Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2013 om 18:46 #17784136AnoniemLid sinds:
1 January 1970De puntjes op de I :thumb :D
2 september 2013 om 12:54 #17784137king: Beter een pietlut dan een nietsnut
:thumb2 september 2013 om 12:59 #17784138It’s all in the details :thumb
22 september 2013 om 14:19 #17784139Dit weekend maar eens de spullen bij elkaar geraapt en in de DHZ garage om de hoek aan de slag gegaan.
Punt 1, irritant getril bij 1500 a 1700 toeren van uit de motor ruimte oplossen.
De boosdoener was het DBilas cold air intake. Om deze te demonteren moest de bumper er af maar dat was ik toch al van plan voor het verwisselen van de spatschermen van C1 type naar C2 type. Heb dat ding helemaal ingetaped en teruggepaatst en de buis iets verlegd.Resultaat OPGELOST :jerry
Punt 2, irritant getril in het rechter portier verhelpen.
De boosdoener is het metalen tussenschot aan welke het elektrieke raam mechanisme is gestanst. Deze beweegt enigzins naar binnen en naar buiten bij het openen/sluiten van het raam. Verder niks los of zo maar dus de oplossing gezocht in een complete demping van de deur. Heb 3 stukken aan de binnekant geplaatst en de hele binnekant afgedekt.Resultaat OPGELOST :jerry
Nieuwe spatschermen en Bumper terug geplaatst. Bumper is nu met minder schroeven en gemakkelijker te monteren. Ben echter nog steeds niet tevreden over de pasvorm. Blijf op de bestuurders kant onder de koplamp een kier overhouden :vertag Volgende ronde, nieuwe kansen.
Ook nog ff een H7 Lens gepast in de mistunit en dat past king: Die koplamp en mistlamp mod binnekort maar weer eens oppakken.
Voorts nog een kapotte achterwisser vervangen. Grappig verschil tussen oud en nieuw.
Groet jraaf
22 september 2013 om 14:33 #17784140AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig geweest Jraaf :D
Getril en gerammel word niemand happy van :swear :thumb22 september 2013 om 16:11 #17784141:agent netjes hoogst irritant gerammel
Gelukkig nu opgelost22 september 2013 om 19:35 #17784142Goed bezig hoor, heb je de binnenkant van de deuren ook met vibraflex gedemt, of kom je daar lastig bij?
groetjes
23 september 2013 om 07:21 #17784143@lucas1975 wrote:
Goed bezig hoor, heb je de binnenkant van de deuren ook met vibraflex gedemt, of kom je daar lastig bij?
groetjes
Ja daar is prima bij te komen. Op de 5de foto in mijn post hier boven kan je het speaker stuk zien zitten.
Ik heb achter de speaker een stuk van 20 bij 20 zitten en bij de deurklink en daar onder 2 x een stuk van 25 bij 15. Zit dus niet helemaal vol maar wel op de punten die er toe doen.Groet jraaf
23 september 2013 om 09:01 #17784144@jraaf wrote:
Zo,
Voorts de wervelkleppen er uit laten halen en het hele inlaat traject schoon geblazen
Gasklephuis modificatie, schoon en zonder vlinderklep. Extra uitlaat nippel voor de T-druk meter.[/Groet jraaf
ik ben van plan binnenkort ook alle milieu-regel onderdelen weg te halen. heb jij nou ook de vlinderklep helemaal weg laten halen? of alleen schoon gemaakt?
geeft de klep ook veel problemen bij deze motoren, of is dit puur gedaan voor de lucht doorstroom?
23 september 2013 om 13:33 #17784145[quote=”nick1987
ik ben van plan binnenkort ook alle milieu-regel onderdelen weg te halen. heb jij nou ook de vlinderklep helemaal weg laten halen? of alleen schoon gemaakt?
geeft de klep ook veel problemen bij deze motoren, of is dit puur gedaan voor de lucht doorstroom?[/quote]Ik heb ‘m laten verwijderen om dat ie om de 2 jaar helemaal dicht koekte en uitendelijk kapot ging.
Groet jraaf29 september 2013 om 15:47 #17784146Vandaag mijn linkerportier onder handen genomen king:
Dat Vibraflex werkt echt super. Makkelijk aan te brengen en gelijk resultaat. Echt top en dat voor maar € 23,00 per vierkante meter. Daar heb ik dus 2 deuren mee gedaan. Da’s een fractie van die Dynamat van de ‘Foose’. :vertagPaar pica’ met het verloop:
Volgende week de APK…. Ben benieuwd zo zonder dpf :afro
Groet jraaf
29 september 2013 om 16:17 #17784147Merk je nog enig verschil qua geluid? Ben ook wel benieuwd naar je apk, die van mij komt er in november weer aan, en aangezien we beide zonder dpf rond rijden :)
29 september 2013 om 16:51 #17784148@jraaf wrote:
Vandaag mijn linkerportier onder handen genomen king:
Dat Vibraflex werkt echt super. Makkelijk aan te brengen en gelijk resultaat. Echt top en dat voor maar € 23,00 per vierkante meter. Daar heb ik dus 2 deuren mee gedaan. Da’s een fractie van die Dynamat van de ‘Foose’. :vertagPaar pica’ met het verloop:
Volgende week de APK…. Ben benieuwd zo zonder dpf :afro
Groet jraaf
Lekker bezig Raaf!!
