Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2013 om 20:29 #17784111
@DennisD wrote:
:thumbup
Al bij kcperformance geweest voor je wervelkleppen?
king: nog 3 nachtjes slapen. De voorpret is al begonnen :jerry
Vrijdag is the day :afroGroet jraaf
24 juli 2013 om 11:58 #17784112Have fun Raven :thumb :thumb :thumb
Greets Roel
24 juli 2013 om 16:06 #17784113Kan je nog wel slapen? :jerry
25 juli 2013 om 06:21 #17784114Hey raaf!
Ik blijf het een knappe bak vinden!
Ff een vraagje, waar heb je die donkere knipperlichten vandaan?
25 juli 2013 om 06:50 #17784115Thanks Jeroen :afro
Ebay duitsland. ff zoeken op Opel vectra C Schwartze blinkern.Nog één nachtje king:
@ Roel….. Insignia verkocht?????? Nu op de fiets :jerryGroet jraaf
25 juli 2013 om 07:17 #17784116Ja Roel …. Fietse ??? :sleeping
25 juli 2013 om 08:57 #17784117@jraaf wrote:
Thanks Jeroen :afro
Ebay duitsland. ff zoeken op Opel vectra C Schwartze blinkern.Nog één nachtje king:
@ Roel….. Insignia verkocht?????? Nu op de fiets :jerryGroet jraaf
Yups, Insignia verkocht :cry maar heb hem nog tot eind september.
Komt eind september een Ford Focus wagon voor terug. Scheelt een heleboel centen op jaarbasis. Insignia slurpt toch iets te veel op jaarbasis en de bijtelling blijft ook 25%. Tsja, dan leg je alles eens naast elkaar en ga je rekenen. Oh, ik was trouwens snel uitgerekend :jerryGreets Roel
26 juli 2013 om 21:56 #17784118Zo,
Vandaag de Vec bij KCPerformance in Oisterwijk op de brug gezet voor operatie ‘ wervelkleppen raus’ :puke en een grote beurt.
Wat een memorabele dag. :thumbEnkele feiten alvorens men bij KCP aan de slag ging:
1) KM stand 267000
2) Inlaatspruitstuk vervangen voor gemodificeerd inlaatspruitstuk bij de VOD KM stand 196000
3) Gasklephuis vervangen bij de VOD KM stand 210000
4) Laatste grote beurt met distributie en waterpomp en de spanrollen, brandstoffilter etc. bij de VOD KM stand 224000
5) Olie vervangen + filter KM 240000Hierbij een opsomming van wat we tegen kwamen:
1) Waterpomp lek. :hmmz
2) Olie, helemaal op :sleeping
3) Brandstoffilter, bruin met zwarte stukken :hmmz
4) Gasklephuis, bijna aan z’n einde :vertag
5) Remvloeistof, donkerbruin :vertagKort overleg gevoerd en besloten om gelijk alles maar te vervangen:
Dus als extra de distributie riem en de waterpomp. de rest stond al op het ‘ programma’ :angelDat werd dan:
Distributie met spanrollen
Waterpomp
Remvloeistof
Brandstoffilter
Olie + OliefilterVoorts de wervelkleppen er uit laten halen en het hele inlaat traject schoon geblazen
Gasklephuis modificatie, schoon en zonder vlinderklep. Extra uitlaat nippel voor de T-druk meter.Ik ben wederom zeer tevreden met het werk wat ze gedaan hebben bij KCP :jerry
Die jongens gaan door tot het goed is en af is. Daarnaast nog lekker even wezen touren in een Saab 900 classic met 280 PK :wors :wors :wors Power onder je kont waar je U tegen zegt. Daar worden mannen in dikke leasebakken helemaal niet vrolijk van als je ze het snot voor de ogen rijdt. Stel je voor als je dat met de KCP versie met 450 PK + doet :ass Mazzel!Net om 22.00 naar huis gereden en de Vec loopt als een zonnetje :wub Lijkt soepeler op te komen en reageert goed op het gaspedaal. Ook remmen is weer een stuk beter. Ik merk overigens een verschil nu ik zonder wervelkleppen rijd:
Hij is onderin soepeler, zal ook te maken hebben met het feit dat ie helemaal schoon gemaakt is. Ook de turbodruk sensor schoon gemaakt en er gelijk een extra nippel op laten maken voor mijn Turbodruk meter. Mooie voorbereidingen allemaal voor KCP Stage 3 en 4 :mrgreen:Hierbij een pica impresie van de dag
Groet jraaf
26 juli 2013 om 22:13 #17784119Jeetje Raaf. Goed bezig zeg. Wat een aanslag op je wervelkleppen! Blij te horen dat alles goed is gegaan. En voor nu: sweet KCP dreams.
Greets Roel.
26 juli 2013 om 22:31 #17784120Het was weer een duur dagje zeker jraaf :vertag
Maar het was het wel waard zo te lezen, volgende week donderdag laat ik mijn vectra chippen bij unlimited tunning. :DGroeten Jurgen,
27 juli 2013 om 06:36 #17784121Weer goed bezig geweest. Wel minder dat je distributie riem e.d nu alweer aan vervanging toe waren, vraag mijzelf af of je je garantie niet had kunnen claimen bij de vod, gezien de km die er mee gereden zijn.
