vec dash-lampjes en pass airbag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vec dash-lampjes en pass airbag

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    manta-senator

vraagie:”s” lampje in dash doet het niet van mn automaat-vec. sportstand doet het wel (te zien aan toerental), maar controle-lampje dus niet. haal ik een bak werk op mn hals om lampjes te gaan wisselen? en ik wil me passagiers-airbag wisselen voor een vakje (kan ik mn 27mc fatsoenlijk inbouwen. is dan op een of ander manier met de airbagstekker het controlelampje van de airbags te omleiden?
      groeten ikke

wim-v6
      Deelnemer

Makkelijke om te weten: Wat voor vectra???

en waarom lampje airbag omleiden??

Willem

manta-senator

oh ja ook wel makkelijk. vectra b 1. en anders brandt continue het airbaglampje in je dash (foutmelding in airbags)… is zo irritant

wim-v6
          Deelnemer

draai je m eruit, je weet wel zodra het lampje eruit is, geen enkele airbag gaat werken…

Heb je toevallig een uitgebreide board computer (met verbruiks gegevens etc etc)

zo een:

Willem

midnight black
            Deelnemer

Als het mijn auto was dan zou ik de 27mc inbouwen op de plaats van de bekerhouders. (maar goed het is niet mijn auto ;) )

wim-v6
              Deelnemer

ik zou m helemaal niet in een Deel van de auto inbouwen, maar lekker een zekering klepje op de sloop halen en m daarnaa hangen, zo had ik m ook in de Kadett Combo hangen..

Willem

manta-senator

het is een uitgebreid dash. dus met boardcomp. zoals op je foto. en ik zou graag de andere airbags werkend houden. de bekerhouders blijven er in. lekker makkelijk als we bij die grote gele M zijn. maareh…. makkelijk lampies te wisselen? anders rijdt mn meissie m misschien continue in de sportstand omdat het dash het nie aangeeft. wel leuk als alle lampies etc werken. weet je ook wanneer je een bak-storing hebt. werken die andere airbags niet meer als je er een loskoppelt?

wim-v6
                  Deelnemer

Dan heb je geen Storings lampje voor de Automaat. deze storing word dan weergegeven in een tekst in het schermpje
                    Wel hoort er een lampje in het rijtje te zitten voor de sportstand van de automaat.. tandwieltje met een S erin..

Als er een storing in het Airbag systeem is, dan werkt het hele systeem niet meer..

dit geld ook voor het ERUIT draaien van het lampje!!!

Willem

manta-senator

hmmm…. airbag-optie wordt dus niks.
                      maar is het dash een beetje makkelijk te slopen om het lampje te vervangen van de sportstand?

wim-v6
                      Deelnemer

staan wel how-to’s hier en daar.

kijk eens op http://www.opelvectra.info

manta-senator

ok top. ga ik es ff doen. normaal begin ik altijd gewoon maar ergens aan te schroeven, maar de auto is nog zo smetteloos en nieuw, dat ik het ff een keertje superdesuper-netjes wil doen.

wim-v6
                          Deelnemer

Zowiezo roosters links en midden eruit, wel voorzichting

Stuurkappen eraf (hendel voor de stuurverstelling kan je losdraaien)

Lichtschakelaar is effe een apart verhaal, de Centrale knop kan je eraf klikken door m in stadslicht stand uit te trekken, en een pennetje in het gaatje onderin de draaiknop te drukken en aan de knop te trekken.
                            dan heb je links en recht een metalen lip welken met een kleine schroevedraaier naar binne gebogen moeten worden terwijl er aan de schakelaar getrokken word

Dan kan je de schroeven los halen, voor de schroeven bij het stuurkolom is het makkelijk even de schakelaars van het stuur eruit te schuiven

De rest volgt vanzelf wel.

Vergeet bij uitnemen van de teller de Stekker van het scherm niet los te nemen, deze zit met een beugeltje vast, welke eerst los moet vooralleer de stekker losgetrokken kan worden, let wel vergt inige kracht, en geeft het gevoel dat je heel dat scherm uit elkaar staat te rukken..

Willem

manta-senator

thnx willem. dat van die lichtschakelaar is wel een goeie. daar had ik niet op gekomen dat ie eerst in stads-stand moest. de stekkers ken ik . zag ze al op de andere site. zelfde soort stekkers an mn senator b die ik gesloopt heb ivm donor-auto voor mn opel blitz. we gaan eerdaags eens ff aan de gang. heb al lampjes gehaald. een heleboel. gelijk alles maar vernieuwen. hoeft het spulletje maar 1x los (als het goed is haha). nu begint alleen steeds na een paar minuten rijden oranje motorstoringslampje te branden. v d week eens ff uit laten lezen door mn buurman. de auto springt gelukkig niet op nood-programma, want voor de rest blijft ie prachtig lopen en rijdt nog als een speer.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.