Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra 1.6 stottert hikt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2011 om 07:30 #17239987
Ik heb een Vectra ziet er perfect uit alleen ik zit met een probleem en kan daar kom ik echt niet meer uit hij stottert en VOORAL als ik in een laag toerental rijdt en dan gas geef. Maar ook als ik met een constante snelheid rijdt.
Ik heb het volgende al ondernomen :
EGR klep na gekeken en de pakking vervangen
Nokken as sensor, de sensor bij de distributie riem , Bobine ,
en de ” lambada” sonde vervangen .Ik zit nu echt omhoog !!!
17 juli 2011 om 07:40 #17904256Wat heb je nagekeken aan de egr?
Als je de stekker eraf trekt, gaat storingslampje aan maar als je rijdt stottert ie dan ook?Erwin
17 juli 2011 om 09:52 #17904257ik heb gekeken of de EGR gangbaar was en er was eigenlijk weinig aan te zien de klep is goed gangbaar en heb het weer terug gezet met een nieuwe pakking Ik zal straks ff een stukje rijden .
Ik heb ook al aan vervuilde injectors gedacht en heb er nu een flesje reiniger bij de benzine gedaan.schaat het niet dan baat het niet of zo iets
alvast bedankt Maurice
17 juli 2011 om 10:09 #17904258mijne was namelijhk ook gangbaar al 3x schoongemaakt maar toch echt kapot. stekker eraf reed ie super!
ik heb toen een pakking geknipt uit plaat metaal, zonder gaten en zo ff gereden tot ik nieuwe egr had.Erwin
17 juli 2011 om 14:57 #17904259Ik heb net met een stuk gereden stekker los gehaald maakt niets uit .
Jammer was het proberen waard.Vr.grt.maurice
17 juli 2011 om 19:18 #17904260gasklep huis al schoon gemaakt staat hoe je dat moet doen hier in het how to gedeelte.
Erwin
17 juli 2011 om 19:30 #17904261hij stottert/hikt als je gas geeft niet als of hij brandstof te kort komt .
Maar ik probeer het wel je weet nooit .20 juli 2011 om 06:11 #17904262DE OPLOSSING
MIJN BOGIE KABELS WAREN SLECHT WE HEBBEN DEZE VERVANGEN EN RIJDEN MAAR…ik was naar een “echte” opelman geweest ik leg het probleem uit ( stottert en hikt als ik het gas in trap maar boven de 3500 toeren is het over )
zijn uit leg :
Bij een laag toerental vol gas is de druk in de cilinder hoog dus ook de weerstand ..
met een hoog toerental is de druk in de cilinder minder dus weerstand ook waardoor hij makkelijker vonkt.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.