vectra 1.8 ecotec 1996 vraagje over wat is wat onder de kap

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra 1.8 ecotec 1996 vraagje over wat is wat onder de kap

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238250
    alexhozee
      Lid sinds:
      23 October 2005

      beste mensen,

      Ik ben niet onbekend met motoren en vd week dacht ik dat ik een lekke uitlaat had, na 30 sec niet meer.
      Nu keek ik onder de kap na het starten en het geluid kwam uit een zwarte box achter de accu tegen het spatbord aan.
      Ik heb heel snel gekeken maar kon er ff niets van maken.
      Het geluid komt direct na het starten en stopt na 30-40 sec ineens, waarom??

      gr

      Alex

      #17884960
      Navy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2005

        Dat is een soort luchtpomp. Die zorgt ervoor dat de kat sneller op temperatuur komt en dat is weer beter voor het milieu.

        #17884961
        alexhozee
          Lid sinds:
          23 October 2005

          Luchtpomp? ok, maar hoe kan deze de kat op temp. brengen, zit er een verwarmingselement in?
          Kun je goed zonder deze rijden?
          Onderdelen zijn namelijk niet te of erg slecht te krijgen hier, voor het geval hij kapot gaat.

          #17884962
          Navy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2005

            Nee, als ik het goed heb dan pompt hij extra lucht in de uitlaat bij koude motor, die op dat moment op een rijker mengsel loopt dan een motor die op temperatuur is. In deuitlaatgassen zitten nog aardig wat onverbrande koolwaterstoffen, en door die extra lucht verbranden die alsnog, mede door de hitte van de uitlaatgassen, en daardoor komt de kat sneller op temperatuur.

            #17884963
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              We kunnen ook in nederland aangeschafte onderdelen naar Curacao sturen met de post hoor :jerry

              #17884964
              alexhozee
                Lid sinds:
                23 October 2005

                ok, maar goed, dan kan hij dus wel zonder rijden, uitlaatgassen wordt toch niet naar gekeken hier.

                Met de post is alles te verzenden dat klopt.
                Het nadeel is echter dat alles zwaarder dan 2 kg niet met militaire post mag.
                Dan moet het met de normale post en op auto onderdelen is de douane zo vriendelijk om er 32% belasting op te gooien!!

                #17884965
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  maakt ook niks uit voor de APK in NL hoor..

                  maar dan moet je ook het slangetje van het potje los halen en afdoppen wat op het uitlaatspruitstuk zit.

                  Willem

                  #17884966
                  alexhozee
                    Lid sinds:
                    23 October 2005

                    Bedankt voor de reacties!!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.