Vectra 1.6i stationair gaat van laag naar hoger toerental

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 1.6i stationair gaat van laag naar hoger toerental

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    total_recall

Probleem: stationair gaat van laag naar hoger toerental (hoorbaar)
      na een lange tijd rijden ( warme motor dus :P ) lijkt het of het de kracht niet kan geven waar ik om vraag.
      Terwijl het wel normaal doet bij een pas draaiende of lauwe motor.
      Bij het versnellen op de weg of autobaan komt ie moeilijk mee en geeft rare gebrom en vermogen verlies,
      beetje spelen met gas en hoge toeren dan wil het nog maar net gaan.

Ik heb de Bougie’s vervangen en bekabeling goed na gekeken en door gemeten, daar is niets mis mee.
      Ik was van plan om de gasklep via de How-to schoon te maken,
      maar zonder de vele onderdelen die ik eerst verwijderen moet voordat ik er bij kan komen
      ben ik daar nog niet mee begonnen ik gebruik de auto voor woon-werk en prive ritten.

Verder ben ik een slangetje tegen gekomen die ergens af was, komend uit bijrijderskant naar achterkant motor bij een klein zwart kastje
      (links van de motor als je er voor staat zit dat kastje)
      Waar het echt voor dient kan ik op internet niet vinden maar nadat ik dat slangetje heb schoongemaakt,
      en hopelijk goed terug geplaatst heb (kon geen andere aansluiting vinden voor dit slangetje) loopt het al heel veel beter.
      zoals minder inhouden en beter reageren op mijn wensen, maar heb nog geen verre rit mee gemaakt om goed te testen.

op de gasklep na kan dit nog meer een probleem zijn?

harmpie

dat slangetje is vaccuum!! en ik zou toch dat gasklephuis eens doen is 3 kwartier werk of zo!! en een echte aanrader!
        waar voor motor type ligt er in dan?

Lemmens
        Deelnemer

Dat is inderdaad een vacuümslang en die moet wel goed erop zitten anders loopt ie niet goed. Afhankelijk van het slangetje wil het wel eens voorkomen dat de aansluiting aan het einde afbreekt of niet goed afdicht. Dan krijg je (al dan niet minder) dezelfde problemen. Als ‘t slangetje verder nog goed lijkt, gewoon even testritje maken en kijken of er dan nog problemen zijn.

total_recall

@harmpie wrote:

dat slangetje is vaccuum!! en ik zou toch dat gasklephuis eens doen is 3 kwartier werk of zo!! en een echte aanrader!
            waar voor motor type ligt er in dan?

Het betreft een X16Xel 16V, de gasklephuis is gereinigd alles bij elkaar zonder onnodige dingen te verwijderen heb ik er een kleine anderhalfuur over gedaan

@Lemmens wrote:

Dat is inderdaad een vacuümslang en die moet wel goed erop zitten anders loopt ie niet goed.
            Afhankelijk van het slangetje wil het wel eens voorkomen dat de aansluiting aan het einde afbreekt of niet goed afdicht.
            Dan krijg je (al dan niet minder) dezelfde problemen. Als ‘t slangetje verder nog goed lijkt, gewoon even testritje maken en kijken of er dan nog problemen zijn.

Vandaag of eigenlijk net klaar met 80% van de slangetjes vervangen enof gereinigd, auto loopt al bijna 100%
            enkel is hij nog laag in toerental, zou ik dit mogelijk ergens kunnen verhogen?
            nu lijkt het nog net niet stabiel en lijkt het erop dat ie zichzelf aanhoudt met dalen en verhogen in toeren.
            Als ik een klein stukje ijzer van 1 /1,5 mm tussen de eindpunt van de gaskabel doe (daar waar het normaal tegen een schroef komt)
            loopt ie iets hoger in toeren gestationeerd maar wel stabiel :hmmz .
            Bij een warm gedraaide motor ;)
            Mag dat schoefje versteld worden, daar nu gele markeringsverf opzit?

Alvast bedankt voor het meedenken en helpen voor zover lijkt ie prima te doen maar, dit weekend
            heb ik een rit(je) geplanned die goed genoeg is om goed te kunnen testen.
            Ik post later nog hoe het gegaan is na de rit :thumb

Groetjes

Tim

total_recall

vandaag dikke 200km gereden alles lijkt weer normaal te werken met heel erg lichtjes bij extra gas geven een klein hikje maar niet erg storend :thumb
              Rest mij nog 1 vraag

zoals topic begon blijft dit probleem nog bestaan, en zoals ik eerder vermeld heb;

Als ik een klein stukje ijzer van 1 /1,5 mm tussen de eindpunt van de gaskabel doe (daar waar het normaal tegen een schroef komt bij de motor)
              loopt ie iets hoger in toeren gestationeerd maar wel stabiel :hmmz .
              Bij een warm gedraaide motor ;)
              Mag dat schoefje versteld worden, daar nu gele markeringsverf opzit?
              Of moet ik iets aan het gas pedaal doen?

total_recall

Sorry voor extra post

het is opgelost :thumb

oorzaak: slechte bougie kabels + 1 aangeknaagde kabel waarschijnlijk aangevreten door muizen
                + een kabeltje los bij benzine pomp.

oplossing: Bougie kabels vervangen via een opel webshop http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                en ‘t draadje opnieuw vastgezet. :thumb

Ps; nog geen snelweg geprobeerd maar ik ga er vanuit dat alles is opgelost qua inhouden haperen en wellicht overslaan?
                iig loopt ie een stuk prettiger !

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.