Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 19:35 #17783777AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als ik een zelfde foto van mijn blok zou maken ziet het er netzo zwart uit rond de nokjes :swear ofwel de wervel klepjes. Ik heb jongst leden dat stangetje der tussen uit gehaald blijft niet meer zitten :swear
18 maart 2012 om 20:16 #17783778AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tuurlijk niet slechte auto’s worden denk ik bijna niet meer gemaakt. Laten wij wel zijn de meeste van ons hier hebben de auto 2de hands gekocht net als ikzelf niks mis mee. Wat wel een punt is om te noemen. Als je zo’n auto nieuwe koopt en daar 3 a 4 jaar mee rijd zou je bijna nooit met de problemen/onderhoud komen te zitten die wij nu hebben. En dan komen wij met het onderhoud te zitten.
@GTS Vectra wrote:
Dus een vectra c is een slechte auto Wim?
18 maart 2012 om 20:37 #17783779De Vectra C is absoluut geen slechte auto, in tegendeel het is een zeer betrouwbare auto. Ik heb een GTS2.2DTI 70.000 kilometer gereden, weggedaan met 180.000 op de klok na de normale onderhouds beurten helemaal niets. Ja een kabeltje van de remslijtage sensor stuk. Daarna de GTS1.9CDTI gehad en daar heb ik 50.000 kilometer bij op gezet, weggedaan met 160.000 op de klok. Ook met de 1.9 geen bijzondere dingen gehad, ook een kabeltje maar nu van de ABS module.
De ellende is bij de moderne diesel motoren is dat als er wat stuk is/gaat het je tegenwoordig een rib uit het lijf kost. Niet normaal wat de onderdelen kosten..
Ik geloof niet dat er met een Diesel van Opel/Alfa meer ellende is dan met die van VAG hoor. Daar hoor je ook genoeg shit over.
18 maart 2012 om 21:31 #17783780Is dat ook weer uit de Wereld!!
19 maart 2012 om 10:59 #17783781Idd en daarbij, het Vectra forum idd ook en stuk actiever dan het astra deel. Logisch dat je dan ook meer probleem meldingen ziet.
Daarnaast weet je dat wanneer je gaat tunen, meer van je motor gaat vragen, en dus ook sneller problemen kan krijgen. Die extra PK’s zij nu eenmaal niet gratis.
19 maart 2012 om 14:51 #17783782@Helmer opelfan wrote:
Als ik een zelfde foto van mijn blok zou maken ziet het er netzo zwart uit rond de nokjes :swear ofwel de wervel klepjes. Ik heb jongst leden dat stangetje der tussen uit gehaald blijft niet meer zitten :swear
Da’s niet zo mooi! Vroeg of laat moet je ‘m gaan vervangen omdat je of in het lage toeren geen meer vermogen hebt of in de hoge regionen. Die klepwerking zit er niet voor niks. Nieuw onderdeel kost je tussen de 250 en 350 euro. Bent er alleen we 4 A 6 uurtjes zoet mee.
Groet jraaf.
19 maart 2012 om 15:24 #17783783AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is al een tijdje zo. Ik ontkom idd er niet aan om er niet te lang mee te wachten. Ik had al eens aan Peter (speaker) gevraagt naar de kosten en tijd. Net al wat jij aangeeft tis best te doen.
19 maart 2012 om 17:26 #17783784Het is niet alleen de inlaat.
Er moeten ook en nieuwe riem en waterpomp in, en als je toch bezig bent ook een set gloei bougies.19 maart 2012 om 17:27 #17783785Uhm .. Raaf , ik denk dat je stank daar vandaan komt, van de wervelkleppen. Daar kwam bij mij ook stank vandaan voordat ik hem vervangen had. Ik ben inmiddels 70K km verder , maar de mijne glimmen nog tegen je op. Ziet er nogsteeds uit als nieuw.
Misschien een domme vraag maar…. heb je wel een gemodificeerde gekregen , of zeggen ze dat alleen. Als ik naar je pic kijk twijfel ik of het een nieuwe versie is.
En langs komen mag altijd Jurgen ! :thumbup
19 maart 2012 om 17:28 #17783786@yzf1kr wrote:
Het is niet alleen de inlaat.
Er moeten ook en nieuwe riem en waterpomp in, en als je toch bezig bent ook een set gloei bougies.Als je toch bezig bent.. dan idd meteen maar goed !! :thumbup
19 maart 2012 om 17:39 #17783787AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan heb ik gelijk ook weer 1 vraag. Wat zijn de verschillen met de inlaat af fabriek en de gemodificeerde?
19 maart 2012 om 17:47 #17783788Het lijkt er inderdaad op dat het niet de gemodificeerde inlaat is, die pinnen zijn bij de gemodificeerde wat rechthoekiger i.p.v. rond. Die van mij is 80k km geleden vervangen door een gemodificeerde en die glimt ook nog steeds, echt maar heeeeeeel klein beetje vettig. De carter ventilatie is bij mij overigens nog veel vetter en die ruik ik ook niet dus daar zou het wel niet door komen.
