Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra 2.2DTI noodloop probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2014 om 04:39 #18151003
Is een forum lid hier aan het testen op zijn 2.0DTI:)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
26 februari 2014 om 12:11 #18151004@Bartjex88 wrote:
Is een forum lid hier aan het testen op zijn 2.0DTI:)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
@Garfieldie wrote:
@wim-v6 wrote:
EGR word igecontroleerd door de LuchtMassaMeter, daardoor word afdoppen altijd geconstateerd door de Computer.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Misschien is dit wat? http://www.ebay.de/itm/111287439169?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hallo,
Ik rijd zelf ook een 2.2 DTI Vectra C, onlangs ook problemen gehad met het slecht lopen… oplossing hiervoor was het laten reinigen van het inlaattraject.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat als de EGR uitgeschakeld kan worden, dit probleem naar de eeuwige jachtvelden gestuurd kan worden.
Ik ben daarom heel benieuwd of dit kastje (aangeboden op EBAY) werkt! houdt me op de hoogte :D :thumb26 februari 2014 om 17:45 #18151005Dit klinkt zeker interessant, ben benieuwd of de ECU voor de gek te houden is met zo’n emulator.
26 februari 2014 om 18:40 #18151006Die van het forum is ikke zei de gek check mijn topic voor updates
26 februari 2014 om 18:45 #18151007Doe ik :thumb
27 februari 2014 om 07:53 #18151008Persoonlijk zou ik de turbo druk senzor vervangen. Mijn ervaring is dat die erg gevoelig zijn en niet goed tegen schoonmaken kunnen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
3 juni 2014 om 06:38 #18151009Na lange tijd geen last meer te hebben gehad is het de afgelopen dagen weer raak. Auto is bijna constant in de noodloop.
Laat hem deze week uitlezen en gebruik zolang een andere auto want zo is er niet mee te rijden.
Heb preventief zo’n EGR-cheater besteld.
Waar zit de turbodruksensor bij de vectra? Deze ga ik dan ook vervangen.
Las ook ergens dat het terugdraaien van de turbodruk ook wil helpen?
Het gekke is dat ik gisteren een en ander heb losgedraaid & gereinigd, dat hij het de gehele proefrit perfect heeft gedaan (ca 30km) en vanmorgen richting werk nog geen 2 minuten gereden, paf in de noodloop.
Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk
3 juni 2014 om 06:56 #18151010@Deperik wrote:
Na lange tijd geen last meer te hebben gehad is het de afgelopen dagen weer raak. Auto is bijna constant in de noodloop.
Laat hem deze week uitlezen en gebruik zolang een andere auto want zo is er niet mee te rijden.
Heb preventief zo’n EGR-cheater besteld.
Waar zit de turbodruksensor bij de vectra? Deze ga ik dan ook vervangen.
Las ook ergens dat het terugdraaien van de turbodruk ook wil helpen?
Het gekke is dat ik gisteren een en ander heb losgedraaid & gereinigd, dat hij het de gehele proefrit perfect heeft gedaan (ca 30km) en vanmorgen richting werk nog geen 2 minuten gereden, paf in de noodloop.
Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk
Heb je de hele motor al eens laten reinigen en laten controleren op vacuum?
Ik heb inmiddels ook de EGR-cheater erin zitten, wel ff K*werk om alles te solderen, vooral bij de EGR houdt de ruimte niet over… maar het werkt perfect rijdt er nu ander halve week mee rond (+-800km) zonder problemen afgezien dat mn turboslang een snee had..
3 juni 2014 om 07:12 #18151011Inlaattraject heb ik zelf al eens gedaan, uitlaattraject staat op de nog-te-doen.
Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk
3 juni 2014 om 07:17 #18151012@Deperik wrote:
Inlaattraject heb ik zelf al eens gedaan, uitlaattraject staat op de nog-te-doen.
Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk
Ik heb zelf ook een de inlaat gedaan maar werkte maar een paar weken… daarna professioneel laten reinigen heeft echt geholpen,
ik weet niet waar je ergens vandaan komt, ik heb het in Arnhem laten doen bij een specialist in storingen…
3 juni 2014 om 10:50 #18151013Bij de smoorklep zitten een tweetal sensoren welke nogal snel vervuild raken
IS met tien minuten te reinigen
De egr cheater is mij tot dusver super bevallen
En heb zelf nog nooit geen last gehad ven de turbodruk sensor
Maar wat niet is kan komen (hoop not)3 juni 2014 om 18:40 #18151014Vanmiddag nog ff langs de garage geweest uitlezen;
– p0100 luchthoeveelheidsmeter
– p1105 luchtdruksensor
– p0105 inlaatdruksensor
– p0335 krukassensor
– p0234 laaddrukVervolgens aan het prutsen geweest met de map-sensor, hier een tik op gegeven en de noodloop was eraf. Morgen maar een nieuwe bestellen.
Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk
28 december 2014 om 19:53 #18151015Even dit topic maar weer een schop geven.
Ondertussen had ik de MAP-sensor vervangen en de EGR vervangen voor een cheater: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=151&t=183904
Daarna een tijdje probleemloos gereden, maar ik merkte wel dat gaande weg het vermogen steeds minder werd.
Tot op een zaterdag ik de hele buurt voorzag van witte rook; Turbo kapot! :???:Deze heb ik ondertussen in september vervangen, samen met de intercooler. Daarbij ook alle oliekanalen met dieselolie doorgespoeld (carter er onderweg). Daarna weer een periode probleemloos gereden.
Echter nu het kouder wordt, zijn de noodloopproblemen weer helemaal terug. Ik heb zelf ondertussen een Op-Com besteld omdat ik de ritjes naar de garage wel een beetje beu was.
Deze geeft de volgende foutcodes:
P1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
(FB) – Niet aanwezigP0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
(FD) – Niet aanwezigP0234 – Negatieve afwijking circuit laadluchtdrukregeling
(5A) – Niet aanwezigP1222 –
(FA) – Niet aanwezigIemand nog enige ideeën waar dit probleem in kan zitten?
Zelf ben ik nog van plan om alle vacuümslangetjes te gaan vervangen, ik kan alleen nergens vinden waar deze te koop zijn. (zowel de plaatselijke dealer als de onderdelenboer kan mij hier namelijk niet verder mee helpen)
Verder de krukassensor misschien ook maar even vervangen?
Zitten er verder nog meer sensoren op het Turbo-systeem die mogelijk niet goed kunnen werken? (buiten de MAP-sensor)Bij voorbaat dank voor de hulp!
29 december 2014 om 07:32 #18151016Is de auto uitgelezen met stilstaande motor?
Volgens mij geeft deze dan altijd storing op krukassensor. Omdat de motor niet draait.29 december 2014 om 07:40 #18151017Misschien je baro sensor vervangen of schoonmaken
Die geeft bij ook nog wel eens problemen :fy1 moet hem nog steeds vervangen29 december 2014 om 09:29 #18151018Vacum slangen zijn volgens mij 4 mm doorsnee en kunt ge gewoon vervangen voor siliconen (ZDTH althans).
Verder zit er nog een turbodruksensor op die wellicht ook helemaal vervuild is.@vectra99 wrote:
Is de auto uitgelezen met stilstaande motor?
Volgens mij geeft deze dan altijd storing op krukassensor. Omdat de motor niet draait.Bij mij geeft ie dan geen storing. :hmmz
Zijn de kleine blauwe hier op mijn Vec.
Groet jraaf
29 december 2014 om 13:20 #18151019Bedankt voor de reacties :thumb
@vectra99 wrote:
Is de auto uitgelezen met stilstaande motor?
Volgens mij geeft deze dan altijd storing op krukassensor. Omdat de motor niet draait.Is inderdaad met stilstaande motor uitgelezen, klink wel logisch zoals je het zegt. Heb gisteren weer twee keer noodloop gehad, dus zal hem vanmiddag eens met draaiende motor uitlezen. Zien of de krukassensor foutcode nog verschijnt.
