Vectra 1.9CDTI roet enorm

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 1.9CDTI roet enorm

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Is het eigenlijk bij iedere z19dth zo dat het olie peilen enorm slecht gaat? aan de ene kant van de peilstok zit die op de helft en aan de andere kant van de peilstok op de max. Ik heb er nu volgens mij ietsjes teveel olie inzitten (0,1~0,2 liter ofzo), kan zo’n kleine hoeveelheid teveel ook al schadelijk zijn?

arjontje
      Deelnemer

@Henkieo wrote:

@speaker wrote:

Henkio begint in eens over een 3.0 ! en 7 ltr olie !

maarja… t blijft een 1.9CDTi

Dan lees je mijn verhaal niet goed, Speaker !
        Heb alleen duidelijk gemaakt waar bij mij een probleem zit.
        Als je hier ook verder leest zie dat iedereen dus tegen het probleem aanloopt wat ie nou geloven moet:
        De peilstok, de dealer, het boekje, OPCom of allround autogegevens…..
        En wat geloof jij dan Speaker? Je peilstok?

Er is er maar 1 die het goed heeft, en dat is je peilstok.
        Ik kom op mijn werk ook vaak verkeerde hoeveelheid adviezen tegen.

sw_reijnders
        Deelnemer

uiteraard peilstok

begin met 2/3 van de voorgeschreven hoeveelheid
          en langzaam bijvullen tot het Max streepje op je peilstok.
          dan kan er nooit te veel in zitten

Henkieo
          Deelnemer

Klopt, helemaal gelijk allemaal. maar dan zit ik wel met bijna 2 liter verschil !

pegasusjan
            Deelnemer

Dat de 1.9CDTI moeilijk te ”peilen” is heb ik ook ondervonden.
              Er is volgens mij maar een goede methode.
              Na een rit van minimaal 10 a 15 km de auto stoppen en ongeveer 10 minuten wachten. Dan de peilstok eruit halen en kijken waar de olie staat. Dit is het goede niveau !!! Indien je vervolgens de peilstok afveegt en opnieuw meet is het niveau (bij mijn auto in iedergeval) altijd te hoog m.a.w. ruim boven MAX.
              Dus de allereerste meting is betrouwbaar.
              Waarschijnlijk neem je bij de tweede/derde enz. meting olie uit de buis mee waar de peilstok zich in bevind en meet ie een hoger niveau.

mike hammer

Ik heb een 150 pk cdti.
                Die moet met 30000km naar de garage voor een beurt.
                Ik heb nog nooit olie bij moeten vullen,hij verbruikt nagenoeg niks.
                en heb ook een roetfilter en ik zie nooit zwarte rook.
                Dus de opel dealer moet toch nakunnen gaan waar dit aan ligt.

jorisor

Morgen kan ik de auto ophalen. Helaas na het leegzuigen nogsteeds veel roet. Wel goedgekeurd, echter na 1 week en 800km en een enorme zwarte achterkant toch de auto maar weer naar de garage gebracht. Ook had ik medelijden met de mensen achter me op de snelweg.

Intercooler bleek lek, en helaas was de condensor van de Airco ook niet meer in goede staat. Dus alle 2 vervangen maar. Ik heb nog nooit zoveel kosten gehad aan mn auto. De km stand is 230.000. Ik zit nog te twijfelen of ik de auto verkoop of dat ik er nog even meer doorga. (zit al wel stiekem te kijken voor een E klasse).

Aanstaande vrijdag ga ik trouwen, en heb als trouwauto een Kapitan P2. Ik zal dan eens wat foto’s posten. En dan zullen we zien hoeveel geld er over blijft voor een andere.

Gr. Joris

arjontje
                  Deelnemer

@jorisor wrote:

Morgen kan ik de auto ophalen. Helaas na het leegzuigen nogsteeds veel roet. Wel goedgekeurd, echter na 1 week en 800km en een enorme zwarte achterkant toch de auto maar weer naar de garage gebracht. Ook had ik medelijden met de mensen achter me op de snelweg.

Intercooler bleek lek, en helaas was de condensor van de Airco ook niet meer in goede staat. Dus alle 2 vervangen maar. Ik heb nog nooit zoveel kosten gehad aan mn auto. De km stand is 230.000. Ik zit nog te twijfelen of ik de auto verkoop of dat ik er nog even meer doorga. (zit al wel stiekem te kijken voor een E klasse).

Aanstaande vrijdag ga ik trouwen, en heb als trouwauto een Kapitan P2. Ik zal dan eens wat foto’s posten. En dan zullen we zien hoeveel geld er over blijft voor een andere.

Gr. Joris

Alvast vrijdag een fijne dag toegewenst!!

En zo’n e klasse :wub

Henkieo
                    Deelnemer

Heb een onvergetelijke dag vrijdag! Geniet ervan want die maak je maar 1x mee als het goed is.
                      Succes met je Vectra.

CORSA2L16VALVE

@jorisor wrote:

Gr. Joris

zie je nu wel. Heb zelf ook al heel veel meegemaakt met men 150PK vec GTS. ook al aan het twijfelen geweest om hem weg te doen. Maar alles is bijna vervangen…. dus waarom dan nog weg doen. nu weet ik wat ik heb

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.