Originele inlaat:
Gemodificeerde inlaat:
19 maart 2012 om 17:55 #17783789AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie info, Zal er zeker op letten bij de aanschaf van een nieuwe inlaat :thumb
21 maart 2012 om 18:20 #17783790Ze hebben me idd toendertijd wel gezegd dat er een nieuw type opgezet is :hmmz Ik zal morgen de bon eens bekijken die heb ik nog. Ik zal ook eens een goede close up proberen te maken van dat stangetje. Wordt vervolgd king:
Vandaag de veerpoot lagers vervangen. Tering wat waren die dingen kats verrot. Ik kon ze letterlijk met m’n hand een halve centimeter van elkaar bewegen in de verkeerde richting wel te verstaan :puke Gelijk twee nieuwe achterbanden er op, alle 4 de wielen balanceren en laten uitlijnen. Ook vooral rechts achter had een totaal verkeerde Camber. Gelukkig hebben ze alles weer binnen de toleranties gekregen.
Plaatje bij het verhaaltje.
Vec op de brug met extra hulpstukken vanwege de verlaging. :afro
Demonteren die hap.
Veerpoot uit elkaar halen en oude veerpoot lager :puke
Nieuwe lager er op en gelijk die tuinslang achtige bescherm randjes, hopelijk nu geen geschuif geluiden meer :hmmz
Op de uit lijn brug
Groet jraaf
21 maart 2012 om 18:34 #17783791AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig geweest :thumb
21 maart 2012 om 18:43 #17783792:thumb
Ziet er weer goed uit
Hoop dat je het “lek” boven krijgt
Er is niets erger dan stank in je auto21 maart 2012 om 19:18 #17783793@speaker wrote:
Misschien een domme vraag maar…. heb je wel een gemodificeerde gekregen , of zeggen ze dat alleen. Als ik naar je pic kijk twijfel ik of het een nieuwe versie is.
En langs komen mag altijd Jurgen ! :thumbupHoi Peet, domme vragen zijn er niet. Alleen domme antwoorden. Maar het is zeker vreemd om te zien dat die nieuwe van mij weer lekt :swear
Zo zag mijn oude er uit :puke
En zo de Nieuwe, is een pica toen ie er net op was gezet.
Toch ook wel hoekig :hmmz
Ik zal de nummers eens gaan vergelijken. Ik zal binnekort eens tijd maken om een bakkie thee te komen doen :thumb
Groet jraaf
21 maart 2012 om 22:31 #17783794dat is wel de gemodificeerde die er nu opzit, hij ziet er ook nog schoon uit zo op de foto.
Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
22 maart 2012 om 07:10 #17783795Welk type lager (onderdeelnummer) heb je ingebouwd? De normale of de sport versie?
22 maart 2012 om 07:24 #17783796AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb net gekeken wat ik er bij mijn eigen heb vervangen. Zijn de zelfde standaard.
@yzf1kr wrote:
Welk type lager (onderdeelnummer) heb je ingebouwd? De normale of de sport versie?
22 maart 2012 om 08:19 #17783797@ Raaf: De mijne ziet er nu nogsteeds zo uit. Dus ik vraag me af wat er mis gaat bij de jouwe !
En je bent van harte welkom ! :thumb
22 maart 2012 om 08:48 #17783798@speaker wrote:
@ Raaf: De mijne ziet er nu nogsteeds zo uit. Dus ik vraag me af wat er mis gaat bij de jouwe !
En je bent van harte welkom ! :thumb
Ik denk dat het komt omdat mijn inlaat de laatste tig duizend KM weer flink vervuild is door een half openstaande EGR klep die ook nog eens niet goed werkte. Hij was software matig uit gezet door EDS maar ik heb (nog steeds) die afdek plaat niet er tussen. Toen we de EGR vervingen en we de werking met de tech 2 testte stond ie gewoon functioneel dus ik denk dat er ergens bij één van die vele reparaties een refresh is geweest van de ecu of iets dergelijks of EDS had ‘m toch niet dicht gezet ondanks de optie No EGR van ze :hmmz :hmmz :hmmz Ik ga nu z’n afdek plaat bestellen en er tussen schroeven :swear
@yzf1kr wrote:
Welk type lager (onderdeelnummer) heb je ingebouwd? De normale of de sport versie?
Heb ze op kenteken besteld. Wat is het verschil tussen standaard en sport?
Groet jraaf
22 maart 2012 om 08:52 #1778379922 maart 2012 om 09:37 #17783800@yzf1kr wrote:
Idd en daarbij, het Vectra forum idd ook en stuk actiever dan het astra deel. Logisch dat je dan ook meer probleem meldingen ziet.
oow? ik denk dat het meer gevoelsmatig is omdat je geen astra hebt en er dus vrijwel niet kijkt…
wat het veerpootlager betreft, ik snap niet wrom ze steeds proberen het wiel opnieuw uit te vinden
de veerpootlagers uit mn 18 jarige astra f waren nog in goede conditie alleen de schokbrekers waren op en een veer onderop gebroken :D22 maart 2012 om 14:38 #17783801 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.