Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2015 om 19:21 #17784962
Mooie pix raafie.
Vooral die met 2 stoompijpen op de vec.. (bruut) :thumb14 mei 2015 om 19:28 #17784963@speaker wrote:
Mooie pix raafie.
Vooral die met 2 stoompijpen op de vec.. (bruut) :thumb:puke SMOKING!!!
Ga je misen zondag Peet :cry
Groet jraaf
14 mei 2015 om 19:37 #17784964Jeetje man wat een dikke bak. En wat een hoop uurtjes heb je er volgens mij inzitten. Complimenten hoor.
5 juni 2015 om 07:27 #17784966@SvEnergy wrote:
Jeetje man wat een dikke bak. En wat een hoop uurtjes heb je er volgens mij inzitten. Complimenten hoor.
Thanks king: Ben al ruim 7 jaar bezig met modden en laten modden :afro
Nieuwe update:EGT meter werkend er in met de hulp van Pieter en Jan KCP, mannuh, dank voor de goede zorgen :thumb
Daarnaast had ik ten tijde van de meet al een slecht starten de Vec. Ik beschuldigde de startmotor maar gelukkig was het enkel de acuu. Nieuwe er in en we kunnen er weer 5 jaar mee vooruit.Pica van de EGT meter welke we binnekort gaan testen in combinatie met de fijnafstemming van de KCP stage 4 tuning. Verwacht ‘m ergens te kunnen aftoppen op 240 PK en 480 a 500 NM Met een vroeg opspoelen van de T :angel
Voor de afwerking heb ik volgende gefabriceerd. Echter moet er nog een derde bij. Zodoende is een maatje van mij nu met z’n 3-D cad programma en printer in de weer :agent Ben benieuwd naar het resultaat straks.
Koplampen vorderen ook maar wel heel langzaam……..
Groet jraaf
5 juni 2015 om 12:20 #17784967Goed bezig!!
5 juni 2015 om 14:52 #17784968Lekker bezig zeg ik !! :thumb
5 juni 2015 om 17:15 #17784969Lekker bezig Jraaf!!! :thumb
5 juni 2015 om 19:16 #17784970Ach het houd je bezig hè
Zonder dollen weer lekker bezig Raaf6 juni 2015 om 08:02 #17784971WaT doet zo’n ding?
6 juni 2015 om 09:18 #17784972@Wess1988 wrote:
WaT doet zo’n ding?
Deze sensor zit kort op de turbo in het uitlaatspruitstuk geplaatst en meet de Exhaust Gas Temperture. Zo zie je wat de temperatuur van je turbo wordt. Daar deze een max te verwerken temp heeft kun je goed afstemmen of je de T nog wat druk kunt bijgeven of dat ze wat minder druk moet hebben. Oftewel; fine tuning om het onderste uit de kan te halen binnen de veiligheids marge van de turbo.
Er komt ook nog een olie temp meter naast om te bepalen of we een extra oliekoeler gaan monteren en dan aftoppen met een water/methanol injectie systeem.
Groet jraaf
6 juni 2015 om 09:19 #17784973Ooow gaaf! Gaat er secuur aan toe dus :)
6 juni 2015 om 10:04 #17784974Tijd voor methanol jurgen
7 juni 2015 om 13:15 #17784975Gister en vandaag toch weer start problemen
Verdenk de pin van de startmotor dat ie blijft hangen.Woensdag langs bij KCP voor een diagnose en startmotor.
Pak gelijk de zomerbeurt mee;1 Krukaskeerring distrikant, bakkant reeds gedaan in mei.
2 olie + filter
3 RemolieGroet jraaf
7 juni 2015 om 13:52 #17784976Tja raafie .. ik weet wel wat het is.
Dit is een gevalletje jaloersie (van de startmotor dan he)
Alles krijgt aandacht of wordt vernieuwd … behalve hij ! Hij wil ook wel eens getuned worden en jou horen zeggen; “moet je nou eens horen .. binnen 1 seconde maakt ie 100 omwentelingen en krijgt de motor moeiteloos aan”.
Maar helaas…
(En negatieve aandacht is ook aandacht he !! ) :sleeping8 juni 2015 om 12:25 #17784977Wat een geweldige updates. :thumb :thumbup
8 juni 2015 om 13:32 #17784978ik ben zelf ook al een tijdje aan het oriënteren op het gebied van w/m injectie.
Heb jij al enig idee wat voor systeem het word?8 juni 2015 om 18:38 #17784979@speaker wrote:
Tja raafie .. ik weet wel wat het is.
Dit is een gevalletje jaloersie (van de startmotor dan he)
Alles krijgt aandacht of wordt vernieuwd … behalve hij ! Hij wil ook wel eens getuned worden en jou horen zeggen; “moet je nou eens horen .. binnen 1 seconde maakt ie 100 omwentelingen en krijgt de motor moeiteloos aan”.
Maar helaas…
(En negatieve aandacht is ook aandacht he !! ) :sleepingNet wat je zegt Peet.
Komt nu een aangepaste versie in die het vliegwiel wel aan kan :jerryWordt een KCP set met enkele nozzle aangestuurd door de 5V out van m’n 4bar Auber T-druk meter :angel
Groet jraaf
10 juni 2015 om 11:37 #17784980Zo we rijden weer :agent
Gelijk een nieuwe startmotor/Oliebeurt en luchtfilter.Met de PC er op en de EGT meter in het oog al rijdend een fijnafstelling.
Binnekort maar weer eens naar een dynobank :angelOp naar de volgende mod:
Bletje voor de T-/olietemp en egt meter en de olie temp meter nog aansluiten.Groet jraaf
10 juni 2015 om 11:47 #17784981Goed bezig. Is er al meer uitzicht op een bank bij kcp? Ik ga volgende week zaterdag voor de draagarmen + rubbers en fijn afstellen van de ast set.
10 juni 2015 om 12:07 #17784982Lekker Jurgen.
Start meteen een stuk beter !Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
10 juni 2015 om 12:24 #17784983Weer lekker bezig Jurgen :wub
Benieuwd naar je waarden nu11 juni 2015 om 14:06 #17784984BADABING BADABOEM!!
Vauxhall F40 gearbox Quaife ATB Helical LSD Differential
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Iets om naar uit te kijken.
Groet jraaf11 juni 2015 om 17:26 #17784985Lekker en nu maar wachten tot sinterklaas komt :jerry
11 juni 2015 om 17:46 #17784986@jraaf wrote:
BADABING BADABOEM!!
Vauxhall F40 gearbox Quaife ATB Helical LSD Differential
:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Iets om naar uit te kijken.
Groet jraafSuper mod ik ga volgende week eens even informeren voor een versterkte koppelomvormer. Maar een lsd staat zeker nog op de to do lijst
11 juni 2015 om 18:02 #17784987Is maar GBP615,- … :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.