Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1,dynamo,nieuw of gereviseerd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2010 om 06:58 #17227397
Leuk begin van de dag. Auto gestart en merkte al direkt dat de achterruitverwarming het niet deed. Spiegels werden ook niet ontwasemd. Richting de zaak gereden en onderweg gaat het accu-lampje branden. Direct naar de garage gereden. De accu wordt maar voor 11,4V bijgeladen dus waarschijnlijk de dynamo kapot. In mijn vorige B weet ik dat ik bij een kapotte dynamo een gereviseerde erin heb gekregen. Is dit bij de C1 ook het beste of er gelijk een nieuwe in laten zetten?
Greetz Roel met géén C!!!!!!!!!!!!
21 oktober 2010 om 07:21 #17745627Balen Roel,
Ik had dit ook ( in Zweden!).. ik heb toen ook een gereviseerde gehaald. Met inlevering van oude , betaalde ik toen 150 euro en had 2 jaar garantie !
( was wel met m’n B )21 oktober 2010 om 08:04 #17745628Gruweldegruwel, Garage belde net. Dynamo en accu kapot. Totaalprijs incl. BTW+Arbeid € 695,00
Kan dat niet goedkoper??? Iemand suggesties???
Greetz Roel met een C.
21 oktober 2010 om 08:46 #17745629Dat is een fikse tegenvaller, waarom zo duur?? Is het de arbeid of de onderdelen??
21 oktober 2010 om 08:50 #17745630kan wel kloppen :cry , was ik alles bij elkaar ook kwijt, ik heb toen alleen zelf de accu aangeschaft en geplaatst, maar de dynamo laten plaatsen ( was ook nog eens een ruildynamo).
21 oktober 2010 om 08:58 #17745631voordat je um bij de VOD weg haalt, loop eens langs een goeie Vak garage in de buurt . . . en vraag het daar nog eens.
een revisie dynamo is wat dat betreft net zo goed als een nieuwe.
kijk de VOD smeert je alles NIEUW aan, terwijl dat vaak helemaal niet nodig is.
En of de accu kapot is, die is altijd nog te vervangen mits dat nodig is.
EN dat kan je makkelijk zelf.21 oktober 2010 om 09:12 #17745632De vec is in ieder geval niet bij de vod in onderhoud maar bij de plaatselijke garagist.
Stand van zaken: De standaard dynamo voor de C is hoogstwaarschijnlijk een Denso. Zojuist contact gehad met Auto-Electric in Huizen en zij leveren een hagelnieuwe 140A dynamo voor 300 euries. Vraag me niet hoe het kan maar het is echt zo. Scheelt in ieder geval al zo’n 170 euries t.o.v. de dynamo welke de garage kan leveren. Maar ja, hij geeft ook alleen maar de prijs door die hij er voor moet betalen.
Verder moet er een nieuwe accu in à 120 euries en de hele zooi moet nog ingebouwd worden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Oh by the way: schijnt trouwens zo te zijn dat de Vec C niet echt staat te springen op ruildynamo’s. Schijnen na verloop van tijd veel problemen te kunnen geven op het gebied van motorstoringen. Iemand hier meer van gehoord??
Greetz Roel met een C.
21 oktober 2010 om 09:45 #17745633He balen Roel!
Nu moet ik me UHP4 zeker aan een ander slijten whahahahaha…..
Anyways, toch succes met de oplossing van deze shit. Ik weet hoe het voelt van die tegenvallers….
Sterkte.
Leeric.
21 oktober 2010 om 09:56 #17745634origineel gepost door Edvries
He balen Roel!Nu moet ik me UHP4 zeker aan een ander slijten whahahahaha…..
Anyways, toch succes met de oplossing van deze shit. Ik weet hoe het voelt van die tegenvallers….
Sterkte.
Leeric.
Yupzzz, die UHP4 kan de vriezer in. Balen man, laat ik nou ook nog een CD70 op het oog hebben!!! Denk dat ik maar een grote vriezer koop, kunnen al mijn plannen samen erin!!!!
Greetz Roel met een C.
21 oktober 2010 om 09:57 #17745635Bij mij zit er ook een niet origi dynamo in.
Het enige wat ie aangeeft bij het uitlezen… Dynamoprobleem.
Volgens de vod is het geen probleem,maar heeft de opel liever wel een originele.Onzin dus.
21 oktober 2010 om 12:23 #17745636origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door Edvries
He balen Roel!Nu moet ik me UHP4 zeker aan een ander slijten whahahahaha…..
Anyways, toch succes met de oplossing van deze shit. Ik weet hoe het voelt van die tegenvallers….
Sterkte.
Leeric.
Yupzzz, die UHP4 kan de vriezer in. Balen man, laat ik nou ook nog een CD70 op het oog hebben!!! Denk dat ik maar een grote vriezer koop, kunnen al mijn plannen samen erin!!!!
Greetz Roel met een C.
21 oktober 2010 om 12:45 #17745637http://link.marktplaats.nl/388092702 [/quote]
Leuk hoor Eric, maar ik kan er niet om lachen. Haha, of toch wel. Grapjurk
21 oktober 2010 om 12:52 #17745638Is juist de bedoeling je een beetje te laten lachen. Ik had 2 jaar geleden ineens dat me brandstofpomp ermee kapte, koste me uiteindelijk 1600 euro! dus ik weet een beetje hoe het voelt als die kolere auto weer eens stuk gaat. Ik klop effe af, maar tot heden valt het bij mij mee, alleen de thermostaat heb ik vervangen!
ik bedoelde het niet lullig hoor, you know me!
leeriC
21 oktober 2010 om 14:09 #17745639origineel gepost door Edvries
Is juist de bedoeling je een beetje te laten lachen. Ik had 2 jaar geleden ineens dat me brandstofpomp ermee kapte, koste me uiteindelijk 1600 euro! dus ik weet een beetje hoe het voelt als die kolere auto weer eens stuk gaat. Ik klop effe af, maar tot heden valt het bij mij mee, alleen de thermostaat heb ik vervangen!ik bedoelde het niet lullig hoor, you know me!
leeriC
Sure I know you!!!!!! Geen probleem man, is idd altijd klote zulke reparaties aan je ride. Maar goed, we houden de moed erin.
