Vectra 2.2 GTS Distributieketting en versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2 GTS Distributieketting en versnellingsbak

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    marcel75m
    Deelnemer

Vectra 2.2 GTS Distributieketting en versnellingsbak.
      Bouwjaar 2006

Hallo,
      Mijn vriendin kreeg bij de APK te horen dat haar auto ratelt waarop ze een kijkoperatie heeft afgesproken met de Opel monteur, en die zei dat het bij de ketting vandaan kwam, dit is allemaal vervangen 2014.
      Maarjah geluid komt wel daarvandaan zeiden ze. Ketting, geleiders, spanrol en ook iets met oliedruk of pomp.
      Laatste onwaarschijnlijk want dan zou olie lamp of storing aangeven.

Maar de vraag:
      Tip wat het geratel kan zijn is van harte welkom.

Alvast bedankt.

Opeltje17
      Deelnemer

Bak is een kwaaltje(M32) bak revisie is aan te raden(niet bij opel) je zou eens kunnen kijken bij autobedrijf van loon(staat hier ook wel op het forum)

Wat betreft de ketting, kan je een filmpje posten met de koude start??

Wat is er in 2014 vervangen distributie en balansas ketting?? allemaal originele delen??

marcel75m
        Deelnemer

Filmpje zal ik even maken morgen ochtend.
          Kettingset Distributie € 233
          Olie+filter, bougies
          Ketting vervangen compleet met spanners en geleiders totaal € 1031 gedaan door een garage universeel zeg maar, geen opel dealer
          Opel monteur twijfelde wel een beetje die kon voor de auto staand aan de achterkant een geleider of spanrol iets zien en vroeg zich dan wel af of het vervangen is.
          Maargoed daar ga ik vooralsnog wel van uit aangezien ik de rekening betaald heb.

Oh en die kettingset staat een artikel nummer voor 33042, toen ik google kwam ik bij mijnautoonderdelen.nl waar ook een set staat, weet niet of dit dan origineel opel is of niet.

Dank u wel, filmpje volgt nog.

Opeltje17
          Deelnemer

Is geen originele set, maar van Febi, is doorgaans wel een goed merk.

Je kan geen geleider zien van de ketting met de motor nog dicht, enige wat je achterop kan zien is de kettingspanner, deze zit er ook bij bij de kettingset, deze is vaak het probleem van ratelen met starten.

midnight black
            Deelnemer

Als je een beetje kunt sleutelen dan is de kettingset prima zelf te vervangen, kost wel circa een dag werk.

Opeltje17
              Deelnemer

Pak dan wel meteen de balansas ketting mee, is een kwartier meer werk.

marcel75m
                Deelnemer

Filmpjes gemaakt van ratel

https://youtu.be/9KbNeIlmMJg” onclick=”window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/H7Kh73pDeLY” onclick=”window.open(this.href);return false;

Opeltje17
                  Deelnemer

Klinkt idd als de ketting!!

Zou als ik jou was er een originele distributie en balansas ketting set in zetten.

Waar kom je vandaan?? wellicht door iemand van het forum.

marcel75m
                    Deelnemer

Dank je wel voor de hulp.
                      Ik kom uit Wolvega

Opeltje17
                      Deelnemer

Dat is een eindje uit de buurt!

Zit zelf in Noord-Holland, en in Zuid-Holland zitten nog een aantal forum leden die je zouden kunnen helpen.

Zou er niet teveel mee rijden!!! Klinkt echt slecht.

marcel75m
                        Deelnemer

Bedankt Van Loon heb ik gevonden en die prijs scheelt nog al wat met Opel dealer.
                          Helemaal als ik zelf de montage doe en hun de bak reviseren.
                          Zal nog even wat onderzoek doen naar de kosten van die kettingen enzo en kijken of het de moeite waard is om aan he tsleutelen te gaan of de auto te verkopen.

Dank je wel voor de informatie.

2000
                          Moderator

Is het niet de spanrol van de multiriem? De ketting hoor je normaal gesproken alleen met starten. Haal de multiriem is los en start “m dan is? (ik ga namelijk hetzelfde doen, heb vergelijkbare ratel en geloof niet dat het (de vervangen) distributie is.)

Opeltje17
                            Deelnemer

Ketting hoor je zeker niet alleen met starten zat gehoord die je met lopen ook hoort.

Dolby
                              Deelnemer

Het klinkt inderdaad echt als de ketting. Maar je kunt natuurlijk checken of het misschien van de multiriem kan zijn. Maar denk zoals het geluid klinkt toch echt de distributie ketting. Het rateld echt hard moet ik zeggen zou er niet meer te veel mee rijden want als het knapt gaat het je veel geld kosten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.