Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra 2.2 16v terugkomende problemen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 19 juni 2021om 19:04 door stan10.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2014 om 18:14 #17265792
Goedenavond,
ik ben op mijn werk en dacht ineens.. ik vraag het opelforum eens om raad. Hoop dus dat ik hier in het juiste subforum zit, maar weinig tijd om dat exact uit te zoeken nu. Mocht het nodig zijn, zal ik morgen na 15uur beter mijn huiswerk doen :)
Maar… mijn probleem..
Ik heb mijn vectra station automaat uit 2006 sinds 2.5 maand. Laatst reden we op de snelweg (ong 100km per uur) en ineens gad de auto een flinke schok, alsof ik even flink de rem aantikte en kregen we een storing (oranje lampje op dashboard tussen toerenteler en snelheidsmeter van een auto met een steeksleutel). De garage gebeld en afspraak gemaakt. Uiteindelijk heeft deze een benzine meter oid vervangen en zou prbleem opgelost moeten zijn. Ik reed weg, de snelweg op, met optrekken richting de honderd wederom de schok en wederom storingsmedling. Meteen teruggereden en weer de auto aan de computer gehangen. Nu bleek de auto (monteurstaal.. ikzelf ben een nitwit qua auto’s) op 3 poten te lopen. Dus is de bobine vervangen en zou probleem afgelopen moeten zijn. Echter blijft de auto dezelfde problemen houden. Vaak dus als ik ergens rond de 100 rijd. Soms ook al, als ik thuis gewoon wegrijd. Af en toe verlies ik echt vermogen en kan niet eens meer vaart maken, andere keer alleen een schok en waarschuwingslamp maar geen verdere problemen. Als ik de motor uitzet is lampje weg en lijken problemen (voor even) ook verdwenen.
Nu is er wederom een nieuwe afspraak gemaakt bij garage (en zit hij gelukkig nog in de garantie) maar ik dacht… misschien herkennen mensen hier de klachten en kunnen ze mij helpen wijzen in elke richting ik de monteur mogelijk wijzen kan. Ik snap dan soms klacht A kan resulteren in storingen bij B, waardoor C niet functioneerd. Kan de monteur dus wel C vervangen als zijn storingscomputer dat aangeeft.. maar dan is dus probleem blijkbaar niet opgelost. Dus… HELP!! :) Wie hier herkent de problemen en weet waar ik mogelijke oplossingen zoeken moet..10 mei 2014 om 19:25 #18233123Beste
Heb de zelfde probleem en tegen mij hebben ze gezegt dat 1vande remklauwen niet goed werkt10 mei 2014 om 19:30 #18233124@cakir39: dit heeft honderd procent niet te maken met een kapotte remklauw o.i.d, weet niet bij wat voor monteur jij bent geweest?
@Paull: dit probleem komt helaas vaker voor bij dit motor type, veelal te wijten aan kapotte wervel kleppen of een kapotte hogedruk pomp, let bij het uitlezen eens op de fout codes en probeer deze hier eens te poste.10 mei 2014 om 19:40 #18233125Bij mij gaf hij geen problemen bij het uit lezen soms stotert hij als ik te hard of teveel rem anders niet
die garagist die ik heb opel vectra hebben paar kinderziektes
Is een profesor van autos :-D hehehe hij kan alles wat de service niet kan
Hij heeft zelfs van mijn ncdr 2013 overgeschakeld naar cd 70 de service
Zei dat het onmogelijk was maar deze man heeft het gemaakt en werkt perfect
Alles is orgineel aangepast :-D10 mei 2014 om 19:42 #18233126@opeltje17: ik lees hem zelf niet uit… Zoals gezegd, ben zelf absoluut niet technisch.. hij werd door monteur aan de computer gehangen en die gaf aan dat er iets met de ontsteking was, en heeft toen bobine vervangen.. Maar dit zijn in ieder geval tips die ik kan meenemen naar de garage toe.
@cakir: bij mij heeft het niets met remmen te maken. Het gevoel is, alsof ik rem. Echt een schok in de auto, alsof er op rem getrapt wordt. Maar gebeurt gewoon onder rijden. Dus geen remprobleem.
10 mei 2014 om 19:47 #1823312710 mei 2014 om 19:55 #18233128Ik ben ook over het zelfde bezig als ik te hard rem of veel rem dan stortert mijn motor en krijg service lampje in de dashboard dan zet ik de contact af en terug op dan is alles terug normaal en gebeurd niet meer terug als ik te hard rem gebeurt dit bij mij anders niet
10 mei 2014 om 19:56 #18233129Ik ben ook over het zelfde bezig als ik te hard rem of veel rem dan stortert mijn motor en krijg service lampje in de dashboard dan zet ik de contact af en terug op dan is alles terug normaal en gebeurd niet meer terug als ik te hard rem gebeurt dit bij mij anders is alles normaal
10 mei 2014 om 19:57 #18233130Ik ben ook over het zelfde bezig als ik te hard rem of veel rem dan stortert mijn motor en krijg service lampje in de dashboard dan zet ik de contact af en terug op dan is alles terug normaal en gebeurd niet meer terug als ik te hard rem gebeurt dit bij mij anders niet ik beweer ook niet dat het door een remklauw is
10 mei 2014 om 19:58 #18233131@cakir39 wrote:
Ik ben ook over het zelfde bezig als ik te hard rem of veel rem dan stortert mijn motor en krijg service lampje in de dashboard dan zet ik de contact af en terug op dan is alles terug normaal en gebeurd niet meer terug als ik te hard rem gebeurt dit bij mij anders is alles normaal
Je moet ook wel de koppeling intrappen hé.
