Vectra (1994) kado gehad

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra (1994) kado gehad

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    ZZR600

Hallo allemaal,

Mijn naam is Wim, ik kom uit Purmerend en rij een Skoda Octavia :sleeping en een Kawasaki ZZR600 :cool::cool::cool:. Als 2e auto hadden wij een Citroen ZX. De ZX wordt vervangen door een Vectra (C2.one, hatchback E2, jaar 1994, 2.0 motor, groen metallic). Wij hebben deze Vectra van mijn schoonouders kado gehad, want zij hebben een nieuwe (Toyota :sleeping ) gekocht. Even getwijfeld, want wat moet je met 2.0 als 2e auto, maar een gegeven paard….. (en het is nu natuurlijk crisistijd, dus pakken wat je pakken kunt).

Nu ben ik er al achter dat ik een zogenoemd type “A” heb (1994), maar hoe kom ik er nu achter of ik een “GL” of “GLS” of iets dergelijks heb? Er zitten wel bijvoorbeeld elektrische ramen, boordcomputer en centrale vergrendeling in. Ik weet niet of het kwaad kan om mijn kenteken op het internet te zetten, dus dat doe ik nog maar even niet.

Volgende vraag: de spiegels (electrisch bediend en verwarmd) vergroten en geven dus een ietwat vertekend beeld. Ik kan er moeilijk aan wennen. Ik zou graag gewone spiegels willen (van de sloop?). Zijn er voor deze auto ook gewone spiegels?

Groet van Wim

arjontje
      Deelnemer

Hallo welkom op het forum.

Helaas kan ik niet veel over de A vectra vertellen.
        Neem ook eens een kijkje op de site van een forum lid: http://www.opelvectra.info
        Staan wat leuke tips en weetjes over de vectra.

wim-v6
        Deelnemer

Vectra-A2 C20NE 1994 met elektrische ramen en spiegels

waarschijnlijk een GLS, of een CD uitvoering kan ook nog.

Heeft deze ook mist lampen??

ow uitleg over type op kenteken bewijs:

Vectra C2.0NE hatchaback (CC) E2:

C2.0NE is motorcode C20NE

hatchack is gelijk aan de vermelding CC (Combi Coupe)

E2 is milieu norm

motorcode:

C = geregelde Catalysator
          2.0 = cilinderinhoud 2liter (code is dus niet c2.one maar c2.0ne)
          N = Compressiecode
          E = elektrisch geregelde inspuiting

SPIEGELS:

– deze kan je over zetten van een 1988 tot 1992 model, daar de elektrische versie van, deze zijn niet parabolisch gevormd maar vlak.

Willem

speaker
          Deelnemer

Welkom hier.
            Kan je ook niks vertellen over de A maar genoeg mensen hier wel.
            Ook de moeite waard: http://www.vectrateam.nl/forum

In iedergeval… veel plezier met je Veccie !!

Gupy
            Deelnemer

Kan je vertellen dat ik ook ooit een Vectra A C20NE in GLS uitvoering “kado”” heb gekregen. (helaas erfstuk)

Heb er een heerlijke tijd mee gehad en zelfs al rij ik nu een V6 automaat, die C20NE zijn heerlijk rustige motoren.
              Laag in de toeren, voldoende koppel, betrouwbaar en ook nog best zuinig.

Je kan even op autoweek opzoeken wat de standaard opties zijn bij de GLS of CD uitvoering.
              Zo te horen heb je minimaal een GLS.

Inderdaad is op Vectrateam forum en op opelvectra.info erg veel informatie te vinden.
              Maar dit forum is ook niet mis en zeer zeker gezellig hoekje hier met die Veccies.

Veel plezier hier en zeker met je groene Vec.

opel-devil

Ik heb eigenlijk nergens last van dat ze vergroten :hmmz.
                Misschien omdat het gewoon anders is dat je er na een tijd pas aan went…
                En elektrisch verwarmd is juist fijn, vooral in de winter ;).
                En een vec a rijd ook erg lekker hoor.

vectra_bro

Het type wat jij hebt klinkt idd als een GLS uitvoering.

Type A is een goeie vectra, heb er zelf ook een gehad. Helaas zijn deze soms iets gevoelig voor roest, dus check de wielkastjes goed. En maak deze zo nu en dan even schoon met een sponsje en droog met een zeem, dan kan de vectra lang mee gaan!

