Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2011 om 12:41 #17783569
[rquote=1920206&tid=139395&author=astrahcdti]vectra c heeft altijd standaard charcoal interieur en wat jurgen heeft noemen ze matt chrome [/rquote]
M’n DVD90 dan:P
Vandaag een poging met de ringetjes en de tacho uit te huwelijken:thumbdown Kleintjes passen maar de grote niet:wtf Maar eens bij mijn leverancier vragen waarom die middelste ringen een slag groter zijn dan het origineel. Maar goed, durfde het eerlijk gezegd toch niet aan om ze te plakken. Als ze scheef zitten gaat ik mij daar de komende 10 jaar aan ergeren:mad: Wel de zwarte naaldjes vervangen voor de zilveren en dat krashuis vervangen voor een mooie zonder krassen.Pica bij het praatje
Straks als het wat afgekoeld is ga ik mjn laatste deurpaneel in elkaar zetten:afro Als dat er in zit kan ik mij ricten op de “Nose job” :cool:
Safe driving Jurgen.
25 april 2011 om 13:48 #17783570“nose job” tjonge jonge jij blijft bezig he !
Verveel je je snel of zo ? :Dziet er in ieder geval zeer netjes uit allemaal !
greetz,
25 april 2011 om 14:13 #17783571Hoef je te naalden niet te ‘calibreren’ ?
Dat moest bij de B namenlijk wel !25 april 2011 om 17:18 #17783572[rquote=1920699&tid=139395&author=speaker]Hoef je te naalden niet te ‘calibreren’ ?
Dat moest bij de B namenlijk wel ![/rquote]Ja, de eerste keer dat ik ‘m uit elkaar haalde had ik het gedaan zo als ik op een spaans youtube filmpje zag; Naaldjes op 6 uur zetten en dan er af halen. Bij het op kontact zetten van de motor ging ie zelf calireren lek het, Naaldjes gingen helemaal rond tot ze uit eindelijk op 6 uur uit bleven komen. Heb ze er toen van afgehaald en op de juiste plek gezet, toen op contact, ging ie weer helemaal rond en toen stil op de juiste plek. Dit geldt overigens alleen voor de toeren en snelheids meter. Tweede keer heb ik ze er dus gewoon op de 0 stand afgewipt en weer terug gezet. Proefritje gemaakt met de navi speedo er bij en alles zo als ik verwacht:afro
Vandaag nog ff mijn linker portier in de lijm ezet:afro Morgen er in zetten en dan is dat ook klaar.
Safe driving Jurgen
29 april 2011 om 17:21 #17783573Ik hoorde trouwens van simon dat het nieuwe sportstuur iets kleiner zal zijn als die wat ik nu erin heb zitten,
Is dit vervelend ? en waarom is het eigenlijk kleiner ?greetz,
29 april 2011 om 20:15 #17783574@CORSAGSI wrote:
Ik hoorde trouwens van simon dat het nieuwe sportstuur iets kleiner zal zijn als die wat ik nu erin heb zitten,
Is dit vervelend ? en waarom is het eigenlijk kleiner ?greetz,
Waarom het kleiner is weet ik niet maar het scheelt maar 4 mm en het is dikker en ligt erg lekker in de hand 8)
Karma slaat ook toe……Opel forum een paar dagen uit de lucht en ik heb het volgende:Nieuw gasklep huis
Complete grote beurt laten doen plus distributie en alle vloeistoffen en filters
Waterpomp en koelvloeistof
Zomer bbanden met de velgen er weer onder en een slecht nieuws bericht over mijn subframe…….ROEST! :twisted:Ondertussen ook mijn laatste deurpaneel er in :) Dus op de bodembedekking en kofferbak is mijn interieur klaar. Afgelopen woensdag gelijk 2 zijschermen C2 gescoord in de juiste kleur :afro Nu nog koplampen en dan…All systems GO!
Safe driving Jurgen
29 april 2011 om 22:34 #17783575Goed bezig Jurgen :thumbup
30 april 2011 om 10:13 #17783576Een sportstuur is kleiner, omdat je in de racerij dan een minder grote draai hoeft te maken om een volledige bocht te maken.
Ziet er weer goed uit Jurgen! Ik neem aan dat je de overige beige onderdelen ook nog gaat vervangen…? (gordel en houders etc.)
