Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra 1.9 cdti automaat geen kracht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2010 om 12:13 #17218535
hallo wie weet wat het is als je tot 2000 toeren bij het optrekken geen kracht heb kom niet vooruit en dan schiet hij ineens als een speer weg de EGR klep is schoon wat zou het kunnen zijn of wie heeft het probleem ook gehad?
grt wimmie12 maart 2010 om 12:34 #17628738mischien de luchtmassa meter ?
12 maart 2010 om 12:36 #17628739volgens garage is die ook goed
12 maart 2010 om 13:21 #17628740Is het een Z1.9DTH? Dan zou dit wel eens een gevalletje stangetje wervelkleppen kunnen zijn.
Safe driving Jurgen.
12 maart 2010 om 13:40 #17628741Idd, als het je EGR niet is, dan zijn het je wervelkleppen.
Kijk eens van boven op je blok, een stuk dieper daar moet een stangetje te zien zijn dat aan 4 pennen vast zit.
Zit dat nog vast, of ligt er er los naast?Als het stangetje los ligt is er een doe-het-zelf noodoplossing, maar uiteindelijk heb je nieuwe wervelkleppen nodig.
12 maart 2010 om 14:06 #17628742origineel gepost door yzf1kr
Idd, als het je EGR niet is, dan zijn het je wervelkleppen.Kijk eens van boven op je blok, een stuk dieper daar moet een stangetje te zien zijn dat aan 4 pennen vast zit.
Zit dat nog vast, of ligt er er los naast?Als het stangetje los ligt is er een doe-het-zelf noodoplossing, maar uiteindelijk heb je nieuwe wervelkleppen nodig.
Deze dus. Dit is mijn nieuwe
Als je dan het inlaatspruitstuk er af haalt kom je ongeveer dit tegen…
Je wilt niet weten wat het kost:cry
Safe driving Jurgen12 maart 2010 om 14:08 #17628743wervelkleppen??hmm kan je me uitleggen wat dat zijn?en waar zitten die precies?
12 maart 2010 om 14:10 #17628744oeps heb de pics gezien niet prettig dus moet het hele blok uitmekaar?
12 maart 2010 om 14:21 #17628745Nee, het is vrij eenvoudig te bereiken.
Aleen vraagt Opel de hoofdprijs voor dat ding.Allemaal door die K****E EGR. :fy1
Reden voor veel mensen om het te blinderen of weg te chiptunen.
12 maart 2010 om 14:22 #17628746Heb je een 150 pk diesel of een 120 pk? Indien een 150 pk kun je beginnen met het verwijderen van de motorafdekplaat. Heel eenvoudig los te trekken met de hand. Dan boven op kijken of het beruchte stangetje los zit, zoja heb je het probleem, maar als die nog vast zit kan het ook zijn dat de functionaliteit verminderd is.
Dan zit de boel aangekoekt zo als te zien is op de tweede foto.
De wervelkleppen zijn een soortvariabele luchtinlaat die er naar gelang nodig meer of minder luchttoevoer regelen. In ieder geval essentieel voor goede prestaties. Niet het hele blok hoeft uit elkaar maar wel de commonrail er af en dus je inlaatspruitstuk. Er zijn meerder topics over hier op het forum, het is zeker een hele dag werk en een nieuw inlaatspruitstuk plus actuator is de enige mogelijkheid om het probleem op te lossen. Kost je rond de 1000,00 euri Uiteraard is zelf doen goedkoper maar dan dien je wel enig sleutel inzicht te hebben. Zoek maar eens op het forum op wervelkleppen. Er zijn der hier die het zelf hebben gedaan, respect voor die gasten.Succes er mee en safe driving Jurgen.
P.s. Even voorstellen hier op het forum met een paar pics van je Vec wordt altijd op prijs gesteld.:angel
12 maart 2010 om 14:32 #17628747Als je een neiuwe nodig hebt, speur dan even internet af.
Op Ebay.co.uk staan ze voor 180 pond, moet je alleen nog even een actuator er bij kopen.
Als je een beetje handig bent scheelt dat een hoop geld.
[EDIT]
Voor het geld dat je je uitspaart kan je een ritje naar EDS maken en je auto laten chiptunen. Ben je meteen van toekomstige EGR, Wervelklep, tubo en roetfilter problemen af. ;)
12 maart 2010 om 18:53 #17628748Hier nog 1 met wervelkleppen ellende:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=101529&page=1
Meer info over o.a wervelkleppen kun je hier vinden (naar beneden scrollen):
13 maart 2010 om 00:02 #17628749wimmie,
Heb zelfde probleem gehad; weinig trekkracht tot 2000 toeren. Heb toen de eerst de egr klep losgemaakt en inlaat schoongemaakt. Dit was al een hele verbetering. Later een nieuwe EGR besteld en samen met een fiat-pakking (zie elders op dit forum) weer gemonteerd en geen problemen meer gehad!
13 maart 2010 om 08:38 #17628750Het kunnen een paar dingen zijn…
Is bij je 3e injector al eens een modificatie uitgevoerd ( door de Opel dealer ) .. is te herkennen aan een nieuwe ( andere ) stekker aan je 3e injector en heeft 2 witte draden.Mocht dit al gebeurd zijn dan zal je stangetje er af liggen van de wervelkleppen. Deze zal dan waarschijnlijk uitgesleten zijn en krijg je er ook niet meer goed op. Je kan deze dmv een kleine aanpassing weer passend krijgen, maar de vraag is of je wervelkleppen nog wel draaien. Deze zijn nl. van kunststof en slijten uit!
De enige oplossing hiervoor is een nieuw inlaatspruitstuk bestellen. Opel heeft een nieuw/gemodificeerd inlaatspruitstuk ( dus niet de oude van Pierburg ) met metalen klep-zittingen. Deze slijten niet zo snel als het oude type.