Veel plezier met je vectra toegewenst!

sw_reijnders
                  Deelnemer

hey bro!!!
                    je mag een gegeven vec nooit achter de wielkasten bekijken :D

Net zoiets als . . . daar komt de roestplek uit de mouw :jerry

PAASHAAS
                    Deelnemer

Welkom hier op het forum en veel plezier met je nieuwe aanwinst !
                      Post snel eens wat foto’s, vinden we leuk hier, plaatjes kijken ! :D

ZZR600

origineel gepost door ZZR600
                        Hallo allemaal,

Mijn naam is Wim, ik kom uit Purmerend en rij een Skoda Octavia :sleeping en een Kawasaki ZZR600 :cool::cool::cool:. Als 2e auto hadden wij een Citroen ZX. De ZX wordt vervangen door een Vectra (C2.one, hatchback E2, jaar 1994, 2.0 motor, groen metallic). Wij hebben deze Vectra van mijn schoonouders kado gehad, want zij hebben een nieuwe (Toyota :sleeping ) gekocht. Even getwijfeld, want wat moet je met 2.0 als 2e auto, maar een gegeven paard….. (en het is nu natuurlijk crisistijd, dus pakken wat je pakken kunt).

Nu ben ik er al achter dat ik een zogenoemd type “A” heb (1994), maar hoe kom ik er nu achter of ik een “GL” of “GLS” of iets dergelijks heb? Er zitten wel bijvoorbeeld elektrische ramen, boordcomputer en centrale vergrendeling in. Ik weet niet of het kwaad kan om mijn kenteken op het internet te zetten, dus dat doe ik nog maar even niet.

Volgende vraag: de spiegels (electrisch bediend en verwarmd) vergroten en geven dus een ietwat vertekend beeld. Ik kan er moeilijk aan wennen. Ik zou graag gewone spiegels willen (van de sloop?). Zijn er voor deze auto ook gewone spiegels?

Groet van Wim

Het heeft even geduurd voordat mijn schoonouders de nieuwe auto hadden en wij dus hun oude Vectra kregen, maar hij staat sinds deze week eindelijk voor de deur. Eerst even alle oude stikkers verwijderd van de ramen, dat zag er echt niet meer uit, de startonderbreker eruit gesloopt, want daar was bijna niet bij te komen onder het dashboard en toen het instructieboekje eens doorgelezen. O ja, er staat CD op de zijkant van de auto, dus dat weet ik inmiddels ook.

Wat me opviel:
                        – wat is die motor stil zeg, je hoort ´m binnen nauwelijks lopen.
                        – wat is de sleutelbediening ingewikkeld, zelfs met het instructieboekje erbij snap ik nog niet helemaal wat het verschil is tussen de diverse standen van de sleutel.
                        – van de wasstraat houdt ie niet echt, hij was nat geworden in de kofferbak op 2 plekken en vloermat was nat ongeveer onder de koppeling.

De auto schijnt verder nog 2 probleempjes te hebben.
                        Ten eerste brandt het lampje van de remschoendikte heel vaak. Soms gaat deze tijdens het rijden vanzelf uit. Er hebben in de afgelopen jaren 2 garages naar gekeken, maar het is ze nooit gelukt dit probleem op te lossen.
                        Tweede probleem is dat in de auto een behoorlijke trilling is waar te nemen, vooral bij stationair lopen, maar ook bij bepaalde hogere toerentallen. Motorsteunen zijn gecheckt en er is op duurdere benzine gereden, maar het probleem blijft. De garage vermoed dat het probleem in het vliegwiel zit, ik geloof iets van veertjes of rubber proppen in het vliegwiel die niet goed meer zijn of zoiets dergelijks.

En ik weet inmiddels het verhaal achter de parabolische spiegels. Mijn schoonouders vonden het lastig dat 1 spiegel normaal was en 1 spiegel parabolisch en de dealer heeft toen uit Engeland een 2e parabolische spiegel laten komen. Ik wil ze nog steeds vervangen, helemaal omdat 1 van beide spiegels door een klap los is gaan zitten.

Ik zal foto´s maken en deze binnenkort bijvoegen.

