Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2012 om 21:49 #17783852
Het zit idd niet mee, en die dblias klinkt wel mooi vooral die fluitend geluid dit idee breid mijn creativiteits capaciteiten uit.
27 mei 2012 om 15:30 #17783853@jraaf wrote:
@speaker wrote:
Ik zou bijna weer zeggen je vliegwiel …. Maarja…….. 60Dkm geleden vervangen…
Brrrrr….. Zal toch niet waar zijn….. :cry :cry
Woensdag kun je het zelf aanhoren. En als het zo is wil ik garantie.Het zit je ook niet echt mee he
Toch vindt ik het knap dat je na zo veel ellende, nog steeds vertrouwen
in je auto hebt.Succes er weer mee
Groeten,
PatrickThanks Patrick,
Hij is me gewoon te veel waard om weg te doen.
En met een ander weet je nooit wat je terug krijgt.Groet jraaf
Daar heb je idd. gelijk in.
Met een andere auto kun je ook problemen krijgen.
Nu maar hopen voor je dat dit het laatste probleem is.Groeten,
Patrick28 mei 2012 om 17:11 #17783854Als of we nog niet genoeg problemen hebben :swear
Nu wil dat F :swear :swear ing DPF weer eens niet regenereren!Ik kan het allemaal niet meer bijhouden :vertag DPF mod staat op de lijst maar kost naast aardig wat centen ook het nodige uitzoek werk :(
Gister met de op om uitgelezen; DPF saturatie op 76%
Vandaag een stief ritje van een uur op toeren gemaakt, resultaat :hmmz DPF saturatie 90% :swear
A.s. Woensdag naar boven langs de A6 voor een nieuwe middenpijp en eindstukken. Ben benieuwd of ik in ‘limp’ mode terug kom en ‘m met de opcom voor de 2de maal geforceerd moet regenereren…. Dat wordt dan in de 4 plus jaar dat ik ‘m heb al de derde keer. Schijnt dat ze daar niet goed tegen kunnen Grrrrrr :argue Klote ding.Wordt vervolgd, groet jraaf
28 mei 2012 om 18:20 #17783855AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar ben je dan lekker mee. Rotzooi ist DPF en dat soort dingen hadden ze nooit mogen uitvinden :swear
Ik heb nog een vraag tussendoor. Waarom heeft de even de ene Vectra wel een DFP en de ander niet :hmmz
De Vectra van jraaf is ouder dan de mijne en ik heb geen DFP :hmmz28 mei 2012 om 18:31 #17783856In welke menu vind je dat DPF gedoe ik kan dat nergens vinden in op-com?
28 mei 2012 om 18:36 #17783857Welke maand is die van jouw?
‘t lijk wel of de v line uitvoering niet met DPF is uitgevoerd :jerry Die v line van Peter heeft ook geen DPF.Staat helaas op mijn autopapieren voor de keuring anders had ik ‘m er al lang tussen uit gezaagd :puke
Scheelt ook nog eens behoorlijk op de tuning resultaten, :fy1 klote ding.
Ze vragen nu 400 euro voor het wegprogrammeren in engeland en duitsland. Dan nog leeg halen en als dummy en fingers cross voor de roetmeting.Groet jraaf
28 mei 2012 om 18:42 #17783858@iquick wrote:
In welke menu vind je dat DPF gedoe ik kan dat nergens vinden in op-com?
Diagnose van de motor en dan rechts de optie meetblokken/waarde
Dan helemaal naar onder scrollen. Hebt dan wel een dpf nodig :jerry
Tweede blok kun je zelf instellen. Bijvoorbeeld hoeveel NM koppel je aanspreekt tijdens het rijden. Kunt al die waarden ook opnemen tijdens een proefrit en opslaan en terug lezen in excel.Olietemp/druk, egr aan/uit fan werking en maf temp en waarde. Eigelijk praktisch alles. Kunt ook testjes uitvoeren op b.v. Egr, vildruksensor enzovoort.
Groet jraaf
28 mei 2012 om 18:42 #17783859AnoniemLid sinds:
1 January 1970Datum eerste afgifte Nederland 18-01-2006 kenteken 92-SJ-HN
Ha ja zou ook haast denken dat het niet op de V-line geleverd is
blijft vreemd dat jou Vectra wel zo’n kl*ten ding heeft en die van mij en Peter niet
400€ is idd veel geld. Maar als dat veel problemen voorkomt dan zou het zijn geld wel waard zijn. Ja en dan de keuring. benieuwd wat daar uit zou komen
Groet Helmer
28 mei 2012 om 18:52 #17783860Stief 2 jaar ouder die van mij Helmer king:
Zal wel een van de eerdere zijn geweest in nl.
:swear linkse hobby!Hij gaat er tussen uit, moet alleen nog een list voor de keuring verzinnen en de centen opzei leggen voor de ‘operatie’
Komt vanzelf voorbij hier als je maar geduld hebt. :afro
Groet jraaf28 mei 2012 om 18:55 #17783861Was optioneel te bestellen..
28 mei 2012 om 19:00 #17783862AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welke Mong**l kiest nu voor de optie DPF :hmmz :jerry
28 mei 2012 om 19:06 #17783863Dezelfde die er dus de Subsidie (aankoopkorting) voor ontvangen heeft
28 mei 2012 om 19:08 #17783864AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ow ik weet het al de Vectra van Jraaf is van greenpeace geweest :jerry
28 mei 2012 om 19:33 #17783865@jraaf wrote:
Welke maand is die van jouw?