De kosten van een los inlaatspruitstuk/wervelkleppen/stang ( zonder de actuator, maar die kan je weer overzetten ) zijn 288 euro.
Als je handig bent doe je het zelf en ben je 4 á 5 uurtjes bezig en kost het je alleen een paar nieuwe pakkinkjes.
Ben je niet handig dan kost het je ,meen ik, 1400 euro ( Toch Jurgen !? )Ik ga het zelf binnenkort ook doen…. :sleeping
13 maart 2010 om 09:00 #17628751Hallo iedereen hier op het forum zal me eerst ff voostellen sorry:wub
ben een 1,9 CDTI station V-Line 150 pk rijder in het donkerblauw geboren juni 2005 met een automaat heb al wel 200.000 k op mijn teller maar reed tot afgelopen dinsdag nog heerlijk.
Alvast bedankt voor al jullie reakties en merk dat er meer zijn met het zelfde probleem.
Vandaag ga ik weer ff langs bij mijn garage om door te nemen wat het kan zijn tot nu toe niet de EGR die is schoon mischien de LMM maar gaan nu ook kijken naar de andere opties dus ik hou jullie op de hoogte wat het is alvast bedankt voor de tips.
grt Wimmie en vecie ps heb nog geen pics maar zal die tzt maken13 maart 2010 om 10:31 #17628752origineel gepost door speaker
Het kunnen een paar dingen zijn…
Is bij je 3e injector al eens een modificatie uitgevoerd ( door de Opel dealer ) .. is te herkennen aan een nieuwe ( andere ) stekker aan je 3e injector en heeft 2 witte draden.Mocht dit al gebeurd zijn dan zal je stangetje er af liggen van de wervelkleppen. Deze zal dan waarschijnlijk uitgesleten zijn en krijg je er ook niet meer goed op. Je kan deze dmv een kleine aanpassing weer passend krijgen, maar de vraag is of je wervelkleppen nog wel draaien. Deze zijn nl. van kunststof en slijten uit!
De enige oplossing hiervoor is een nieuw inlaatspruitstuk bestellen. Opel heeft een nieuw/gemodificeerd inlaatspruitstuk ( dus niet de oude van Pierburg ) met metalen klep-zittingen. Deze slijten niet zo snel als het oude type.
De kosten van een los inlaatspruitstuk/wervelkleppen/stang ( zonder de actuator, maar die kan je weer overzetten ) zijn 288 euro.
Als je handig bent doe je het zelf en ben je 4 á 5 uurtjes bezig en kost het je alleen een paar nieuwe pakkinkjes.
Ben je niet handig dan kost het je ,meen ik, 1400 euro ( Toch Jurgen !? )Ik ga het zelf binnenkort ook doen…. :sleeping
Klopt helemaal Peter, was een kleine 1400 euri kwijt:cry Ik zou echter ook de actuator vervangen, die zijn namelijk zelf lerend. Als ze eenmaal bekent zijn met het standje wervelkleppen bewegen nog maar een paar mm dan gaat ie ook zo verder op de nieuwe en dat wil je niet. Dat schijnt zo te zijn met die electromagnetische dingen. Heb er dan ook geen verstand van maar meerdere onafhankelijke personen hebben mij dat vertelt. Heb dan ook gelijk een nieuwe actuator erbij gezet. Dealer zij ook dat het de beste oplossing was.
Safe driving Jurgen
13 maart 2010 om 11:38 #17628753Een nieuwe actuator kost rond de 130 euro bij de dealer . Had ik ook al geinformeerd
13 maart 2010 om 12:34 #17628754heb net gekeken naar wervelkleppen en stangetje zit vast maar heeft wel speling is dat normaal?? weet iemand hoeveel speling die mag hebben of dat hij strak moet zitten??
13 maart 2010 om 12:55 #17628755Nee, er mag wel speling zitten.
Wat je ff moet doen is: Laat iemand anders de auto starten en daarna met het gas spelen terwijl jij ff het stangetje in de gaten houdt. Beweegt het stangetje gewoon, dan is daar niks mee aan de hand.
Beweegt ie helemaal niet, dan zit(ten) er een ( of meer ) klep(-pen) vast !13 maart 2010 om 12:59 #17628756ok dank je ga dat ff doen.
15 maart 2010 om 08:09 #17628757Hier de officiële service informatie van Pierburg (fabrikant van luchtinlaat):
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf
Neem die maar mee en laat hem in je garage lezen.
18 maart 2010 om 06:53 #17628758up date
nou wordt zoeken dus LMM vervangen doet nog niets dus die is het niet EGR is schoon en werkt wervelkleppen stangetje zit vast en kleppen bewegen.garage weet het ook niet meer .Maandag maar naar de opel dealer en daar na laten kijken wat het kan zijn dus.18 maart 2010 om 08:41 #17628759Balen…… maar nogmaals ( zie ook boven )
Is bij je 3e injector al eens een modificatie uitgevoerd ( door de Opel dealer ) .. is te herkennen aan een nieuwe ( andere ) stekker aan je 3e injector en heeft 2 witte draden.
18 maart 2010 om 08:48 #17628760Ik weet niet of je een op-com hebt maar daarmee kan je het stangetje ook goed testen.
Hoe kan je overigens een nieuwe type inlaat herkennen? In het verleden is de inlaat bij mij ook ooit vervangen geweest (2007) maar ik weet niet of er toen ook een gemodificeerde is opgezet.
18 maart 2010 om 09:22 #17628761Als het goed is staat er een merkje op de inlaat……
Staat er Pierburg dan is het de oude… anders is het de nieuwe !Waar je het ook aan herkent is aan de prut bovenop de wervelkleppen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.