Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2014 om 20:11 #17784336
Hallo Jraaf,
ik heb er één met sportknop. Is dat zo speciaal dan? Heb de Cosmo uitvoering en die komt niet zo veel voor blijkbaar.
27 januari 2014 om 20:48 #17784337@nvoosten wrote:
Hallo Jraaf,
ik heb er één met sportknop. Is dat zo speciaal dan? Heb de Cosmo uitvoering en die komt niet zo veel voor blijkbaar.
Een blauwe sw toevallig? :jerry Die optie is in NL niet zo een populaire keuze geweest.
Maar je zou dan ook IDS/CDC moeten hebben. Dat zijn adaptieve schokbrekers.Wat gebeurt er met je vec als je de sportknop aan zet?
Naast een feller gas response worden je schokbrekers ook straffer.Groet jraaf
27 januari 2014 om 22:50 #17784338Ja, staat te koop op MP. Ik rij altijd met sportknop aan. Veel meer power. Heb de Vectra ook laten tunen en luchtfilter vervangen. Een wereld van verschil: bijna 400Nm bij 2000 toeren.
28 januari 2014 om 14:26 #17784339@nvoosten wrote:
Ja, staat te koop op MP. Ik rij altijd met sportknop aan. Veel meer power. Heb de Vectra ook laten tunen en luchtfilter vervangen. Een wereld van verschil: bijna 400Nm bij 2000 toeren.
Kijk king: je hebt een PM.
Groet jraaf
28 januari 2014 om 15:29 #17784340Is echt wel een wereld van verschil met die sportknop ingeduwd. Op de snelweg is het prettiger met die knop uit. Geeft wel een gevoel van luxe dat je kan kiezen.
@nvoosten je moet 400Nm hebben tussen de 2000 en de 4500 toeren :P28 januari 2014 om 17:03 #1778434128 januari 2014 om 17:18 #1778434228 januari 2014 om 17:36 #17784343Wordt meer iets in de trant van:
Zonder sportknop 420 NM met 200 PK als standaard.
500 NM met 240 PK met sportknop.Kan ik er in de vakantie met de wagen er achter of op een familie uitje ook nog rustig mee rijden :puke
Whoeha!!!! :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf
28 januari 2014 om 17:40 #17784344@jraaf wrote:
Wordt meer iets in de trant van:
Zonder sportknop 420 NM met 200 PK als standaard.
500 NM met 240 PK met sportknop.Kan ik er in de vakantie met de wagen er achter of op een familie uitje ook nog rustig mee rijden :puke
Whoeha!!!! :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf
Ja dat zie ik wel gebeuren :jerry
28 januari 2014 om 21:54 #17784345@jraaf wrote:
Wordt meer iets in de trant van:
Zonder sportknop 420 NM met 200 PK als standaard.
500 NM met 240 PK met sportknop.Kan ik er in de vakantie met de wagen er achter of op een familie uitje ook nog rustig mee rijden :puke
Whoeha!!!! :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf
Kijk dat zijn waardes waar je mee van huis kunt gaan :thumb
29 januari 2014 om 19:51 #17784346dikke cijfers Jraaf!
Zo’n sportknop is idd wel lekker om te hebben hoor ;)
30 januari 2014 om 18:43 #17784347Om de sportknop mod te realiseren op mijn vec C1 uit 2004, halfcan :vertag aardig wat nodig en veel uitzoek werk.
Met de hulp van mijn vod en anderen begint het al aardig vorm te krijgen :afroHeb nu een sportknop, klik klak :afro
Heb een CDC module, wiring diagram uit TIS, bijna klik klak :angel
Heb net een ECU per post uit Engeland binnen gekregen, dit vereist wat extreme programming van mijn vrienden uit Oisterwijk :thumb
Laatste hardware uitdaging is nu om een juiste BCM te verkrijgen. Mijne heeft IDENT EG en ik heb CS nodig :swear . Als ik deze op ebay kan vinden is het ook nog maar de vraag of ze compatible is met mijn vec uit 2004. Dit gezien het feit dat ze pas met fullcan van af 2005 mee begonnen zijn bij OPEL.
Voorts vandaag contact gehad over mijn AST mod. Productie is in gang. Veerpootlagers dienen echter nog uitgerold te worden. Heb toch goede hoop dat we binnekort het fantastische rijgedrag mee gaan maken :jerry Als dan de sterren goed staan kunnen we in combi met de sportknop en een nieuwe interkoeler en radiateur met de remaps gaan goochelen :mrgreen:
Oja en niet te vergeten mijn lampies OPC achterbank en OPC versnellingspook te plaatsen…. Damn ‘t wordt druk.
Groet jraaf
30 januari 2014 om 18:49 #17784348:wors Hulde weer Raaf word weer een vette mod
30 januari 2014 om 19:10 #17784349Goed bezig weer, je hebt er aardig wat speurwerk op zitten zie ik al. HULDE :thumb
30 januari 2014 om 20:20 #17784350petje af hoor!!
