Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2013 om 10:35 #17784036
:thumb goed om te horen Jurgen !
12 mei 2013 om 15:16 #17784037Goed om te horen, merk je nog wat in vermogen?
Hakt wat mij betreft de knoop door met betrekking tot die dpf :thumb
12 mei 2013 om 17:28 #17784038Hey Dennis,
Ja. Merk zeker verschil in vermogen. Dit komt doordat EDS ‘m op 190 pk en 400 nm had gezet met de ‘no egr’ Een vrij agressieve setting welke vooral onderin veel wielspin gaf ondanks m’n atc systeem. Bij KCPerformance bleek dat de EGR maar op 1 softwarematig punt uit stond. Dit dienen er 4 te zijn. Met andere woorden; Hij stond in 75% van de tijd gewoon nog aan.
KCPerformance heeft ‘m nu op 200 pk en 420 nm gezet en op ‘no egr’ en no ‘ dpf’ op alle fronten.
Dit geeft een minder agressief beeld onderin maar daar staat tegenover dat de vermogens opbouw veel soepeler verloopt en er genoeg power is. Ben er zeer tevreden over.Al met al een vermogens winst van 10 pk en 20 nm koppel en pak ‘m beet 10 euro per tank beurt korting :afro
Groet jraaf
12 mei 2013 om 17:35 #17784039@jraaf wrote:
Hey Dennis,
Ja. Merk zeker verschil in vermogen. Dit komt doordat EDS ‘m op 190 pk en 400 nm had gezet met de ‘no egr’ Een vrij agressieve setting welke vooral onderin veel wielspin gaf ondanks m’n atc systeem. Bij KCPerformance bleek dat de EGR maar op 1 softwarematig punt uit stond. Dit dienen er 4 te zijn. Met andere woorden; Hij stond in 75% van de tijd gewoon nog aan.
KCPerformance heeft ‘m nu op 200 pk en 420 nm gezet en op ‘no egr’ en no ‘ dpf’ op alle fronten.
Dit geeft een minder agressief beeld onderin maar daar staat tegenover dat de vermogens opbouw veel soepeler verloopt en er genoeg power is. Ben er zeer tevreden over.Al met al een vermogens winst van 10 pk en 20 nm koppel en pak ‘m beet 10 euro per tank beurt korting :afro
Groet jraaf
Wat ik afvraag de nox kat die heb je nog wel?
12 mei 2013 om 17:39 #17784040Yep,
Die zit er nog. Kunt er voor kiezen om die ook te verwijderen.
Volgende stap is KCPerformance stage 3; Downpipe met kat vervangen voor een katloze :afro
De kat in de middendemper (dpf) blijft dan gewoon zitten.Groet jraaf
12 mei 2013 om 20:42 #17784041@jraaf wrote:
Yep,
Die zit er nog. Kunt er voor kiezen om die ook te verwijderen.
Volgende stap is KCPerformance stage 3; Downpipe met kat vervangen voor een katloze :afro
De kat in de middendemper (dpf) blijft dan gewoon zitten.Groet jraaf
Ja zo heb je nog minder restrictie in je uitlaat.
Spoelt de turbo ook beter. :angel13 mei 2013 om 06:59 #17784042Thx, heb zelf weer eens de ipf uit de kast gehaald om de mappen te bekijken, ik zie dat er nu ook een map is voor no egr en no dpf, dus ik ga denk ik zelf het filter leeghalen en deze map erop gooien. Als dat niks is kan ik altijd nog een afspraak maken bij KCP, bedankt voor je updates. :thumb
13 mei 2013 om 17:16 #17784043Ik weet niet hoe het bij de vectra zit maar het zou vast niet veel anders zijn dan de astra h. Ik heb een sportknop en die is gekoppeld aan de tuning, sportknop uit is 160pk met een rustige afstelling en met de sportknop aan heb je 200pk met een agressieve afstelling. Dat werkt ideaal. Is dat van die EGR bij EDS ook bekend? Ik heb namelijk ook de “no egr” bij EDS.
13 mei 2013 om 17:18 #17784044Ik sprak vandaag KCPerformance nog.
Ze zijn mijn software nog aan het bijschaven :agent Ze kwamen er achter dat bij eds de DPF intervallen terug gezet waren naar langer in plaats van korter op elkaar regenereren van het DPF. Dit met het gegeven dat mijn EGR ook niet helemaal uit stond, welke ze volgens zich zelf hadden uitgezet bij eds( @spacejam, ja die optie kent eds dus ook)doet mij toch een beetje bedenkelijk kijken en het vermoeden komt boven dat ze toen der tijd (september 2009) maar half werk hebben geleverd :hmmz Ze vertelden mij bij eds toen dat ze de regeneratie juist korter hadden gezet om het dpf schoon te houden op dat de tegendruk niet te hoog zou oplopen.
Binnekort weer langs bij KCPerformance voor een update king:
Groet jraaf13 mei 2013 om 17:39 #17784045Zo dat is zeker slordig dan. Ik moet wel zeggen dat ik zelf wel merk dat ze het dpf regeneratie korter hebben gezet. Ik heb de HappyLightShow welke aangeeft wanneer de auto regeneert.En dus gelijk zie als de auto aan het regenereren is (buiten het gestegen verbruik om).
Thx voor de update.
20 mei 2013 om 10:45 #17784046Vraag over ervaringen met Koni en Bilstein.
Momenteel rij ik met een B4 en Eibach pro kit rond in combinatie met 18 inch zowel zomer als winter setup.Set bevalt prima maar in het kader van de opfrissing van het onderstel, achteras is reeds klaar en binnekort komt de vooras aan de beurt, ben ik op zoek naar een nieuwe vaste verlaging set.