@gwriemersma wrote:
Misschien je baro sensor vervangen of schoonmaken
Die geeft bij ook nog wel eens problemen :fy1 moet hem nog steeds vervangenWaar zit deze baro sensor?
@jraaf wrote:
Vacum slangen zijn volgens mij 4 mm doorsnee en kunt ge gewoon vervangen voor siliconen (ZDTH althans).
Verder zit er nog een turbodruksensor op die wellicht ook helemaal vervuild is.De slangetjes kan ik geloof ik geen siliconen voor gebruiken, omdat de koppelstukjes allemaal om de slang heen zijn geklemd. Soort van rubber-mofjes zeg maar. Dus ik kan niet te groot aan buitendiameter. Maar heb wel wat gevonden op internet waar ik mee weg kan.
Waar zit de turbodruksensor precies?
Op het inlaattraject heb ik geloof ik alleen maar :hmmz :
– LMM
– MAP-sensor
– GaskleppositiesensorGroeten Erik
29 december 2014 om 19:30 #181510204 januari 2015 om 15:50 #18151021Vandaag de Vectra uitgelezen met de motor draaiend. De volgende foutcodes waren opgeslagen:
B3601 – Circuit relais sleutel inlezen, storing
(04) – AanwezigB3794 – Circuit schakelaar cruise control, storing
(08) – Niet aanwezigB3925 – Instrumentenpaneel verkeerde omgevingsidentificatie ontvangen
(00) – AanwezigP1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
(FB) – Niet aanwezigP0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
(FD) – Niet aanwezig
B3902 – Verkeerde startblokkeringsid. ontvangen
(00) – AanwezigDus nog steeds de krukassensor die niet helemaal goed functioneert, ook bij lopende motor.
Het maakt dus blijkbaar niet uit of de motor loopt of niet.Verder heb ik blijkbaar de turbodruksensor dus al eens vervangen, ik dacht dat dat de map-sensor was. Maar dat blijkt deze te zijn? :hmmz
Deze zit aan het luchtfilterhuis bevestigd, misschien wijsheid om deze ook eens te vervangen?
Verder heb je nog een shitload aan vacuümklepjes/potjes. Iemand enig idee wat deze allemaal doen en of hier een motorstoring van kan komen?
Groeten Erik
4 januari 2015 om 16:56 #18151022De storing van je krukas sensor geeft je Op-com aan niet aanwezig
Reset de fout codes en test dan nog eens met draaiende motor
Wat betreft de vacuüm slangen en kleppen :swear ja deze kunnen de motor storing veroorzaken helaas. :cry10 januari 2015 om 18:57 #18151023Vandaag nog weer met de Vectra bezig geweest. Gisteren van en naar het werk gereden in de noodloop :argue :swear Vandaag uitgelezen;
Aantal opgeslagen foutcodes:5
P1105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0105 – Omgevingsdruk past niet bij laadluchtdruk
(FA) – Niet aanwezigP0335 – Circuit krukassensor niet in nominaal bereik
(FB) – Niet aanwezigP0110 – Ciruit inlaatluchttemperatuur- sensor ingangssignaal hoog
(07) – Niet aanwezigP0234 – Negatieve afwijking circuit laadluchtdrukregeling
(5A) – Niet aanwezigDaarna foutcodes gewist en nogmaals uitgelezen bij lopen de motor, er werden geen foutcodes gevonden.
Omdat ik dit weekend ook een nieuwe batterij voor de laptop heb gekregen kon ik nu ook eens prutsen met de meetblokken functie van opcom:
De eerste keer heb ik stilstaand stationair gemeten, wat opvalt is dat bij de eerste paar seconden van de meting de opdracht laaddruk bij stationair op 100 kPa stond, terwijl de Laadluchtdruk op 190 kPa stond. na een paar seconden heb ik een keer het gaspedaal in getrapt en op een geven moment komt de laadluchtdruk op max. 216 kPa te staan (opdracht laaddruk is dan 148 kPa)
Daarna gas los en de laaddruk zakt naar 100 kPa, zowel opdracht als laadluchtdruk. Hierna gaan beide waardes ongeveer recht evenredig met elkaar omhoog en omlaag.