O ja, ik wil winterbanden op stalen velgen gaan aanschaffen in dezelfde maat als de zomerbanden. Weet iemand de ET waarde waar ik naar op zoek moet.

johani500driver
                        Deelnemer

voor die lekkages moet je even je rubbers na kijken,en voorin kan er nogwel eens blad en troep bij je ruitenwissers naar binnen gaan zodat de boel verstopt raakt en je auto in loopt, dus even schoon maken maar.
                          Voor de rest weet ik het niet zo maar binnen no time heb je vaak een juist antwoord hier:thumbup

Gupy
                          Deelnemer

Garage zal het wel redelijk juist hebben. Motor zelf zal mechanisch niet in onbalans kunnen lopen, aanbouw deel zoals vliegwiel wel.

Zou me er verder niet te durk om maken, of het moet echt hinderlijk zijn.
                            Remsensor gewoon eraf gooien en zelf de dikte controleren, je zult er toch geen halve ton per jaar mee gaan rijden?
                            Rubber achterklep controleren en evt roestplekjes aan de klep zelf. (zie Johan)
                            Onder motorkap bij parafaan alles schoonmaken, afwateringskanaal kan goed dicht zitten.(zie ook Johan)
                            Vectra is ET49 4*100

Anoniem

Van je sleutel is heel simpel. in de bestuurdersdeur;

Even een tikje naar rechts en weer verticaal ( | ) is gewoon op slot.
                              Maar als je hem helemaal horizontaal _ draait gaat hij op safelock
                              dat is tegen diefstal. dan kan je hem dus niet meer met her deurpinnetje open maken. ;-) gewoon altijd op safelock zetten dus ;-)

PAASHAAS
                              Deelnemer

heb je een antenne op de achterkant / zijflank van de Vectra zitten ? Langs dat rubber af willen ze ook nog wel eens lekken….

ZZR600

We zijn inmiddels een paar maanden verder en ik kan helaas niets anders concluderen dan dat deze Vectra een klote auto is. Ik heb 2 lekkages weten op te lossen en nu heb ik op een nieuwe plek weer een enorme lekkage. Na een regenbui staat het letterlijk blank voor en onder de achterbank. De auto roest lekker aan de binnenzijde en ook de electronica begint nu al te mekkeren. Het motormanagement lampje brandt 50% van de tijd, net als het airbaglampje (niet gelijktijdig trouwens). Samen met de 2 lampjes die altijd al branden, begint het dashboard steeds meer op een kerstboom te lijken.

De sloten rondom werken niet goed meer. Ze zijn geregeld gesmeerd, maar weigeren geregeld. Gelukkig kan je er via de achterklep vaak nog wel in.

De kunststof afdekplaat onder de voorruit is op 2 plekken zo’n 20cm gescheurt, dus die moet eigenlijk ook vervangen worden. En dan praten we dus over een auto die, op de laatste maanden na, z’n hele leven lang binnen heeft gestaan (dus nauwelijks veroudering van kunststof door UV licht).

Hoe kan ik zo’n auto nou nog verkopen? De oude Citroen ZX had tenminste nog 750 euro slooppremie opgeleverd. Ik ga hem wel proberen in te ruilen met de aanschaf van een nieuwe Skoda Fabia.

Sorry Opel liefhebbers, maar ik ben nooit een fan geweest van Opel. De Astra’s (bouwjaren rond 1995) op m’n werk hebben ook altijd niets dan problemen gegeven.

Silverspeed
                                  Deelnemer

zonde dat je zoveel problemen hebt met die auto. je hebt blijkbaar net een verkeerde gekregen. wat betreft de vectra en die astra’s: als je normaal omgaat met een auto dan zal hij niet snel kapot gaan, als jij al zegt dat bij elke astra er problemen zijn dan zet ik toch vraagtekens bij de omgang met de auto’s.

succes verder met de skoda :hmmz

Anoniem

Zonde van je Vectra ja.
                                      Lijkt me ook stug dat dan bij zowat elke Astra zoveel problemen zijn.. Dan ga je er echt niet goed mee om.
                                      ben het helemaal met Silverspeed eens.
                                      Ga je gewoon om met je Opel ( Astra ) dan zijn het goede auto’s.
                                      En bij elke auto gaat er wel eens wat kapot..
                                      En om dan nou gelijk te roepen het is een klote auto, nee :thumbdown

PAASHAAS
                                      Deelnemer

Je moet denk ik ook niet al te veel eisen stellen aan een auto van 15 jaar oud…..
                                        Op die leeftijd hebben veel auto’s diverse gebreken.
                                        Jammer dat je niet de oorzaak van de lekkage hebt kunnen vinden.