Persoonlijk had ik de deurpinnen nog laten zakken.1 mei 2011 om 07:28 #17783577@CAlberts wrote:
Een sportstuur is kleiner, omdat je in de racerij dan een minder grote draai hoeft te maken om een volledige bocht te maken.
Ziet er weer goed uit Jurgen! Ik neem aan dat je de overige beige onderdelen ook nog gaat vervangen…? (gordel en houders etc.)
Persoonlijk had ik de deurpinnen nog laten zakken.Thanks JW&Chiel king:
Deurpinnen ga ik vervangen voor chrome Irmschers.
Gordels moet ik idd nog scoren. Houders is wat lastiger, die moet ik dan van de spanner demonteren, heb nog niet uit kunnen zoeken of dat makkelijk kan. Kofferbak komt een rubberen mat in en die zijkantjes doe ik denk ik met textiel spray. Bodembedekking laat ik ff zo. Veel geld en veel werk,Safe driving Jurgen.
1 mei 2011 om 08:25 #17783476Hej Jurgen…
Ik heb nog een complete set liggen.
4 tientjes samen ! :thumbup
19 mei 2011 om 09:46 #17783581Na de grote beurt en een nieuw gasklephuis dacht ik verder te kunnen met mijn nose job….
Niks blijkt minder waar te zijn :swear Als je eenmaal de bodemafdekplaat van je diesel er af haalt, niet aanwezig in die mate bij een benzine, kun je wel eens voor een verrassing komen te staan die je uiteindelijk heel veel geld gaat kosten. Minder leuk in dit verhaal is dat de opel importeur Benelux dit af doet met: “niet aantoonbare oorzaak dus invloed van buiten af en dus geen garantie en geen coulance regeling. Gelukkig is mijn plaatselijke VOD met recht een VOD :thumbup te noemen. Dit verzacht de pijn gelukkig wat maar niet te min weer een duur uitstapje van de huidige koers. Zie de pica’s, de vliegroest is er dan al af :thumbdown Mooie aankoop tip voor als je een diesel zoekt. bodem afdekplaat er af halen en subframe bezichtigen op roest.
Safe driving Jurgen
19 mei 2011 om 10:12 #17783582Holy shhhhh……
En nu? subframe vervangen of…..
Zal idd duur grapje zijnSterkte Jurgen
19 mei 2011 om 10:58 #17783583@Marcel28 wrote:
Holy shhhhh……
En nu? subframe vervangen of…..
Zal idd duur grapje zijnSterkte Jurgen
Subframe en stabi op de sloop halen uit een jonge Vec.
Frictiestangetjes nieuw en op naar de volgende ronde….. Hoop alleen nu wel efkes klaar te zijn met reparaties opdat ik weer kan modden :afroSafe driving Jurgen
19 mei 2011 om 11:36 #17783584Pfff das ff schrikken!
Hoe staat het trouwens met je C1 > C2 conversie? (pica’s, pica’s, pica’s….:D)
19 mei 2011 om 11:40 #17783585Volgens mij hebben ze bijna allemaal die roest op die plek, de astra h met volledige afdekplaat heeft er last van.
Maar is het ook echt rot die balk?
19 mei 2011 om 19:36 #17783587Zo op de foto’s te zien is het al een flinke laag ECHTE roest.
Willem
19 mei 2011 om 19:46 #17783588Dat is toch eigenlijk te zot voor worden?
Ik wil de vectra rijders niet afkraken of beledigen,maar als je af en toe hoort hoeveel problemen er zijn met de C’s,qua kwaaltjes ook en je ziet dit dan vraag je je toch af of de kwaliteit van opel erg achteruit gaat??
Dit mag toch niet anno 2000?
19 mei 2011 om 19:50 #177835892000??? dat was nog de goeie ouwe B tijd…. :jerry
2004 komt eerder.
ik moet zeggen ik heb mijn Subframe al aardig kaal ge-asfalt-schaaft :jerry maar deze roest eigenlijk niet echt harder erdoor, zit niet eens echt oppervlakte roest op, auto uit jan 1996 – 204.000km – geen diesel.
