Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2013 om 08:41 #17783986
Gisteren middag een mooie dag en avond beleefd bij KCPerformance Oisterwijk :thumb
DPF is fysiek leeg gemaakt en in de software is de aanwezigheid en de regeneratie er uit geschreven :wubFifth element :wub
Daarna ging men voortvarend aan de slag met het vervangen van alle bussen op de achteras en gelijk de dwarsdraagarmen onder en boven vervangen.
Het is nu een achteras op maat geworden :wors Het is een combinatie van Whiteline en Febi bussen in combinatie met Saab en Opel draagarmen. Al met al een hele verbetering.
Rete strakke achterkant nu en geen getokkel en geklapper meer. Nu ff een paar km er op zetten en dan weer heruitlijnen. Ben er zeer content mee.Groet jraaf
4 april 2013 om 09:13 #17783987Wat is er beter aan de saab armen? En waarom geen powerflex? Was het ideale moment.
4 april 2013 om 11:42 #17783988dat ziet er goed uit!!
4 april 2013 om 12:38 #17783989AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heel goed bezig Raaf :thumbup No dpf das al haast het belangrijkste :D En de achteras mod helemaal te gek :thumb :kewlpics :thumbup
4 april 2013 om 14:52 #17783990Ben benieuwd naar je ervaring met je weggeschreven dpf, als het bevalt ga ik denk ik ook maar eens een afspraak bij ze maken. Bij mij gaat het dan om een signum maar lijkt mij niks uit te maken.
4 april 2013 om 15:24 #17783991vette mod die achter-as! (gaat op m’n 2-do-list) :thumb
4 april 2013 om 20:24 #17783992:thumb :thumb .
Flink bezig geweest :thumbup :thumbup4 april 2013 om 20:41 #17783993Thanks mannen, ben lang bezig geweest om deze achteras mod te onderzoeken. Eerst een tijdje gebabbeld met Neo brothers in GB die ook met Powerflex werken. Toen bijna een full set bij ze gekocht maar in mijn zoektocht naar meer onderstel producten en iemand die het ook zou kunnen monteren kwam ik ook Whiteline tegen.
Lang verhaal kort; Bij KCPerformance niet alleen een leverancier gevonden van producten maar ook kennis en kunde om het te monteren. Voorts zijn ze ook nog eens flink bezig met de DTR en DTH motoren van Saab en Opel. Hiermee was het plaatje voor mij compleet
Ik zal nog ff proberen samen te vatten waarom ik tot de setup gekomen ben die er nu onder zit: Ik wilde een strak onderstel en duurzaamheid tegen een betaalbare prijs waarbij ik in ogenschouw neem dat ‘t mijn daily driver is.
De Saab draagarm heeft aan de buiten kant een kogel in plaats van een steek constructie. Dat is minder frictie gevoelig en daardoor steviger. Daarom gekozen voor de Saab versie. De banaan draagarm is origineel opel maar daar zijn dan weer de oem bussen uit geperst en vervangen voor die van Febi. Kwestie van kwaliteits verschil. De Bussen op de zogeheten langslenker zijn van Whiteline ten op zichte van Powerflex ruim een anderhalve centimeter breder. Dus meer steun oppervlak. Voorts gaan de Whiteline veel langer mee ten op zichte van Powerflex. Als je een Powerflex rubber extreem onder druk zet waar voor ze gemaakt zijn, scheuren ze veel eerder dan die van Whiteline. (Kun je testen in een pers of bankschroef) Ook hier dus kwaliteits verschil en duurzaamheids verschillen. Ik was niet van plan om elke 2 jaar er nieuwe rubbers in te persen. Daarnaast zijn de meeste rubber bussen van Powerflex meerdelig. Twee rubber delen met een metaal of aluminium kern welke in elkaar gedrukt worden in de bus opening. Bij Whiteline zien ze er praktisch het zelfde uit maar dan gegoten uit één stuk.
Hierbij nog een paar pica’s van de achteras;
Groet jraaf
4 april 2013 om 21:03 #17783994AnoniemLid sinds:
1 January 1970Duidelijk verhaal Raaf :thumb Dit is een hele verbetering. Ik kan hier gerust uit opmaken. Niet dat een Opel uit slechte onderdelen gemaakt word. Maar had wel stukken beter gekunt.
En geen DPF is een uitkomst natuurlijk :D5 april 2013 om 08:59 #17783995Interessant. Maar ik ben voorlopig bij met mijn powerflex, rijdt nog steeds lekker. Dagelijks 200km naar mijn werk.
Zijn dit dan VXR8 onderdelen?
Want dan hebben ze nog wel meer mooi spul.
5 april 2013 om 10:38 #17783996Mooi uitgelegd Raafie ! :thumb
7 april 2013 om 17:20 #17783997Druk weekend gehad en lekker bezig geweest. king:
Zaterdag kwam eerst de postbode ter wijl ik de vec vsn binnen aan’t schoonmaken was.