‘t lijk wel of de v line uitvoering niet met DPF is uitgevoerd :jerry Die v line van Peter heeft ook geen DPF.Staat helaas op mijn autopapieren voor de keuring anders had ik ‘m er al lang tussen uit gezaagd :puke
Scheelt ook nog eens behoorlijk op de tuning resultaten, :fy1 klote ding.
Ze vragen nu 400 euro voor het wegprogrammeren in engeland en duitsland. Dan nog leeg halen en als dummy en fingers cross voor de roetmeting.Groet jraaf
Mijn vader heeft ook een 1.9 cdti 120pk van half 2005, ook een v-line, die heeft idd ook geen DPF
30 mei 2012 om 15:51 #17783866Vandaag een toer gemaakt langs wat adressen.
Nieuwe middenpijp en wat eindstukjes geprobeerd. Ben er met de eindstukken nog niet uit.
Langs Peter (speaker) geweest voor een bakkie thee en een gezellig praatje over mods. Peet :thumb
Op de terugweg langs Nijkerk voor een oil catch can.Gelukkig bij thuiskomst kunnen konstateren dat zo een dagje toeren het DPF weer flink schoon heeft gekregen saturatie 22% :puke :puke
a.s. vrijdag op de brug om het geronk en gerammel in de lage toeren te zoeken.Pica’s tell the story :afro
Groet jraaf
30 mei 2012 om 16:22 #17783867Was weer gezellig Raafie !! :thumb
Mooie catch-can !! :thumbupEn dat OPC-eindstuk :thumbdown
:angel
31 mei 2012 om 20:33 #17783868AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie update. Maakt dat niet veel meer lawaai zonder middendemper :hmmz Benieuwd hoe de achterkant er straks uit komt te zien
31 mei 2012 om 21:18 #17783869WOW!! wat een hele verandering van begin naar eind! en nog afwerking! maar hij is echt LEIP man! ga zo vooral door! dit topic ga ik zeker volgen!
Heb al een wens. vooral die voorkant facelift geven. vind ik gaaf! en embleemloze grill drop! wat je nu hebt is alles gewoon ubergaaf!Ga zo door!
1 juni 2012 om 07:25 #17783705@jraaf wrote:
@iquick wrote:
In welke menu vind je dat DPF gedoe ik kan dat nergens vinden in op-com?
Diagnose van de motor en dan rechts de optie meetblokken/waarde
Dan helemaal naar onder scrollen. Hebt dan wel een dpf nodig :jerry
Tweede blok kun je zelf instellen. Bijvoorbeeld hoeveel NM koppel je aanspreekt tijdens het rijden. Kunt al die waarden ook opnemen tijdens een proefrit en opslaan en terug lezen in excel.Olietemp/druk, egr aan/uit fan werking en maf temp en waarde. Eigelijk praktisch alles. Kunt ook testjes uitvoeren op b.v. Egr, vildruksensor enzovoort.
Groet jraaf
Laat ik het zo zeggen heb wel DPF, maar staat niet op papier. Tenminste ik kan het nergens vinden op de groene autopapieren. Ik wil deze er ook tussenuit zagen, en dan lijmen schroeven zodat de tuning wat beter uitpakt.
Wat de DPF betreft ga ik zo effe kijken heb vandaag pas de tijd om alles na te chekken. Verder zit het er weer perfect uit. Alleen eeh die OPC eindstuk staat echt niet man :thumbdown Ik vond de vorige look toch wat mooier. Maar het is natuurlijk wat jij zelf wilt hé :wors
1 juni 2012 om 16:42 #17783870Not to worry, Hij ziet er nog steeds zo uit:
OPC pijpje hadden we er ffkes opgeschoven maar ik ben er niet voor gegaan.
Middendemper is niet weg, ik heb een DPF remember. Die fungeert ook als middendemper.Groet jraaf
2 juni 2012 om 12:19 #17783871Gisteren de hulp van m’n VOD ingeroepen :thumb Het trillende en ronkende geluid kwam van de luchtfilterinlaatbuis die verschoven was bij het inbouwen van het luchtfilterhuis. Hij lag tegen de airco stang aan te ‘ hikken’. Gelukkig motorisch of mechanisch niks aan de hand :afro Gelijk de Fiat EGR blindplaat en bovenste interkoelerslang vervangen.
Groet jraaf
2 juni 2012 om 12:31 #17783872nou dat is dan gelukkig weer een meevaller (mag ook af en toe eens ;))
top dat die weer in orde is.2 juni 2012 om 13:57 #17783873Valt mee Jurgen! :thumb
2 juni 2012 om 17:35 #17783874AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gelukkig maar dat het eens een beetje mee zit. En die siliconen slangen dat lijkt niet verkeerd :thumb :kewlpics
2 juni 2012 om 18:51 #17783875Was er zeker niet ongelukkig mee dat het met een stukkie schuim en een tyripe opgelost is.
Heb overigens best wel een lekker geluidje in de vec zitten zo met die dbilas flowmasterkit compleet en m’n nieuwe uitlaat ‘af’ dpf :afroGroet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.