Willem
19 mei 2011 om 19:59 #17783590@wim-v6 wrote:
Zo op de foto’s te zien is het al een flinke laag ECHTE roest. Willem
Yups, vliegroest is er al afgebikt :shock: En het moet vervangen worden, komt zo niet door de keuring heen. n met drie koters op de achterbank en een pracht van een vrouw naast me gaat ik er niet op wachten tot m’n blok op de bak komt te liggen of iets dergelijks. Het zit ‘m in de isolatie afdekplaat aan de onderkant. Daar blijft vocht in staan en dan gaat ie uiteindelijk rotten. Maar de importeur ziet het niet zo, ja wel bij de Zafira A en Astra G geloof ik. Hebben ze ruim 133000 teruggehaald voor inspectie.
@CAlberts wrote:
Pfff das ff schrikken!
Hoe staat het trouwens met je C1 > C2 conversie? (pica’s, pica’s, pica’s….:D)
Pica’s van de nose job…wrijf het maar in. Ik had al klaar willen zijn maar heb dus net mijn zuurverdiende geld weggebracht naar de vod voor een gasklephuis en een distributie rondje etc. En dan nu een subframe vervangen…… Heb op de koplampen en de grill afdekking (chrome lijstje) alles in huis. Wordt waarschijnlijk sptember :( Goede originele koplampen zijn duur :vertag Maar als dit achter de rug is vat ik weer moed :afro Pica’s volgen vanzelf.
Safe driving Jurgen
20 mei 2011 om 05:07 #17783591Met anno 2000 bedoel ik de de tijd van nu ;)
20 mei 2011 om 17:44 #17783592@RonaldH wrote:
Met anno 2000 bedoel ik de de tijd van nu ;)
eigenlijk he, zijn onze opeltjes qua roest zeer goede auto’s (op een Subframepje na hier en daar.
Ga eens kijken naar Mercedessen van dezelfde bouwjaren, die zijn dan vaak net zo krokant als een toendertijd 10jaar oud kadettje, en dan heb ik het niet over een C klassetje, maar ook over Dikke S klasses die nieuw dik 100.000 euro hebben gekost.
Mijn baas zijn S400 CDI van 4 jaar oud was FLINK rotter toen dan mijn toen 10 jaar oude Vectra.
en de nieuwe bedrijfswagens van Mercedes Benz zijn helemaal schandalig.
ik werk veel samen met een bedrijf uit zoetermeer, welke langzaam zijn oude type sprinters heeft vervangen voor nieuwe (10 bussen).
de eerste en 2e lichting van hun nieuwe bussen is nu na 2 a 3 jaar rotter als de 8 tot 10 jaar oude bussen die ervoor zijn weggegaan, gewoon schandalig.
dan kan ik ook nog even over Ford beginnen als je wil……….
9 juni 2011 om 18:10 #17783594@jraaf wrote:
Vandaag een poging met de ringetjes en de tacho uit te huwelijken:thumbdown Kleintjes passen maar de grote niet:wtf Maar eens bij mijn leverancier vragen waarom die middelste ringen een slag groter zijn dan het origineel. Maar goed, durfde het eerlijk gezegd toch niet aan om ze te plakken. Als ze scheef zitten gaat ik mij daar de komende 10 jaar aan ergeren:mad: Wel de zwarte naaldjes vervangen voor de zilveren en dat krashuis vervangen voor een mooie zonder krassen.
Pica bij het praatje
Safe driving Jurgen.Right! Back on track!
Subframe en frictie stangen vervangen, dus die broodnodige detour is achter de rug.
Vandaag m’n C2 koplampen in de bestelling gezet, mooie zwarte en prompt kreeg ik mijn nieuwe tacho plus ringetjes binnen :jerry :jerry
Goed werk naar mijn idee. Van het weekend de boel maar weer eens op de keukentafel leggen en kijken of het daadwerkelijk past. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit. Als allemaal past heb ik een tacho plaat en ringetjes set in de aanbieding voor wie er interesse heeft. Tacho is voor een diesel, de ringetjes passen alleen op het 9.3 model en niet op het 10 model. Het is dus geen set.Pice bij het praatje
Safe driving Jurgen
9 juni 2011 om 18:24 #17783595Beter Jurgen !! :thumbup
10 juni 2011 om 07:11 #17783596Ziet er goed uit!
Erwin
10 juni 2011 om 18:24 #17783597Wat een paar ringen kunnen doen.
Oogt veel beter. :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.