Greetz Roel met een C.
21 oktober 2010 om 14:55 #17745640tja roel . . . auto rijden kost altijd geld.
en dan heb je nog een 4cil diesel . . . kun je nagaan als je een V6 hebt en je moet alles laten doen.succes iig weer met de reparatie.
En die accu . . . kun je ook gewoon bij brezan iod halen hoor en die kun je makkelijk zelf vervangen (mocht het schelen in de rep kosten)want misschien is die wel helemaal niet kapot.
22 oktober 2010 om 12:53 #17745641Stom zeg, ik had woensdag precies hetzelfde, ook de dynamo die er mee ophield. Flink mogen dokken bij de VOD (350 ex. voor de Dyno:(), maar gelukkig wel meteen de UHP kunnen laten updaten. Nu doet de N97 van de vrouw het ook goed!
22 oktober 2010 om 19:54 #17745642Same here.
Bij de rit naar huis, na de aankoop van onze C1, ook de dynamo defect. Orginele Bosch 120A, diodebrug doorgebrand.
Ik heb er een nieuwe ingezet, kost normaal 195 euro incl.
Merk is een Denso/PSH (staat geen merk op).
Gekocht bij csdb in leeuwarden.Grt Sake
23 oktober 2010 om 07:45 #17745643AnoniemLid sinds:
1 January 1970onlangs ook een nieuw dynamo
in de vec geplaatstwas 165 kwijt voor de dynamo
maar zit wel even werk in voor die weer op z,n plek zit
zit namelijk een motorsteun helemaal omheenwas trouwens een vec b2 met een z1.8xe
695 vind ik wel erg veel trouwens:o
23 oktober 2010 om 11:35 #17745644Ik kocht mijn b1 x16xel van een particulier uit drachten was in november 2008
en er zat een factuur bij van de Opel dealer in drachten van een nieuwe dynamo €589 inkl btw gemonteerd einde augustus top denk je .echter in januari 2009 dynamo overleden altans volgens Anwb ..Wim v6 is op zondag uitgerukt met de hulp combo en een oude corsa dynamo deze hebben we er in gezet tijdelijk opgelost ..wat is nu aan de hand i.p.v zoals de rekening aangeeft een nieuwe delco dynamo met … onderdeel nr en dito prijs €328,00 zit er een sticker op van een revisie bedrijf dus je bent genaait .(opvraag leerd een ruiler kost 130€ )is 200 zo binnen bij die boeven .
na bellen geen enkel respons om dat ondanks de garrantie volgens papier een jaar de auto doorverkocht was.
vind dit erg smerig van zo,n dealer.koop dan net als ik een nieuwe van Huizen elektrick voor €115 en monteer deze zit zelfs 3 jaar garrantie op ps het werk is binnen een uur gedaan dus al met al 589€ voor bij de dealer belazerd te worden is erg duur .
DUS LET OP VRAAG EERST IS OM JE HEEN ,VOOR JE METEEN BIJ DE DEALER AANKLOPT .of het moet ivm garrantie,s zijn .
Bert
23 oktober 2010 om 11:40 #17745645diesels dynamo’s geven natuurlijk wel wat meer stroom natuurlijk en zijn over het algemeen wel duurder als de benzine dynamo’tjes.
24 oktober 2010 om 11:02 #17745646AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik weet zo niet waar bij een x16xel motor
de dynamo zit maar bij een z1,8xe
is het in een uurtje niet /nauwelijks te doen;)maar inderdaad lijkt het nergens naar om mensen zo te belazeren:puke:puke
24 oktober 2010 om 11:09 #17745647X16XEL = gelijk aan de Z18XE..
willem
24 oktober 2010 om 11:40 #17745648dus Wim een uitdaging alu steun los en je kan er goed bij van onder af .
de nieuwe was binnen 3 kwartier omgewisseld in me eentje dus ook bij de z18xe wel even weten hoe en wat ook wij zijn de eeste keer samen aan het klooien geweest.je wilt niet meteen zo,n steun weg halen 3 bouten maar je kan er dan ineens goed bij ,,en dat is dan weer een voordeel .
ging me even om het kosten plaatje mijn reactie ik weet ook dat de dynamo van een diesel duurder kan zijn .
ook ik heb nu i.p.v ??70 amp er 115 amp op zitten voor de zelfde prijs .
dus mijn advies kijk eerst goed om je heen wat de kosten kunnen zijn enorme verschillen kunnen er zijn hoor .
Bert
24 oktober 2010 om 11:51 #17745649AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad van onderaf zal iets makelijker gaan:P
tjah bij de meine hangt ook nog het gasverdeelstuk van de g3 instaltie in die hoeken van onderaf was ff geen makelijke optie;)
24 oktober 2010 om 12:04 #17745650ja dan zit er met de g3 zooi troep wat niet te voorzien is in eff gouw he ..maar normaal is het binnen een uurtje goed te doen .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.