Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2012 om 19:43 #17783828
en die slangen zijn die er ook voor een 2.2 dti 16v
2 mei 2012 om 20:12 #17783829Hey Ronny, ik zal een filmpje maken van de flowmaster + geluid :afro
Heb de dag na hemelvaart een brug gepland voor wat werkzaamheden.Die silicone kit is er ook voor de DTI. http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=54&product_id=240″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
2 mei 2012 om 20:17 #17783830Zijn die siliconenbuizen ook verkrijgbaar voor X20XEV?
2 mei 2012 om 20:21 #17783831Check de website http://www.dphsiliconehose.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
2 mei 2012 om 20:24 #17783832@ Seth, of hier. Probleem is dat ze van alles maken voor de astra. Voor de vec C begint ‘t nu eindelijk een beetje te komen.
http://www.courtenaysport.co.uk/performance-silicone-hose-kits/info_79.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
2 mei 2012 om 20:53 #17783819Voor Vectra B X20XEV nog niet voor zover ik gekeken heb… Dan zal ik hoogstwaarschijnlijk alles onder de motorkap moeten meten en doen en dan alles universeel bestellen…
3 mei 2012 om 06:10 #17783833@martklanderman wrote:
Siliconen slangen zetten minder uit dan de originele. Materiaal is stugger. Daarmee bouw je een fractie sneller meer druk op na je turbo. Maar het is natuurlijk ook een beetje voor de sier ;)
‘t zal zeker m’n motorruimte wat opvrolijken :jerry En als je dan bedenkt dat na een kwart miljoen kilometers mijn slangen wat slap aan het worden zijn en je bij de VOD alleen al voor de top slang 230 ex btw mag neer leggen vind ik z’n nieuwe komplete set voor 120 pond een goede investering :afro
Groet jraaf
3 mei 2012 om 10:02 #17783834Die slangen zijn ook zacht geworden door de olie van de carteronluchting door in je inlaat systeem gaat.
Heb je dat al aangepakt? Want anders sloop je op den duur toch weer je intercooler, inlaat, egr en alles wat je ondertussen al vervangen hebt.
3 mei 2012 om 10:47 #17783835@yzf1kr wrote:
Die slangen zijn ook zacht geworden door de olie van de carteronluchting door in je inlaat systeem gaat.
Heb je dat al aangepakt? Want anders sloop je op den duur toch weer je intercooler, inlaat, egr en alles wat je ondertussen al vervangen hebt.
Nope, heb nog geen catch can geinstalleerd. Staat wel op de lijst :angel
Heb er wel die eds reducer in zitten zo als je weet maar of die afdoende werkt :hmmz Denk ‘t niet.Groet jraaf
3 mei 2012 om 14:50 #17783836zij die slang alleen te koop in uk of ook in nederland
3 mei 2012 om 15:04 #17783837AnoniemLid sinds:
1 January 1970In Nederland ook wel, maar dan betaal je voor dat zelfde setje 350 euro.. Lang leve ebay.co.uk!
5 mei 2012 om 17:18 #17783838Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe dat straks onder de motorkap eruit gaat zien.
18 mei 2012 om 11:12 #17783839he hallo waar is het filmpje nu vergeet nee toch hahahahahaha
18 mei 2012 om 18:37 #17783840@ronnie opel boy wrote:
he hallo waar is het filmpje nu vergeet nee toch hahahahahaha
Hey Ronie, was je niet vergeten hoor. Beetje geduld :afro Ik ben vandaag om 07.00 op pad gegaan naar de garage van een maat van me en was pas om 18.00 weer thuis.
Heb een filmpje van voor en na de mod, merk op geluid weinig verschil. Wat je hoort resoneren bij de flowmaster is mijn bumper die zonder koplamp half los hangt. Turbo fluit wat mooier lijkt het in de +2000 toeren.Volgende mods was ik van plan uit te voeren:
Dbilas flowmaster (eindelijk!) installeren.
Silicone hoses installeren
Maar het belangrijkste was dat ik mijn OPC C2 bumper er eindelijk eens echt goed ging opzette. Hij miste nog het chrome afdekstripje onderop. Dat lijkt makkelijker dan het is maar dan moet je dus de hele bumper er weer af halen en de grill er weer uithalen. Allemaal van die vervelende plastic klipjes. Had dus een set sat’e prikkers bij om dat klusje te klaren.Ben zo ver gekomen dat de hele bumper nu top :angel in elkaar zit.