10 mei 2014 om 20:05 #18233132Waarom.moet je koppeling intrappen zonder koppeling
In te trappen kan ik ook afremmen :-):-) koppelling intrappen is onnodig als je alleen moet remmen
Als je deze elke keer samen in trapt gaat je koppeling dan snel
Versleten en kapot10 mei 2014 om 20:20 #18233133Hogedruk pompen, bobine’s en brandstofdruk regelaars gaan nog wel eens stuk bij deze motoren, kan allemaal met inhouden te maken hebben
10 mei 2014 om 20:53 #18233134Als je de echte probleem oorzaak weet of te weten komt
Gelieve hier dan te posten aub zodat wij ook kunnen weten wat de probleem is10 mei 2014 om 21:48 #18233135vergeet de timing van de distributieketting ook niet te controleren.
11 mei 2014 om 11:43 #18233136Als iemand een CD70 in een half Canbus Variant kan bouwen betekend dat nog niet dat ie ook goed is met Motorisch / Mechanische dingen.
Maat een Stotter of Stoot in de Motor gaat echt niks met de Remmen te maken hebben, zoals al omschreven is vermoed ik ook een Storing in de Brandstofpomp of drukregelaar hiervan.
Als de timing van de Ketting niet kloopt al deze altijd beroerd lopen, en Direct in storing vallen.Willem
11 mei 2014 om 16:11 #18233137De probleem is op gelost bij mij de luchtmassa meter blokeerde soms
11 mei 2014 om 22:24 #18233138Willekeurig dus, dat inhouden.
maargoed het is opgelost, kan je weer lekker rijden..
12 mei 2014 om 06:23 #18233139Gaat het om een 2.2 16v Z22SE? Ik dacht namelijk dat die geen lmm hadden maar een Map sensor?
@cakir39 wrote:
De probleem is op gelost bij mij de luchtmassa meter blokeerde soms
12 mei 2014 om 07:12 #18233140Niet op het Peiltje letten, maar hij zit er echt, tegen het Luchtfilterhuis aan, een LMM
12 mei 2014 om 11:21 #18233141@Wim-v6, die foto van jouw is dat dan een andere 2.2 blok. Want mijn Opel Zafira Z22SE heeft namelijk een map sensor en geen Lmm. Zie foto;
@Wim-v6, bedankt ik zie hem inderdaad zitten. Bedankt voor de informatie. :thumb@wim-v6 wrote:
Niet op het Peiltje letten, maar hij zit er echt, tegen het Luchtfilterhuis aan, een LMM
12 mei 2014 om 11:25 #18233142die kan je niet missen als je de kap open hebt
13 mei 2014 om 07:07 #18233143@Wim-v6, die foto van jouw is dat dan een andere 2.2 blok. Want mijn Opel Zafira Z22SE heeft namelijk een map sensor en geen Lmm. Zie foto;
13 mei 2014 om 09:14 #18233144Wel apart, je zoekt op Z22SE en krijgt alleen maar met LMM te zien.
Alle Vectra’s C met Z22SE die ik tegen kom hebben allen een LMM erop,
Alle Vectra-B’ Astra-G en Zafira’s-A hebben deze weer niet:Vectra-C Z22SE:
Deze op MP is ook een Z22SE op kenteken:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m808933820-opel-vectra-gts-2-2-16v-elegance-heel-nette-auto-bj-2004.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;en dit is weer een Z22YH (2.2 direct):
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m808762917-opel-vectra-2-2-16v-st-wg-106-000km.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Willem
13 mei 2014 om 10:52 #18233145ik had ook vermogen verlies trok niet meer en dan
na een bocht of stevig remmen weer wel alles geprobeerd
haasje ook nog gekeken opcom er aan ook eerste cilinder
maar om het kort tehouden kon niet meer fatsoenlijk rijden
nieuwe lamdasonde gehaald oud er uit een keer gestart zonder lamda
en ja hoor hij ging weer als een speer kat eronderuit geschroefd
leeg gemaakt gaat weer als een banaaan gr kees14 mei 2014 om 08:02 #18233146@Wim-V6, Dat is inderdaad apart. Dat de Z22se in de Zafira en Astra G en Vectra B een map sensor hebben en vanaf Vectra C een LMM. Voor rest
maakt het qua werking niks uit toch? Of heeft een LMM voordeel?@wim-v6 wrote:
Wel apart, je zoekt op Z22SE en krijgt alleen maar met LMM te zien.
Alle Vectra’s C met Z22SE die ik tegen kom hebben allen een LMM erop,
Alle Vectra-B’ Astra-G en Zafira’s-A hebben deze weer niet:Vectra-C Z22SE:
Deze op MP is ook een Z22SE op kenteken:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m808933820-opel-vectra-gts-2-2-16v-elegance-heel-nette-auto-bj-2004.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;en dit is weer een Z22YH (2.2 direct):
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m808762917-opel-vectra-2-2-16v-st-wg-106-000km.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.