vectra 1.9CDTI schakelbak of automaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra 1.9CDTI schakelbak of automaat

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    eupol

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn huidige vectra GTS 2.8 v6 turbo te verkopen, nu zoek ik een vectra GTS 1.9 CDTI 150 pk.
      Mijn vraag is wat jullie bevindingen zijn, of je beter een schakelbak kunt kopen of een automaat.
      En wat jullie ervaring is qua gebruik, lees namelijk op rdw dat een automaat in de zuinigheidstabel E valt, dat is naar mijn idee niet echt zuinig voor een diesel.

Alvast bedankt voor de info.

Gr Eupol.

speaker
      Deelnemer

Wat betreft je vraag over schakel of automaatbak :
        Dan kan ik je een heel simpel antwoord geven: Dat is persoonlijk !

En qua verbruik… de mijne doet gemiddeld 1:16. Niet heel zuinig , maar dat ligt aan mijn rijstijl.
        Als ik relax doe en gewoon aan de snelheden hou,etc. dan loopt ie met gemak 1:20

suc6 met je zoektocht !

eupol

Het is idd persoonlijk of je een schakel of automaat wilt, dat kun je voor jezelf zeggen naar een proefrit, maar het is de vraag welke van de 2 onderhouds gevoeliger is, en of een automaat een stuk minder zuinig is, wat heb jij voor uitvoering Peter? Gr

speaker
          Deelnemer

Ik heb de z19dth met 6 bak. Enige wat slijt is het dubb.massa vliegwiel.

Een automaat rijdt meestal wat duurder..

opeloss
            Deelnemer

Als ik rustig rij met mijn automaat dan rijdt hij 1:16 1:17
              en dit is een sw 1.9 cdti 150pk
              bouwjaar 2005

Simmetje

Ik heb een 1.9 CDTI automaat sedan en zit gemiddeld rond de 1:16. Op de vakantie naar Frankrijk 1:18.

Ik vind de automaat bij deze motor heerlijk. Zou geen handbak meer wilen. Bij aanschaf van de auto de bak laten spoelen, voor het behoud van je bak wel aan te raden.

bart-gsi
                Deelnemer

onderhoud en eventuele revisie kosten zijn voor een automaat duurder en als je met een handbak een beetje optijd schakelt dan kun je even zuinig als een automaat rijden… voordeel van de automaat is dat je geen koppelingsplaat heb die je op kan stoken als er een bestuurder in zit die niet met de koppeling om kan gaan…

christiaan85

Het is inderdaad een gevoel gevalletje, ik ben ook voor een automaat gaan kijken toen ik mijn Vectra ging kopen. Ik wilde namelijk graag een automaat. Echter viel de automaat mij vies tegen. Waarom weet ik niet, was gewoon een gevoel. Dus ik ben voor de handbak gegaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.