Goedkoop setje Depo uit Duitsland ontvangen. Deze zouden niet met permaseal gekit zijn dus misschien komen die wel fatsoenlijk los voor m’n H1 projector mod.Ondertussen de hele vec van binnen afgenomen met een vochtige doek en toen aan de slag met de Gliptone gentle cleaner en de Gliptone conditionar. ben der erg tevreden over. het leer ziet er uit als nieuw. Het is mooi zacht en heeft niet z’n goedkope glans. Daarbij ruikt ‘t ook nog eens erg lekker.
Daarna kwam de post weer :agent met post uit Duitsland.
Heb eindelijk na veel geduld voor een fractie van de nieuwprijs een showmodel Irmscher Evo met Irmscher naafkap op de kop kunnen tikken. De verzend kosten waren al helemaal ridicuul! 5 euro!! Nu hoef ik niet meer een in de vakanties mijn winter of zomer wiel er bij te trekken. Heb nu 9 Evo’s :agentToen gelijk door gepakt en de vec van buiten een dikke vertroetel beurt gegeven. Ben alleen niet aan klei en was toegekomen. Binnekort maar weer eens tijd voor maken. Als het weer zo blijft en hopelijk beter wordt is het Buiten MOD seizoen wat mij betrefd geopend.
Groet jraaf
7 april 2013 om 18:01 #17783998Lekker bezig geweest, mooie aanwinsten, de Velgen en koplampen!
7 april 2013 om 19:35 #17783999Weer lekker bezig jraaf ! :thumb
Gr Jurgen,
7 april 2013 om 19:37 #17784000Ben benieuwd naar de mod resultaten… Mag ik vragen wat je voor die koplampen neergelegd hebt?
11 april 2013 om 21:09 #17784001Ik ben ook zeer benieuwd naar de resultaten :thumb
13 april 2013 om 10:38 #17784002Net de zomerbanden er weer onder gelegd. Gelijk maar ff de remklauwen een wasbeurt gegeven. Daarna de banden op spanning Achter 2.9 en voor 2.6 Stukkie gaan rijden…Wat een rust! Die winterbanden maken wel zo een koelere herrie pffff. Gelijk ook ff gekeken of mijn volwaardige reservewiel nu in de kofferbak past. Qua diameter wel, alleen is ie 3 cm te hoog. Onderplaat van de kofferbak dus binnekort maar eens 3 cm verhogen om de vlakke laadvloer te behouden. Gat er in zagen kan ook maar dan staat mijn koelunit in de zomervakantie niet meer recht :afro
Pica’s van de ochtend.
Groet jraaf
13 april 2013 om 13:45 #17784003Het is mij gelukt :jerry :jerry :jerry :jerry
Ik heb met veel geduld en de verfbrander op een lagere stand de Depo koplamp uit elkaar gekregen zonder het huis te vervormen en zonder de kap te vernaggelen :D :D :D
Nu de volgende stap: Kit compleet verwijderen, H1 set plaatsen en dan kijken of ik ‘m weer netjes dicht kan krijgen. En dan nummer 2 :puke Als die ook heel blijft…..Wordt vervolgd.
Groet jraaf
13 april 2013 om 14:10 #17784004Mooi dat het gelukt is! Maar wat was het doel ook alweer…? :hmzz
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
13 april 2013 om 18:16 #17784005@CAlberts wrote:
Mooi dat het gelukt is! Maar wat was het doel ook alweer…? :hmzz
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
LICHT OPBRENGST. Ben nog al nachtblind. Eerste stap is de huidige Xenon 6000K in mijn H7 fitting.
Stap 2 is mijn H1 grootlicht vervangen voor H1 Xenon lenzen.
Stap 3 is de huidige H7 Xenon vervangen voor H1 Bi-Xenon.Comprende ”
Jraaf
13 april 2013 om 18:46 #17784006Xenon all the way!
goed bezig hoor, ga je originele Xenonlampen a la D2S gebruiken? op Ebay kun je van die AMP to D2S kabels kopen, dan kun je de echt goede xenonlampen, philips ultinon, osram cool bleu gebruiken. Dit icm morimoto balasten, dan is het alsof de zon schijnt!!
groetjes
13 april 2013 om 20:16 #17784007Nee, helaas passen die niet. Als het uiteindelijk allemaal gaat lukken wordt het dubbel H1 in de koplampen met 1X dim en 2X groot, APK goed gekeurd. In de mistlampunit komen dan H7 Xenon :afro Ballasten weet ik nog niet welke ik neem.
Alleen de mini xenon kits passen in de lampunit.
Groet jraaf14 april 2013 om 15:55 #17784008Kijk maar uit, straks heb je nog te veel licht. Dat is ook geen pretje. ;)
15 april 2013 om 14:04 #17784009wow ziet er geweldig uit !
18 april 2013 om 18:21 #17784010Eerste wapenfeit zonder DPF en ECU aanpassing door KCPerformance :jerry
120KM meer gereden op de eerste complete tank :jerry Ik vind dat nog al een groot verschil :puke
Ben benieuwd wat de tweede tank gaat brengen.Groet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.