:thumb
STP heeft ook diverse dempingsmateriaal !! Kost ongeveer het zelfde !29 september 2013 om 17:10 #17784149ziet er goed uit zo! geeft ook altijd zo n mooi geluid als je op je portieren klopt en ze zijn gedempt!
29 september 2013 om 17:49 #17784150@ Dennis,
M’n standaard speakers klinken een stuk voller :thumb
Waar ik meer van geniet is dat het een stuk stiller is geworden in m’n vec king:Ik ga nu ook de achterdeuren en de kofferbak doen. Het bevalt mij wel die stilte. Ik rijd zo ie zo in mijn eentje altijd zonder muziek aan. Ik geniet dan van m’n veccie :jerry
@ Lucas, ja da’s een mooi verschil tussen de voor en achterdeuren nu king:
Groet jraaf
29 september 2013 om 19:25 #17784151Goed bezig Jraaf ! :thumb
Groeten Jurgen,
29 september 2013 om 19:47 #17784152Netjes hoor! valt mij ook op dat ik vrij veel rijgeluiden heb binnenin de vectra.. dit is wellicht de oplossing!
Wederom een inspiratiebron!
gr jeroen
1 oktober 2013 om 16:50 #17784153Lekker bezig :) Waar heb jij je Vibraflex gehaald? is misschien ook nog wel iets om te doen want de mijne moet van de winter normaal gezien ook open dus kan ik het ineens beter doen. :)
Grtz Seth
1 oktober 2013 om 19:52 #17784154Hoi Seth,
Ik heb ‘t via de online shop in huis gehaald.
Binnen 4 werkdagen per post ontvangen king:http://shop.merford.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
1 oktober 2013 om 20:01 #17784155AnoniemLid sinds:
1 January 1970De deuren helemaal dicht geplakt of gewoon een paar grote stukken?
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
1 oktober 2013 om 21:05 #17784156Welke dikte kan je dan het beste nemen als je met versterker en woofer zit?
2 oktober 2013 om 08:26 #17784157Mooi spul dat vibraflex.
Maar het is wel symptoom bestrijding, en heeft het probleem van het versleten raam mechanisme, want dat is de oorzaak van de trilling, niet opgelost.Popnagels uitboren en nieuwe plaatsen, had de trilling ook verholpen.
2 oktober 2013 om 15:25 #17784158@ Pixels66, Zie mijn post met foto’s :angel Buitenkant deur 3 grote vlakken, binnen werk helemaal dichtgeplakt.
@ Seth, geen idee. Maar ik heb voor de lichtste vorm gekozen. 2 en een halve kilo per deur. Lijkt mij afdoende. Ik hoef niet naar een Emma wedstrijd
@ yzf1kr, Nope, Ik heb dit popnagelverhaal onderzocht en er zat er geen één los. Het is het midden stuk waar het raammechanisme op zit zelf. Deze heeft last van metaal moeheid door het in en uitzetten van de druk die het raammechanisme uitoefend op dit stuk metaal. Het komt zeker een halve CM uit z’n plek. De popnagels zitten gewoon strak er in. Ook het raammechanisme zelf rammelt niet. Hoe weten we dit? Met je maat gaan rijden en de handen gebruiken op om de oorzaak op te sporen. Door slechts één vinger in het midden van het metaal te drukken was het vibreren weg. Door het stuk metaal nu te ‘ontdreunen’ kan het niet meer vibreren/trillen.Groet jraaf
3 oktober 2013 om 08:04 #17784159Hoi, ik heb een hulpvraag:
Ik wil in mijn Vectra C 2004 een + trekken van af mijn Accu naar een 12V verdeelblok. Op dit verdeelblok wil ik 4 verschillende apparaten aansluiten. één van die apparaten is een dikke Audison versterker. De rest is wat minder spul. Een high low DSP, een setje meters en een berm kabouter melder.
Ik neem dus een verdeelblok met 1 in en 4 uitgangen. Mijn vraag luidt:
Waar en hoe zeker ik de 12V af?
één dikke zekering dicht op de accu die de som van al die apparaten aan kan?
één dikke zekering dicht op de accu en nog eens voor elk apparaat afzonderlijk een zekering tussen apparaat en verdeelblok?
Of alleen voor elk apparaat afzonderlijk een zekering tussen apparaat en verdeelblok?Ik hoor graag jullie advies.
Groet jraaf
3 oktober 2013 om 16:12 #17784160hallo jraaf: zoiezo 1 zekering zo dicht mogelijk bij de accu.
Dit om te voorkomen dat als de kabel doorslijt/doorsmelt dat er spanning op blijft staan.
Het apart afzekeren van de losse apparaten is niet perse nodig maar is wel verstandig.
Let op als ieder apparaat 15 amp gebruikt zeker je ze bij de accu af met een 50/60 amp en bij het verdeelblok 4x met 15.
Mischien een rare vraag maar wat is een berm kabouter melder? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.