Mijn eerste keus ging uit naar de B12 set (eibach pro kit 30 mm in combinatie met de B8 schokbrekers). Maar nu kwam ik ook de Koni STR.T kit tegen. Dat zijn oranje schokbrekers van Koni met H&Rr 40 mm veren. Nu lijkt de extra cm verlaging mij wel wat. Prijsverschil is €100,00 in het voordeel van de koni set.
Iemand ervaring met beide sets?
Wat zou jij doen?Groet jraaf
20 mei 2013 om 16:13 #17784047Zoek eens een foto van een B8 demper en een van een Koni STR demper.
Plaatje zegt genoeg denk ik.
20 mei 2013 om 17:22 #17784048Ga dan meteen voor de Koni FSD dempers.
Dat zijn , volgens mij, toch wel een van de betere dempers.
Ze passen zich aan aan je rijgedrag.
Rij je rustig , dan zijn ze soepel en als je sportief rijdt dan worden ze stugger….20 mei 2013 om 17:51 #17784049Het enige wat ik kan zeggen over de koni schokdempers. Ze hebben een waardeloze coating.
Als je er al naar kijkt springt het er al af.Ik zelf zou gaan voor de bilstein.
Als ik dat bekijk blijven ze langer mooi.Over rijgedrag kan ik helaas niks zeggen.
21 mei 2013 om 10:21 #17784050@arjontje wrote:
Het enige wat ik kan zeggen over de koni schokdempers. Ze hebben een waardeloze coating.
Als je er al naar kijkt springt het er al af.Ik zelf zou gaan voor de bilstein.
Als ik dat bekijk blijven ze langer mooi.Over rijgedrag kan ik helaas niks zeggen.
Vind rijgedrag belangrijker dan hoe het er uit ziet, want het klopt wel van koni. Maar ik deed er zelf een likje verf over. Koni is een goed merk
21 mei 2013 om 17:11 #17784051@teungts wrote:
@arjontje wrote:
Het enige wat ik kan zeggen over de koni schokdempers. Ze hebben een waardeloze coating.
Als je er al naar kijkt springt het er al af.Ik zelf zou gaan voor de bilstein.
Als ik dat bekijk blijven ze langer mooi.Over rijgedrag kan ik helaas niks zeggen.
Vind rijgedrag belangrijker dan hoe het er uit ziet, want het klopt wel van koni. Maar ik deed er zelf een likje verf over. Koni is een goed merk
Tuurlijk is rijgedrag meer van belang. Maar als de verf er al af springt bij montage, terwijl je niks geks doet.
Ga ik toch eerder voor wat anders. Ik onderhoud mijn auto goed, maar om elk jaar de steen slag op mijn schokdempers te moeten bij werken. Heb ik niet echt zin in.Daar nog bij doe je daar niks aan dan heb je na 3 jaar al beste rotte schokdempers.
23 mei 2013 om 20:16 #17784052Vandaag bij KCP een update van m’n stage 2 software er op laten zetten.
Proefrit van een uur gaf de volgende resultaten;Klein dipje bij 2000 toeren weg :D
Mooie gelijdelijke power opbouw in 1 en 2.
Heel veel power in 3 en 4. Echt lekker vel :thumb
En in 5 en 6 vet reserve, voetje naar beneden bij 110 in 6 en zat in no time op de 160.Dikke smile op mijn bek tijdens de terugweg.
Overigens ook besloten om voor de B12 kit te gaan.Groet jraaf
23 mei 2013 om 20:28 #17784053AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geen dipje meer :thumb in de 1ste en 2de geen wilde power meer :thumb En heel veel meer power. Toekomst plannen voor mijn auto :D
Toch maar besloten voor Bilstein? :thumbup24 mei 2013 om 17:43 #17784054Yep, over twee weken eerst nieuwe draagarmen met whiteline bussen en de overige stuurkogels en aanverwante stangetjes nieuw.
Dan na de zomer de B12 kit er onder king:
Groet jraaf24 mei 2013 om 19:53 #17784055AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jij bijft ook lekker bezig :D :thumb
25 mei 2013 om 17:39 #17784056@Helmer opelfan wrote:
Jij bijft ook lekker bezig :D :thumb
king: ‘t is mijn eerste Opel :jerry
Hiervoor was ik Audi fan met een uitstapje naar bmw.
Maar ik ben altijd voor de ‘underdog’, Audi’s en bmw’s die ik heb gereden waren prima auto’s maar ik ga los op m’n Opel! Heb al menig gast audi of bimmer m ‘n dubbele pijp laten zien.Ik wil ‘m zo lang mogelijk op de weg houden en zo ‘vet’ mogelijk krijgen. Het is een meer jaren plan maar als ‘t blok heel blijft en de ‘goden’ met ons zijn breng ik ‘m naar rond de 265 pk met 500 koppel+ en een rete strak onderstel.
Wat begon als een vervoermiddel voor 3 koters is hobby en een vette glimlach op mijn gezicht geworden. Elke keer weer als ik er naar kijk en in rijd :angel
Ben hier dus nog lang niet van ‘t forum weg.
Groet jraaf25 mei 2013 om 18:48 #17784057Lekkere vette pannen Jur, het is ook een dikke Vectra!
Groeten Jurgen,
26 mei 2013 om 08:10 #17784058Go raaf go raaf :thumb
27 mei 2013 om 13:32 #17784059‘T is weer eens zo ver!
Kadootje links achter zonder ‘teken van leven’ :swear
Had er vorige keer rechtsachter, nu links achter.Gelukkig zag ik deze bij de dealer staan en mocht ‘m ff starten :jerry
Binnekort maar eens de achterbumper bij laten werken.
Groet jraaf27 mei 2013 om 13:40 #17784060Damn wat zuur! Suc6 met het herstel!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.