Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2014 om 15:14 #17784686
Zo, een drukke dag geweest :agent
Euvel van de halo ontdekt: Los kontactje. Met m’n vinger er in vrotten en hij ging aan. Moet dan helaas dan wel weer de bumper monteren :vertag Dat ding valt er al bijna af als je er naar kijkt :puke Maar goed de koplamp moet er uit anders kom je er echt niet bij. Ballasten wel mooi onder mijn filterbak vast gezet.
Verder mijn telematiek een beetje gesloopt voor de metertjes, wordt wel wat. Na mijn bezoek aan Peet gister de kofferbak in de STP gezet. En ben begonnen met de bekleding. Had een STP start pakket gekocht om eens te kijken wat dat brengt. Kofferbak had ik net niet genoeg maar lijkt mij goed genoeg en de de achterklepbekleding ook wat schuim op gekwakt die in de stp starter kit zat. Kortom, meerdere dingen onderhanden. Het wordt een mooie zomer :wub
Pica’s van de dag:
Oja en dan kijk je natuurlijk ff je reserve wiel na zo vlak voor de zomer. En wat schets mijn verbazing, of eigenlijk niet :puke IK KOOP NOOIT MEER EEN B MERK BAND :vertag
Deze band heeft vorige zomer nog geen 10K onder mijn vectra gezeten. Hij is van eind 2011, hij heeft dus gewoon last van een dwarslaesie!
Last but not least nog een en afspraak gemaakt met KCP voor een vette ………mod…..
Groet jraaf
6 juli 2014 om 15:31 #17784687AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kikke hoor… Maar waarom bekleed jij je kofferbak met dat STP spul dan?
6 juli 2014 om 16:51 #17784688Goed bezig Jraaf , :thumb KCP nog meer PK’s ? :hmmz
6 juli 2014 om 17:17 #17784689@pixels66 wrote:
Kikke hoor… Maar waarom bekleed jij je kofferbak met dat STP spul dan?
Geluiddemping, resonantie tegen gaan, minder rij geluid en straks een rete strak geluid als me subwoofer er in licht. king: Heb mijn voor portieren ook al gedaan. Nu nog de achter portieren, bodem voor en achter, dasbord, middentunnel en dak/hemel :afro
@ Dennis, yeah! Stage 3/4 in één king:
Groet jraaf
6 juli 2014 om 17:31 #17784690AnoniemLid sinds:
1 January 1970omg :???: nog meer power :wtf :jerry ben benieuwd :D
gaat de goede kant op met de Vec :thumb
geluids demping :thumb ga ik ook een keer mee bezig6 juli 2014 om 17:41 #17784691AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik wil mijn deuren ook dempen.. Volgens mij dus een kwestie van gewoon de binnenkant van het plaatwerk beplakken? En waar is dit spullie te halen?
Verder is die wagen wel echt dik zeg!
6 juli 2014 om 18:09 #17784692@pixels66 wrote:
Ik wil mijn deuren ook dempen.. Volgens mij dus een kwestie van gewoon de binnenkant van het plaatwerk beplakken? En waar is dit spullie te halen?
Verder is die wagen wel echt dik zeg!
In principe werkt ‘t zo ja.
Heb nu vibraflex op de portieren en stp in de kofferbak.Ik vind vibraflex beter verwerkbaar. Het heeft geen aluminium laag en is daardoor met warmte flexibeler. Het is ook goedkoper en er zit meer in 1 verpakking.
Vibraflex koop je bij Merford in de online shop.
Je hebt ook dynamat, duurste die ik kon vinden. Maar ik ben snel tevreden :afroGa niet meedoen aan een ’emma’ wedstrijd. :angel
Gewoon meer comfort door minder gerammel en rijgeluiden.
En je standaard speakers klinken aanzienlijk beter.Groet jraaf
6 juli 2014 om 18:39 #17784693@jraaf wrote:
@pixels66 wrote:
Kikke hoor… Maar waarom bekleed jij je kofferbak met dat STP spul dan?
Geluiddemping, resonantie tegen gaan, minder rij geluid en straks een rete strak geluid als me subwoofer er in licht. king: Heb mijn voor portieren ook al gedaan. Nu nog de achter portieren, bodem voor en achter, dasbord, middentunnel en dak/hemel :afro
@ Dennis, yeah! Stage 3/4 in één king:
Groet jraaf
Top Jraaf, motor tunning staat bij mij ook nog op het verlanglijstje!
Groeten Jurgen,
6 juli 2014 om 19:58 #17784694Ben benieuwd naar het resultaat van dat stp spul.
En meer vermogen mag ook wel als je zo veel kilo’s aan demping er in plakt. :P
7 juli 2014 om 09:10 #17784695@yzf1kr wrote:
Ben benieuwd naar het resultaat van dat stp spul.
En meer vermogen mag ook wel als je zo veel kilo’s aan demping er in plakt. :P
Als ik de hele auto heb gedaan om en na bij de 15 kilo……
Dat ga ik niet merken….. Denk ik :hmmzGroet jraaf
7 juli 2014 om 09:19 #17784696Hele mooi updates. :thumb
7 juli 2014 om 12:41 #17784697@jraaf wrote:
Als ik de hele auto heb gedaan om en na bij de 15 kilo……
Ik denk dat je dat iets te laag inschat. Ik denk als je de hele vloer van voor tot achter doet, en alle 4 de deuren.
