turbo druk sensor.

                                                    dan eerst kijken wat hij gaat doen.

                                                    gr martijn

                                                    #18151027
                                                    duurzaamrijder
                                                      Lid sinds:
                                                      1 August 2015

                                                      Thx voor het advies maar was vandaag toch al begonnen de vacuum slangen na te lopen.
                                                      En waarempel een breuk in de plakrand van een rubber knietje. bijna niet te vinden.

                                                      Deze vervangen en alle meldingen weg (zover :) )

                                                      dus als dit zo blijft loop ik de rest na.

                                                      Toch een complex geheel als er zo gevarieerde (indirecte) foutmeldingen komen …

                                                      zover zo goed.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.