Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec stinkt van binnen naar uitlaatgassen…..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2011 om 09:15 #17934150
Laten we het hopen voor je, het is nu wel mooi geweest
14 november 2011 om 18:26 #17934151@drempelvrees wrote:
Laten we het hopen voor je, het is nu wel mooi geweest
Tja :hmmz Had deze winter eigenlijk willen experimenteren met het dpf. Aangezien daar kosten aan verbonden zijn dien ik dit ff uit te stellen. Nu eerst de pijp met flex vervangen en dan heb ik momenteel een kapotte ballast. Daar neem ik dan maar gelijk 2 nieuwe voor een evenredig lichtbeeld en heb ik er een reserve bij voor de wintervacance naar Denemarken.
Voorts ergens in maart nog m’n interkoeler vervangen als ie het nog 3 maandjes vll houdt…..Safe driving Jurgen
16 januari 2014 om 15:23 #17934152Jürgen,
Ik las deze oude post van jou, en vroeg me af of het bij jou idd het flexibele stuk van de uitlaat de veroorzaker was. Zelf ruik ik de laatste tijd ook vooral als ik achteruit rijd uitlaatgassen binnen in de auto. Vanmorgen net voor de APK geweest (eerste sinds tuning) roetwaarde was 0,68 1,5 is de grens, best netjes vind ik zelf.
Groet Mark
16 januari 2014 om 17:23 #17934153Hoi Mark,
Netjes hoor, die roetmeting.
Mijn stank probleem bleek ‘t een combinatie te zijn van 2 gebreken:1 mijn flex gedeelte was lek. Zou de apk ook moeten constateren.
2 de egr koeler bleek lek te zijn.Na vervanging van het flex stuk was de stank al minder en bij vervanging van de dgr koeler was ‘t helemaal weg.
Het is sinds die actie, dacht januari 2012, niet meer terug gekomen.
Groet jraaf
18 januari 2014 om 15:12 #17934154Jürgen,
Ik ken wel de egr klep, en die is bij afgedopt met een blindplaat en daar lekt ie niet, je zegt egr koeler. Waar zit die dan, of bedoel je daarmee de egr.
Ik denk trouwens dat ik het gevinden heb, de slang van de Carter ontvluchting naar het oil seperator filter kan ik er zo uittrekken en dan komt de Carter lucht vrij. Zou je eens willen kijken bij jou auto of je de Carter slang ook zo los zit, ik kan aan de slang ook niet zien of deze verkeerd gemonteerd is oid.
Groet Mark .
18 januari 2014 om 16:29 #17934155Hoi Mark,
EGR koeler zit tussen je blok en de accubak onder je thermostaat.
Pica;Carterontluchting achter op je blok kun je idd zo omhoog en los trekken, das normaal.
Mag ook wel een beetje zweten. Het kan zijn dat je last hebt van veel ‘blowby’, olie en verbranding gassen die via je carter ontluchting je turbo inlaat kanaal ingaan en zo je interkoeler verstoppen en uiteindelijk doen lekken met stank als gevolg. Zie mijn oude interkoeler.Kunt ook nog visueel rond om de injectoren checken. Dat moet droog zijn. Anders de brandplaatjes vervangen.
Succes met de zoektocht. Duurde bij mij ook vrij lang :hmmz
Groet jraaf
18 januari 2014 om 18:07 #17934156Bedankt voor dit verhaal, ik ga het eens onderzoeken.
Mark.
30 januari 2014 om 16:19 #17934157Jürgen,
Ik peilde vandaag de olie en zag dat het peil tot bovenaan stond, bij Max dus. Is dit normaal of kan ik last hebben van een lekkende verstuiver, omdat ik ook al die geur binnen heb.Ik ga morgen naar KCP om dit na te laten kijken. Ik moet er zaterdag mee naar Oostenrijk dus ik moet er wel op kunnen vertrouwen. Zul je altijd zien net op het laatste moment weer.Mark.
30 januari 2014 om 18:51 #17934158Hoi Mark,
Geen idee of dit door lekkende verstuivers kan komen maar ik denk van niet. Als er te weinig brandstof verneveld wordt door de verstuivers zou dat via de retourleiding terug gevoerd worden. Als je retourleiding lek is zou je eerder een diesel lucht moeten hebben en niet een soort van uitlaatgas lucht.
Het is echter niet goed om ‘m op max olie te hebben staan. Ik heb wel eens gehoord dat er brandstof in de olie omloop kan komen waardoor je peil stijgt boven normaal maar hoe dit kan gebeuren weet ik niet. Ik ben en blijf een leek op motorisch gebied. De jongens van KCP zullen de juiste diagnose kunnen stellen. Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is.
Succes en groet jraaf
31 januari 2014 om 17:10 #17934159Jürgen,
Vandaag naar KCP geweest, en het olie pijl was vandaag weer wat lager dan gisteren. Ik denk dat ik dat niet helemaal goed gemeten heb, is wat lastig te peilen. De uitlaat lucht lijkt bij de turbo weg te komen, verder twee pakkinkjes die wat zweten. Maar gelukkig hoeft dit niet allemaal accuut verholpen te worden en kan ik er gewoon mee op weg. Ben wel blij met de uitkomst hiervan.
Een maatje van me was ook mee met zijn getunede Seat FR, hij had wat vage problemen waarschijnlijk iets met een sensor. Pieter heeft direct de map van zijn auto ingelezen en na 10 minuten kwam er al een fout aan het licht, direct aangepast natuurlijk. Laat Pieter maar mappen :jerry :wub
Zijn probleem was hiermee echter nog niet verholpen, er zullen toch nog twee sensors vervangen moeten worden.Groet Mark.
31 januari 2014 om 20:41 #17934160Goed om te horen :thumb Die maat van je kan beter een vec of een saab kopen :mrgreen:
Groet jraaf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.