Typisch dat je onderin merkt dat hij soepeler is, wat ik altijd heb begrepen is dat die kleppen ervoor zorgen dat er bij lagere toeren meer koppel vrij komt, maar een schoner traject zal zeker eraan bijdragen.
Al met al mooie upgrades, en 1 ding is zeker kcp stopt niet voordat het goed/klaar is. Op naar stage 4 :)
27 juli 2013 om 08:00 #17784122@DennisD wrote:
Typisch dat je onderin merkt dat hij soepeler is, wat ik altijd heb begrepen is dat die kleppen ervoor zorgen dat er bij lagere toeren meer koppel vrij komt, maar een schoner traject zal zeker eraan bijdragen.
Dat verhaal is het verkooppraatje. Meer voor het milieu in combinatie met de EGR. Ik heb ‘t met kcp doorgesproken. Het scheelt zeggen en schrijven 100 toeren voor dat ie oppakt. Dat merk je nauwelijks. Het verschil tussen vuil/verstopt en schoon is wel merkbaar :afro Moet je eens kijken hoe mijn intake gasklephuis er uit zag.
@ Jurgen, ‘duur dagje’ dat is betrekkelijk. Als dit niet was uitgevoerd had ik waarschijnlijk over 2 weken in Italie met de kar er achter met een kapotte waterpomp de hoofdprijs mogen betalen. :afro
Groet jraaf
27 juli 2013 om 14:26 #17784123:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb king:
27 juli 2013 om 16:43 #17784124AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie update Raaf :) Niks geen onzin milieuzooi. En veel minder kans op vreemde storingen iod. Komt de prestaties alleen maar ten goede.
Jij mag idd van geluk spreken met de lekke waterpomp :shock:27 juli 2013 om 16:58 #17784125Netjes raaf, onderhoud was blijkbaar nodig en op tijd :)
29 juli 2013 om 10:57 #17784126Ziet er goed uit.
Het vuil op de Wervekleppen valt me erg mee. Normaal ziet het er heel veel erger uit, waarschijnlijk doet de catchcan zijn werk.De vlinderklep en turbo sensor moet ik komende week ook weer eens bekijken. Waarschijnlijk moet ik ze weer eens reinigen.
30 juli 2013 om 06:24 #17784127Goed bezig hoor!! Zal heerlijk rijden zo!
10 augustus 2013 om 20:18 #17784128:wors :wors :wors Wow! :wors :wors :wors
Net een groot deel van je topic doorgelezen, en wat ziet dit er allemaal gaaf uit zeg!
Ik heb sinds ongeveer een week een vectra GTS, en je hebt zowiezo al wat pionierswerk uitgevoerd waar ik veel plezier aan ga beleven!
Ik zag het zo snel niet in je modlist staan, maar wat is het merk van je remschijven voor? Ik wil binnenkort namelijk ook een OPC remmenset gaan monteren, en ben me aan het orienteren op nieuwe schijven en remblokken..
Ga zo door, en deze blij ik zeker volgen!
gr jeroen
23 augustus 2013 om 15:23 #17784129Terug van vakantie king:
Vec heeft zich uitstekend gedragen. ;) Grappig genoeg gaf zelfs mijn vrouw toe dat ie lekkerdere trekt in z’n 1 en 2 berg op king: En dat zonder die verrotte wervelkleppen :puke@ noogy, zie pm :afro
Groet jraaf.23 augustus 2013 om 15:38 #17784130AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom terug Raaf. Goede vakantie gehad?
Wervelkleppen weer een milieu uitvinding van niks :vertag. Erg dpf en geen wervelkleppen meer wat wil je nog meer :jerry :thumb23 augustus 2013 om 15:58 #17784131@Helmer opelfan wrote:
Welkom terug Raaf. Goede vakantie gehad?
Wervelkleppen weer een milieu uitvinding van niks :vertag. Erg dpf en geen wervelkleppen meer wat wil je nog meer :jerry :thumb:thumb Yeah! drie weken Italie :thumb
Thanks Helmer.Wat ik nog meer wil…? Uhhhh ……
Een hele boel :jerry :jerry :jerry
Groet jraaf.23 augustus 2013 om 17:22 #17784132AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tis ook nooit genoeg :???: :jerry
30 augustus 2013 om 18:46 #17784133Pietlut actie in voorbereiding. :agent
Na mijn C2 conversie van de neus vind ik nog steeds dat de bumper niet echt netjes aansluit aan de zijschermen.
Aangezien ik nog de C1 spatschermen gebruik heb ik vandaag bij mijn VOD de C2 spatschermen opgehaald. Daar zit een klein verschil in welke er voor zorgt dat de parker die de bumpr strak trekt tegen het zijscherm beter aansluit en niet de parker onder een rare hoek omhoogtrekt. Gelijk ook een nieuwe achterwisser gescoord daar mijn oude in Italie was gesneuveld.Binnekort fotos van de ‘ verhandeling’ :afro
Groet jraaf31 augustus 2013 om 10:08 #17784134Pietlut maakt er wel iets moois van!!
31 augustus 2013 om 17:58 #17784135@lucas1975 wrote:
Pietlut maakt er wel iets moois van!!
+1
Laten we eerlijk zijn, de details maken het wel af. Dus :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.