Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2012 om 15:27 #17783802
@yzf1kr wrote:
[quote=”jraaf
GM 13 270705Groet jraaf
Ah, je hebt alleen het veerlager vervangen, en niet ook het top lager.
De veerlagers zijn allemaal het zelfde.[/quote]
Ahummm…. :hmmz Waar heb je het precies over als je spreekt van een ‘toplager’??
Ik ben en blijf een leek maar als je z’n ding uit elkaar schroeft heb je maar één lager en da’s de ‘veer poot lager’Alles bij elkaar van boven af gezien heb je:
1) 3 torx schroeven die de boven kant op z’n plek houden.
2) Afdek kapje (ook via de bovenkant er af halen)
3) De bevestigingsschroef
4) De stootplaat waar 5 je veerpootlager tegen aan komt
5) De veerpootlager
6) stofhuls
7) Aanslagrubber
8) De veer zelf
9) Ondersteuning buis van de demper zelf en uiteraarde de demper
10) Aanslagplaat onderzijde
11) 2 bevestigings bouten en bij behorende moerenIk zie ff niet ergen nog een toplager zitten? :hmmz
Groet jraaf
22 maart 2012 om 15:38 #17783803Ik heb waarschijnlijjk een mogelijke oorzaak gevonden van de lichte vieze lucht die in mijn vec huis. Met dit weer gaat de airco weer z’n werk doen (boven de 7 graden buiten)heb ik er helemaal geen last van. Zet ik de kachel hoger dan komt die lichte vieze lucht weer naar binnen via de ventilatieroosters. Het zou kunnen dat het koelsysteem niet meer helemaal dicht is en dat zou da weer kunnen betekenen dat de warmtewisselaar kapot is. Na de rep op de egr koeling ben ik ook al een streepje lager op de stand van de koelvloeistof tank gekomen viel mij vandaag op. Kan waarschijnlijk alleen getest worden onder druk of er ergens een lek zit. Gaat dit maar eens vragen aan mijn VOD. Wordt vervolgd.
Groet jraaf.
22 maart 2012 om 16:47 #17783804AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klopt raaf, der is ook geen toplager. Op de lager komt idd die dikke stalen plaat/schoten verder niks
@jraaf wrote:
@yzf1kr wrote:
[quote=”jraaf
GM 13 270705Groet jraaf
Ah, je hebt alleen het veerlager vervangen, en niet ook het top lager.
De veerlagers zijn allemaal het zelfde.
Ahummm…. :hmmz Waar heb je het precies over als je spreekt van een ‘toplager’??
Ik ben en blijf een leek maar als je z’n ding uit elkaar schroeft heb je maar één lager en da’s de ‘veer poot lager’Alles bij elkaar van boven af gezien heb je:
1) 3 torx schroeven die de boven kant op z’n plek houden.
2) Afdek kapje (ook via de bovenkant er af halen)
3) De bevestigingsschroef
4) De stootplaat waar 5 je veerpootlager tegen aan komt
5) De veerpootlager
6) stofhuls
7) Aanslagrubber
8) De veer zelf
9) Ondersteuning buis van de demper zelf en uiteraarde de demper
10) Aanslagplaat onderzijde
11) 2 bevestigings bouten en bij behorende moerenIk zie ff niet ergen nog een toplager zitten? :hmmz
Groet jraaf[/quote]
22 maart 2012 om 17:14 #17783805Datgene wat jij stootplaat noemt bevat ook een lager. En die plaat is er in verschillende typen.
24 maart 2012 om 13:04 #17783806Vandaag mijn interieur filter vervangen. Was brood nodig. Koolstof filtertje in gezet en de kast eens flink uit gezogen :vertag Wat een meuk verzameld zich daar!
Aankomende donderdag wordt het koelsysteem op lekkage gecontroleerd door m’n VOD. Ben benieuwd :jerry Heb net een uur gereden en de stank is ook weg. Nou was di al 95% minder maar toch. Nu ruik ik niks meer door het nieuwe filtertje :thumb Volgende week ook maar eens mijn Dbilas project af maken. Filter huis ligt nu al sinds november in de schuur :sleeping Daarna doorpakken op de powerflex :afroPica bij het verhaaltje.
Groet jraaf
24 maart 2012 om 20:27 #17783807Ik heb ook een dibilas flowmaster besteld maar hij is nog niet binnen.
Gr Jurgen,
24 maart 2012 om 20:43 #17783808@GTS Vectra wrote:
Ik heb ook een dibilas flowmaster besteld maar hij is nog niet binnen.
Gr Jurgen,
Duurt lang, da’s nooit leuk.
Mocht je vergeten zijn hoe ie er uit ziet :afro
Ik rijd nu al ruim een jaar met de Dbilas inlaat rond, zuigt goed aan. :jerryHoop voor je dat ie snel binnekomt, is een mooie mod.
