Vectra 2.2 uit 2003 Vraag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2 uit 2003 Vraag

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    ronald2255
    Deelnemer

Beste Opel Mensen,

Ik ben nu op zoek om weer terug te gaan naar mn vertrouwde merk opel na een ellende met land rover :/

Maar nu zie ik dus een Vectra uit 2003 2.2 Motortje met 245.000 op de teller bij deze dus de vraag hoelang deze
      motoren meegaan en of dit de aankoop waard zou zijn.

Gr Ronald

dockedmarc
      Deelnemer

hoe lang een motor meegaat is nooit te zeggen, de ene is na 15000km al kapot en de ander rijdt moeiteloos 600.000km dus hier is totaal geen zinnig antwoord op te geven.

wat wel te zeggen is, is dat deze motoren een zwakke distributie ketting hebben, en afhankelijk van het type kunnen er problemen ontstaan met de hogedruk benzinepomp en de benzinedruk regelaar.

er is op dit forum al genoeg over geschreven, dus ik zou zeggen, zoekt en gij zult vinden.

de Kuijer
        Deelnemer

Inderdaad de benzine pomp . Nooit geen e10 tanken. En de 2 kettingen, voor rond de 500 euro zitten er 2 nieuwe febi biltstein op incl. montage door de VAK hobbyist. Onlangs preventief bij mijn zafira B laten vervangen. Ze gaan helaas geen leven lang meer mee.

Opeltje17
          Deelnemer

2003 is een Z22SE deze heeft geen brandstofpomp of hogedrukregelaar problemen, dat is de Z22YH en is later geleverd.

Wel de ketting in de gaten houden, aan de achterkant even voelen of er een spanner met “bult” op zit, dat is de gemodificeerde spanner.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.