31 januari 2014 om 04:24 #17784351AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een gewaagde mod :???: :thumb Succes man :thumbup :thumbup :thumbup :D
31 januari 2014 om 06:22 #17784352:wors wat een uitdaging weer Jraaf, succes. :wors
31 januari 2014 om 07:13 #17784353Wat ontzettend gaaf als je dit allemaal voor elkaar krijgt, nu al petje af hoor.
Mijn ECU is trouwens van Denso en niet van Bosch, misschien dat je daar wat aan hebt.
31 januari 2014 om 12:37 #17784354@jraaf wrote:
Om de sportknop mod te realiseren op mijn vec C1 uit 2004, halfcan :vertag aardig wat nodig en veel uitzoek werk.
Met de hulp van mijn vod en anderen begint het al aardig vorm te krijgen :afroHeb nu een sportknop, klik klak :afro
Heb een CDC module, wiring diagram uit TIS, bijna klik klak :angel
Heb net een ECU per post uit Engeland binnen gekregen, dit vereist wat extreme programming van mijn vrienden uit Oisterwijk :thumb
Laatste hardware uitdaging is nu om een juiste BCM te verkrijgen. Mijne heeft IDENT EG en ik heb CS nodig :swear . Als ik deze op ebay kan vinden is het ook nog maar de vraag of ze compatible is met mijn vec uit 2004. Dit gezien het feit dat ze pas met fullcan van af 2005 mee begonnen zijn bij OPEL.
Voorts vandaag contact gehad over mijn AST mod. Productie is in gang. Veerpootlagers dienen echter nog uitgerold te worden. Heb toch goede hoop dat we binnekort het fantastische rijgedrag mee gaan maken :jerry Als dan de sterren goed staan kunnen we in combi met de sportknop en een nieuwe interkoeler en radiateur met de remaps gaan goochelen :mrgreen:
Oja en niet te vergeten mijn lampies OPC achterbank en OPC versnellingspook te plaatsen…. Damn ‘t wordt druk.
Groet jraaf
Wist niet dat AST uit Valkenswaard iets voor opel maakte weet je ook al prijzen en wat heb je eigenlijk besteld ?
31 januari 2014 om 20:25 #17784355@Punch wrote:
Wist niet dat AST uit Valkenswaard iets voor opel maakte weet je ook al prijzen en wat heb je eigenlijk besteld ?
KCPerformance uit Oisterwijk heeft in samenwerking met AST een schroefset in ontwikkeling voor de Saab 93. Hier is nu mijn vectra aan toegevoegd aangezien ze een zelfde platvorm delen. Ik heb een complete schroefset (schokbrekers/veren/veerpootlagers) in bestelling. als je geinteresserd bent in een serieuze onderstel aanpassing doe je er goed aan om KCP eens te bellen.
Mijn vec hebben ze nu ook voor en achter helemaal uitgerust met whiteline en Febi Bilstein bussen. Een wereld van verschil in wegligging. Spit anders mijn topic maar eens door voor wat commentaar en pica’s.
Groet jraaf
31 januari 2014 om 20:32 #17784356@DG80 wrote:
Wat ontzettend gaaf als je dit allemaal voor elkaar krijgt, nu al petje af hoor.
Mijn ECU is trouwens van Denso en niet van Bosch, misschien dat je daar wat aan hebt.
Thanks :thumb
De uitdaging zit gek genoeg niet in de ECU ook al wordt dat geen ‘appelte eitje’ :afro
‘T zit ‘m in de BCM, juiste type en verschillende aansluitingen naar high en low can.Groet jraaf
8 februari 2014 om 13:20 #17784357Vandaag verder gegaan met de koplampmod.
In principe zijn ze nu klaar. De xenon en halo ringen werken. Moet nu alleen nog 2 connectoren hebben welke ik dan tussen de selenoids moet solderen voor de werking van low naar high beam. BI Xenon met andere woorden :afro Ik weet overigens nu al dat ik een 2de versie ga maken. Ben al weer wat verder in het denk en oplossing proces.Hopelijk binnen enkele weken een daggie vrij om de hele voorpartij er eens af te schroeven. Dan koplampen plaatsen en gelijk ook de mistpit upgrade :angel
Ready for take off :puke
Groet jraaf
8 februari 2014 om 15:15 #17784358Mooi man, ben benieuwd naar de pics als alles erin zit. Netjes raafie, netjes :thumb
8 februari 2014 om 15:21 #17784359Gruwelijk.
Is het makkelijk om de koplampen om te wisselen voor Angel Eyes?
Ben het ook van plan in mijn c1, vroeg me af of het plug and play is?8 februari 2014 om 16:54 #17784360:jerry :jerry :jerry Erg goed bezig :thumb :thumb :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.