Dan kom je op ca 30kg uit.
(Er van uit gaande dat dat massa van stp spul 4kg/m² is, en vibraflex ca 3kg/m²)
Dan ga ik er ook van uit dat je niets doet aan je dak en achterklep.Maar goed, 30kg op 1500kg is ook maar 2%, dus echt merkbaar zal het niet zijn.
7 juli 2014 om 14:18 #17784698@yzf1kr wrote:
@jraaf wrote:
Als ik de hele auto heb gedaan om en na bij de 15 kilo……
Ik denk dat je dat iets te laag inschat. Ik denk als je de hele vloer van voor tot achter doet, en alle 4 de deuren.
Dan kom je op ca 30kg uit.
(Er van uit gaande dat dat massa van stp spul 4kg/m² is, en vibraflex ca 3kg/m²)
Dan ga ik er ook van uit dat je niets doet aan je dak en achterklep.Maar goed, 30kg op 1500kg is ook maar 2%, dus echt merkbaar zal het niet zijn.
Het stelt idd niks voor en de achterklep en dak doe ik wel maar daar komt Silent coat 35 in Dat weegt bijna niks :afro
Overigens is de Vibraflex die ik gebruik slechts 2 Kg per vierkante meterGroet jraaf
7 juli 2014 om 16:58 #17784699De te verwachte mod :sleeping Thanks Peet :thumb
Eerst een flinke ‘ Mothers’ schrobbeurt
Op naar nog meer zwart.
Groet jraaf7 juli 2014 om 17:05 #17784700AnoniemLid sinds:
1 January 1970Back in black :afro
mooie oplossing voor het reservewiel :thumb niks geen thuiskomer7 juli 2014 om 18:00 #17784701Ziet er netjes uit Jurgen !! :thumb
7 juli 2014 om 18:28 #17784702productieve dagen Jurgen!!
7 juli 2014 om 18:59 #17784703waarom heb je dat gat bij je reserve wiel zitten dan?
7 juli 2014 om 20:03 #17784704Anders past hij niet! :jerry
8 juli 2014 om 07:16 #17784705Omdat standaard er alleen maar ruimte is voor een thuiskomer en die is kleiner en vooral minder breed (hoog). Daarom heeft hij er een verhoging in gemaakt zodat een volwaardig band erin past. Zou ik ook zeker gedaan hebben met zo’n geweldig dikke Vectra OPC. :thumb :thumb Ziet er netjes uit.
8 juli 2014 om 08:49 #17784706@Dolby wrote:
Omdat standaard er alleen maar ruimte is voor een thuiskomer en die is kleiner en vooral minder breed (hoog). Daarom heeft hij er een verhoging in gemaakt zodat een volwaardig band erin past. Zou ik ook zeker gedaan hebben met zo’n geweldig dikke Vectra OPC. :thumb :thumb Ziet er netjes uit.
Wel geen opc maar een dikke maar echt dikke diesel! Wat een pracht vec!
Sent from my iPhone using Tapatalk
8 juli 2014 om 10:14 #17784707AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als hij weer eens langs kcp is geweest vliegt deze diesel de echte opc om de oren :jerry
ik mag graag onderweg luisteren naar bnr hebben ze het programma de nationale autoshow. Hadden het afgelopen week over de nieuwste Passat :hmmz met een 2 liter turbo diesel met 240 pk wat bijzonder is aangezien die verder “nog” nergens anders geleverd word.
:jerry kennen hun de Z1.9DTH nog niet die onderhanden word genomen door KCP :vertag :jerry14 juli 2014 om 21:21 #17784708Netjes jurgen, hij wordt beter en beter :D
15 juli 2014 om 09:20 #17784709Geweldig. :thumb
19 juli 2014 om 13:18 #17784710Gisteren een groot onderhoud:
Vorige week KCP een proefrit laten maken omdat ik dacht dat mijn DMF weer eens aan de beurt was.
Na een gedegen testrit werd toch de Turbo als schuldige aangewezen van het bij geluid :hmmz Ik dacht nog, ding zit er pas 50K onder, zal toch niet zo zijn. Maar aangezien ik blind vertrouw op de kennis en kunde van KCP toch maar in overleg gegaan voor een upgrade. Had ik zo ie zo op mijn verlanglijst staan :afroNa een warme, warme dag zeer blij met het resultaat en wat blijkt, turbo was idd goed op weg om naar de filistijnen te gaan :hmmz Ga hier geen garantie op claimen bij mijn dealer, gezien het feit dat ze gechipt is :angel
Enfin, nieuwe hybride stage 2 Turbo er op en een nieuwe downpipe zonder kat van KCP. Daarna een oliebeurt en nieuw luchtfilter. MAP van Pieter uit ‘ Ozzz’ (240 PK en 460NM) er over heen en gaan met die ‘ boot’ WHOAHA!!!! Wat een trekkracht vanaf 1900 touren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Voorts heeft de set up nog wat ‘ slack’ want hij ligt tegen een stage 5 aan. Dien dan alleen een extra oliekoeler te installeren. Dan zou ie door kunnen naar 250 PK en 500 NM
Pica’s van de verschillende turbo’s.
Oude turbo met mooi gekarteld (verneukte) internals.
Nieuwe downpipe er naast. Exemplaar zonder kat
Nieuwe turbo.
Groet jraaf
Verder prima rustig te rijden. Ik ben weer helemaal in mijn nopjes, thanks kcp :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.