Hierna ben ik eerst maar begonnen met (preventief) alle vacuümleidingen te vervangen:
Omdat er nu goed bij kon wilde ik ook maar eens kijken hoe het met het gasklephuis, de turbosensor enzo was. Dit in verband met de EGR-cheater die ik heb geplaatst, ik was aangenaam verrast :D :thumb ;
Zoals je ziet geen zwarte koolaanslag e.d. meer in het spruitstuk en in het gasklephuis. Dit is een aanzienlijke verbetering!
In de proefrit die daarop volgt gaat de laadluchtdruk wel ongeveer gelijk met de opdracht, alleen bij gas los blijft de laadluchtdruk nog even “hangen” zeg maar. Toch zitten er soms ook bij constante snelheid wel verschillen (ca. 30 kPa) in de laadluchtdruk en de opdracht hiervoor.
Kan het nu zijn dat de MAP-sensor (die denk ik de buitendruk meet) nog kapot is waardoor het verschil in de opdracht en de daadwerkelijke laaddruk voor een fout zorgen? Of zal het vacuümpotje die de aansturing van de turbo regelt soms blijven hangen, het elektrisch gedeelte van dit potje werd tijdens het uitlezen en de actuatortest wel vrij warm vond ik.
Groeten Erik
10 maart 2015 om 17:14 #18151024We zijn nu paar weken verder sinds ik de problemen had.
Sinds ik de vacuümslangen heb vervangen heb ik geen laaddruk foutcodes meer gehad.
Ik kreeg nog wel noodloop door een krukassensor foutcode.Deze heb ik paar weken geleden vervangen en rij ondertussen al een ruime poos zonder foutcodes en noodloop.
(doet afkloppen op hout :angel )Allen bedankt voor de tips! :thumbup
1 augustus 2015 om 21:51 #18151025Beste allemaal,
bere interesant om dit allemaal te lezen daar ik momenteel met hetzelfde lijkt te zitten.
Mijn Vectra elegance 2004 heeft zich inmiddels kranig bewezen. ik zit op 429.000 km en eigenlijk loopt hij als een klokje.
Geen olie verbruik. Alleen diesel ;)Echter …..
het laatste jaar word ik meer en meer geteisterd door het autootje met de sleutel melding.
Met uitlezen kom ik dan vooral ook deze codes tegen
P0100, P105 en de laatste tijd P0105 icm P1105.
Nu kwam er vandaag plots P0234 bij.Het kenmerkende is dat ik met vochtig weer vooral (denk te) merk(en) dat het dan meer optreed (P0105 icm P1105)
Nu heb ik ca 3 jaar geleden de turbo bocht slang al moeten laten vernieuwen. (gesprongen)
Als ik iedereen hier goed zo begrijp moet ik sowieso
– vacuum slangen vervangen
– krukas sensor bekijken (/vervangen)
– MAP senso bekijken (/vervangen)
– turbodruk sensor bekijken (/vervangen)Dan is de kans het grootst dan de problemen opgelost zijn.
klopt dat ?ps: rondom die EGR cheater moet ik me nog wat inlezen maar klinkt erg interesant.
5 augustus 2015 om 01:06 #18151026begin met schoonmaken en het vervangen van de turbo druk sensor.
dan eerst kijken wat hij gaat doen.
gr martijn
5 augustus 2015 om 22:55 #18151027Thx voor het advies maar was vandaag toch al begonnen de vacuum slangen na te lopen.
En waarempel een breuk in de plakrand van een rubber knietje. bijna niet te vinden.Deze vervangen en alle meldingen weg (zover :) )
dus als dit zo blijft loop ik de rest na.
Toch een complex geheel als er zo gevarieerde (indirecte) foutmeldingen komen …
zover zo goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.