Mijn flowmaster er eindelijk in zit. Wel ff je koplamp demonteren anders kun je er slecht bij. n de onderste silicone hoses geinstalleerd. Man wat een werk is dat. Per buis een uur bezig geweest om ze er op te krijgen, die krengen zitten echt rete strak. Flink wat WD40 gebruikt en een fohn om ze er om te kunnen krullen. Liep gelukkig nog geen drup drup van de olie uit maar na een half jaartje met de nieuwe interkoeler en turbo en egr komt er nu toch al weer een vette olie wand in voor. Volgende mod de olie catch can er op schroeven.Pica’s en filmpjes hier onder. :afro
http://s265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/?action=view¤t=MVI_2577.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://s265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/?action=view¤t=MVI_2582.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Hoop dat ze het doen :jerry
Voor de liefhebbers heb ik nu genoeg fotomateriaal voor een how2 facelift C! naar C2.
Ik hoor het wel :agentGroet jraaf
18 mei 2012 om 19:33 #17783841mooi dank je voor de filmpje iets donker de geluid zo te hooren nice :D
19 mei 2012 om 06:12 #17783842Met het originele papiere filter is er misschien nog iets meer verschil. Ik had er namelijk al een sport filter van Coutrenay sports uit Engeland in.
Na pinksteren met de uitlaat aan de gang king:
Groet jraaf
19 mei 2012 om 13:37 #17783843oke dubbel of enkel uitlaat
groetjes ronnie19 mei 2012 om 13:57 #17783844@ronnie opel boy wrote:
oke dubbel of enkel uitlaat
groetjes ronnieBen een jaar terug van enkel naar een originele duplex van een 2.2 direct overgestapt. Daar op heb ik toen 2 rvs 60 mm eindstukken laten lassen. Scroll m’n topic maar eens door, kom je ze vanzelf tegen.
Ik ga nu mijn middenpijp vanaf de dpf tot aan de duplex eind demper laten vervangen voor een rvs. De eind pijpen gaan van 60 mm naar 76 mm rvs gebracht worden.
Groet jraaf
25 mei 2012 om 16:30 #17783845Na 4 maanden zonder enig probleem rond te hebben gereden kon het natuurlijk niet uitblijven……… :swear
Vec zaagt tussen de 1500 en 1900 toeren en tussen het koppelen en ontkoppelen. Boven de 2000 toeren zachter maar er onder, dus vooral in de eerste en tweede versnelling is het net of je met een grof blad een dik stuk metaal doorzaagt :swearAuto schakelt verder prima en rijdt top! Als ik flink hard op trek dan hoor jet het gezaag niet :wtf
Het vliegwiel en de drukgroep alsmede de Koppelingsplaten zijn 60.000 KM geleden vervangen :vertag
Weet iemand wat dit kan zijn??Groet jraaf
26 mei 2012 om 13:39 #17783846Het zit je ook niet echt mee he :???:
Toch vindt ik het knap dat je na zo veel ellende, nog steeds vertrouwen
in je auto hebt.Succes er weer mee :thumb
Groeten,
Patrick26 mei 2012 om 14:40 #17783847Ik zou bijna weer zeggen je vliegwiel …. Maarja…….. 60Dkm geleden vervangen…
26 mei 2012 om 19:07 #17783848@speaker wrote:
Ik zou bijna weer zeggen je vliegwiel …. Maarja…….. 60Dkm geleden vervangen…
Brrrrr….. Zal toch niet waar zijn….. :cry :cry
Woensdag kun je het zelf aanhoren. En als het zo is wil ik garantie.Het zit je ook niet echt mee he
Toch vindt ik het knap dat je na zo veel ellende, nog steeds vertrouwen
in je auto hebt.Succes er weer mee
Groeten,
PatrickThanks Patrick,
Hij is me gewoon te veel waard om weg te doen.
En met een ander weet je nooit wat je terug krijgt.Groet jraaf
26 mei 2012 om 19:15 #17783849Is het alleen tijdens het rijden?
Ik zou eerst eens kijken of het geen valse lucht is, of je nieuwe slangen wel goed zitten.
26 mei 2012 om 19:57 #17783850Ja daar dacht ik ook gelijk aan. Ik heb de toevoer naar het luchtfilter en maf gecontroleerd. Zit allemaal goed. Onderste slangen visueel gechecked in die zitten ook nog goed vast. Denk ook dat als er daar een lek zit je een vermogens verlies of dip zou moeten merken.
In z’n vrij maakt ie dat zaag geluid ook als ik ‘m naar 1600 a 1800 toeren breng.
Ik heb bij de controle op de slangen echter gemerkt dat de plastic verbindingbuis tussen de onderste slang en bovenslang welke naar je gasklephuis loopt, een verbindingsschroef mist aan de bovenkant en dus los zit. Waarschijnlijk (hoop dat dit het lawaai veroorzaakt) heb ik die kapot geduwd via de onderkant toen ik derechter onderslang monteerde, dat kostte me nog wel wat kracht, pijn en moeite. Als daar druk op komt kan die gaan vibreren.Volgende week maar weer eens op de brug ;)
Groet jraaf en dank voor ‘t mee denken.26 mei 2012 om 20:06 #17783851Weer pech!!!
Succes Jurgen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.