Succes met je Skoda in ieder geval :angel

Rubyvectra_A
                                        Deelnemer

Quote 1: Mijn naam is Wim, ik kom uit Purmerend en rij een Skoda Octavia :sleeping, (En dan koop je een nieuwe skoda, ja dat is erg logisch………………….)

Quote 2: Sorry Opel liefhebbers, maar ik ben nooit een fan geweest van Opel. (Dan zullen we je wel niet meer tegenkomen, begrijp eigenlijk geneens wat je hier gedaan hebt dan:hmmz? dit is namelijk een forum voor liefhebbers, geen problemcar……….)

Zelf heb ik een A, B, en nu een C vectra gehad en bij normaal gebruik altijd fijn mee gereden.
                                          maar goed ieder zijn ding suc6 met de skoda’s…..

Groet Tim.

CommoCruiser
                                          Deelnemer

Je verruilt een ZX voor een Vectra en dan loop je te zaniken dat de Opel rammelt :wtf
                                            En dan ook nog alleen bij een bepaalt toerental…..

Ik heb zelf laatst in een Skoda Octavia van 2 maanden oud gereden. (leasebak van een collega, die er mee rijdt alsof het zijn eigen auto is)
                                            Wat een plastic kippenhok zeg !!
                                            Mijn oude a-Vec reed toch echt een stuk beter.
                                            En deze had nooit lekkage, zelfs het schuif-/kanteldak niet.
                                            Bij die Skoda zit er nu al vocht in de koplampen. :D

Maar ja, als een merk je niet ligt……

Dus Wim : Veel plezier en sterkte met je twee hoopjes B-keur Volkswaggel onderdelen, en netjes van de Opels af blijven.
                                            Laat dat maar over aan de mensen die wel slim genoeg zijn om de sleutel ervan te bedienen…. king:

Rubyvectra_A
                                            Deelnemer

AMEN..!

gr. tim

wim-v6
                                              Deelnemer

Tja,

> Problemen met de vectra: Zullen er al geweest zijn, werd niet voor niks weggegeven..

> Alle 95er astra’s op het werk hadden problemen: Zal wel aan de omgang liggen..

> Opel lag mij al, niet, gelukkig gaat het je niet liggen ook…

> Succes met de Oostblok VW,s..

Willem

moonlight_700

:jerry

ZZR600

Ik ben nooit een fan geweest van Opel . 2 van de 3 Astra’s op m’n werk hadden altijd electronica problemen, die nogal vaag waren en nooit echt zijn opgelost. Ik heb niet het idee dat je met een stevige omgang van de auto de electronica kapot kan krijgen, maar m’n collega’s konden wel vrij veel….. De Corsa van m’n broer was ook een gigantische miskoop geweest, dus dat vormt dan toch wel je mening in de loop van de tijd. Maar ik weet dat tijden veranderen en geloof best dat Opel anno 2010 een echt A-merk is.

Ik heb zelf nooit een Opel gehad en zat er ook niet echt op te wachten. Maar ik was wel gevoelig voor het punt dat de Vectra veel veiliger was om m’n dochtertje in te vervoeren dan de ZX (inderdaad een rammelbak, maar praktisch onverwoestbaar). En bovendien, wat kan er nou mis zijn met een goed onderhouden auto met 2 liter motor en 120k op de teller, die z’n hele leven binnen heeft gestaan? Ik heb m’n vooroordelen opzij gezet en heb m’n schoonouders hartelijk bedankt.

Nou ja, ik ben dus erg terleurgesteld in de auto, maar dat soort mensen zul je ongetwijfeld ook onder de Skoda rijders vinden. Ik weet niet of het op een Opel forum verstandig is om uit te leggen waarom ik voor een nieuwe Fabia ga.

En ja, ik heb dit forum wel als technisch vraagbaak gebruikt en daar is toch niets mis mee? In het begin zul je inderdaad meer vragen hebben dan antwoorden. Kan ik wel een vraag van iemand anders op het forum beantwoorden, dan zal ik dat echt niet laten hoor. De definitie van het woord “forum” is: groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoordt.

Rest mij niets dan iedereen veel veilige (en voordelige) kilometers toe te wensen! En nogmaals hartelijk danken voor de antwoorden op m’n vragen!

CommoCruiser
                                                    Deelnemer

Nette reactie, Wim :thumbup

Dat van die Astra’s op je werk is toch een raar verhaal….

Veel plezier met je Skoda’s

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.