Groet jraaf25 maart 2012 om 08:13 #17783809Ja ik ook, tot nu toe alleen maar dromen. :sleeping
1 april 2012 om 13:41 #17783810Vandaag eens flink aan de slag gegaan met m’n start pakket van Meguires :afro
Shampoo, top :thumb
Klei, matig. Enkele stukjes teer kreeg ik er gewoon niet vanaf. Voorde rest wel tevreden. Denk dat ik de volgende keer harder moet boenen met de shampoo en m’n water warmer moet maken.
Lack restore, redelijk tot goed. Voegelpoep inbrabdsel gaat er uiteindelijk mee weg maar kleine roestachtige oneffenheden niet helemaal.
Wax, machtig :jerry Wat een eind resultaat. :wub Nadeel is dat je wel heel goed ziet waar er allemaal oneffeheden zijn zo als steenslag, kleine roestpikjes (op mijn dak!)
Maar verder al met al na 5 uur werk wel tevreden.Pica bij het verhaaltje:
Groet jraaf…..more 2 come :afro soon.
1 april 2012 om 14:14 #17783811zonder die klei haal je dat eindresultaat niet met die wax hoor ;)
dat is juist het doel van de klei . . . het diep reinigen van je lak.
als je nu met de bovenkant van je hand over de lak gaat, is die spiegelgladsoms heb je idd een teervlekje die er niet af gaat, dan moet je daar even iets anders op verzinnen.
maar verder . . . machtig mooie bak hoor !!!! :wub
1 april 2012 om 14:16 #17783812Ziet er erg netjes uit Jurgen :wors
1 april 2012 om 15:39 #17783813Goed bezig Jurgen! :thumbup
1 april 2012 om 19:40 #17783814Zeer mooi resultaat, en inderdaad. Zonder te kleien krijg je never nooit dit resultaat..
Teer verwijderen kun je het beste even met wat wasbenzine doen, en als je niet te bang bent aanglegd kun je ook iets Thinner op een doekje doen, dan vliegt het er af. En nee, de lak gaat echt niet mee hoor. Ik verwijder teer spetters altijd met Thinner, werkt stukken beter dan die teer verwijderaar..
1 april 2012 om 19:44 #17783815AnoniemLid sinds:
1 January 1970Spiegeltje spiegeltje aan de want welke Vectra glimt het mooiste van het land. Ziet er weer mooi uit zo. Heb vandaag ook zo’n setje van Meguiars mee genomen uit Assen. Ga deze week ook even aan de gang :D
1 april 2012 om 22:09 #17783816Top jur!!! :wors :wors
2 april 2012 om 06:35 #17783817Hey Raaf, goed bezig man. Blinkt als een speigel.
Greets Roel
2 april 2012 om 10:58 #17783818Nice Raaf!
:afro
29 april 2012 om 18:33 #17783820Van de week de planning gemaakt voor de volgende zaken:
Nosejob verfijnen, dat houdt in, Chrome randje plaatsen, Boven grill er juist inzetten. Zit nu net niet lekker. Xenon in de mistlampen en leds in de stadslampjes plaatsen
Verder heb ik een nieuwe middenpijp nodig, die laat ik van RVS maken en dan worden gelijk de RVS eindstukken van 60MM naar 76 MM gemaakt. Vind 60MM nu toch iets te iel.
Voorts hoop ik nog een leuk pakketje uit Engeland binnen te krijgen voor onder de motorkap :hmmz18 mei de Nosejob verfining. Ik maak dan ook alle foto’s voor de how2 van de nose job :afro
30 mei de nieuwe uitlaat.Groet jraaf.
Pica bij het praatje
Huidige eindstukken… 60 MM
Groet jraaf
30 april 2012 om 05:39 #17783821:wors :wors :wors :wub
2 mei 2012 om 17:35 #17783822Post uit Engeland :wub
Na hemelvaart de boel er in schroeven :afroGroet jraaf
2 mei 2012 om 17:41 #17783823Dit zie ik bij meeste auto’s die getuned zijn. Waarvoor is dit mod eigenlijk deze siliconen buisjes? Is dit voor de sier ofzo :jerry
2 mei 2012 om 17:53 #17783824AnoniemLid sinds:
1 January 1970Siliconen slangen zetten minder uit dan de originele. Materiaal is stugger. Daarmee bouw je een fractie sneller meer druk op na je turbo. Maar het is natuurlijk ook een beetje voor de sier ;)
2 mei 2012 om 17:59 #17783825Hmm dan ga ik ze ook eens overwegen om te kopen
2 mei 2012 om 18:31 #17783826AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie set. Gaat zeker mooi lijken onder de kap. Ben wel benieuwd of er ook verschil merkbaar is :thumb
2 mei 2012 om 19:42 #17783827zou je filmpje willen maak zo dat je de flowmaster hoor ik wou heem ook nu wil ik het verschil wel ens hoor
:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.